Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:04

Je eerste Wildling bestelling kan je kosteloos retourneren als het goed is, moet je even kijken op hun eigen website :j

Ik vind het ook gave schoenen. Die zool wel een beetje apart, maar erg aansprekende ontwerpen verder.
Heb er vorig jaar een aantal besteld voor mij en die kleine maar voor ons zijn ze helaas toch wat te smal. Vooral te krap op de wreef. Heb ze gewoon terug kunnen sturen. Hun eigen uitprintbare matentabel werkte wel prima.

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:17

Ik heb een paar Wildling Panther besteld, met een extra wollen inlegzool om de boel een beetje uit te vullen voor mijn smalle pootjes.

Ik zag inderdaad dat je de eerste bestelling kosteloos terug kunt sturen dus de gok maar gewaagd. Met het meten kwam ik ook op mijn normale maat 43, we gaan het zien :j

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:13

Mijn man vindt de Wildling Malone er leuk uit zien, bedankt voor het hebben over Wildling :D

Zelf heb ik laatst Anya's Barefoot Shoe Finder gedaan, bedankt voor de tip. Van de merken die daaruit komen spreekt The Drifter Leather mij aan.

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:16

Ok, ik heb toch al 2 dagen mijn Vivobarefoot Trackers.

Ben niet heel veel buiten geweest, maar als ik buiten was, had ik ze gisteren en vandaag aan.
Gisteren ook een rondje van 2 km mee gewandeld. Dat was idd nog een beetje wennen, maar liep wel fijn.

Eind van de middag wissel ik ze voor mijn rijlaarzen.
Man, ik had het idee dat ik high heels aangetrokken had _O-
Gelukkig hoefde ik er maar 10 stappen mee te zetten tot ik op mijn paard zat. En eenmaal te paard voel je de hak niet meer.
Maar had dus niet verwacht dat ik er zo snel aan zou wennen _O-

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:32

Dat met die paardrijlaarzen heb ik nou ook. Wordt tijd voor een barefoot paardenlijn :D
Voordat ik barefoot ging vond ik mijn ariats heerlijk, nu voelt het alsof mijn voeten helemaal vast zitten.

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:54

Ik heb ze vrij ruim, mijn rijlaarzen, dus eenmaal op het paard was het gevoel van die harde hoge hak weg en heb ik heerlijk gereden (tot ik afstapte, bewust zo dicht mogelijk bij mijn schoenen gedaan :')

Maar kan me voorstellen dat wanneer je verder alleen nog maar BF loopt, de laars zelf ook nog wel als strak gaat voelen.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 07:58

Ze zijn vooral zó smal -O-

midori
Berichten: 668
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Galway, Ierland

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:48

De Wildling lijken mij ook leuk! Misschien toch maar de gok wagen om (een paar? gratis terugsturen...) te bestellen. Ik zat ook naar de Leguano Chesterfield te kijken, ook gepast, en vind ze erg leuk en comfortabel. Maar wel duur voor m'n eerste paar.. Dan is rond de €100 ipv 170 toch wat aantrekkelijker

Anoniem

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 13:54

Ik kan geen gewone schoenen of laarzen meer aan. Ben blij dat ik niet meer rijd, dat scheelt weer een probleem :D

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:00


Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:41

Eilish schreef:

Haha, beetje kort wel...

Ik kan sowieso niet 100% over naar BF, want ik moet op het werk ook veiligheidsschoenen aan.
En die zijn per definitie niet BF, want dat is geen flexibele zool, maar juist een ondoordringbare zool.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 18:47


Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 20:47


pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-22 08:15

Bij The Drifter Leather (TDL) zouden ze dat best kunnen maken hoor :j

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:13

Mijn Wildlings zijn er en ik ben blij *\o/* *\o/* *\o/*

Maat is goed en ze zitten heerlijk!

Afbeelding

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:43

Wow, die zijn mooi <3
Gewoon je eigen maat besteld?

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:52

Natascha schreef:
Wow, die zijn mooi <3
Gewoon je eigen maat besteld?

Yup :j Bij dit model staat aangegeven dat ze iets langer vallen, maar ze zijn niet te lang en zo kan er ook nog een dikke sok bij in :D

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:33

Mooi! Ze zien er ook erg comfortabel uit.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:01

Die zien er fijn uit ! Zijn ze waterbestendig ?

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:20

jokari schreef:
Die zien er fijn uit ! Zijn ze waterbestendig ?

Ze worden niet verkocht als waterdicht, maar in dit model zit wel een membraan die ze waterafstotend maakt. Wildling raadt ook aan om ze voor gebruik een keer goed te impregneren en dat regelmatig te herhalen.

jokari

Berichten: 8771
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 15:46

Ik ga dat merk onthouden, mijn vivobarefoot trackers zijn me toch een beetje te smal om goed te zijn.

black_kelpie

Berichten: 7831
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:24

In de teen zijn ze breder/vierkante dan Trackers, maar ik vind ze verder niet echt breder. Zeker in de hiel niet. Wel veel flexibeler dus misschien dat het wel past, maar Wildling staat volgens mij eerder bekend als smaller.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:17

Blijf het intrigerend vinden. Het is dat ik op mijn werk en bij de paarden niet over kan op barefoot, maar verder wil ik toch kijken of ik steeds meer barefoot kan gaan lopen.

Nog steeds erg blij met mijn VFF's. Ben nu wel wat beter aan het opbouwen :') na mijn wat enthousiaste start.
Vandaag hier op het dorp de maandelijkse wandeling vanuit de schoenwinkel (werd eerst door de VVV georganiseerd) en het leverde weer leuke reacties op. Één dame vond het maar raar, je hebt toch steun nodig? Dus uitgelegd dat ik op deze manier juist mijn enkels en voeten weer sterker probeer te maken.
Ik merk wel echt dat ik veel minder last heb van kwaaltjes en stijfheden na het wandelen.

Hopelijk kan ik na mijn ietwat enthousiaste start, nu gewoon gedoseerd opbouwen, zodat ik in mei de Elfstedentocht erop kan lopen en in juli Nijmegen. Ook heb ik nog de ambitie voor een Kennedymars 8)7 .... Zou toch leuk zijn _O-

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 18:33

Ik heb mijn Vivobarefoot Trackers nu anderhalve week en ze zijn afgelopen week mee geweest naar Vlieland.
Ik heb de strandwandeling van 8 km nog op mijn gewone schoenen gedaan, dinsdag, maar het rondje Kroons Polders op woensdag van 7,5 km op de Trackers. Een wat langer stuk op asfalt was niet comfortabel, ben toen maar in de berm gaan lopen, want mijn voeten werden daar erg moe van.
Mijn voeten worden wel sterker, dat merk ik wel.
Had ook mijn tennisbal mee, dus s avonds nog braaf oefeningen gedaan en voetzool gemasseerd met de tennisbal.

floorsil

Berichten: 2643
Geregistreerd: 22-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:42

Wat mij opvalt vij mijn merels en nu bij mij leguano is dat ze vrij glad zijn. Is dit bij meer barefoots het geval?