Als leven overleven wordt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 09:20

Ik denk aan je en word verdrietig dat de mensen om je heen je zo laten spartelen in je eentje.

Grote knuffel

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 07:25

Ik denk nog steeds aan je. :knuffel: Hoe gaat het nu?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 15:27

:knuffel: hopelijk is alles een beetje te doen voor je

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 08:33

Ook hier wordt aan je gedacht TS

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:39

Hoi Thijsje, ik hoop dat de zon een beetje helpt.
En schrijf vooral als je je rot voelt...!

Thijsje38
Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-21

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 08:41

Hoe begint het eind?
Hoe zet je alles op papier wat je voelt. Hoe omschrijf je gevoel dat je van binnenuit uit elkaar gerukt wordt. Dat je geen uitweg meer ziet dat er geen licht meer aan het eind van de tunnel schijnt.
Dat mensen je zo klein hebben gemaakt dat je in het niet verdwijnt. Een niemand bent. Dat je het gevoel heb dat er geen plek meer voor jou bestaat.
Je staat op het rand van de afgrond op zoek naar een uitgerekte hand. Je wilt er tenslotte bij horen. De stenen onder jou breken net als jij gebroken bent. Je staat even vragend,afwachtend en hoopvol maar die hand komt niet iedereen loopt weg. En plots ben jij degene die ooit was.

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 08:50

Och meis, :(:) :(:) :(:) :(:)

Je weet je gevoel goed te omschrijven - ik word naar als ik het lees.

Ik ben momenteel in een Lord of the rings omgeving: het lijkt een beetje Frodo op de rand van de vulkaan.
Na een lange tocht, vol gevaren met een loodzware bepakking is hij uitgeput. Achter hem ligt een gevaarlijk niemandsland, en de balanceeract op die rand is zwaar en gevaarlijk.

Ter zake: heel veel sterkte.
Goed om even een teken van leven te krijgen, en ik vind het zo rot |( voor je dat de door mij gehoopte verbetering er botweg gewoon niet is.
Heel naar! :(:)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 08:53

|( :knuffel: och Thijsje toch. Ik ben even stil van je berichtje. Ik wilde dat ik iets meer voor je kon doen dan dit typen hier. Heb je echt niemand in je omgeving die je een arm om je schouders legt en je steunt, je laat zijn wie je bent? Nergens een lichtpuntje hoe klein ook?

|( :knuffel:

Thijsje38
Berichten: 158
Geregistreerd: 11-10-21

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 10:21

Iedereen wilde dat ik mij kwetsbaar opstelde en met heel veel moeite heb ik dat gedaan ik heb verteld hoe ik mij voel hoe moeilijk het is hoe ik dingen ervaar. Mensen in vertrouwen genomen en ze hebben de grond onder mijn voeten getrapt.
Ik had beter moeten weten ik had die masker op moeten houden. Ik had er niet op moeten vertrouwen dat het beter werd. Ik had niet moeten geloven dat ik geluk mocht blijven ervaren. Door nare omstandigheden ben ik erachter gekomen wat ik waard ben. Waar iedereen een op een vertelde dat ze achter mij stonden toen puntje bij paaltje was stond ik alleen. Ik kwam voor mezelf op en de rest liet mij vallen. Momenteel zie ik geen hoop meer geen verbetering ik ben er gewoon niet voor geboren. Ik mag niet gelukkig zijn voor mij zal er niemand zijn die die hand uitreikt en zegt ik ben er voor je wat er ook is. Want wat ik ook
Doe het is altijd fout. Zeg ik niets is het fout stel
Ik mij kwetsbaar is het fout. De laatste doet nog het meest pijn want het is zo rauw voor mij. Alsof ik mijzelf snij afwachtend op een pleister, ze komen met een fles azijn om erover heen te gieten.
De stress slaat op mijn lichaam en ervaar ik hart klachten. Voor mij mag hij stoppen met kloppen. Zo zouden mensen niet kunnen zeggen zie je wel hoe zwak ze was ze nam de makkelijke weg. Stom hè zelfs als ik er niet meer zou zijn maak ik mij nog druk om wat mensen van mij denken.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 10:41

Wat een heftige update. Ik weet niet wat ik moet zeggen.

pateeke
Berichten: 2213
Geregistreerd: 12-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 10:58

Wie heb je in vertrouwen proberen nemen en heeft vervolgens de grond onder je voeten weggehaald?
Kan je bellen met bv de zelfmoordlijn?

Het is inderdaad niet gemakkelijk om "de juiste" mensen te vinden die achter je staan en je weer vertrouwen kunnen geven. Toch denk ik (en is mijn ervaring) dat het niet onmogelijk is om die mensen te vinden.

Wat maakt dat je de mening van anderen die je zo kwetsen toch belangrijk vindt en je jezelf eraan wilt aanpassen? Je hebt het idee dat wat je ook doet, het niet goed is. Dan denk ik... misschien moet je dan gewoon doen wat bij jou past, wat jij belangrijk vindt, waar jij achter staat, tegemoetkomen aan je eigen noden. Ja, dan krijg je tegenwind, waarschijnlijk negatieve opmerkingen enz, maar die krijg je blijkbaar ook als je je wel probeert aan te passen aan anderen. Dan kun je evengoed doen wat voor jou goed is.

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 13:05

Jeetje Thijsje, wat heftig. Al moet ik zeggen, heftig voor ons. Voor jou is dit dus dagelijks, vreselijk.

Ik zou je zo graag een dikke knuffel willen geven en zeggen dat alles goed komt, maar daar heb je niks aan

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 13:05

Ik weet precies hoe je je voelt meid :knuffel:

Mijn vriend zegt constant dat ik iemand nodig heb om mee te kunnen praten en mijn hart te luchten. De waarheid is: ik vertrouw daar helemaal niemand mee. De keren dat ik ook maar een beetje vertrouwen heb gegeven gebeurde mij hetzelfde.

Ik leef al zo sinds ik me kan herinneren, tot peuterjaren aan toe. Dus je bent absoluut niet de enige :knuffel:

Er zijn twee dingen op de planeet die mij het waard om te leven geven. En die hebben me al die tijd ook in leven gehouden (ter info, ik ben niet meer suicidaal nu. Dat ben ik wel heel lang geweest). Voor mij zijn dat dieren en muziek. Dieren zijn de enige levende wezens die ik wel vertrouw. Het enige wat ze van je vragen is liefde en eten. Ze oordelen nergens over, ze laten je niet in de steek en ze zijn er voor je als je je ramklote voelt. Dus als ik mij wil blootstellen doe ik dat bij dieren, waar niemand bij is.

En dan mijn reddingsmiddel: muziek. Muziek is mijn manier om met emoties om te gaan. Ik heb die manier ontdekt als 2 jarig kindje. En die is altijd blijven steken. Zelfs als ik op het podium een liedje sta te zingen wat heel veel betekenis voor me heeft, en ik me ermee blootstel aan het publiek en mijn emoties ermee uit, is er nog steeds een veilige muur tussen mij en het publiek. Een liedje kan voor iedereen een andere betekenis hebben. Niemand weet wat een liedje voor mij betekend. Niemand weet waar ik het over heb, omdat iedereen er een andere betekenis aan geeft. En toch wordt er naar mij geluisterd als ik op het podium sta. En ik krijg alle complimenten als ik van het podium af kom. En het mooiste is dat ik er andere mensen mee kan helpen. Datzelfde liedje kan voor iemand iets anders betekenen en toch kan het ze helpen als ze het mij zien zingen.
En er is muziek voor iedereen. Zoveel soorten. Zoveel liedjes die allemaal over wat anders gaan. Je vind er geheit eentje waar je je gehoord mee voelt, die precies kan omschrijven wat je voelt. Dan voel je je ineens wat minder alleen.

Dat is waar ik mij dus blootstel en open stel. In muziek voel ik me daar veilig een. Geen een mens kan dat overtreffen. Zelfs mijn vriend niet.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat, als je geen mensen vertrouwt en je voelt dat je je aan niemand kan blootstellen, er waarschijnlijk iets anders is waar je dat wel kan. Iets wat je blij maakt. Iets waar je je kan uiten en wat je kan vertrouwen. Iets waardoor je toch waarde aan je leven kan hechren. Er zijn zoveel dingen die je kunt doen op de wereld. Er is vast wel iets. Het is enorm vermoeiend om het te vinden. Dat weet ik. Dus als je nu niet wilt zoeken dan hoeft dat niet. Maar, misschien geeft de hoop dat er iets kan zijn je een heel klein lichtpuntje om door te willen gaan.

En hoe tegenstrijdig veel mensen dit waarschijnlijk ook vinden, ik ga het toch zeggen.
Het is oke om moe te zijn. Het is oke om je waardeloos te voelen. Het is oke om niemand te vertrouwen. Het is oke om geen lichtpuntje meer te zien. Het is oke om er niet meer te willen zijn. Het is allemaal oke om het te voelen en willen. Geloof me. Iedereen gaat er altijd star opin als je laat merken dat je klaar bent met je leven. Maar ikzelf heb ervaren dat dat het juist erger maakt. Als iedereen me zegt om het niet te doen, ga ik het juist meer willen doen. Dus, het is oke om het te willen. Ik weet hoe het voelt. Het is echt oke. Dat mag. Op zijn minst mag het van mij. En dat zeg ik niet om omgekeerde psychologie te geven en je op die manier over te halen om het niet te doen. Ik meen het oprecht. Ik weet hoe je je voelt. Ik weet hoe moeilijk het is. Ik snap het. Om van dit alles rust te willen is helemaal oke.

Je krijgt van mij nog een enorme knuffel :knuffel:

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-23 13:11

Wat je beschrijft is pesten.
"Gewoon", ""simpelweg"" maar doelbewust de grond onder iemands voeten wegslopen. :(:) :(:) :(:) :(:) :(:)

En ik ben de GGZ nog niet vergeten.
'Heeft u donkere gedachten?' is een normale vraag.
'Ja' is een normaal antwoord. (Triest, maar je komt niet voor niets bij de ggz tenslotte.)
...en toen gaf de ggz niet thuis.
'Bij de wilde spinnen af...!' -:(-
Waar hebben we nou een ggz voor?!?!?!?!

En nu zo te lezen weer. "Iedereen wilde dat ik mij kwetsbaar opstelde en met heel veel moeite heb ik dat gedaan ik heb verteld hoe ik mij voel hoe moeilijk het is hoe ik dingen ervaar. Mensen in vertrouwen genomen en ze hebben de grond onder mijn voeten getrapt."

Bij pesten hoort, dat jij op gegeven moment de schuld bij jezelf gaat zoeken: "Ik had beter moeten weten ik had die masker op moeten houden."
.... het effect waar pesters op uit zijn.
En één van de manieren is tussentijds de regels veranderen: "Want wat ik ook doe het is altijd fout. Zeg ik niets is het fout stel
ik mij kwetsbaar op is het fout."
Les salots.
The bastards.
"De laatste doet nog het meest pijn want het is zo rauw voor mij." - Ja, je bent al zo alleen in je depressie en verdriet, dus de 'schijn-uitgestoken hand' is niet van echt te onderscheiden - en de pijn is rauw.... |(

Voor alle duidelijkheid: pesten is een groepsproces. Opmerkingen zoals 'Jij moet weerbaarder worden' zijn raar. ('De hele klas doet aan pesten, en dan moet 1 leerling weerbaarder worden' - ??? Ga toch gauw! Dat is een soort pesten 2.0)
Voorbij een bepaald punt is weglopen het verstandigste.

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 07:23

Ach Thijsje toch wat ontzettend verdrietig, net als vele heb ik geen idee wat ik kan opschrijven om je wat kracht of troost te bieden, daarom bedank ik Janneke en Loveglove maar weer voor hun mooie woorden!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 15:22

:knuffel: gewoon even een woensdagse knuffel

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37243
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 10:41

:knuffel: ik denk nog steeds aan je. Ik hoop zo dat je ergens een beetje zonneschijn hebt kunnen vinden.

maras

Berichten: 2344
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 21:05

Misschien vind jij deze warmte weer heerlijk en kun je daar dan een beetje van genieten, wat zon die je lijf en ziel verwant.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:13

Lieve TS, ik hoop dat je hier nog meeleest! Knuff :(:)

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 14:54

Grote knuffel van mij :(:)

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 16:01

Ook ik denk regelmatig aan je. Hoop dat het goed met je gaat?

thequeensmum
Berichten: 3529
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:48

TS heeft voor het laatst gereageerd op 19-05. Mag ik zeggen dat ik het zorgelijk vind?

Lieve TS, je bent niets verplicht maar hier zijn toch veel mensen die met je meeleven en zich zorgen maken.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 18:55

thequeensmum schreef:
TS heeft voor het laatst gereageerd op 19-05. Mag ik zeggen dat ik het zorgelijk vind?

Lieve TS, je bent niets verplicht maar hier zijn toch veel mensen die met je meeleven en zich zorgen maken.

Ik schrok ook al even toen ik het mij besefte. Al heeft ze vaker een maandje niet in het topic gereageerd. In een maand tijd kan veel gebeuren, dus ik hoop van harte dat het een maand was waarin ze een luisterend oor had en wat hulp :(:)
En of dat nu wel of niet zo is, je mag hier altijd je verhaal delen Thijsje. Want dat kan ook een klein beetje helpen om het minder zwaar te maken.

Amado7

Berichten: 10729
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 23:06

Ik hoop dat het goed met je mag gaan! :(:)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Als leven overleven wordt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 23:09

Hier denk ik ook regelmatig aan je en hoop dat het inmiddels wat beter met je gaat :(:)