Gebroken bovenbeen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:21

Naast veel water drinken, probeer als een malle van die oxycodon af te komen. Dat spul is erg verslavend(al na een paar dagen).

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:01

Jeetje heftige breuk en flinke operatie. Heel veel beterschap!

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 10:26

Veel sterkte

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 11:11

Morganlefay schreef:
Naast veel water drinken, probeer als een malle van die oxycodon af te komen. Dat spul is erg verslavend(al na een paar dagen).

Oxycodon krijg ik gelukkig al niet meer. Krijg nu paracetamol, een NSAID en heb een dipidolorpomp. Er is ook een femurblock geplaatst, al heb ik het idee dat die nu een beetje begint uit te werken

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 11:11

Goed, het hele verhaal. Rond 13:00u werd ik van zaal naar het OK gebracht, waar ik kennis heb gemaakt met de anesthesie-assistenten en anesthesist. Daar aangekomen is er besloten om eerst een block te plaatsen in mijn been, zodat mijn hele bovenbeen verdoofd is en dat zou vrij lang werken, dat scheelt een hoop pijnmedicatie naderhand. Dus block geplaatst, wat ook nog wel raar was, het deed geen zeer, maar op een gegeven moment werd door het block een zenuw geprikkeld, waardoor ik dat door mijn hele been voelde en je zag dus ook echt mijn been even verkrampen.
Daarna kreeg ik te horen dat ik nog even moest wachten want er kwam een spoedgeval tussendoor, dus ik werd naar de verkoeverkamer gereden. Daar heb ik zo'n 1,5 uur gelegen waarbij er veel interesse was voor mijn verhaal. Er was ook een medewerker van de verkoeverkamer die zei dat ze zelf ook skeelerde met haar man en het nu spontaan niet meer durfde na mijn been te hebben gezien. Ik heb haar verteld dat dit toch wel een uitzondering is op de regel en dat ze gewoon lekker verder mot gaan met skeeleren.
Rond 14:45 werd ik naar de operatiezaal gereden, daar nog een leuk gesprek gehad met een ambulancemedewerker die meeliep met de anesthesie-medewerkers. Hij had veel interesse in mijn ketaminetrip, dus ik heb vrij gedetailleerd uitgelegd hoe die ervaring voor mij was. Toen de orthopeed er klaar voor was ben ik onder zeil gebracht en het volgende dat ik me herinner is dat ik weer in de verkoeverkamer lag en dat er een hele hoop mensen om mijn bed stonden. Ik was lichtelijk geïrriteerd want ik sliep nog zo lekker en ineens was het voorbij en moest ik wakker worden. De arts vertelde wat hij had gedaan en dat het er toch wel wat ernstiger aan toe was dan hij dacht, daardoor is hij dan ook 6 uur bezig geweest met de operatie, wat langer is dan verwacht. Toen ik dat hoorde heb ik (voornamelijk vanwege het feit dat ik nog heel wappie was door de narcose) mijn excuses aangeboden aan de arts. Ook nogal suf is dat ik op een gegeven moment op de klok keek en zag dat het al 10 uur was. Waarop ik vroeg: "Is het al 10 uur 's ochtends?"
De medewerker van de verkoeverkamer moest lachen en zei: "Nee, 10 uur 's avonds"
Ik: "Oh ja, dat bestaat ook nog"
Daarna ben ik naar mijn kamer gebracht en ben ik gaan slapen. Vanmorgen heeft de arts nog eens verteld hoe het is gegaan en dat doordat een deel van het bot is verbrijzeld, het toch moeilijk was dan verwacht. Nu hard oefenen met de fysio en dan hopen dat ik eind van de week naar huis kan. Het stomme is alleen dat ik nu weinig gevoel heb in mijn rechtervoet , echt zo'n slapend gevoel, (links is gebroken) wat waarschijnlijk komt doordat het een beetje bekneld heeft gezeten tijdens de operatie, maar het gevoel komt ook niet echt terug. Heb het al gemeld aan de fysio en ik moet daar nu aan werken, want op deze manier kan ik natuurlijk niet beginnen met lopen.
Laatst bijgewerkt door leintje_ op 05-05-23 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Berichten: 15198
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 11:27

Jeetje, dus flinke operatie en heftiger qua breuk dan verwacht.

Hopelijk heb je snel weer je gevoel rechts terug en kan je uit de voeten met krukken.

Duim voor je dat je niet teveel pijn nog krijgt, de wond mooi geneest en je het weekend weer thuis mag doorbrengen!

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-21 14:52

Als het goed gaat met de fysio dan kan ik hopelijk vrijdag naar huis. Heb net even gestaan, de volle 30 seconden, maar ik heb gestaan :D. Klein beetje gewicht op mijn been kunnen zetten, werd een beetje licht in mijn hoofd, dus ik heb het niet overdreven lang kunnen volhouden. Nooit gedacht dat ik ooit trots zou zijn met 30 seconden lang staan :))

whoopylover

Berichten: 2599
Geregistreerd: 10-07-02
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 15:01

Wow wat heftig leintje! Ik vind skeeleren ook leuk, maar ik kan het niet zo goed... Heb wel een helm gekocht, maar die helpt hier niet tegen :P
Veel beterschap en hopelijk valt de pijn mee!

Neon

Berichten: 4929
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:25

Fijn dat de operatie goed gegaan is

Hannanas
Berichten: 13019
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 21:51

Jeetje wat een operatie! Stoer dat je al even hebt kunnen staan. Hoe is het met je pijn niveau nu?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:00

Wow, je hebt alweer gestaan. Het klinkt wel heel heftig hoor, maar stiekem is het dat ook wel.

Hopelijk valt de pijn mee!

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:15

De ramptoerist in mij is erg benieuwd naar röntgenfoto's van na de operatie. Ben wel benieuwd wat voor ijzerwerk ze er van gemaakt hebben :j

Heel veel beterschap in elk geval, en hopelijk kun je vrijdagook naar huis. Ga je dan naar je ouders?

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 22:43

Wat een rot breuk maar wat ben jij positief! Heerlijk om te lezen. Hopelijk valt alles mee. Beterschap.

kiki1976

Berichten: 16858
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:16

Fijn dat de operatie goed is verlopen.
Stoer dat je al even erop hebt kunnen staan, voelde wel even eng denk ik.

Op naar een voorspoedig herstel

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:24

Zo, ik wist dat je naar terecht was gekomen, maar deze breuk is echt naar, zo’n echte spiraal!
Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Ik denk alleen wel dat we de rolstoelingang bij de efteling nog maar even moeten uitstellen...

Ik hoop echt dat je snel weer letterlijk en figuurlijk op de been bent!

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:32

Hilli schreef:
De ramptoerist in mij is erg benieuwd naar röntgenfoto's van na de operatie. Ben wel benieuwd wat voor ijzerwerk ze er van gemaakt hebben :j

Heel veel beterschap in elk geval, en hopelijk kun je vrijdagook naar huis. Ga je dan naar je ouders?


Ik ook!
En stiekem ook naar de wond, super interessant vind ik zulke dingen :))

Wat goed dat je al even hebt gestaan, hopelijk vrijdag naar huis, ik duim mee!

(Mijn man wil me ook altijd aan t skeeleren hebben, die heb ik het topic laten zien, hij is niet meer over skeelers begonnen := )

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:38

Tjee, wat een nare val en breuk zeg! Gelukkig heb je de operatie achter de rug. Beterschap! Y;(

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 01:07

Het is inderdaad heel knap dat je je bovenbeen breekt. En dat op skeelers op een hobbel. Wellicht iets loos met je botdichtheid?

Wel vreemd dat er geen tijd was om te opereren. Werken er niet klokje rond chirurgen?

Ik wil je heel veel sterkte wensen.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 06:53

Hutcherson schreef:
Het is inderdaad heel knap dat je je bovenbeen breekt. En dat op skeelers op een hobbel. Wellicht iets loos met je botdichtheid?

Wel vreemd dat er geen tijd was om te opereren. Werken er niet klokje rond chirurgen?

Ik wil je heel veel sterkte wensen.


Zeker wel. Er wordt echter naar iedereen die binnenkomt voor een operatie gekeken hoeveel spoed het is en het gebeurt dan ook nog dat er tussendoor mensen binnenkomen waarbij de spoed hoger is. Daarnaast wil je voor bepaalde ingrepen (breuken) ook het liefst de orthopeed/chirurg die dat het beste kan en is het voor de patiënt 'gunstiger' om te wachten dan om te opereren door de dienstdoende arts.

Veel beterschap! Hopelijk geneest de boel goed en ben je snel weer ter been!

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 06:59

Beterschap!

Je hebt het echt knap gedaan om je femur te breken. In de 3 jaar dat ik als laborant heb gewerkt op de radiologie heb ik het maar 2 keer gezien (op jonge kinderen en heupen na). 1x door een kogel/schotwond in het bovenbeen en 1x bij iemand met osteoporose.
Ook ik ben benieuwd naar een foto hoe het er nu uitziet. Hoe hebben ze het vastgezet.


Hutcherson schreef:
Het is inderdaad heel knap dat je je bovenbeen breekt. En dat op skeelers op een hobbel. Wellicht iets loos met je botdichtheid?

Wel vreemd dat er geen tijd was om te opereren. Werken er niet klokje rond chirurgen?

Ik wil je heel veel sterkte wensen.


Het geen tijd om in de nacht te opereren kan door meerder dingen ken.
Chirurgen werken ook snachts, maar je hebt niet alleen de chirurg nodig.
In het ziekenhuis waar ik werkte was er maar 1 OK team snachts (2 ok assistenten en een anesthesie medewerker) die kunnen dan al bezig zijn met een andere OK. Een spoed keizersnede, of een nabloeding na bevalling gaan bijvoorbeeld al voor op een breuk.
Verder kan het ook zo zijn dat de chirurg voor dit een extra handje wil tijdens de OK. Snachts kan er niet een extra chirurg bijspringen, of een Co assisten of AIOS.

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 07:37

Hutcherson schreef:
Het is inderdaad heel knap dat je je bovenbeen breekt. En dat op skeelers op een hobbel. Wellicht iets loos met je botdichtheid?

Wel vreemd dat er geen tijd was om te opereren. Werken er niet klokje rond chirurgen?

Ik wil je heel veel sterkte wensen.

Ze hebben hier in Den Helder, van wat ik begreep, 's nachts één OK team gereed staan, dus in theorie had het gekund. Echter is het natuurlijk zo dat het wel spoedeisend is, maar ook weer niet zo erg dat ik niet een nachtje kon wachten. De chirurg had er ook gewoon een vol programma opzitten die dag.

De wond heb ik zelf nog niet gezien, het drukverband wordt er vandaag vanaf gehaald, dus dan kan ik wel een foto delen. Röntgenfoto's zal ik straks even opzoeken in mijn dossier :)

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 07:37

_xManadisx_ schreef:
Zo, ik wist dat je naar terecht was gekomen, maar deze breuk is echt naar, zo’n echte spiraal!
Ik hoop dat je je snel beter voelt!

Ik denk alleen wel dat we de rolstoelingang bij de efteling nog maar even moeten uitstellen...

Ik hoop echt dat je snel weer letterlijk en figuurlijk op de been bent!

Ik vrees er ook voor, maar ik ga m'n best doen :)

Voor de rest wederom heel erg bedankt. Pijn heb ik eigenlijk niet, wat ik wel heel fijn vind, al komt dat wel opzetten als ik er gewicht op zet natuurlijk. Het slapende gevoel in mijn rechtervoet is ook al veel minder, dus ik heb er alle vertrouwen in dat ik vandaag een stukje kan wandelen met de fysio :)

ievie

Berichten: 2200
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:03

Jeetje ts, wat een nare val heb je gemaakt!

Ik wens je een goed herstel toe!

Dat misselijke gevoel als je gaat staan, herken ik wel van na operaties. Gelukkig gaat dat meestal wel snel beter.

Ibbel

Berichten: 49167
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:06

Hilli schreef:
De ramptoerist in mij is erg benieuwd naar röntgenfoto's van na de operatie. Ben wel benieuwd wat voor ijzerwerk ze er van gemaakt hebben :j


Oh, dat denk ik nu ook al een dag :)) Goh, beroepsdeformatie?

TS: sterkte! Zal wel een stevige revalidatie worden. Een voordeel, genezen botbreuken zijn steviger dan het originele bot ;)

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-21 08:10

Ibbel schreef:
Hilli schreef:
De ramptoerist in mij is erg benieuwd naar röntgenfoto's van na de operatie. Ben wel benieuwd wat voor ijzerwerk ze er van gemaakt hebben :j


Oh, dat denk ik nu ook al een dag :)) Goh, beroepsdeformatie?

TS: sterkte! Zal wel een stevige revalidatie worden. Een voordeel, genezen botbreuken zijn steviger dan het originele bot ;)

Ik heb gisteren ook de hele dag gedacht; "Oh ja zal even een foto uit mijn dossier halen en posten" om het vervolgens weer te vergeten. Ik geef de schuld aan mijn warrige hoofd :D