Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:16

fokfanaat schreef:
ik doe mijn gehakt even in een vergiet na het bakken, ben je zo ook het extra vet en calorieën kwijt en veel voordeliger


Dat is ook een goeie! Ik reken hem nog wel mee in de kcal, maar alle beetjes zijn mooi meegenomen :D

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 12:10

Aight schreef:
fokfanaat schreef:
ik doe mijn gehakt even in een vergiet na het bakken, ben je zo ook het extra vet en calorieën kwijt en veel voordeliger


Dat is ook een goeie! Ik reken hem nog wel mee in de kcal, maar alle beetjes zijn mooi meegenomen :D

Heb ik n.a.v. jouw bericht gisteren ook gedaan. Ging niet helemaal soepel, dus ik had nog wat schoon te maken :D .
Maar inderdaad, wat een vet komt eruit!
Ik gebruik trouwens geen bak- en braadboter of olie bij het aanbraden van het gehakt. En de rest van de ingrediënten kunnen ook gewoon in het bakvet van het gehakt mee bakken.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:43

Zojuist op de sportschool gewogen en ben gewoon weer op gewicht! :) Dus nu helemaal de knop om en weer gaan afvallen

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 22:48

Ik ga een poging doen om weer te gaan badmintonnen.

Ik heb dit niet kunnen doen vanwege duizeligheid.

Maar loop nu bij de fysio en denk dat het nu over is.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 18:40

Ahh badminton is leuk! Vervelend dat je duizelig was, dat is ook behoorlijk eng als het opeens kan komen opzetten Deugenietje.

Fijn dat je op gewicht bent Zertab!

Aight ja dat is altijd het lastige aan de lente/zomer; zo veel extra uitstapjes waarbij van alles wordt gegeten en gedronken.

Hier inmiddels de -6kg aangetikt :D Het gaat allemaal redelijk 'volgens plan'.

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-23 20:47

Goed bezig allen! Badminton vind ik ook altijd heel leuk.

Vanmorgen heb ik de fiets gepakt naar stal :) Het is zo'n 30minuten fietsen en in het weekend heb ik vaker de tijd/energie. qua gewicht weet ik niet hoe ik zit... Wel zijn m'n jukbeenderen weer zichtbaar en pas ik een broekmaat kleiner :) Dus ik denk dat ik nog wel redelijk op schema zit!

Vind het wel lastig om tegen dropjes nee te zeggen :+ Kan veel laten staan, maar ben echt een zoetekauw. Ik pak er nu af en toe 1 of 2 omdat ik mijzelf niet alleen wil verbieden. Maar toch voel ik mij na 1-2 dropjes schuldig :')

Kitty

Berichten: 7699
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:33

En als je nou 2 neemt van die Venco suikervrije dropjes?

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 10:38

wat goed Palmboom! 6 KG dat zie je al wel zeker!

welkom oskarrino, goed bezig ook al, een broekmaat is niet niks! Ik zou gewoon lekker genieten van die 2 dropjes. Het klinkt alsof je prima een balans kan vinden in het stoppen. Dus daar niet schuldig over gaan voelen :)

Hoe is jullie weekend geweest?

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 17:05

Mijn weekend ging wel qua eten, ging chips in en een kapsalon :') Verder wel super leuk! :D

Momo94
Berichten: 1114
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:08

Het is nog niet veel, maar ben 4 maanden terug voor het eerst bij een dietiste geweest. Ik heb hulp nodig om een gezonde leefstijl te ontwikkelen. Vandaag weer geweest. Heb al die tijd niet op de weegschaal gestaan. Dat laat ik los. Ik ben blij dat ik iemand heb die niet op calorieren tellen af gaat. Afgelopen half jaar, maar vooral de afgelopen 2,5 maand is hectisch geweest vanwege dat ik mijn relatie heb beeindigd en nu ook weer thuis woon.. :o dus heb met avond eten weinig te vertellen. Toch 2 kg kwijt in 4 maanden. Wil de stapjes klein houden, zodat ik uit eindelijk dit voor de rest van mijn leven kan doen in plaats van weer terug vallen. Mijn volgende stap en daar rek ik 4 maanden echt voor uit, is, 6 eetmomenten per dag. Dat gaat best een opgave worden samen met mijn eigen winkel, maar dat zal gewichtsverlies ook meer mogelijk maken. :D Ik heb een lange weg te gaan, maar dit moet goed komen!

Ben ook blij met de lijsten die ik heb gekregen met beste, minder en minst goede keuzes. :D

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 18:17

Hier weer een beetje uit mn dal aan het kruipen. Mijn keuken is klaar en inmiddels alweer lekker (gezond) aan het koken. Ik voel me ook weer beter, dus hopelijk binnenkort weer helemaal in the running. Vanmorgen heerlijk chocoladebananenbrood gebakken. Verse granola gemaakt.

Heeft iemand ervaring me supplementen? Puur hormonaal heb ik echt opblaasmomenten en veel last van mn darmen. Soms ben ik daar best onzeker door. Nu zag ik supplementen van happy mammoth, oa total gut repair en de hormone harmony.
Benieuwd of mensen daar ervaring mee hebben, reviews lijken goed en ik ben nu zeker op vlak van darmen zover dat ik denk baadt het niet dan schaadt het vast ook niet om te proberen.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-23 19:40

Oh Cemlys ik lees even de eventuele reacties mee, hier ook chronisch last van m'n darmen.
Ik hoor ook veel over gut support van Smoothly, maar nog geen ervaringen uit eerste hand gehoord.

Momo94
Berichten: 1114
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:22

@Cemlys

Ik ben dan ook wel benieuwd naar supplementen voor de darmen en opgeblazen gevoel. Heb endometriose en adenomyose en dat is nogal hormoon gevoelig waardoor alles opblaast... heb wel enkele keren de vraag gekregen of ik zwanger was... |(

Probeer dan graag de supplementen uit.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 06:22

Hier ook endometriose, spastische darm en noem maar op. Darmonderzoek en derg gehad jaren geleden. Spiraaltje wat de endometriose enigzins onder controle houdt. Ergens heb ik het idee dat het ooit begonnen is na een antibioticakuur... maar of dat echt zo is? Daarnaast ook nog vaak last van reflux/maagzuur, maar van omeprazol word ik weer een ballonnetje. Ik weet dat veel supplementen rotzooi zijn en allemaal bewerem dat ze werken maar ik ben er soms zo klaar mee

Momo94
Berichten: 1114
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 07:31

Cemlys schreef:
Hier ook endometriose, spastische darm en noem maar op. Darmonderzoek en derg gehad jaren geleden. Spiraaltje wat de endometriose enigzins onder controle houdt. Ergens heb ik het idee dat het ooit begonnen is na een antibioticakuur... maar of dat echt zo is? Daarnaast ook nog vaak last van reflux/maagzuur, maar van omeprazol word ik weer een ballonnetje. Ik weet dat veel supplementen rotzooi zijn en allemaal bewerem dat ze werken maar ik ben er soms zo klaar mee

Ik had een spiraal, alleen daardoor kreeg ik zenuwpijn van mijn baarmoeder naar uitstraling rug en mijn benen. Dat ik niet eens meer kon lopen, dus na een paar maanden eruit laten halen. Ging zelfs bijna van mijn stokkie. Liever ook supplementen op natuurlijke basis.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:04

Ik heb ook jaren lang spiraal gehad. Ik had gehoopt dat als spiraal eruit was ik ook zou afvallen. Dat gebeurde met de pil wel haha toen woog ik 65 en toen ik er mee stopte ging ik terug naar 55. Oké toen was ik wel 10 jaar jonger haha

Maar nu komt eerder bij dan eraf.. best frustrerend soms.

mariekeoo

Berichten: 3652
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Zuidhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:04

poeee die darmen. vreselijk. ik ga iedere keer verstopt zitten ....
ik heb de laatste 3 dagen mijn eetpatroon los gelaten, jup dat is te zien op de weegschaal een kilo erbij. Waarschijnlijk grotendeels vocht, maar toch doet het wel pijn. Nu de komende dagen weer op rantsoen haha.

Aight
Berichten: 3189
Geregistreerd: 01-11-08

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 09:38

sterkte iedereen met klachten, hier geen ervaring met supplementen maar lees dat L-glutamine tegen een opgeblazen gevoel kan helpen? De eerder genoemde merken varen wel een beetje op de naam. Ik zou zelf even kijken welke werkzame stof zij aanraden/in hun supplementen zitten en deze evt. los gaan slikken.

@momo supergoed zeg! Ook je stap naar de diëtiste en dat het langzaam maar steady naar beneden gaat, zeker in zo'n hectische periode echt heel knap!

@mariekeoo zal waarschijnlijk idd grotendeels vocht zijn, meer khd houden meer water vast en waarschijnlijk ook wat zouter gegeten?

Hier werk ik de komende twee weken volledig thuis (geen vakantie) en het is wat rustiger op werk, dus wil die goed benutten om weer in een fijn ritme te komen qua eten en sporten :) Met koningsdag wel een feestje vieren :D

Oskarrino
Berichten: 798
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 13:22

Kitty schreef:
En als je nou 2 neemt van die Venco suikervrije dropjes?


Ik kan helaas niet tegen suikervrije drop/snoepjes :(

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 08:30

Ik ga hier ook rustig meelezen, aangezien het andere topic echt helemaal stil is. In afgelopen paar jaar aardig aangekomen. Door krijgen van de kinderen en bijbehorende leefstijl/gebrek aan beweging en emoties vooral.
Nu uiteindelijk de keuze gemaakt om advies te vragen aan iemand. Even iemand die er helemaal buiten staat en structuur kan aanbrengen zonder dat ik er over na hoef te denken en verzand in mogelijkheden en opties. Ik heb echt gevraagd om strakke dagmenu's, zonder teveel keuzemogelijkheden om die reden. Alleen voor het avondeten een kcal-budget van 500kcal omdat ik daar ook rekening moet houden met 2 kinderen waarvan 1 erg moeilijk eet.

Nu sinds Januari 10kg kwijt en ik merk dat ik ook bewust begin te worden van mijn mindset-issues. Ik denk heel erg in "dat heb ik verdiend" of "nu mag het van mezelf na alles", dus daar probeer ik nu bewust van te worden en om te turnen. Niet meer beloning zoeken in eten, maar bewust denken wat ik nou echt nodig heb en daar de beloning in vinden.

Over 2 weken ga ik op vakantie en heb ik mezelf cadeau gedaan dat ik daar een buitenrit mag gaan maken aangezien ik dat met dit gewicht wel weer oke vind.

Mijn eerste doel heb ik bijna bereikt (85kg)en nog niet echt een nieuw doel daarna, maar nogmaals 5kg er vanaf krijgen zou heel lekker zijn en niet verkeerd passen bij mijn lengte. Idealiter zou ik naar de 70kg moeten, maar gezien mijn lichaamsbouw denk ik niet dat dat heel realistisch gaat zijn.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 08:43

Momo94 schreef:
Cemlys schreef:
Hier ook endometriose, spastische darm en noem maar op. Darmonderzoek en derg gehad jaren geleden. Spiraaltje wat de endometriose enigzins onder controle houdt. Ergens heb ik het idee dat het ooit begonnen is na een antibioticakuur... maar of dat echt zo is? Daarnaast ook nog vaak last van reflux/maagzuur, maar van omeprazol word ik weer een ballonnetje. Ik weet dat veel supplementen rotzooi zijn en allemaal bewerem dat ze werken maar ik ben er soms zo klaar mee

Ik had een spiraal, alleen daardoor kreeg ik zenuwpijn van mijn baarmoeder naar uitstraling rug en mijn benen. Dat ik niet eens meer kon lopen, dus na een paar maanden eruit laten halen. Ging zelfs bijna van mijn stokkie. Liever ook supplementen op natuurlijke basis.

Heb ik de eerste weken, maanden ook gehad. Verschrikkelijk. Maar inmiddels is het redelijk rustig

Nou ik ga als proefkonijn dan, de complete gut repair en de hormone harmony besteld. Dure potjes maar wie weet... ik review ze hier later wel.

Zertab

Berichten: 12230
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:14

Iemand advies tegen stoelgang die niet lekker gaat? :o
Begin van het afvallen ging het nog goed maar nu niet meer, als ik verstopping... Ik weet dat ik veel vezels eet, zit in mijn dieet. Dus moet ik ook veel drinken maar het lukt simpelweg niet. Volgens mij drink ik ook voldoende omdat ik elk uur ook gewoon moet plassen :')

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:20

Meer lijnzaad bv aan je dieet toevoegen? Als ik dat eet dan merk ik dat wel. Vocht kun je ook anders binnenkrijgen, dmv fruit bv (sinaasappel, pruimen, hele rijpe banaan kunnen ook laxerend werken), yohurt, thee, soep,...

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 09:34

Zertab schreef:
Iemand advies tegen stoelgang die niet lekker gaat? :o
Begin van het afvallen ging het nog goed maar nu niet meer, als ik verstopping... Ik weet dat ik veel vezels eet, zit in mijn dieet. Dus moet ik ook veel drinken maar het lukt simpelweg niet. Volgens mij drink ik ook voldoende omdat ik elk uur ook gewoon moet plassen :')


Ik denk dat voldoende drinken wel echt het meest belangrijk is. Bij genoeg vezels hoort voldoende vocht, anders gaat het vastlopen.

Wat voor mij helpt is een flesje water en mezelf stimuleren deze op te drinken voor mijn volgende eetmoment. Dus proberen voor de lunch, voor het diner en voor het slapengaan een flesje leeg te hebben. Dan zit je op 1.5L, daarnaast nog wat koffie en thee en dan red ik de 2L wel.

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 10:20

@Zertab ik pak zelf altijd psylliumvezels dan. Wat de pony's ook krijgen, gewoon een theelepeltje door de yoghurt.

Hier blijf ik eigenlijk al sinds begin april stabiel rond de 68. Na het weekend 68,7 op maandag en dan donderdag weer 67,6. En zo schommelt het wat. Ik ben wat meer in beweging, hopelijk helpt dat met de push onder 67.