Snorkelmasker

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:03

Zonnetje81 schreef:
Wordt thuis in het zwembad oefenen met onderwater gaan. Ik heb gister met het losse masker en snorkel gesnorkeld. Die mega hoofdpijn had ik erna niet. Wel besloeg dat ding steeds. Ik ben nooit helemaal op mn gemak ofzo en niet handig. Wil ik dat masker opdoen waar ik niet kan staan zink ik meteen haha

Beslaan is vaak omdat het masker niet goed schoongemaakt is. Vanaf de fabriek zit er een siliconendamp op het glas. Bij een glazen masker kun je deze met tanspasta schoonmaken of even de aansteker er onder houden en schoon branden. Bij kunststof glas in het masker is het masker eigenlijk gewoon rommel, dat krijg je niet schoon, blijft beslaan, en krast. Gewoon eentje van veiligheidsglas is het beste. Bij Ali kosten die 10 euro. Op sterkte 20 euro.

Ik zink helaas niet, ik heb wel 5kg lood nodig om in zout water zwemmend onder water te kunnen zwemmen. Heel irritant. In zoet water ook wel 3kg. Als ik in een zwembad onder water wil zwemmen verbruik ik vooral energie om naar beneden te zwemmen en daar te blijven. De divemastertest met watertrappen was dus een eitje, handen omhoog, en rustig blijven drijven. Ik snap niet dat mensen daar moeite mee hebben, ik hoef echt niets te doen. :+

Oh ja, voordat je gaat snorkelen even in het masker spugen en uitwrijven. En dan in het water spoelen. Anders beslaat ook een gereinigd masker nog.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:28

Oh gelukkig, nog een drijver. Ik ben niet meer alleen! Ik kan niet eens echt lekker ontspannen in bad, daar drijf ik ook :+
Al vind ik een beetje lekker dobberen op m'n rug in het water (zee of meer) ook wel weer fijn.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:58

Qimm schreef:
Oh gelukkig, nog een drijver. Ik ben niet meer alleen! Ik kan niet eens echt lekker ontspannen in bad, daar drijf ik ook :+
Al vind ik een beetje lekker dobberen op m'n rug in het water (zee of meer) ook wel weer fijn.

Ik dus niet. Ik was op klein Curacao vergeten om mijn 8kg lood af te geven aan de Dhingi toen ik mijn duikset al afgegeven had en zelf even een stukje wilde gaan zwemmen. Nou, ik heb echt heel fijn gezwommen. Ik dacht even toen ik mijn set afgaf van s hit lood nog om, maar ach, ik kan immers goed zwemmen. Dus gewoon doorgegaan met mijn actie en het voelde gewoon goed. In het zwembad zwem ik ook vaker met 3kg om mijn middel. Het is niet dat ik echt dik ben ofzo, maar ik drijf gewoon te veel.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:08

Ik ken genoeg dikke mensen die totaal niet kunnen drijven. Geloof niet dat dat er iets mee te maken heeft :+

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:12

Qimm schreef:
Ik ken genoeg dikke mensen die totaal niet kunnen drijven. Geloof niet dat dat er iets mee te maken heeft :+

Ik wou dat ik wat makkelijker zonk. Met duiken zou dat ook wat lood schelen. :P

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-22 12:35

Ik drijf ook en mijn vriend en beste vriendin niet. Maar als ik mn armen omhoog doe en dat snorkelmasker op wil zetten heb ik het idee dat ik naar beneden ga.

Dat drijven is met snorkelen handig maar ik kan bijna niks met de flippers omdat ik drijf.

Uiteindelijk heb ik met de gewone snorkel gesnorkeld en geen hoofdpijn meer.

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Snorkelmasker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:46

En met duiken zie je nog meer en dat is nog veel leuker :D

Earth

Berichten: 7914
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 12:53

germie schreef:
En met duiken zie je nog meer en dat is nog veel leuker :D


Ik zou dat zo graag doen he, maar ik heb kapotte trommelvliezen. Als ik een meter onder water ga krijg ik al zoveel pijn dat ik daarvan bij moet komen. Ik kan ook niet klaren, mijn trommelvliezen zijn door buisjesoperaties, veel zwemmen en veel oorontstekingen voor 50% verkalkt, waardoor ze niet meer elastisch zijn.
Nu snuit ik net mijn neus en klaar ik per ongeluk, dat doet verdomde pijn :')