We wandelen door naar deel 2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:45

Wat een weer de afgelopen dagen -O-
Het motiveert niet heel erg om erop uit te gaan. Maar ben vanmorgen toch nog een uur gaan wandelen. Het zonnetje probeerde even zijn moment te pakken en dat leverde wel mooie plaatjes op.

Afbeelding

Afbeelding

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:50

Wel twee hele mooie foto's!

MarliesV

Berichten: 15241
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 16:57

Heerlijke foto's Goof

Wat wisselend vandaag zeg. Vanmorgen wakker worden met een gebrul van de wind om het huis.
Tussen de middag naar stal had ik een klein zonnetje, daarna gitzwart en dikke hoosbui en nu lijkt het best aardig, behalve veel wind.

Wou vanavond fietsen ipv lopen, maar denk dat ik toch maar lekker lopend op pad ga.

Helaas door het donker geen mooie plaatjes om te delen met jullie.

jojoleinee

Berichten: 2694
Geregistreerd: 11-05-10

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:11

Wauw, mooi Goof

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:12

Mooi Goof!

Hier regen en harde wind…. Wel stukje gelopen, maar geen foto’s

Mandyy

Berichten: 30509
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:17

Wauw wat mooi Goof!

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 17:21

Wel mooie foto's!

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:13

Thanks, de rest van de dag was het ruk. Volgens mij blijft het komende dagen ook slecht. Echt balen.

SdaphneS

Berichten: 11423
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:28

Wat een mooie foto's Goof! Hier echt geen zon of blauwe lucht gezien, kan er extra van genieten van jouw foto dus!
Ik wil vanavond nog even wandelen, maar weet niet of ik mijn man meekrijg in de herfststorm. :+

Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 18:36

Mooi Goof! Hier ook geen zon gezien. Net wel lekker gesport. De groepsles die ik volg in de avond was verplaatst naar de middag. Lang leve thuiswerken!

noordje

Berichten: 2238
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:03

Prachtige foto's Goof.

Heerlijk als de hond(en) voldaan is.
Nala mocht vandaag ook los en die ging ook helemaal los :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leuke foto's van teckelvriendje, zeker wel stil zonder hem?

Ik stip je topic aan Pien, misschien is het wel interessant voor mij.

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:07

Mooi zeg Noordje!

lizard
Berichten: 5332
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:14

Mooi,goof,en noordje.

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:17

Mooie foto's Noordje en zo winters.
Leuk dat je topic aanstipt. In Noorwegen zeker interessant door bv kas te bouwen (plastic bv) tegen een muur die zwart is geverfd, waardoor er 's nachts warmte terug gegeven wordt en je dus ondanks kou en minder licht je seizoen om te kunnen eten verlengd.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:18

Prachtige foto's Goof en Noorwegen is prachtig! <3

Teckeltje is net opgehaald en het huis is inderdaad heel leeg. Kan wel verdrietig worden bij het idee dat ik de komende jaren nog geen eigen hond kan nemen. Maar goed, af en toe Jozi hier is ook heel leuk. :D

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:19

Jozi is gaaf!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33855
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:26


Sure_lee

Berichten: 10424
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:57

Heerlijk noordje! Zo is de winter wel mooi.

Jammer dat Jozi weg is Marly. Al zicht op wanneer hij weer komt logeren?
Hoop views zeg!

lizard
Berichten: 5332
Geregistreerd: 11-06-05
Woonplaats: twenterand,overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 19:58

Leuk,marlinde.

Ceetje_bokt
Berichten: 5184
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:06

moonsparkle schreef:
Ik heb net 2km gewandeld, geen foto's want het was echt stormachtig. Ik had twee handen nodig voor de paraplu :')

Ik loop met twee honden, dus waterdichte jassen mét capuchon. Vanmiddag weer gemantraild voor het eerst niet in de natuur, maar op een harde ondergrond en draaiende wind in hoeken van gebouwen. Zo knap dat Murphy z’n spoorloper weer prima wist te vinden.

Goof

Berichten: 28941
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:15

Ahh, die teckel is ook wel echt vreselijk leuk!

pien_2010

Berichten: 43706
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:18

Grappig filmpje MarlindeRooz.

Bo_Y

Berichten: 4581
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 20:27

Ceetje_bokt schreef:
moonsparkle schreef:
Ik heb net 2km gewandeld, geen foto's want het was echt stormachtig. Ik had twee handen nodig voor de paraplu :')

Ik loop met twee honden, dus waterdichte jassen mét capuchon. Vanmiddag weer gemantraild voor het eerst niet in de natuur, maar op een harde ondergrond en draaiende wind in hoeken van gebouwen. Zo knap dat Murphy z’n spoorloper weer prima wist te vinden.


Knap hoor!!

Ik ben een keer met Saar over de markt gegaan, een druk terras, een warenhuis en de kermis. Vindt het dan zo knap dat de juiste persoon eruit pikken.

Noordje, mooi al die sneeuw!!

Hier is het weer ruk! Met de hond maar hersenwerk gedaan naast een kort rondje. Morgen maar weer zien….

Faringo
Berichten: 8262
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: We wandelen door naar deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 21:10

Mooi zeg goof en noordje.

Jozi weer naar huisje. Stil dan ineens he.

Hier vanmorgen maar naar de sportschool gegaan voor het werk. Verder alleen maat binnen geweest. Morgen om 10 start het laatste congres en dan is alle spoed achter de rug. Daarna de andere 230 mailtjes weg werken 8)7

Herfstblad
Berichten: 805
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-21 22:41

Nature93 schreef:
Oh ik werd helemaal gestoord van mijzelf vandaag. Echt, ik kan dan blijven piekeren en nadenken. En de enige oplossing is deal er mee.

Ik heb een eigen paard, samen met mijn vader. Onze kracht ligt vooral in het buiten rijden. (ohz, mennen) Ze is ontzettend braaf. Maar het feit is ik werk 36 uur. 4 om 5 dagen. Dus 1 keer een vrijdag vrij in de twee weken. Zaterdag weer een heerlijke buitenrit gemaakt waardoor ik dan denk: "waarom doe ik dit niet vaker?" Gewoon quality time met paardlief, lekker poetsen en heerlijk door het bos stappen. Ik ben dan zo 3 uur verder. Door dat ik dus ook wil wandelen, waarbij vaak een hele dag wordt uitgetrokken doe ik dit dus weinig. Oftewel, 1 dag in de week. Dan denk ik weer aan afgelopen zaterdag en dan vind ik mijzelf zo stom dat ik ook een gedeelte van het weekend aan andere dingen besteed. Terwijl ik ook 2 dagen een buitenrit kan maken. Omdat ik door de weeks niet rij het weekend voor paardlief reserveren. Soms lijkt het mij ook gewoon rustiger in mijn hoofd om één hobby te hebben. Gewoon heerlijk in het weekend tijd voor paard. Maar ik vind het nu ook wel zielig voor mijn moeder als ik nu ineens zeg dat ik niet meer wil wandelen. In het voorjaar en zomer is dit nooit een probleem, want dan rij ik door de weeks buiten. Dus misschien kan ik beter mijzelf voor houden: 1 dag in het weekend is quality time met paardlief.


Ik heb er de afgelopen tijd even flink over na gedacht en gepiekerd. En de conclusie waarbij er een pak van mijn hart viel was: ik wandel omdat ik het leuk vindt. Ik ga 2 maanden naar Spanje om de Santiago de Compostella te lopen omdat ik dat leuk vindt. Niet omdat het moet, niet omdat er anders wat vreselijks gebeurd. Maar gewoon omdat ik het leuk vindt. Daar hoort natuurlijk ook een voorbereiding bij en ook deze hoort leuk te zijn! En dat betekend niet dat er een tikkende tijd bom onder zit of dat ik nooit wat anders kan doen. Want dan wordt het moeten. Dus ik heb besloten om te kijken in mogelijkheden. Wandelen als het mogelijk is, zonder te veel tijdsdruk en soms een keer tegen paardlief te zeggen dit weekend even wat minder en dan volgend weekend weer wat vaker. Of juist wat korter wandelen als ik perse naar een buitenrit nog wil wandelen. Vrijdag bijv ga ik in de ochtend op buitenrit met stal genoot, ik gok dat ik er om 12u/half 1 weer ben, prima tijd om nog te wandelen, maar ik wil geen gesjees dan is een wandeling van 5 km ook voldoende.

Alles in een weekend proppen geeft ook een benauwend gevoel. Dus om daar wat lucht in te krijgen heb ik gisteren een clubles gevolgd met paardlief en het beviel ontzettend goed waardoor ik mij minder schuldig voel als ik in de weekenden een dagje wil wandelen. En in de avond uren kan ik prima 5 - 7 km wandelen mocht ik in het weekend wat meer met paardlief willen doen. Is misschien geen 20, maar he een uurtje wandelen is al meer dan niks. :j