Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Christina

Berichten: 1499
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 19:51

Ik ben het niet eens wat betreft de slijtvastheid van de vibram zolen. Ik meen dat de five finger hemp ook vibram zool hebben en die zijn bij mij al door. Sidenote is wel dat ik er dus waarschijnlijk niet juist op liep zoals eerder aangegeven.

petra8
Berichten: 1143
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 20:04

Rare vraag misschien, maar heb je naast de voetmaat ook een breedtemaat met de Vibram Fivefingers?
Ik ben op Vinted aan het kijken en op de foto's lijken sommige schoenen breder dan anderen.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 20:20

Fivefingers moet je meestal wel een maat groter bestellen. Qua breedte heb ik eigenlijk nooit problemen met barefoot schoenen.
Heb weleens Be Lenka's gepast bij iemand maar daarop voelde ik me net Donald Duck :o

jokari

Berichten: 8772
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 20:44

Natascha schreef:
Welke wintermodellen hebben jullie? Heb nu een soort jodpur model van Groundies maar zoek eigenlijk iets wat op laarsjes lijkt

Joe Nimble CityToes, maar de versie van vorig jaar. Toen hadden ze een ritsje en sierveters, nu een elastiek à la jodhpurschoentjes.

black_kelpie

Berichten: 7866
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 21:12

Natascha schreef:
Heb weleens Be Lenka's gepast bij iemand maar daarop voelde ik me net Donald Duck :o

Maar die zijn ook wel bizar breed, als ik m'n best had gedaan kon ik 2 voeten in 1 schoen kwijt :Y)

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 07:16

En mij passen ze nét :') maar heb nog geen bredere schoen gevonden en vind het verder een leuk merk, dus ik doe het er maar mee.

Hoewel ik nu veel op m’n FeelGrounds gympies loop, ook net aan de krappe kant, maar wel heel leuk en loopt lekker.

Voor de winter wil ik graag de Belenka Ranger en nog een Chelsea boot, zag dat FeelGrounds ooo met een pre order kwam, maar met wat pech gaat dat dan wel heel lang duren voor ze er zijn.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:36

Hier ook hele brede voeten. En die kleine van ons heeft exact mijn voeten :=

Zelf loop ik nu al een jaar op de Xero Shoes Tari, die zijn wel erg fijn.
Daarvoor een paar keer schoenen van The Drifter Leather.
Heb ook wat van FareBare maar daarbij moet je het maar net treffen of die genoeg ruimte op de wreef hebben, als je een wat hogere wreef hebt.

BeLenka is voor mij ook een optie, die kleine daar passen ze perfect bij.
Ik ben bij hem alleen niet zo tevreden over de slijtvastheid.

Van Feelmax schijnen ze ook wel fijne te hebben voor bredere voeten.

jokari

Berichten: 8772
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:50

Ik zie op FB net een post van Barefootandmore passeren, die Koel Fina laarsjes voor de winter zien er ook wel gaaf uit. Iemand bekend met dat merk ?

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 09:52

Koel is een fijn merk :j

Heb daarvan nu een fijn paar voor die kleine, zij hebben ook bredere.
En deze schoenen zien er slijtvaster uit dan de BeLenka's, de kwaliteit is heel mooi.
Ze zijn ook wel iets duurder.

Deze heeft onze jongen nu, je ziet hoe mooi breed ze zijn voor formaatje "zwemvlies" :=

Afbeelding

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:03

Hebben ze de soepelheid van de zool inmiddels al iets verbeterd? Want die vond ik echt te stug, de vorige keer dat ik ze in handen had, en dat was bij BF&M, dus was wel echt de BF variant.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:20

Geen idee, dit is de eerste keer dat we Koel hebben. Ik vind ze prima, vergelijkbaar met de Tikki's van de laatste jaren. Gewoon een stevige maar goed alle kanten op buigzame zool.

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:27

Oh dat was een paar jaar geleden echt niet. Al heb ik wel vooral de kleine maatjes (22-23) in handen gehad. Leek in de verste verte niet op tikki. Zelfs de Shoesme’s voor kleintjes waren beter en minder lomp.

Goed om te horen dat het beter gaat voor grotere maatjes.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:32

Die van ons draagt nu de maat 32.

Kaka

Berichten: 4820
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:40

pmarena schreef:
Geen idee, dit is de eerste keer dat we Koel hebben. Ik vind ze prima, vergelijkbaar met de Tikki's van de laatste jaren. Gewoon een stevige maar goed alle kanten op buigzame zool.


Kan ik onderschrijven. Zijn ook redelijk slijtvast.

Mijn zoon liep afgelopen seizoen op deze van Koel:

Afbeelding

Echt, hoe leuk zijn die kleuren <3 Ik vind het leuk om te zien dat de wat hippere kleurstellingen ook voor volwassenen op de markt komen.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 12:33

Da's volgens mij hetzelfde model als de onze :)

Alleen zó jammer dat ze maar tot maat 34 gaan....

Minimus

Berichten: 1759
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 13:35

Ik schuif even aan :wave:

Zelf loop ik denk ik nu zo'n anderhalf jaar op de Freet Mudee en ik had dit echt jaren eerder moeten doen. Heb een brede voorvoet en de meeste schoenen waren altijd al te smal voor die eendenvoeten van mij :') Al moet ik wel zeggen dat Fila schoenen/sneakers van bepaalde types redelijk goed zitten om mijn voeten.

Thuis loop ik ook altijd op blote voeten of sokken en in de zomer wil ik ook nog wel eens op van die outdoor wandel'sokken' met een rubber laagje door het bos kuieren.

Over twee weken ga ik op vakantie naar zuid-Korea met daarin een hike naar een bergtop. Daarmee wil ik kijken wat die schoenen én mijn voeten aankunnen.

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 14:44

Natascha schreef:
Fivefingers moet je meestal wel een maat groter bestellen. Qua breedte heb ik eigenlijk nooit problemen met barefoot schoenen.
Heb weleens Be Lenka's gepast bij iemand maar daarop voelde ik me net Donald Duck :o

Ik heb een paar Be Lenka's, het zijn inderdaad behoorlijk eendenschoenen. Maar voor mij helaas de enige die daadwerkelijk passen in de breedte :Y) Alhoewel ik moet zeggen dat ik me altijd nog een beetje aantrek van m'n omgeving, dus ik doe ze eigenlijk alleen aan als ik in m'n eentje wandel of een lange wijde broek aanheb zodat je ze niet ziet.
Van die Fivefingers lijken me heel comfortabel, maar ik denk dat ik dat echt niet snel zomaar in het publiek zou dragen. Erg he :')

jokari

Berichten: 8772
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:03

Ik kreeg vorig jaar, toen ik met fivefingers in de winkel rondliep, ineens een spontane reactie van een compleet onbekende dame “ooooh jij draagt dat ook ! Ik durf ze nooit zo goed aandoen in publiek”.

Bij een workshop ook, door de lesgever “oooh ik had de mijne ook moeten aandoen !” Hij had stijve klassieke herenschoenen aan ocharme. _O- (Geen
workshop met paarden, voor alle duidelijkheid. :D Dan loop ik niet met fivefingers rond.)

Ik trek mij daar echt niets van aan, wat een ander ervan vindt. :=

Pmarena en Kaka, wat een leuke kinderschoentjes !!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:25

Ik trek me daar sowieso weinig van aan. Ik draag gewoon wat comfortabel is en als dat nu mijn nieuwe Smurfen zijn, so be it!

Kaka

Berichten: 4820
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:26

pmarena schreef:
Da's volgens mij hetzelfde model als de onze :)

Alleen zó jammer dat ze maar tot maat 34 gaan....


Jammer he. Ik heb nu deze: https://www.affenzahn.com/en/sneaker-ve ... yalblue-32 als opvolger. Lijken wat smaller, maar dat is niet zo. Gup rent weer vrolijk rond.

Britt

Berichten: 18899
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 16:33

Lynnepinny, probeer eens FeelGrounds! Die komen qua breedte echt een heel eind in de buurt van Belenka en zijn een stuk conventioneler qua look en nog soepeler ook.

vierspan

Berichten: 298
Geregistreerd: 08-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 23:01

Janneke93 schreef:
Ik kom me hier ook melden. Na lang twijfelen over wel/niet barefoot te gaan heb ik een paar weken geleden de Vivobarefoot Gobi Hi IV gekocht aangezien je ze 100 dagen mag uitproberen. Als ik niet buiten ben loop ik altijd op blote voeten, dus op de eerste dag na heb ik niet veel last ervan gehad. Ik moest me iets aanpassen kwa lopen, blijkbaar nam ik vrij grote passen en dan kom je goed hard op je hiel terecht.

Ik heb vrij smalle voeten, maar ik vind de ruimte in de schoenen echt geweldig! Ik ga nooit meer terug naar schoenen die je voeten compleet opsluiten. Ook merk ik dat ik een heel stuk minder last heb van mijn onderrug, met een hakje voel ik hem gelijk weer.

Het enige enige wat me nu nog doet twijfelen om ze alsnog terug te sturen is de demping. Ik loop al een stuk beter/voorzichtiger, maar alsnog voel ik de klap van het lopen aardig in mijn gewrichten die al pijnlijk zijn. Wat is jullie ervaring? Is dit merk/schoen afhankelijk of blijf ik dit bij alle barefoot schoenen houden?

Waar kun je 100 dagen uitproberen?

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 08:04

vierspan schreef:
Janneke93 schreef:
Ik kom me hier ook melden. Na lang twijfelen over wel/niet barefoot te gaan heb ik een paar weken geleden de Vivobarefoot Gobi Hi IV gekocht aangezien je ze 100 dagen mag uitproberen. Als ik niet buiten ben loop ik altijd op blote voeten, dus op de eerste dag na heb ik niet veel last ervan gehad. Ik moest me iets aanpassen kwa lopen, blijkbaar nam ik vrij grote passen en dan kom je goed hard op je hiel terecht.

Ik heb vrij smalle voeten, maar ik vind de ruimte in de schoenen echt geweldig! Ik ga nooit meer terug naar schoenen die je voeten compleet opsluiten. Ook merk ik dat ik een heel stuk minder last heb van mijn onderrug, met een hakje voel ik hem gelijk weer.

Het enige enige wat me nu nog doet twijfelen om ze alsnog terug te sturen is de demping. Ik loop al een stuk beter/voorzichtiger, maar alsnog voel ik de klap van het lopen aardig in mijn gewrichten die al pijnlijk zijn. Wat is jullie ervaring? Is dit merk/schoen afhankelijk of blijf ik dit bij alle barefoot schoenen houden?

Waar kun je 100 dagen uitproberen?


Op de site van vivobarefoot zelf.

pmarena

Berichten: 48333
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:15

Kaka schreef:
pmarena schreef:
Da's volgens mij hetzelfde model als de onze :)

Alleen zó jammer dat ze maar tot maat 34 gaan....


Jammer he. Ik heb nu deze: https://www.affenzahn.com/en/sneaker-ve ... yalblue-32 als opvolger. Lijken wat smaller, maar dat is niet zo. Gup rent weer vrolijk rond.


Affenzahn is altijd veel smaller als je in de shops waar ze daadwerkelijk meten, de breedtematen ziet?
Ik vind ze al jaren erg leuk (dat getijgerde model ook in geel!) maar nooit gekocht daardoor. Schoolvriendje had ze op een gegeven moment wel maar daarbij zagen ze er ook echt smaller uit.

Zouden ze ze nu breder zijn gaan maken dan....? :)

[edit] even opgezocht maar helaas zo te zien nog steeds voor smalle / gemiddelde voeten maar niet voor de echt brede flippers. Ze zijn wel erg leuk die blauwe! https://www.footic.com/women-barefoot-s ... m-blue-ad/

Groundies daarvan heb ik zelf 4 paar gepast, mannen en vrouwen modellen, maar zijn voor mij helaas ook wat te krap. Wildling helaas ook te krap voor ons allebei, die vind ik ook echt leuke schoenen maken.

Sole Runners zijn voor die kleine wel breed genoeg, maar helaas weer te krap op de wreef.
Beda past meestal wel prima. FareBare hebben weer een krappe wreef maar die gaan vaak ook nog net, net als de bredere Tikki's.

jokari

Berichten: 8772
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:59

Pmarena, ben je al merken tegengekomen die smal zijn maar een hoge wreef hebben ?
Ruimte op de wreef staat meestal gelijk met brede voeten, in mijn ervaring, maar vrouwlief heeft echt smalle voetjes maar moet wegens een zware breuk en bijhorend littekenweefsel behoorlijk wat ruimte hebben op de wreef. Ik heb nog niks gevonden dat goed zit, tot nu toe.