Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8679
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 09:10

Mijn trailschoenen lijken een soort van de plakken op het asfalt. Het kan wel hoor, maar als ik grotendeel verhard ga lopen, trek ik liever wegschoenen aan.
Als ik vnml onverhard loop, dan trailschoenen. Stukje fietspad of klinkers lukt daarmee wel.

Trailschoenen, of naja, de zolen, slijten voor zover ik weet wel sneller van asfalt

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:05

Op mijn trailschoenen loop ik ook niet lekker op het asfalt. Stukje kan inderdaad wel, maar langere stukken niet.

Vanochtend met een grote groep wezen trainen, hartstikke gezellig. Heerlijk weer, wel een beetje pittige training met tempoblokken.

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 13:12

Klinkt goed @Puera! Ik las eerst trailen en daarna tempoblokken en dacht: huh?

Maar trainen en tempoblokken klinkt een stuk logischer. Haha.

Ik heb net mijn nieuwe schoenen voor een rondje meegenomen. Garmin wilde graag 1:04 op rustig tempo. Dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Heb een loopje als doel erin gezet, daar past hij als het goed is de suggesties op aan. Naar die datum toe, ben benieuwd... :j

Afbeelding

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 14:42

Ik heb vandaag 7.5 km echt getraild. Was al in het bos om te duiken en moest tijd doden voordat ik naar een feestje kan. Dus hardloopkleding mee, er is een bosplas, dus even wassen/opfrissen na het lopen is geen probleem.
Ik ben wel wat langzamer in het bos dan op de weg, maar het was wel mooi, en glibberig en wel 10 omgevallen bomen. En een eekhoorntje zien oversteken. Altijd leuk.
Maar scheve paden, en mini heuvels zijn wel zwaar.
Afbeelding
Afbeelding

Dus eigenlijk moet ik dan wegschoenen kopen? Of 2 paar? Hmmmm, daar moet ik nog over nadenken.

iiSunshine

Berichten: 1255
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 14:49

wauw befunny, jij bent de laatste tijd wel lekker bezig zeg! echt goed hoor.

sherivey, oeps uitgegleden. heb je vandaag nog last er van?

samantha, vervelend zeg die buikkrampen. heb je dat vaker? wel fijn dat je bij de gouden m even naar de wc kon.

calipsolover, vervelend dat het nog niet lukt om een lage hartslag te krijgen, maar zo te zien wel je langste afstand!

musli hoe liepen de schoenen?

germie, leuk zo’n trail tussen door! weer eens wat anders.

hier het plan gewijzigd van 15 km (12.5km is nu de max geweest) naar 6x100m interval training. het ging regenen en had zowel geen zin om door de bui te lopen als pas na de bui te gaan lopen, want ik had gewoon zin in een lekkere luie zondag. en de training zelf ging prima! wel wederom wat hartslag foutjes of ja dat hij het dus niet echt goed meet. dat vind ik wel wat balen, een beetje een dingetje van de laatste tijd. wellicht toch eens kijken voor een hartslag band (?)

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 15:52

Mooie intervaltraining!

Goed bezig Germie.

Hier met mijn vriend naar park de Hoge Veluwe gereden en vanaf de ingang bij Otterlo 30km getraild met 333 hoogtemeters. Heel veel grafzand, sowieso de laatste 8km volledig door het zand.
Maar wat heb ik genoten. Fijn gelopen, het was heerlijk rustig.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dassenspoor.
Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8679
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-24 16:04

SV, mooie foto's
Dat dassenspoor is echt leuk :D

Sunshine, lekker tempo tijdens de intervallen!
Heb in zn geheel wel spierpijn, maar dat is ook van de heuveltjes/ zwaar zand. Spierpijn in mn armen is wel van het vallen. :')

Musli, liepen de schoenen lekker?

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:10

Musli, hopelijk bevallen je schoenen, ik heb ze ook en vind ze fijn :j

Goed Bezig Germie en Sunshine jij hebt de speed te pakken :j

En SV wat een prachtige fotos <3

Hier vandaag 12km gewandeld. Rondwandeling v.a station Nunspeet.

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:12

Mooi hoor de Veluwe supervixen. Ga je dan de hele dag daar plannen? Alleen de trail en weer huiswaarts?

Befunny, wandelen is toch ook fijn?

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 16:17

We hebben alleen getraild en daarna weer naar huis.

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 17:32

Wandelen is heel fijn Germie. Ik probeer bewust elk weekend èèn keer zo'n ns of rondwandeling te doen ergens met mijn hondjes. De rest wandelen wij hier in de polder. Ik vind wandelen echt heerlijk.

iiSunshine

Berichten: 1255
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 17:49

wat fijn dat je zo hebt genoten SV. dat gevoel spat ook van de foto’s af!

befunny gezellig zo samen met de hondjes. gaan ze dan mee in de auto of met de trein (gezien de ns wandeling)?

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 17:51

Ja met de trein. We starten bij een station en lopen dan naar een ander station of komen weer op dezelfde plaats. Meestal tussen de 10 en de 20km. Meestal net iets onder de 15km.het zijn vaak ook leuke trail routes. Die van vandaag was ook super geschikt maar weinig verhard


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

CalipsoLover

Berichten: 5571
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 18:08

Leuke foto's weer!! *\o/*

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 18:48

Heerlijke foto's BeFunny!

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 19:08

De schoenen lopen prima hoor :j niet veel bijzonders natuurlijk, aangezien ik de vorige versie al had en ze niet echt afwijken daarvan ;) alleen hebben ze weer volop demping, dus dat is altijd welkom...

iiSunshine

Berichten: 1255
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 20:04

prachtige foto’s befunny. wat een lieve koppies van je hondjes. en een lekkere wrap onderweg.

goed om te horen musli!

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 20:17

Mooie foto's befunny

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 20:50

Wat een mooie foto’s Befunny en SV!
Prachtig!

Ja wel vaker buikkrampen, als ik dan ga wandelen houdt het op maar zodra ik ga lopen is het terug.
Als ik dichterbij huis ben loop ik even langs huis haha.
Heb ook gevoelige darmen, maar normaal als ik ‘s morgens vroeg loop op nuchtere maag gaat het goed.

Ik ging vanmiddag shoppen met m’n dochter. Mn voeten deden zo’n pijn zeg. 16 km rennen gaat goed maar een middag shoppen is te zwaar :')

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-24 20:53

Shoppen = slenteren. En slenteren is zwaar! Dus ik snap je helemaal :j wel geslaagd?

Ninus
Berichten: 1721
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 06:45

Ik krijg ook geen energie van shoppen :D

Prachtig BF! Ik moet toch ook eens kijken naar de NS-routes, je foto's zijn een goede reclame :))

Heerlijk SV! Wij komen ook zelden mensen tegen, genieten is dat <3

Balen dat je bent gevallen Sherivey, maar wel lekker gelopen zo te zien!

Mooie schoenen MuSLi! Fijn dat je weer extra demping hebt :j

Ik loop liever een trail op mijn wegschoenen dan over de weg op mijn trailschoenen, dat loopt voor geen meter :n Maar ik heb gewoon veel schoenen die ik kan afwisselen :D Op dit moment 3 paar trailschoenen en 3 paar voor op de weg, dat is een beetje veel, maar ik ben slecht in afscheid nemen van schoenen blijkbaar :=

We waren dit weekend bij vrienden en hebben op de terugweg een tussenstop gemaakt en lekker 22km gelopen. We hebben regen, zon en hagel gehad onderweg, maar de temperatuur was prima. Deze week weer veel op pad, maar volgende week is het iets rustiger vanwege de meivakantie.

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 12:51

Heerlijk Sherivey, zo mooi het natuurstrand daar! Jammer van de valpartij, maar zand is dan wel weer een prettige ondergrond om op te vallen. :+

CalipsoLover, blijft apart je hartslag! Maar ik zou gewoon lekker blijven lopen, tempowisselingen blijven doen, zolang het niet raar of uitputtend voelt, komt het vast goed. Fijn dat je lekker hebt gelopen!

Germie, leuk door het bos! Zolang je geen steile stukken, veel hoogteverschillen en modderige toestanden hebt, kan je prima op wegschoenen onverhard lopen. Als je voornamelijk op de weg loopt en af en toe in het bos en dat blijft doen en je niet 2 paar schoenen wilt, dan zou ik gewoon wegschoenen kopen. Bij droge/platte omstandigheden en routes waarbij ook grote delen verhard zijn, kies ik ook mijn wegschoenen in plaats van mijn trailschoenen. Ook daar kan je prima mee door mul zand of een modderplas, je hebt alleen wat minder grip. Volgens mij zijn er meer in dit topic die hun trailrondje op wegschoenen doen. Andersom is wel minder aangenaam, met trailschoenen op verharde weg, daarnaast slijt het profiel dan snel, dus het is ook zonde.

iiSunshine, mooie interval en knap om op je luie zondag tussen de buien door toch te gaan lopen!

Supervixen, heerlijk de hoge veluwe! Prachtig weer ook zo te zien!

Samantha_ vreselijk shoppen, vooral ook hoe langzaam mensen lopen in de stad en regelmatig stil blijven staan zonder op te letten. Ik krijg daar ook altijd pijnlijke voeten van :')

Lekker Ninus! En herkenbare weersomstandigheden, er is ook geen pijl op te trekken deze dagen.

Ik baal echt, heb exact dezelfde griep als mijn vriend en die is al ruim 2 weken bezig, bij mij begint het nu erger te worden. Hele nare hoestbuien met slijm en continu het gevoel alsof mijn keel wordt dichtgeknepen. Gister wel 15 km rustig gewandeld, dat was wel prettig, een beetje bewegen!
Maar ik baal zo dat ik nu al 2 weken en deze week ook niet consistent kan sporten, eerst die hondenbeet en nu dit. -O- 11 en 12 mei loop ik de Koning van Spanje trail, een 2-daagse (11 en 18 km) met behoorlijk wat hoogtemeters. Conditioneel gaat het wel goed komen als ik rustig loop, maar ik had graag beter voorbereid willen zijn. Ik heb nog niet eerder 2 dagen achter elkaar gelopen en dat had ik juist deze weken willen oppakken, vaker lopen, wat hoogtemeters meepakken. Twee weken na die trail, heb ik de stuwwalloop van 21 km en de dag erna een obstacle run van 9 km.
Twee weekenden waar ik enorm naar uitkeek, maar ik voel me nu een beroerde pudding en ik heb geen idee hoe ik ook nog ga genieten van die weekenden en het überhaupt volhou zonder dat het een overbelasting veroorzaakt. :+
Dat was mijn klaagzang. :o

Gister was wel heel mooi en fijn, ondanks de af en toe hagel- en regenbuien.
Afbeelding

germie

Berichten: 25992
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 13:04

Hier ook ineens verkouden. En soms hoesten. Er gaat wel van alles rond. Ik krijg ook weinig lucht, dus sporten zit er nu ook even niet in.
Maar 11 en 12 mei zijn nog ver weg Suliko, dus dat komt vast goed. Ik wil 11 mei eigenlijk ook een loop doen, weer eentje waar ze tenminste geen maximale eindtijd hanteren.

Sherivey
Berichten: 8679
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 13:19

Ninus, dat zijn best veel schoenen idd :))

Suliko, ooohhh de KvS trail is echt heel leuk! :D
Ik heb vorig jaar 2 dagen gelopen. Maar was echt een soort van vakantieweekend voor me. :D
Ergens vind ik het jammer dat ik dit jaar niet ga.

Ik heb niet gelopen vandaag. Wel 26 km gefietst en een rondje te paard gedaan.
Vanochtend bij de sportmasseur geweest. En vanmiddag doe ik even niks

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 14:08

Ik lees hier wel mee met alle mooie loopjes van jullie maar ben zelf compleet gevloerd dus even niet actief :( . En ook 0 energie dus geen grote bijleespost deze keer van mij.