Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
horsii

Berichten: 7608
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:23

Sall, toch lekker geweest.

Slim goof, toch weer vijftien km in de benen.

Puera, fijn dat je weer aan het lopen bent.

Sherivey, prima gelopen. Jammer vd mindere ervaring.


Lv1992, weet je in iedergeval dat je gesport hebt door de spierpijn.

Sv, dat ziet er heel gezellig uit. heerlijk die rust bij het trailen.

Mayka, ook lekker gelopen. Pr verbeterd zelfs.

Befunny, klinkt ook als een fijn dagje.

Germie, fijn toch een goed gevoel.

Leonie, mooie omgeving.



Hier een tien km vanmorgen.

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12851
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 06:35

Mooi paadje <3

germie

Berichten: 25959
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 08:50

Ik ken een hond en als ik die mee zou nemen op een loopje over zulke paadjes, dan trekt die me wel vooruit, haha.

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:00

De marathonlopers van gister zullen wel lekker de tijd nemen om tot rust te komen en (hopelijk) na te genieten, ik ben wel heel benieuwd hoe het gegaan is! Luxe dat jij het al gezien heb SV! :D

Wat fijn Goof, goed dat je gewoon gaat wandelen tussendoor.

Puera, wat fijn dat je weer aan het lopen bent, en mooie afstanden ook!

Sherivey, oh die massa klinkt zo vreselijk, mijn indruk is ook dat het bij de kortere afstanden veel drukker en minder sociaal is dan bij de grotere afstanden. Bij de singelloop in Utrecht van 10 km ging het er ook zo aan toe. Maar je hebt het overleefd en gedaan en een nette tijd neergezet! *\o/*

LV, klinkt niet als de meest soepele loop, maar je hebt de kilometers wel weer in je benen. :)

SV, heel gezellig! En jaloers, baalde zo dat ik moest werken, had heel graag meegedaan aan de Amerongse Bergtrail. Jullie hadden ook fantastisch weer zeg!

Myka, gefeliciteerd, mooie tijd heb je neergezet!

Germie, leuk dat je mee hebt gedaan, geniet van de prestatie en je medaille!

Leonie, balen dat je zo vermoeid bent, maar je doet ook wel veel! Ik sluit me aan bij SV, even een rustperiode en een stuk onder je tempo gaan lopen. Je zei eerder dat je niet wist hoe, omdat het zo oncomfortabel voelt om langzamer te lopen. Maar je went er echt wel aan en de langzame loopjes zijn ook heel waardevol! Als ik train in een lage hartslagzone voelt het ook alsof ik beter kan wandelen, maar als je het vaker doet, gaat het steeds normaler voelen. :+

Heerlijk horsii!

Ik ben ook eindelijk weer tot leven gekomen (een soort van). Wat een stomme en stressvolle week met allerlei deadlines, die hondenbeet en een werkweekend. Zaterdag gelukkig wat tijd gevonden om even te gaan trailen tijdens mijn werk en écht enorm genoten. :D Ik ging om half 8, dus het was echt magisch mooi met het licht en de rust. Moest af en toe stoppen om de omgeving te bewonderen haha. Had ook een hele leuke route getekend met garmin, waren bijna alleen maar single tracks! Mijn kuit doet nog wel wat pijn, maar geen last meer van gelukkig.
Mijn HRV is helaas doorgeslagen naar de andere ongebalanceerde kant, nog steeds geen idee wat dat betekend, maar ik vind het niet gek met alle stress en weinig slaap. Vandaag wil ik een rustige langere loop doen, al zag ik dat het vanmiddag gaat stormen. Maar vandaag is mijn weekenddag, dus daar wil ik wel gebruik van maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10562
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:16

Mooi Suliko. En een snelle tijd ook. Waar op de heuvelrug was je? Maarn?

Horsii jij hebt ook lekker 10km gelopen met hond en in een mooie omgeving zo te zien :j

Leonie, soms is het echt goed om rust te pakken :j en jij doet best erg veel dus is niet gek dat je dan moe wordt. Mooie fotos <3

Suliko

Berichten: 4323
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:30

Wel vlakbij Maarn ja, bij de Maarnseberg! Al vielen de hoogtemeters erg mee, dat waren er 60, maar zit toch een leuk heuveltje in.

BeFunny

Berichten: 10562
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 10:41

Als je bij de heuvelrug heuveltjes wil doen kun je best richting amerongen en kwintelooyen daar zitten aardig wat heuvels. Kwintelooyen ook een trap.


Afbeelding

Afbeelding

iiSunshine

Berichten: 1252
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:28

hallo allemaal, ben ik weer! :wave:
moest 3 pagina’s bijlezen dus excuus, ik ga niet per persoon op iedereen reageren. maar ik heb gelezen over hoogtemeters, natte, blubberige en gezellige trails, pittige interval trainingen, prachtige foto’s van de natuur en omgeving en er zijn knappe prestaties geleverd in rotterdam.

zelf 3 dagen op ameland vertoeft. garmin lekker op het nachtkastje gelaten, want al die wijntjes hebben me niet per se goed gedaan := maar wel mezelf zo ver gekregen om een rondje te gaan hardlopen, dat leek me zo tof. en dat was het zeker! 6km en 58 hoogtemeters door bos, duinen en over het strand. ik vond het echt fantastisch!
ik ben zelf nooit zo van foto’s van mezelf op bokt zetten, maar deze wil ik jullie niet onthouden :D

Afbeelding
Afbeelding

en vanaf nu ga ik weer gezellig meekletsen :j

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:35

*\o/* Even een ego berichtje. Maar ik heb een super eerste marathon gelopen. We hadden de luxe dat bij het Erasmus zkh gratis konden parkeren. Naar de start gelopen, wat een drukte zeg. Lee half meegekregen maar geen glimp van hem of zijn gouden microfoon kunnen zien. Iris moest naar startvak 2 en zou ook 20 minuten eerder starten, dus die uitgezwaaid en toen zelf naarmijn eigen startvak gegaan.

Jeetje wat een drukte zeg, maar allemaal blije/vrolijke mensen die je allemaal aanmoedigen. De leukste spandoeken gezien en leuzen gehoord. Mijn "angst" was te snel van te willen, maar had een persoonlijke pacer mee die het goed in de gaten hield. Daarnaast kon je ook niet echt versnellen wegens de drukte, dan had ik echt een ander startvak moeten hebben. Tot km 32 ging ik erg lekker, daarna werd het mentaal, waarschijnlijk ook omdat ik tot 32 km getraind had :Y) Daarna op focus echt nog wel constant kunnen lopen, moest alleen al vanaf km 30 plassen, en toch maar gedaan op km 36 toen ik een dixie zag. Dat lucht dan wel op. Na de finish een warm bakje thee en een medaille in ontvangst genomen en toen door de mensenmassa naar het graveren. Daar kreeg ik het echt benauwd/misselijk van de drukte en dus even een rustig plekje opgezocht. Iris daar ook weer terug gevonden, die topper!, en toen nog even haar ouders opgezocht. Nog even lekker kunnen douchen voordat we weer de auto ingingen en de avond op de bank doorgebracht. Ik voel me goed, kan normaal trappen lopen en al heerlijk met de hond gewandeld. Dus zeer tevreden met mijn eerste marathon.

Gelopen in 4,20,07 (inclusief plaspauze dus) op een gemiddelde harstslag van 143 en een tijd van 6.10 m/km. *\o/*

BeFunny

Berichten: 10562
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:38

Mooi verslag Suusje. Top gelopen.
Jij bent ook een topper hè. Die medaille is dubbel en dwars verdient *\o/*

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:38

Ik had gisteren kort gereageerd, nu de rest:
Puera, leuk dat je terug bent. Goed aan het lopen joh, ondanks blessures.
LV, mooi loopje. Ook een hoge hartslag dus, ik kreeg hem zaterdag ook moeilijk omlaag.
Mooie trail SV, je beschrijving klinkt leuker dan die van de marathon (voor mij dan).
Myka, wat heb je goed gelopen zeg gisteren.
Germie, fijn dat je jezelf hebt getrakteerd op echte,, goede hardloopkleding. Dat zit altijd fijner. Leuk loopje.
Leonie, zeker mooie plaatjes. Balen dat het er even niet in zat. Slim dat je rust pakt denk ik.
Horsii, mooi paadje. Lekker gelopen.
Suliko, lekker dat je nog geweest bent vandaag. Mooi tempo zeg.
Sunshine, wat een onwijs leuke foto van jou. Leuk om zo over het strand te lopen.

Ik moet/ mag aan de bak komende periode; mijn man komt net beneden met een printje en heeft me als verrassing ingeschreven voor de Veluwezoom trail 15km. 200 hoogtemeters volgens mij, ik was al dood na die 60 van zaterdag _O-
Weet nog niet of ik het leuk vind, vind het stiekem ook wel spannend ofzo.

Sherivey
Berichten: 8645
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-24 11:43

Gefeliciteerd met je prestatie suusje! *\o/*

Heb verder wel bijgelezen, maar heb echt een kütdag, voel me lamlendig en heb even niet de energie om een bijleespost te maken. :n
Ik kruip vandaag verder even onder mn steen denk ik. :=
Morgen weer een dag.

Goof

Berichten: 28805
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:45

Wow Suusje, we posttten tegelijk, dus ik zie je berichtje nu.
Mooie tijd zeg, echt heel goed gelopen. Knap!

iiSunshine

Berichten: 1252
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:48

suusje, wat goed zeg, super gedaan. mag je heel trots op zijn!!

dankje goof :D het was echt super tof inderdaad.

sherivey, rustig aan, virtuele knuffel voor jou :(:)

BeFunny

Berichten: 10562
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:30

Die heb ik vorrig jaar gewandeld Goof de 19km. En was een mooie route. Als ik zie wat je nu loopt gaat dat jou lukken. Ik kwam wandelend ruim binnen in de tijd die de trail runners hem uit
moesten lopen, dus dan gaat het trailend zeker lukken :j

Je hebt ook nog de Veluwse trail die is in Ermelo daar heb ik de 15
getraild. Leuk evenement ook.

horsii

Berichten: 7608
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 12:52

Germie, dat is ook de bedoeling haha

Sulliko, prachtige omgeving. Hopelijk snel wat meer rust en ontspanning.

Befunny, mooie foto's.

Sunshine, dat ziet er heerlijk uit. Erg leuke fotos.

Suusje, wat een prachtige tijd en mooie hartslag. Klinkt als een hele mooie eerste marathon.
Gefeliciteerd.

Goof, gaaf Veluwezoom trail.
Komt vast goed.


Hier was de bedoeling een rustige vijf na de eerste tien kilometer voor bodi gisteren. Maar iets met verdwaald en zus kwijtgeraakt dus 6,8 en een stukje over de weg om weer bij mn zus te komen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:12

Suusje, wat ontzettend goed gedaan!
Ik heb op 35 km voor iedereen staan roepen en juichen, wat een geweldige sfeer <3 Ik ben ook heel benieuwd naar het verslag van Iris.

Sherivey, ook heel mooi gelopen! Goede tijd in die warmte!

Horsii, wat een genot die honden van jou <3

Sunshine, heerlijk hè? Die zeewind is altijd zo bevrijdend.

Germie, goed gedaan! Die hardloopkleding heb je zeker verdiend.

BeFunny, wat ben je goed bezig! Mooie voorjaarsplaatjes.

Goof, gaaf doel!

Sorry jongens, ik houd jullie zo slecht bij :o Ik lees vaak even een stukje mee maar reageren gaat zo slecht als ik elke keer vier pagina’s tot bijleespost moet maken.

lies_sparkle

Berichten: 6128
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:26

Gefeliciteerd met je eerste marathon Suusje!

Ik lees intussen lekker mee want dit topic gaat super snel haha. Ik zit inmiddels nog klein 9 weken voor mijn eigen marathon. Alles nog steeds volgens planning :)

ieris

Berichten: 1780
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:55

Sherivey, gefeliciteerd goed gedaan zeg!
Ja wat een drukte hé, vond het ook echt te massaal.

SV, wow jou trail ziet er zo goed uit, daar had ik ook wel willen lopen!

Lisitano, wat leuk dat je er was! Ik heb zo veel mensen mijn naam horen roepen, op een geven moment kon ik niet meer opkijken, zat er echt een beetje doorheen.

Horsi, wat een leuke foto's van je honden!
Gaaf tuig heb je ook.

Goof, wat een leuk initiatief van je man, die is echt leuk, heb ik vorig jaar gelopen.

Be funny, mooie route! Leuke foto's!

Isunshine, leuke foto's lekker uitgewaaid daar!

Suliko, mooie foto's!
Wat fijn dat je weer kunt lopen!

Leoni, lijkt me ook verstandig om even rustig aan te doen, doe je ook wel eens langzame duurlopen, in echt rustig tempo?
Dat schijnt heel goed te zijn voor je lichaam.
Mooie foto's!

Sorry als ik iemand vergeten ben, heb het erg druk gehad.

Hier mijn verslag van de Rotterdamse marathon.
Ik had het plan om onder de 3:45 uur te lopen, omdat dat de tijd is van mijn moeders slechtste marathon ooit, dus dat vond ik wel een mooi idee.
Ik moest echt even wennen aan de drukte, was zo blij dat Suusje er bij was, en haar man en vriend!
De weg naar het startvak was echt mega druk, vlak voor de start begon Lee te zingen, of iets wat er op leek, want ik hoorde het nauwelijks, volgens mij had hij zijn gouden microfoon al ingeslikt ;)
Daarna een minuut stilte voor de overleden loper Kelvin, wow dat was echt mooi, ineens veranderde de zo mega drukke rumoerige mensenmasse in een groots stilte gebied. Je hoorde alleen de meeuwen schreeuwen, en verder niks, heel mooi gedaan voor deze man.
We kregen ook allemaal een rouw sticker.
Ik wilde rustig beginnen, en wilde achter de pacer van 3.30 blijven, maar het was zo druk ik zag nergens een pacer met die tijd.
Dan maar op gevoel weg, na de scheepshoorn toeter vertrokken we, de eerste kilometers gingen prima, precies goed tempo voelde heerlijk.
De mensen waren enthousiast, mooie spandoeken gezien.
Op 10 lag ik nog mooi op schema, en ging het nog super, op 21km kwam ik door in 1.44, waar ik zeer tevreden over was.
Tussen de deelnemers liepen ook estafette lopers, en dat was soms wel lastigs, zij waren natuurlijk erg fris, en wilden inhalen, maar dat kon gewoon niet overal, wat hier en daar voor wat irritatie zorgde.
Na 28km begon ik mijn benen wel te voelen, ik dacht als ik bij 32 ben kan ik misschien nog wat versnellen.
Maar ik voelde helaas blaren opkomen, en werd zo misselijk van de gelletjes die ik genomen had, ik had er 3 met cola smaak, mierzoet, en die vieze smaak bleef maar in mijn mond hangen, ik dacht dat ik moest overgeven, en durfde geen nieuwe gelletjes meer te nemen.
Ik wilde alleen nog water drinken, gelukkig waren er voldoende waterposten.
En hele fijne posten met sponzen, waar ik dankbaar gebruik van heb gemaakt.
Vanaf 32km ging het ipv sneller alleen meer langzamer! De drukte werd me ook teveel.
Ik voelde me net Free Willy, in die scene dat alle mensen gaan klappen als hij kunstjes moet doen in dat te kleine basin.
Helemaal overprikkeld, ik sloot me ook af voor het publiek, kon nauwlijks meer opkijken.
Iemand kneep vlak bij mijn oor in zo een feest toeter, wilde hem bijna uit zijn hand meppen, wat een herrie zeg.
Onderweg op een punt mijn ouders gezien, en die zouden bij de finish op mij wachten met droge kleding.
De laatste lootjes gingen moeizaam, ben echt met pijn en moeite doorgelopen.
Ik finishte in 1.34.34 grappige nummers hé!
Ik ben er super blij mee :) *\o/*
Ik kreeg mijn medaille, echt een prachtplak overigens, heb nog nooit eerder zo een mooie zware gehad.
Ik zocht mijn ouders, en zij mij, maar het was zo massaal en druk, dat ik ze niet kon vinden, dat was wel even een teleurstelling, had zo graag mijn moeder een knuffel gegeven.
Ik zat daar te wachten op Suusje, en kreeg het koud, lieve mensen daar die op hun zoon aan het wachten waren zagen dat ik kippenvel kreeg, en leenden een trui uit. Ik mocht ook op hun telefoon kijken waar Suusje liep.
Maar kon helaas mijn ouders niet bereiken.
Na een uur hadden we elkaar pas gevonden, ze stonden al op het station om naar huis te gaan.
Gelukkig waren ze er nog,en kon ik Suusje 's prijs overhandigen!
Die heeft ze dik verdiend!
Dit was voor mij de eerste en laatste keer Rotterdam, geef mij maar wat meer rust!

Supervixen

Berichten: 12851
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:00

Echt een hele mooie prestatie suusje, kun je trots op zijn!

Allemaal mooie foto's hierboven, wat een genot toch en wat heeft Nederland ook mooie plekjes.

De Veluwezoom is zeer relaxt goof, dat komt wel goed. Pak gewoon wat dijkjes of viaducten mee hier en daar en zo kun je ook hoogtemeters trainen. Dat kun jij!

1.34.34? Ik denk 3.34.34? Anders heb je meteen het wereldrecord ieris!
Maar echt wat een mooie tijd heb je neergezet. Superknap!

horsii

Berichten: 7608
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:07

Ieris, gefeliciteerd. Mooie tijd zeg, 3,34,34
Mijn snelste was 4,40 haha, wel met 30graden.

ieris

Berichten: 1780
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:18

SV, haha goed gezien, typfoutje :D
3.34.34 is natuurlijk ook echt mooier hé!

Zo 30 graden horsi, dan zou ik ook niet zo snel kunnen hoor!

ieris

Berichten: 1780
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:21

Hier nog een foto van de start,zo druk was het:
Afbeelding
En hier mijn tijd:

Afbeelding

iiSunshine

Berichten: 1252
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 14:37

lies, fijn dat de voorbereidingen goed gaan voor je marathon.

ieris, mooi verslag, je hebt je wel even door de tegenslagen geworsteld! jeetje zo druk die start. een knappe prestatie geleverd.

BeFunny

Berichten: 10562
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 16:04

Ieris, heel goed gedaan. Van jou ook een mooi verslag. En leuk om je tijdens per blok te zien. Jou langzamer gaan op het laatst is alsnog heel snel :j

Gefeliciteerd jij ook met je medaille *\%/*