Gewoon om van me af te schrijven...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prairy
Berichten: 9106
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Gewoon om van me af te schrijven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 12:09

Je zou er een mailtje aan kunnen wagen met de casus en vragen of hij iemand wat meer bij jou in de buurt zou kunnen aanraden. Je weet het nooit.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Gewoon om van me af te schrijven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-23 18:31

Mocht de hulp van de NAH-stichting niks worden kunnen we inderdaad altijd informeren, thanks voor de tip iig!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 19:01

Inmiddels weer een half jaar verder. In de scan in maart is geconstateerd dat er flinke hersenschade is, dit zal naar verwachting nooit meer herstellen. Sinds mijn laatste update is het niet meer verslechterd, maar ook zeker niet verbeterd. Wat betekent dat dit is wat het is.

Inmiddels zijn we bezig met een traject waarin hij voor 100% afgekeurd zal worden. Dit geeft een stukje rust (vooral op financieel gebied), maar ook veel frustraties en verdriet. Pap is pas 45, en had nog een heel leven voor hem. Wat nu plotseling weggenomen en compleet uitzichtloos is.

Gelukkig is de juiste hulp in gang gezet. Zo heeft hij een begeleider die minimaal 1x per week langs komt en die ook mee gaat naar alle afspraken. Zij zorgt ervoor dat alles gebeurt met zo min mogelijk prikkels en dat hij zo min mogelijk energie hoeft te gebruiken. Ook komt er af en toe een vrijwilliger langs die wel eens wat leuks met hem gaat doen.
Ook huishoudelijke hulp wordt nu in gang gezet zodat mam ook wat ademruimte gaat krijgen.

Hoe moeilijk het ook is, langzaam beginnen we allemaal te accepteren dat dit is wat het is. We zijn allang blij dat pap er nog is, en ondanks dit hele klotegedoe zijn wel wel juist closer geworden met elkaar. En dat is heel fijn <3
Laatst bijgewerkt door Pepperrr op 22-06-23 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30239
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Gewoon om van me af te schrijven...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 19:05

:(:) Moeilijke stap, accepteren dat dit het gaat zijn. En jakkes, wat is hij nog jong :oo

Het helpt wel bij bepalen wat belangrijk is in het leven, maar toch. Fijn dat jullie hulp hebben.
Heel dikke knuffel :(:)

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 21:48

Jeetje ts wat jong.
Mijn vader liep door 2x bijna 3x bloedvergiftiging ook enorme beperkingen op, ook NAH verschijnselen.
Dat is moeilijk heel moeilijk en hier was het afsluiten naar afkeuren ook een stukje rust.
Wij hadden een wrak in huis en het is en blijft moeilijk, mijn vader was alleen 10 jaar ouder.
Maar alsnog is het lastig accepteren dat je niet meer de vader kan zijn die je was.
Dat is zijn grootste pijnpunt, hij moet voor zijn gezin zorgen en nu kan dat niet meer.

Het doet zeer te lezen hoe heftig de schade is, maar vind jullie ontzettend dapper als gezin.
Hele dikke knuffel en ik weet hoe machteloos het kan voelen, ondanks dat je vader nog leeft.
Inderdaad dat gunnen van wat leuks bijvoorbeeld wat niet meer lukt.
Dat zal altijd rauw blijven voelen hier denk ik.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Gewoon om van me af te schrijven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 22:00

Wat heftig moonfish!
Dat wrak in huis klinkt heel bekend inderdaad. Zowel fysiek als mentaal. Zeker als er met je intelligentie niks mis is, maar alles erbuiten wel. Dan ben je zo machteloos. En inderdaad voor een gezin kunnen zorgen en het niet meer kunnen... Niet meer de vader kunnen zijn die hij had willen zijn.

Ook voor jou een hele dikke knuffel! :(:)