Gebroken bovenbeen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37374
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:31

:(:) jemig zeg. Daar zit je ook niet bepaald op te wachten en lijkt me ook best eng. Je bot nog niet ok maar de versteviging ook niet. Behalve krukken en duimen kunnen ze nu niks?

Jessix

Berichten: 16494
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 09:54

Jeetje TS, ik heb je al je berichten zojuist gelezen. Wat een lange weg ben jij aan het afleggen en nu weer en volgende hobbel. Veel sterkte nog. Ik hoop dat de finish snel voor je in het zicht komt en heb respect en bewondering voor de manier waarop je hiermee omgaat.

leintje_

Berichten: 4210
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-23 09:57

Nee, het is nu echt afwachten. M'n been heeft nog een klein beetje meer tijd nodig. Denk dat als het sterk genoeg is de platen er wel uit worden gehaald, want het irriteert gewoon, maar dat ben ik dus vergeten te vragen gisteren. Iets met ADHD en veel drukte door alle commotie die ik heb veroorzaakt. Dus ik twijfel om toch nog even een mailtje te sturen met mijn vragen

Jessix schreef:
Jeetje TS, ik heb je al je berichten zojuist gelezen. Wat een lange weg ben jij aan het afleggen en nu weer en volgende hobbel. Veel sterkte nog. Ik hoop dat de finish snel voor je in het zicht komt en heb respect en bewondering voor de manier waarop je hiermee omgaat.

Dankjewel :). Merk wel dat ik het gisteren een beetje moeilijk had met het nieuws. Ik weet nou ook niet goed meer of ik mijn onderbuikgevoel moet volgen of dat ik gewoon bang ben als ik iets voel. Dus ik ben erover aan het denken om een doorverwijzing te vragen naar een medisch psycholoog, om er gewoon eens over te praten.

Jessix

Berichten: 16494
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:23

Nou kan me heel goed voorstellen dat je er ondertussen wel een beetje extra hulp bij kan gebruiken. Het is echt wel heel wat om steeds te verwerken. En je staat positief en met humor in het leven, waardoor je je steeds hebt kunnen aanpassen aan de situatie. Maar dat na 2 jaar de rek er wel een beetje uit is, snap ik heel goed. En inderdaad ook het vertrouwen in je lichaam raak je zo een beetje kwijt.

Siers83

Berichten: 7393
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 10:46

Pfff het wil maar niet lukken he! Weten ze ook hoe het kan dat ze gebroken zijn?

Freyr
Berichten: 704
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 11:39

Pfff, wat balen!! Sterkte weer de komende 2 maanden.

Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:18

Het zit jou niet mee hè. Denk je lekker op weg te zijn... Sterkte!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 18044
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 12:37

Wel gloeiende gloeiende gloeiende.... Het zit je ook echt niet mee met dat been zeg.... :knuffel:

ievie

Berichten: 2248
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:44

Oh nee! Wat rot TS!
Fijn dat je bot in elk geval wel groeit nu. Maar hopelijk ben je ook snel weer pijnvrij. Take care!

Suzanne F.

Berichten: 49473
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 15:48

Hoe kunnen die schroeven nou gebroken zijn?
Wat een ellende. Hopelijk is je been snel genoeg stevig genoeg om die platen eruit te halen.

marleen_usar

Berichten: 24690
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 16:07

Dit meen je niet hoe krijg je dat nou voor elkaar, hopen dat de pijn snel minder word.

DideH
Berichten: 7023
Geregistreerd: 21-03-13

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-23 19:01

Neeee joh, hoe kunnen die krengen ineens breken dan? Wat balen TS!

leintje_

Berichten: 4210
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-23 08:35

Bedankt allemaal :*
Ja hoe kunnen de schroeven nou breken. Ze zien het vaker zei de arts. Bot is nog wel wat elastisch en dat metaal is dat gewoon totaal niet. Als er krachten op het been komen, zal het botweefsel als het ware dus een beetje aan het materiaal trekken, waardoor de schroeven kunnen breken. Het is echt heel zuur dat het niet net even wat later is gebeurd, zodat ik gewoon zonder krukken verder had gekund, maar helaas. De pijn is nu wel zo goed als weg, dus dat is wel fijn. Ben alleen wel bang dat het wel weer terugkeert als ik het been weer normaal mag belasten, want zelfs al groeien de schroeven goed vast, dan denk ik dat de plaat niet weer netjes op z'n plek komt te liggen en dus in mijn quadriceps blijft steken. Ik weet het alleen niet zeker, dus ik heb daar nog een mail over gestuurd. Ik weet niet of mijn arts tijd heeft om die vraag te beantwoorden, maar anders schrijf ik die vraag op voor het volgende consult.

Rebel_Jits

Berichten: 5633
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 12:43

Omg leintje, wat een miserie! Laat ons hopen dat het bot allemaal goed geneest. En dan kunnen die schroeven er misschien alsnog uit over zes maanden ofzo? :(:)

marleen_usar

Berichten: 24690
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-23 15:23

Wat zouden ze doen met die schroeven, zouden die blijven zitten altijd?

leintje_

Berichten: 4210
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-23 15:53

Van wat ik weet van de eerste keer dat ik een schroefbreuk had was dat als ze het materiaal eruit had gemoeten, de chirurg in Den Helder het uiteinde zou laten zitten en dat dat dan zou inkapselen. Ik weet niet of de chirurg in Amsterdam hetzelfde zou doen, ze hebben in september dat stukje er natuurlijk wel uit moeten halen, dus het kan wel, maar ik zal het de volgende keer navragen

leintje_

Berichten: 4210
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-23 15:56

Rebel_Jits schreef:
Omg leintje, wat een miserie! Laat ons hopen dat het bot allemaal goed geneest. En dan kunnen die schroeven er misschien alsnog uit over zes maanden ofzo? :(:)

Ik denk dat ik er wel tegenaan loop dat het materiaal er nu uit moet. Ik ben bang dat de voorste plaat niet weer netjes op z'n plek komt te zitten en dus naar voren blijft steken. Dan zal mijn spier ook geïrriteerd blijven, maar ik heb die vraag via de mail gesteld, dus ik hoop dat hij volgende week tijd heeft om me een mailtje terug te sturen

sjaslique

Berichten: 2094
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 12:23

Jeetje meid wat ontzettend balen dit. Goed dat je toch aan de bel getrokken hebt.

marleen_usar

Berichten: 24690
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-23 13:59

Gaat er geen nieuw materiaal meer in?

leintje_

Berichten: 4210
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-23 14:51

Ik denk dat dat er vanaf hangt hoe het er over 2 maanden uitziet.
Wat ik denk dat er gaat gebeuren (maar dat heb ik dus nagevraagd via de mail) is dat over 2 maanden de platen eruit gaan. Dan zijn er 2 scenario's mogelijk: de breuk is geheeld en dan zou de materiaal er gewoon uit kunnen, of er blijft een transversale breuk over, die vrij makkelijk te behandelen is en dan zou er wel weer een plaat tegenaan komen. Maar ik houd even een slag om de arm, want ik weet het dus niet helemaal zeker. De orthopeed heeft wel hoop dat de breuk gewoon dicht groeit, aangezien de botaanmaak echt heel mooi op gang is

pien_2010

Berichten: 43824
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:52

Leintje ik had je topic ontstipt want eind goed al goed......niet dus en ik schrik er echt van. Jeetje meid wat een pech heb je toch. Ik duim dat over 2 maanden alles toch goed genoeg is. Gelukkig dat het bot goed groeit.

marleen_usar

Berichten: 24690
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:43

Neem je ook supplementen ome bot sterker te maken?

leintje_

Berichten: 4210
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-23 07:06

pien_2010 schreef:
Leintje ik had je topic ontstipt want eind goed al goed......niet dus en ik schrik er echt van. Jeetje meid wat een pech heb je toch. Ik duim dat over 2 maanden alles toch goed genoeg is. Gelukkig dat het bot goed groeit.

Het leven kan helaas raar lopen *badum tss*. Ik had dit allemaal ook echt niet verwacht en het is ook allemaal zo raar. Mensen geloven me volgens mij op den duur niet meer :'). Zoveel ongeluk en pech in 1 casus kan gewoon niet echt zijn.


marleen_usar schreef:
Neem je ook supplementen ome bot sterker te maken?

Ik slik alleen vitamine D en eet elke dag wel iets van zuivel. Verder geen supplementen oid

pien_2010

Berichten: 43824
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 09:44

Laat dat maar los dat de mensen je niet zouden geloven. Dat zit in jouw hoofd. En mocht je die mensen tegen komen dan zegt dat vooral dat je te maken hebt met mensen die gebrek hebben aan empathie. Zegt dus niets over jou.

Ik zie jou als een leuke frisse jonge vrouw, die goed tussen de oren zit en ongelooflijke pech heeft.

marleen_usar

Berichten: 24690
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 11:02

Hoeveel D slik je per dag?