Viruswaanzin #2

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7952
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 13:42

In Almelo was gisteren het boerenprotest, vreedzaam en de boeren deelden eten uit. Helaas was Willem Eng met zn vriendjes er ook, en toen de boeren weg waren begonnen ze te rellen met de politie en liep het uit de hand. Echt zo bizar dat ze dit soort dingen aangrijpen om rommel te trappen. :n

prompter

Berichten: 11315
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 14:07

Ja, ze proberen de zaak van de boeren te kapen voor hun eigen ontevredenheid, en dan de boeren de schuld kunnen geven. Ver weg blijven bij deze beroepsdemonstranten!

naranja1
Berichten: 699
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:00

mysa schreef:
Anti-vaccin mensen zijn vaak ook:

Pro-Poetin
Pro-boer
Anti-nederlandse overheid
Anti alle democratische overheden
Pro-Orban
Pro-Trump
Pro FVD
Pro-Le Pen en Zemmour
Pro ongehoord Nederland
Dat is het profiel zo'n beetje


Ik heb geen vaccin genomen, en ben ook niet echt anti. Maar ben niks van alles uit dit rijtje hoor

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:45

prompter schreef:
Ja, ze proberen de zaak van de boeren te kapen voor hun eigen ontevredenheid, en dan de boeren de schuld kunnen geven. Ver weg blijven bij deze beroepsdemonstranten!


Echt een verrassing was het ook niet dat dit zou gebeuren. Een tijdje geleden, op een grote boerendemonstratie (in Ede of Den Haag geloof ik) waar de politici van FVD wel welkom waren en toegejuigd werden en anderen niet. Zij zijn groot onder de beroepsdemonstranten. Dan vind ik het gek dat de boeren verbaasd zijn dat hun recente demonstratie gekaapt wordt door beroepsdemonstranten. Ook FDF zit in die hoek. Die heb je toch in feite zelf in het zadel geholpen?

BigOne
Berichten: 38522
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 12:28

Het is voornamelijk de FDF voorman van den Oever die nauwe contacten met Baudet onderhoud. Heel vreemd want Baudet wil een nexit, heb ook wat FDF ers met zo"n shirt gezien. Snelste manier om de veestapel/boerenbestand in te krimpen, weg subsidies.

Cowboy55
Berichten: 8529
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:30


prompter

Berichten: 11315
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-22 10:47

Vroeger nog weleens mee te maken gehad, toen hij nog al die panden in Rotterdam had en wij de mensen aan de lijn kregen die hun energierekening (toen al!) niet konden betalen omdat ze in zijn slecht geisoleerde panden zaten.

CharleyT
Berichten: 4011
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 11:28


Cowboy55
Berichten: 8529
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 08:16

Opiniestuk in een lokale krant vandaag:

Bordeaux

Marcovan Kampen

De regionale omroep L1 kreeg vrijdag visite van figuren die we al veel te lang typeren als ‘bezorgd’, waar het bijvoeglijk naamwoord ‘krankzinnig’ eigenlijk veel gepaster is. Ze waren naar het hoofdkantoor in Maastricht getogen om de mainstream media te kapittelen. Want die liegen volgens hen over corona, stikstof, asielzoekers. Nou ja, over alles, eigenlijk.

Het was een tamelijk sneue bedoening. Vijftien lieden zwaaiden met vlaggetjes, een man loeide iets over de code van Bordeaux en op een protestbord had iemand ‘propaganda van media = volksverraad’ gekrabbeld. Een heetgebakerd heerschap met vreedzame intenties greep naar zijn kruis en riep „dikke l*l!”. Een kale man barstte in lachen uit en maakte een soortgelijk gebaar. De geestelijke armoede was bijna tastbaar.

Hoofdredacteur Leo Hauben kwam zelf poolshoogte nemen. Hij probeerde een dialoog te stimuleren, maar kwam er al rap achter dat dit onbegonnen werk is met personen die in een grimmige fantasiewereld leven. Daar stond hij dan. Dapper trachtend ratio te kweken bij een driftige dwaas die niet verder kwam dan „dikke l*l” schreeuwen.

De hoofdredacteur die de idioot te woord staat voor het oog van de filmende en schrijvende pers. De intenties waren ongetwijfeld goed. Maar het is tegelijkertijd illustratief voor de huidige status quo waarin marginale randfiguren het maatschappelijke debat kunnen kapen. Het etaleren van domheid wordt beloond. Wangedrag wordt gelegitimeerd. En de malicieuze onzin die moedwillig door de aders van de samenleving wordt gepompt, krijgt nog een extra zetje.

Zebrastreep

Berichten: 9845
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 12:43

Cowboy55 schreef:
Opiniestuk in een lokale krant vandaag:

Bordeaux

Marcovan Kampen

De regionale omroep L1 kreeg vrijdag visite van figuren die we al veel te lang typeren als ‘bezorgd’, waar het bijvoeglijk naamwoord ‘krankzinnig’ eigenlijk veel gepaster is. Ze waren naar het hoofdkantoor in Maastricht getogen om de mainstream media te kapittelen. Want die liegen volgens hen over corona, stikstof, asielzoekers. Nou ja, over alles, eigenlijk.

Het was een tamelijk sneue bedoening. Vijftien lieden zwaaiden met vlaggetjes, een man loeide iets over de code van Bordeaux en op een protestbord had iemand ‘propaganda van media = volksverraad’ gekrabbeld. Een heetgebakerd heerschap met vreedzame intenties greep naar zijn kruis en riep „dikke l*l!”. Een kale man barstte in lachen uit en maakte een soortgelijk gebaar. De geestelijke armoede was bijna tastbaar.

Hoofdredacteur Leo Hauben kwam zelf poolshoogte nemen. Hij probeerde een dialoog te stimuleren, maar kwam er al rap achter dat dit onbegonnen werk is met personen die in een grimmige fantasiewereld leven. Daar stond hij dan. Dapper trachtend ratio te kweken bij een driftige dwaas die niet verder kwam dan „dikke l*l” schreeuwen.

De hoofdredacteur die de idioot te woord staat voor het oog van de filmende en schrijvende pers. De intenties waren ongetwijfeld goed. Maar het is tegelijkertijd illustratief voor de huidige status quo waarin marginale randfiguren het maatschappelijke debat kunnen kapen. Het etaleren van domheid wordt beloond. Wangedrag wordt gelegitimeerd. En de malicieuze onzin die moedwillig door de aders van de samenleving wordt gepompt, krijgt nog een extra zetje.



Het is toch eigenlijk om te janken :')


Die mensen zetten zichzelf letterlijk behoorlijk voor l*l

Blue_Eyes

Berichten: 20356
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:10

Het zou komisch zijn als het niet zo triest was...

prompter

Berichten: 11315
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:12

Net als die figuren die met potjes en pannetjes langs de hofvijver stonden. Wat wil je daarmee bereiken? Je situatie wordt er echt niet anders door. Maar die mensen zijn geloof ik echt in de veronderstelling dat ze een zinvolle actie houden. Echt, ik snap ontevredenheid, maar dit haalt allemaal niks uit.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:23

prompter schreef:
Net als die figuren die met potjes en pannetjes langs de hofvijver stonden. Wat wil je daarmee bereiken? Je situatie wordt er echt niet anders door. Maar die mensen zijn geloof ik echt in de veronderstelling dat ze een zinvolle actie houden. Echt, ik snap ontevredenheid, maar dit haalt allemaal niks uit.



Misschien hebben zij een andere mening dan jou?
En tot nu toe is er in ons land nog een recht van meningsuiting, nou ja dat is er meestal.
Zou zeggen laat die mensen gewoon hun ding doen,zulken doen in ieder geval wat.
Meesten zitten op hun luie stoel achter een toetsbord te janken.

Zebrastreep

Berichten: 9845
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:29

Nou en wat hebben ze dan al opgelost?

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:32

Zebrastreep schreef:
Nou en wat hebben ze dan al opgelost?



Is dat een voorwaarde om te gaan demonstreren?
Je demonstreerd omdat je het ergens niet mee eens bent,dat staat los van iets oplossen.

BigOne
Berichten: 38522
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:34

Demonstreren is iets anders dan jezelf compleet voor banketstaaf zetten.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:36

BigOne schreef:
Demonstreren is iets anders dan jezelf compleet voor banketstaaf zetten.



Dat is jou mening.

mysa

Berichten: 10560
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:43

Cowboy55 schreef:
De hoofdredacteur die de idioot te woord staat voor het oog van de filmende en schrijvende pers. De intenties waren ongetwijfeld goed. Maar het is tegelijkertijd illustratief voor de huidige status quo waarin marginale randfiguren het maatschappelijke debat kunnen kapen. Het etaleren van domheid wordt beloond. Wangedrag wordt gelegitimeerd. En de malicieuze onzin die moedwillig door de aders van de samenleving wordt gepompt, krijgt nog een extra zetje.


Dit is wat mij ook zorgen baart. De (met name lokale) media zijn vaak vooral uit op click bait en dus krijgt wie hard roept de volle aandacht.

Zebrastreep

Berichten: 9845
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:51

loriene schreef:
Zebrastreep schreef:
Nou en wat hebben ze dan al opgelost?



Is dat een voorwaarde om te gaan demonstreren?
Je demonstreerd omdat je het ergens niet mee eens bent,dat staat los van iets oplossen.




Als je demonstreert hoop je ook op verandering of dat het anders gaat worden. Anders kunnen we het hele demonstreren wel weg gooien.

Voorbeeld de boeren staan er voor een andere stikstof beleid , de verpleegsters voor een beter salaris , het onderwijs voor een beter salaris en meer tijd voor leerlingen.

Ik neem aan dat ze ook iets willen bereiken en niet alleen maar daar staan om op een potje te slaan en te gaan joelen dan sta je in mijn ogen niet te demonstreren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 13:55

loriene schreef:
Zebrastreep schreef:
Nou en wat hebben ze dan al opgelost?



Is dat een voorwaarde om te gaan demonstreren?
Je demonstreerd omdat je het ergens niet mee eens bent,dat staat los van iets oplossen.


Nou dit verklaart een hoop.. :')

CharleyT
Berichten: 4011
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:24

loriene schreef:
Zebrastreep schreef:
Nou en wat hebben ze dan al opgelost?



Is dat een voorwaarde om te gaan demonstreren?
Je demonstreerd omdat je het ergens niet mee eens bent,dat staat los van iets oplossen.


Werkelijk? OMG, je gaat de straat toch niet op om gewoon wat te schreeuwen voor of tegen iets, maar niet de intentie hebben dat er wat verandert?
Soms vraag ik me af waarom ik dit topic nog volg.

CharleyT
Berichten: 4011
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:26

loriene schreef:
prompter schreef:
Net als die figuren die met potjes en pannetjes langs de hofvijver stonden. Wat wil je daarmee bereiken? Je situatie wordt er echt niet anders door. Maar die mensen zijn geloof ik echt in de veronderstelling dat ze een zinvolle actie houden. Echt, ik snap ontevredenheid, maar dit haalt allemaal niks uit.



Misschien hebben zij een andere mening dan jou?
En tot nu toe is er in ons land nog een recht van meningsuiting, nou ja dat is er meestal.
Zou zeggen laat die mensen gewoon hun ding doen,zulken doen in ieder geval wat.
Meesten zitten op hun luie stoel achter een toetsbord te janken.


:D :D Daar heb Jij helemaal gelijk in hoor :P

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Viruswaanzin #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:46

Wat hebben andere demonstranten dan voor oplossingen aangedragen anders dan “meer loon” of “betere arbeidsvoorwaarden”? Of dienen demonstranten vooraf een stappenplan met doelen in?

Ik vond de pannenklappers ook wat apartig maar zij stonden er toen tegen de toen geldende maatregelen, als ik het goed heb?

Demonstreren is toch altijd een uiting van het ergens niet mee eens zijn? Er wordt hier ook gedemonstreerd over zaken die in andere landen spelen…
Moeten we demonstraties dan maar helemaal niet meer doen? Of hoe zien jullie dat?

Eleeke

Berichten: 2061
Geregistreerd: 19-02-19
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:50

demonstreren helemaal prima. Al ga je demonstreren voor een verbod op grijze hoekbanken.

Maar bij een regionale krant volksverraad roepen met je hand tussen je benen.... is gewoon net niet helaas duidelijk waartegen , waarvoor en waarom er gedemonstreerd wordt.

Voelt ook een beetje als : ik demonstreer tegen kabouters , waarbij de demonstranten ipv het woord kabouters het woord Frokkels gebruiken.
Zodat je en niet weet waarover het gaat, en als je daar dan toch achter komt , je beseft dat ze demonstreren tegen iets wat niet bestaat .

Uiteraard is er dan ook nog de groep die heel praktisch tegen alles tegelijk protesteert. Daar hadden van Kooten en Bie ooit de tegenpartij voor :D Maakt niet uit wat het is : We zijn tegen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-22 14:56

Cer schreef:
Wat hebben andere demonstranten dan voor oplossingen aangedragen anders dan “meer loon” of “betere arbeidsvoorwaarden”? Of dienen demonstranten vooraf een stappenplan met doelen in?

Ik vond de pannenklappers ook wat apartig maar zij stonden er toen tegen de toen geldende maatregelen, als ik het goed heb?

Demonstreren is toch altijd een uiting van het ergens niet mee eens zijn? Er wordt hier ook gedemonstreerd over zaken die in andere landen spelen…
Moeten we demonstraties dan maar helemaal niet meer doen? Of hoe zien jullie dat?


Natuurlijk is demonstreren goed en prima, maar om dan te zeggen dat het niet perse iets hoeft op te lossen is toch bizar? Je demonstreert toch juist om uiteindelijk iets of iemand te bewegen er iets aan te doen? Anders sta je imo alleen maar te schreeuwen om het schreeuwen :+