Angst angst en nog eens angst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9821
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:10

Horseloverl schreef:
Ik zag dit topic voor voorbij komen, ik ga vanmiddag voor het eerst hypnose proberen voor mijn irrelevante angsten: ik ben bang voor nieuwe dingen, bang om met mn paard op pad te gaan (stel ik val eraf, stel de trailer valt om etc) en nog wel voor meer dingen. Psychologen geen succes. Vinden jullie het interessant om mn ervaring te horen als ik ben geweest?


Ja!

Ik ben ook altijd zo'n doemdenker , al ga ik vaak juist wel proberen wat ik eng vindt. Zo had ik 2 x op hetzelfde stuk snelweg moeite met invoegen omdat ik half werd klemgereden en niet in kon voegen. Ik werd daardoor best onzeker en dacht wat nu als ik een botsing krijg? En dan ga ik het stuk mijden wat overigens om is en flink meer benzine kost. Vroeger was ik niet gegaan. Maar nu geef ik mijzelf altijd een schop onder de kont en ga ik het juist proberen.

Maar ik ben wel benieuwd naar hypnose , ene kant ben ik er sceptisch over en aan de andere kant als het werkt voor jou is het alleen maar goed!

Janneke2

Berichten: 22831
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 15:12

Inney schreef:
Ik ben gediagnosticeerd met een paniekstoornis, voortgekomen uit trauma. Klinkt heftig, was het een tijdje ook. Dat geef ik eerlijk toe.
Naar hoor...!
Citaat:
Ik ben hyper sensitief op alles wat in mijn lichaam gebeurd. Slaat bijvoorbeeld mijn hart een slag over, probeert mijn paniek stem (zo noem ik die tweede werkelijkheid die mijn hoofd wil creëren haha) mij over te nemen en paniek te veroorzaken.

Tja, die paniekstem, dat is je angst, en dat is zoiets als overlevingsinstinct.
'Er is iets, dat gevaarlijk zou kunnen zijn - alarm!'
Om te overleven prima, maar als het systeem te gevoelig is, bijvoorbeeld door trauma, kan het je leven flink vergallen.
Citaat:
Dit is in het verleden erg ver gegaan. Tot aan gezichtsverlamming en niet meer kunnen lopen tijdens zo'n aanval aan toe.

Brrrr....

... maar in termen van overleven: totaal verlamd zijn (in feite verlamd worden door je instinct) kan een prima idee zijn als je bijvoorbeeld door een tijger wordt aangevallen (katten eten géén dode beesten).
Citaat:
Maarrr.. op dit moment heb ik heel goed mee leren leven. Door van relativeren mijn tweede natuur te maken, ben ik het vaak voor. En als ik wel in een aanval zit, krijg ik mezelf er ook snel weer uit.
Fijn dat het werkt.
Maar wel heel vermoeiend en wat ouderwets.
Als gezegd : als je overlevingsinstinct zo 'scherp staat afgesteld' zijn daar goede technieken voor beschikbaar om dit 'euvel' ongedaan te maken.
... en mijn gevleugelde kreet luidt: 'ga niet om met angst, er is zoveel leuker gezelschap!'

Citaat:
(...) wat ik vooral meegenomen is dat ik niet gek ben en dat dit mij niet minder of gek maakt.

Nee hoor, dat overlevingsinstinct hebben we allemaal en je bent in de verste verte niet gek of zelfs maar afwijkend.
Citaat:
Ik heb het geaccepteerd en daarna zelf heel heel hard gewerkt aan mindset, mind controle, relativeren en bewustwording.

Goed dat het werkt en fijn om in elk geval weer controle te hebben!
Citaat:
Ik was tot mijn 1e paniekaanval (op mijn 18e) ook altijd heel nuchter. Iets heeft het getriggerd.
... en dat iets, dat kan van alles zijn.
Je kunt als mens nu eenmaal getriggerd worden door 'een prikkel' (om het technisch te zeggen) die jijzelf, met je bewustzijn niet waarneemt.
Maar je zenuwstelsel hoort/ ruikt/ ziet etc etc het wel en reageert er op.

Trouwens, heb je ook nog traumaverwerking gedaan...?

boris_rakker

Berichten: 278
Geregistreerd: 14-04-07
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 17:31

Tiggs schreef:
Maar wat maakt jou dan autistisch in plaats van (bijvoorbeeld) hypersensitief?
Ik vraag dit trouwens uit interesse :) herken namelijk dingen die je omschrijft. Maar ik had het er eens met een vriendin over die ik al lang ken en die psychiater is en die zei eigenlijk direct 'dat heb jij niet hoor'. Op een vriendelijke manier trouwens, zo lijkt het of ze heel bot was haha.


Mijn hersenen verwerken prikkels anders dan bij neuro typische mensen. Iemand die hoog sensitief is kan natuurlijk ook snel beïnvloed worden door prikkels uit de buitenwereld. Dat maakt dat een deel van de symptomen mogelijk overlappen. Maar de oorzaak is daadwerkelijk anders en is in het geval van autisme dus objectief meetbaar.

YvonneV
Berichten: 8792
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 07:12

Gefeliciteerd met je verjaardag.

Om goed te kunnen slapen kan je droomsap proberen https://www.dromenwinkel.com/p/droomsap ... hcQAvD_BwE voor 1.95 kan je het een paar nachten uitproberen.

Mijn dochter kampt al tijden met slaapproblemen en gebruikt nu sinds twee weken droomsap en ze slaapt nu prima. Het stofje wat er in zit is heel weinig en kan volgens de huisarts geen kwaad. Als je goed kan slapen ziet de wereld er al weer heel anders uit

Horseloverl
Berichten: 2232
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 08:32

Zebrastreep schreef:
Horseloverl schreef:
Ik zag dit topic voor voorbij komen, ik ga vanmiddag voor het eerst hypnose proberen voor mijn irrelevante angsten: ik ben bang voor nieuwe dingen, bang om met mn paard op pad te gaan (stel ik val eraf, stel de trailer valt om etc) en nog wel voor meer dingen. Psychologen geen succes. Vinden jullie het interessant om mn ervaring te horen als ik ben geweest?


Ja!

Ik ben ook altijd zo'n doemdenker , al ga ik vaak juist wel proberen wat ik eng vindt. Zo had ik 2 x op hetzelfde stuk snelweg moeite met invoegen omdat ik half werd klemgereden en niet in kon voegen. Ik werd daardoor best onzeker en dacht wat nu als ik een botsing krijg? En dan ga ik het stuk mijden wat overigens om is en flink meer benzine kost. Vroeger was ik niet gegaan. Maar nu geef ik mijzelf altijd een schop onder de kont en ga ik het juist proberen.

Maar ik ben wel benieuwd naar hypnose , ene kant ben ik er sceptisch over en aan de andere kant als het werkt voor jou is het alleen maar goed!


Ik vond de hypnose top. Je moet je er alleen wel volledig aan overgeven, dat is best pittig. Ik heb nu 1 sessie gehad en kan al veel minder zenuwachtig weg met de paarden. Ben bij een stuk gekomen mentaal dat ik weet waarom ik zo angstig ben voor dingen, dat geeft rust omdat je het weet. Had afgelopen week wedstrijd en kon zelfs wat eten voordat ik ging terwijl ik meestal kokhalzend alles klaar aan het zetten ben haha.

Je hebt 1 sessie, dan 3 weken ertussen om te verwerken, merk ook echt dat dat hard nodig is omdat er onbewust heel erg veel gebeurd qua verwerking. Volgende sessie aankomende week en 3 weken daarna nog 1x dan ben ik klaar en als het goed is van mn angst af of dat het te reguleren is.

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Angst angst en nog eens angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-22 08:41

Wat fijn dat dit bij jou goed werkt horselover! Ik hoop voor je dat je er snel van af bent.

Ik vind hypnose nogal griezelig, en weet nog niet zo goed hoe of wat zeker als christen. Daar ben ik nog over aan het nadenken. Maar thanks voor de tip!

En de droomsap, dat ken ik inderdaad! Wist niet dat je het zo makkelijk uit kon proberen, ik denk dat ik dat eens ga halen. Sinds gister ook m'n diffuser :)) Ben er nu al blij mee. Hopelijk helpt dat ook wat mee aan de ontspanning in je lijf!

Janneke2

Berichten: 22831
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Angst angst en nog eens angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-22 13:17

... ik ben een aantal keren onder hypnose geweest.
Ik had niet het idee 'dat ik mij totaal moest overgeven' - maar hypnose is een soort van diepe ontspanning.
Als er dingen gebeuren die niet kloppen of goed voelen kun je er gewoon uitstappen.
Bij die ontspanning is het de kunst om ontspannen te blijven terwijl je "praat" over dingen die spanning oproepen.
Heel verhelderend!
@Amado: ik zie het als een techniek.
Dat de combinatie 'ontspannen en angst' griezelig kan zijn snap ik. (Ontspannen is - op zich terecht - het laatste wat je angst wil.)
Maar wat heeft het voor jou te maken met christen zijn...?

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-22 19:28

Ik bedenk me nu dat ik me er nog steeds niet in verdiept heb. Dat ga ik zo eerst eens doen.


Iemand weleens van transformational breathing gehoord? Werkt dat? Ik krijg overal ineens reclames en info en het klinkt best goed :+

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 21:34

Hey ik heb geen ervaring met wat jij noemt maar wel ervaring met holotropic breathwork. Ik heb diverse workshops van een week gevolgd en individuele sessies bij iemand die al zo 50 jaar werkt met mensen met trauma en angst. Deze is opgeleid voor transpersoonlijke therapie en holotropic breathwork door Stanislav Grof.
De boeken van Grof kan ik zeker aanraden mocht je er meer van willen weten. Voor meer info stuur gerust een pb.

Ik heb alleen je laatste en openingspost gelezen..Angst is menselijk al wordt het door de westerse medische wereld veelal als iets wat niet goed is gezien. Ieder mens kent vroeg of laat angst. En er zijn zeker manieren om hier beter mee om te leren gaan.

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Angst angst en nog eens angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-22 22:22

Zeker! Alleen wel een verschrikking haha! O:)

Gelukkig hebben we eindelijk de sleutel gevonden. Het is duidelijk dat het gekoppeld zit aan emotie. Als er emotie is dan is de angst weg, als ik niet bij de emotie kan of het onbewust wegduw is er hevige angst. Helaas kan ik het nog niet omzetten maar er zijn momenten wanneer er geen paniek is (Als ik bv gewoon thuis ben), dat ik het om kan zetten, echt kan voelen en daardoor emotie loskomt. Ik hoop dat hierdoor de emotie meer en meer zal worden en de angst minder. Het is frustrerend dat iets wat zoveel emotie geeft volledig blokkeert als ik bij een ander ben, en zodra ik daar wegben er weer bij kan. Dat zorgt voor de heftige angstmomenten. Hopelijk kan ik daar snel bij!

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 23:01

Herkenbaar wat je schrijft. Denk dat je zeker op de goede weg zit.
Paniek is echter wat anders dan angst. Paniek is innerlijk geen tijd kennen. Dus dan moet alles snel, praten, dingen regelen etc
Dus waar paniek is vertraag je en probeer je tijd te nemen. Dit zal mogelijk een opening geven. Naast dat je bv je lichaam probeert te voelen. Dus waar je zit, waar je voeten op de grond staan, mag de vloer daaronder ook bestaan etc.
Angst of paniek is niet erg of slecht. Soms is angst nuttig want zonder angst is kans om te overleven minder groot(denk aan dan steek je bv zo de straat over).
Verder voelt een mens zich vaak kwetsbaarder als deze emotie toont. Een ander mens in de buurt kan dan net teveel voor je zijn

Probeer het te zien als een leerproces.
Dit gaat niet van de een op andere dag. Frustratie erover gaat je denk ik ook niet helpen. Geef het de tijd. De grond voelen en dan je adem loslaten is ook een manier.
Het boek traumasporen van Bessel van der Kolk kan je mogelijk ook meer info geven.
Verder kan ik je wel wat mensen aanraden die je zouden kunnen helpen mocht je blijven vastlopen.
Er zijn veel manieren en zie het als een proces wat tijd kost! Angst is ook een emotie. Waar verdriet of boosheid zit kan bv geen angst zitten. Boosheid en verdriet gaan vaak samen, bv eerst woede dan verdriet.
Wat ook kan helpen is bij angst om te zien of het reëel is de angst te hebben. In huis bv staan de muren nog recht, stoet het dak al in, of dreigt er gevaar? Zo nee kun je kijken of je op je gemak kunt gaan zitten, liggen etc.
Het is ook niet iets wat in een keer klaar of opgelost is. Zeker mbt emotioneel werk is dit een continue proces wat ook , zolang je leeft, om aandacht blijft vragen.

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 23:27

Ik gooi mijn eigen topic even omhoog, lang geleden.

Had gewild dat ik een update kon geven dat ik er af ben :D Maar helaas!
Ondertussen al heel wat HA bezoekjes verder. Gluten getest, dat was het helaas ook niet.
Nu inmiddels langs een alternatieve geneeswijzen geweest, daar kwam direct mijn nieren en maag uit, dat deze niet goed functioneren. Dat verklaart ook de klachten (angst, maagklachten).
Nu heb ik er extra last van na pasta, dus na macaroni, pasta pesto etc. Dus dan denk ik toch aan tarwe/gluten. Echter kwam dat niet uit de test en ik krijg ook geen vreselijke buikpijn, alleen een opgezette buik. En heb er na brood ook niet per se echt meer last van dan normaal de hele dag. Ben benieuwd wat er over 2 weken uitkomt, dan gaat die vrouw van alternatieve geneeswijzen ook gluten nog een keer meenemen.

Helaas dus nog steeds elke dag angst en klachten, heel vervelend. Ben benieuwd of andere mensen deze klachten herkennen en nog iets weten evt :) Ben nu ook een week geleden begonnen met berberine op aan raden van die vrouw. Maar merk na de behandeling van bioresonantie en berberine nog niet echt verschil, maar dat is wellicht ook te snel. Ik probeer nu wel tarwe wat te vermijden, maar het is erg lastig om dat te vermijden als je elke week op je werk wel bami, nasi, noedels, pasta boursin, pasta pesto of stokbrood eet _O- Ik ga het nu voor de grap eens komend weekend echt helemaal vermijden, kijken of ik daar verschil in merk.

Waarom ik dus twijfel aan gluten is omdat het niet uit de test kwam, maar dat hoor je wel vaker natuurlijk. Daarom wordt er volgende week ook getest via de alternatieve geneeswijzenvrouw. :+
En ik heb ook niet echt last van mijn darmen, het is toch meer mijn maag. En mijn darmen kwamen er verder ook niet echt uit via die bio resonantie. Maar goed, last na tarwe eten is wel weer heel duidelijk natuurlijk.

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Angst angst en nog eens angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-23 23:40

Ik had ook vreselijk angsten en heb toen medicijnen gekregen en dat heeft me zo goed geholpen dat alles een heel stuk makkelijker is geworden.

Ik slik citalopram 30 mg elke ochtend.

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Angst angst en nog eens angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-23 23:49

Ik twijfel dus meer nu of de angst toch door de klachten komen. Dacht langere tijd andersom (de klachten door de angst en stress) maar ik merk toch dat de angst pas komt als mijn maag raar doet en die doet ook raar als ik geen stress heb. Ik denk toch dat ik dus de oorzaak meer in mijn maag moet gaan vinden dan echt in de angst. Maar ik weet het ook niet meer echt na 2 jaar zoeken.

leeslampje

Berichten: 1122
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 06:42

Zou ook zomaar een verklaring kunnen zijn.

Mijn ex had PDS en een kapotte galblaas. En al zijn hele leven ook veel angstklachten. Die begonnen altijd ‘in zijn buik’ zei hij. Een onrustig gevoel daar. Laatst moest acuut de galblaas eruit en sindsdien had hij ineens zelden meer last van zijn buik. En warempel… ook de angstklachten werden drastisch minder. Nooit verwacht.

Dus ik geloof wel in een relatie tussen fysieke onrust in je buik en angstklachten. Maar wat er dan aan de hand is of welk dieet helpt, daar heb ik geen flauw benul van.

Je kunt altijd eens bijhouden in een dagboekje wat je eet op een dag en op welke dagen de klachten toenemen? Misschien zie je een patroon. Of je kunt met dat eetdagboek naar een arts of diëtist?

Zelf heb ik geen last van angsten, maar merk ik wel dat als ik over eet (teveel eet), ik al een stuk onrustiger wordt. Dus naast wat je eet, ook nagaan hoeveel je eet?

Hoop dat je een verklaring gaat vinden - dan komt een oplossing ook hopelijk dichterbij :(:)

Janneke2

Berichten: 22831
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Angst angst en nog eens angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-23 08:32

... in principe kan alles werken als een trigger.
Dus ook maagpijn.

Zeker als je één van diegenen bent, bij wie 'angst op de maag slaat' - de associatie 'ik voel mijn maag, er is dus gevaar' wordt dan laten we zeggen in je onbewuste gelegd.
En wat er dan gevaarlijk is, is onduidelijk dus dat helpt ook niet.

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 12:59

En heeft iemand ervaring met 5htp? Ik heb dus sowieso tryptofaan tekort. Dus ik ben 5htp gaan bij slikken maar ben de hele ochtend al super misselijk en heb net overgegeven.
Staat wel bij de bijwerkingen. Maar dit is dag 3 dus ik hoop dat de bijwerkingen snel overgaan want dit is niet te doen. Gelukkig neemt het elke dag na ong 5 uur wel af en dan voel ik me prima.
Laatst bijgewerkt door Amado7 op 19-02-23 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Berichten: 22831
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Angst angst en nog eens angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 13:10

Tjeu, heftig hoor!

Ik heb alleen maar L-tryptofaan geslikt (en de 5htp zelf gemaakt), nooit bijwerkingen van gehad.

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Angst angst en nog eens angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 13:12

Hmm oke. Ik denk dat ik morgen gewoon even een nog lagere dosis haal of tryptofaan inderdaad. Dat is misschien om te beginnen beter.

Tieme
Berichten: 4968
Geregistreerd: 16-03-06
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 14:37

Vitamine d al eens laten checken en zo ja, hoe hoog is deze nu?
Je vitamine d moet boven de 80 zitten en liefste tussen de 100 en 150. Huisartsen houden vaak nog vast aan verouderde ondergrens waardes.

Wanneer je gevoelig bent voor lage vit d dan kan dit heel veel effect hebben op je psychische gestel. Sneller stress en paniek, hyperventilatie, dingen niet meer overzien, slaapproblemen, overspannenheid/burnout enz.

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Angst angst en nog eens angst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-23 15:46

Yes vorig jaar vitamine D gecheckt. Die was toen wel wat laag en dat heb ik toen dagelijks bijgenomen en die was weer oke. Alles was op peil, behalve vitamine A heel ietsjes laag maar niet veel. En dan Tryptofaan was wel echt wat lager als enige van de aminozuren.

marleen_usar

Berichten: 24676
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-23 16:05

Mijn dochter deed hypnose en daar heeft ze echt heel veel aan gehad, ze is bijna al haar angsten kwijt.

Amado7

Berichten: 10738
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-23 21:05

Ik schop mijn topic even omhoog.

Helaas nog steeds bedolven onder de angsten. Therapie slaat zeker aan maar niet qua lichamelijke klachten en spanning. Helaas.
Nu wordt er geadviseerd om toch AD te gaan slikken om de cirkel te doorbreken omdat mijn lichaam al 2 jaar 24/7 op spanning staat.

Ik heb altijd geroepen niet aan de AD te willen maar helaas, 5htp, tryptofaan en alle kruidenmiddeltjes werken niet.

Maandag heb een afspraak bij de HA staan om te overleggen. Nu adviseert de psycholoog om eens te overleggen met de HA over escitalopram. Maar als ik de bijwerkingen lees wordt ik spontaan benauwd. Want ik ben ongelooflijk panisch voor overgeven. En dat is de grootste bijwerking voor die AD. Daar zou ik het echt voor laten staan. Maar het wordt tijd om de cirkel te gaan doorbreken want ik begin op te raken.
Ik heb 5htp geslikt en werd daar ook kots misselijk van. 3 dagen doorgezet , 3 dagen overgegeven en gestopt.

Ik zie dat 5mg sowieso de laagste dosering is, ik ga eens met de HA overleggen mocht dit een optie zijn om met 2,5 te beginnen , ik word echt letterlijk gek bij het idee van overgeven. Iets met trauma met overgeven :’) Zijn er ook AD s zonder deze bijwerking ? Hitte aanvallen, hoofdpijn, verward, slaperig, het maakt me allemaal niet zoveel uit om te doorstaan, behalve overgeven.

Earth

Berichten: 7949
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Angst angst en nog eens angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 21:18

Er zijn zat andere soorten Anti depressiva dus je kunt overleggen met de huisarts om een andere ad te kiezen, die niet overgeven als bijwerking heeft.
Wel verstandig denk ik, je lijf kan zo weer een beetje ontspannen. Even niet meer op standje AAN de hele dag.

ivy_power89

Berichten: 5860
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Angst angst en nog eens angst

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 08:49

Ik heb onwijze emetofobie, en slik citalopram. Daar ben ik echt niet misselijk van geweest.
Ik denk dat als je met zo'n instelling er aan begint, je juist misselijk wordt, je kunt misselijkheid heel goed aanpraten zeg maar.