Viruswaanzin #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25181
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:21

Relaxed schreef:
Hebben jullie de oudejaarsconferente gezien van Peter pannenkoek? Briljant! :D


Ja, echt, briljant. Ik kwam niet meer bij :))

Electra63

Berichten: 17909
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:06

Ik heb hem opgenomen.
Dus wel de moeite waard om op te nemen?

Cowboy55
Berichten: 8529
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:08

Electra63 schreef:
Ik heb hem opgenomen.
Dus wel de moeite waard om op te nemen?


Yes.

Brainless

Berichten: 29776
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:13


mick75

Berichten: 4545
Geregistreerd: 18-04-08
Woonplaats: In Hell

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 23:54

Peter Pannekoek was echt heel goed. Heb m net voor de tweede keer gezien en valt ook nu niet bepaald tegen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:45

Wat ik zo briljant vond aan Peter Pannekoek is dat hij eigenlijk beide kanten door het slijk haalde..

Hij gaf net zo hard af op de onbetrouwbaarheid van de politiek en het logische gevolg dat mensen de politiek niet meer vertrouwen dan dat hij af gaf op de mensen die niet vaccineren.
Vond het een goed verhaal, met als duidelijke boodschap dat de waarheid vaak in het midden ligt.

En vond daarom de krantenkoppen de dag erop fantastisch: peter pannekoek geeft aan dat we elkaar niet zo in hokjes moeten duwen en afgeven op elkaar en wat doen de krantenkoppen: ....juist ja. :P

Swah

Berichten: 1868
Geregistreerd: 12-10-12
Woonplaats: In het paradijs

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 14:59

Klopt, goede boodschap. Echt een goede conference. Ook dat we open moeten staan elkaar weer tegemoet te komen, ipv belachelijk maken.

Schrijver Johan Fretz is in dit kader ook interessant om te volgen. Enorm kritisch t.a.v. de huidige politiek en het beleid, maar tegelijkertijd ook strijder tegen onwaarheden die worden beweerd door de tegenstanders van vaccineren of complotdenkers.

pien_2010

Berichten: 43834
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 16:52

Brainless schreef:
Voor wie hem nog wil zien, hij staat ook online:
https://www.bvn.tv/programma/peter-pann ... 101407504/


Dank je wel Brainless voor de tip. Wij hebben van ons Nl abonnement de app op de telefoon staan, en dankzij jouw post herinnerde ik me dat en hebben we via uitzending gemist dit bekeken en kunnen casten op de TV . Prachtige conference. Wat een hoog niveau. Zo blij mee...
Toevallig was ik vanochtend her en der wat aan het scrollen en kwam ik ook hier langs.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 10:11

De uitspraken van Macron gisteren zijn echt olie op het vuur. Ik denk niet dat de vaccinatiebereidheid in Frankrijk daar veel hoger van gaat worden

mysa

Berichten: 10560
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 13:33

Niet handig nee. Al wordt er natuurlijk wel net dat stukje uit geknipt zonder vederde context. Maar dat had hij kunnen weten.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 14:42

Nou, ik heb het originele artikel gelezen. In het Frans.
Wat hij zegt kan écht niet.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 16:12

Liezel1 schreef:
Nou, ik heb het originele artikel gelezen. In het Frans.
Wat hij zegt kan écht niet.

Waarom niet? Waarom zou hij als president niet mogen aangeven dat hij het zo onaantrekkelijk mogelijk gaat maken om de boel te blijven traineren?
Is hij dat niet juist eigenlijk verplicht tegenover de overgrote meerderheid die wel bereid is om constructief mee te doen?

mysa

Berichten: 10560
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 16:32

Denk het niet, hij wakkert de onvrede op deze manier alleen maar aan. In Frankrijk is de groep vaccinweigeraars een stuk groter dan hier. Geloof 25%? Dan wakker je toch agressie en tweespalt in de maatschappij aan.

Qerty
Berichten: 2021
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:01

oomens schreef:
Liezel1 schreef:
Nou, ik heb het originele artikel gelezen. In het Frans.
Wat hij zegt kan écht niet.

Waarom niet? Waarom zou hij als president niet mogen aangeven dat hij het zo onaantrekkelijk mogelijk gaat maken om de boel te blijven traineren?
Is hij dat niet juist eigenlijk verplicht tegenover de overgrote meerderheid die wel bereid is om constructief mee te doen?


Omdat hij de president is van alle Fransen, gevaccineerd of niet?
En omdat de houdbaarheid van het vaccin inmiddels zodanig kort is gebleken dat je de mensen niet 1x, maar meerdere keren per jaar aan de vaccinatie aan moet treiteren?

Ik snap ook geen snars van deze strategie. Mijn haren gingen er ook als vaccin-voorstander van overeind staan. Op deze manier wakker je de weerstand alleen maar verder aan.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:09

mysa schreef:
Denk het niet, hij wakkert de onvrede op deze manier alleen maar aan. In Frankrijk is de groep vaccinweigeraars een stuk groter dan hier. Geloof 25%? Dan wakker je toch agressie en tweespalt in de maatschappij aan.


Als 75% het met hem eens is, wint ie op zijn sloffen de verkiezingen.

Maw het zou kunnen dat hij verwoordt wat een zwijgende meerderheid denkt. En daarmee juist stemmen wint. De groep die tegen vaccins is, stemt sowieso niet op hem

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:11

Ik ben gevaccineerd, maar ik zal (mede hierdoor) niet op hem stemmen

Poosje81
Berichten: 21231
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:23

Liezel1 schreef:
Ik ben gevaccineerd, maar ik zal (mede hierdoor) niet op hem stemmen


Volgens mij mag je ook niet stemmen voor de presidentsverkiezingen?

Maar goed, natuurlijk zijn het pittige uitspraken, maar ik lig er niet zo wakker van.

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:30

Liezel1 schreef:
Ik ben gevaccineerd, maar ik zal (mede hierdoor) niet op hem stemmen


Ben nieuwsgierig: mag jij stemmen in Frankrijk?

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 23:57

Ja, dat mag ik want ik heb die nationaliteit ook

imaudy
Berichten: 5104
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 00:43

Liezel1 schreef:
Ik ben gevaccineerd, maar ik zal (mede hierdoor) niet op hem stemmen


Dat is mooi ;)

Cookies
Berichten: 6577
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 14:23

Ik was vanmorgen in de supermarkt en daar stonden 2 mannen te kletsen. De een zat tegen de andere te vertellen dan de jeugd nu ook gevaccineerd werd en dat ze die dan daarna op een computer aan konden sluiten en dan konden herprogrammeren. Want er moest een ander type mens komen. Die andere man geloofde er niet veel van en ik moest me inhouden om niet keihard te lachen. :wow:

Zebrastreep

Berichten: 9844
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:09

Cookies schreef:
Ik was vanmorgen in de supermarkt en daar stonden 2 mannen te kletsen. De een zat tegen de andere te vertellen dan de jeugd nu ook gevaccineerd werd en dat ze die dan daarna op een computer aan konden sluiten en dan konden herprogrammeren. Want er moest een ander type mens komen. Die andere man geloofde er niet veel van en ik moest me inhouden om niet keihard te lachen. :wow:


Goh als ze dan bepaalde ervaringen ook kunnen verwijderen dan meld ik mij aan :')

BigOne
Berichten: 38522
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:11

Viruswaanzin: Man uit de buurt twitterde op 18 december dat kerst in de soep viel, vrouw en dochter ziek. Hij maakt de volgende kerst niet meer mee, net 50, gezond maar wel fel antivaxxer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:19

:(:) Dat is wel sneu. Tegen vaccinatie of niet, je gunt het niemand. En ellende is het lijkt wel of andere covid ontkenners er niet eens van leren. :n

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-22 15:25

oomens schreef:
Liezel1 schreef:
Nou, ik heb het originele artikel gelezen. In het Frans.
Wat hij zegt kan écht niet.

Waarom niet? Waarom zou hij als president niet mogen aangeven dat hij het zo onaantrekkelijk mogelijk gaat maken om de boel te blijven traineren?
Is hij dat niet juist eigenlijk verplicht tegenover de overgrote meerderheid die wel bereid is om constructief mee te doen?

Traineren is de boel dwars zitten. Als jij als gezond jong persoon je aan de maatregelen houd traineer je niets. Alleen al het feit dat je dit zo benoemd vind ik al een hele rare, enge gedachtegang.

Het gekke is ook dat ik geen een!!! arts ken die voor verplichte vaccinatie is en dat zij ook gewoon allemaal aangeven dat allemaal gevaccineerd niet het coronaprobleem oplost. En ik ken en ontmoet heel veel artsen ivm werk voor ziekenhuizen.

Die enorme drang tot verplichten komt bij de overheid weg. Niet meer of minder.