Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hannanas
Berichten: 13024
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 15:48

Eten slapen drinken, repeat. Niets meer niets minder. Vooral compassie voor jezelf is heilig. Het komt zoals het komt. Hopelijk is het gekots snel over en is je man niet aan de beurt :9

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:07

Seltje schreef:
Dankjewel bokkers, jullie zorgen dat ik de moed erin houdt. Op Facebook groepen krijg ik toch al snel het gevoel dat ik veel meer moet doen om een goede moeder te zijn.


Welnee joh, dat is allemaal het perfecte plaatje! De baby in een prachtig pakje en mams met een laag make-up om de wallen te verbergen. Net dat stukje kamer op de foto wat nog toonbaar is waarschijnlijk...

Je doet het top meid! Wees lief voor jezelf en pas goed op jezelf. Je levert al een hele tijd een topprestatie en daar mag je best trots op zijn. Het gaat al beter en de komende jaren zul je merken dat het steeds wat makkelijker wordt! Hou vol!

BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:17

Wanneer je van Facebook of insta uit gaat ben je nooit perfect. In wat dan ook, laat gaan. Je doet het heel erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 16:56

Seltje schreef:
Dankjewel bokkers, jullie zorgen dat ik de moed erin houdt. Op Facebook groepen krijg ik toch al snel het gevoel dat ik veel meer moet doen om een goede moeder te zijn.


Ach kom zeg. Op de eerste verjaardag hebben wij taart gegeten om te vieren dat we alle drie nog leefden én in hetzelfde huis woonden.

Iedereen leeft, is min of meer tevreden, gevoed en over het algemeen in gezonde toestand. Een opgeruimd huis, het perfecte baksel of alle dagen verder groenten op tafel zijn niet die dingen die je aan het einde van het leven trots op terug kijkt.

Probeer voor nu maar zo goed en zo kwaad als het gaat voor jezelf en je gezin te zorgen. Al de rest zijn zorgen voor morgen! :(:)

Joltsje

Berichten: 9033
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:13

Seltje schreef:
Dankjewel bokkers, jullie zorgen dat ik de moed erin houdt. Op Facebook groepen krijg ik toch al snel het gevoel dat ik veel meer moet doen om een goede moeder te zijn.


Nee joh. Je wilt t beste voor je kind. Dan ben je al een goede moeder. Jullie hebben doorgezocht terwijl de dokters eerst wat anders zeiden.

Liefde en eten, dan is de basis daar.

lizy29

Berichten: 6242
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:28

Judith_ schreef:
Seltje schreef:
Dankjewel bokkers, jullie zorgen dat ik de moed erin houdt. Op Facebook groepen krijg ik toch al snel het gevoel dat ik veel meer moet doen om een goede moeder te zijn.


Ach kom zeg. Op de eerste verjaardag hebben wij taart gegeten om te vieren dat we alle drie nog leefden én in hetzelfde huis woonden.



Precies dat dus. De kinderen vieren dat ze een jaartje ouder zijn geworden, mijn man en ik dat we ze weer een jaar in leven hebben weten te houden :')

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 17:45

lizy29 schreef:
Judith_ schreef:
Ach kom zeg. Op de eerste verjaardag hebben wij taart gegeten om te vieren dat we alle drie nog leefden én in hetzelfde huis woonden.


Precies dat dus. De kinderen vieren dat ze een jaartje ouder zijn geworden, mijn man en ik dat we ze weer een jaar in leven hebben weten te houden :')

En onszelf en ons huwelijk :7 O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:20

verootjoo schreef:
lizy29 schreef:



Precies dat dus. De kinderen vieren dat ze een jaartje ouder zijn geworden, mijn man en ik dat we ze weer een jaar in leven hebben weten te houden :')

En onszelf en ons huwelijk :7 O:)


Ja precies. Dat is best een prestatie om tevreden mee te zijn. :D

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-21 20:34

Onze dochter heeft veel gehuild, gespuugd en sliep pas door toen ze 5 was. Ik heb daar echt een trauma aan overgehouden, ik raak in paniek als ik een baby hoor huilen en als ze op een bepaalde manier hoest gaat mijn hartslag omhoog. Het moet echt slijten en het wordt echt beter.

Vraag hulp waar nodig en zorg goed voor jezelf, dat is het beste wat je kan doen voor je kind, dat maakt je een goede moeder. Niet denken dat je alles zelf moet doen en het altijd leuk moet zijn. Soms is het gewoon k*t en zie je het even niet meer zitten, maar dat zie je op social media niet bij die perfecte moeders.

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 07:53

Buikgriep 3 - 0 gezin

Oh hel wat een weekend. Maar ons immuunsysteem is er hopelijk sterker op geworden.

Maar: hoe ziek iedereen ook is, de dochter slaapt goed. Blokken van 6u aan 1 stuk slapen is ineens normaal. Nog 2 uurtjes erbij en mama wordt helemaal happy.

Nu nog een rondje huisarts. Zucht.

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:17

Mijn dochter is 3 en slaapt nog nauwelijks blokken van 6 uur, dus voel je maar helemaal gezegend hoor :D hartstikke goed!

Buikgriep is echt ellendig. Hopelijk zijn jullie snel allemaal weer fit.

pmarena

Berichten: 48188
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 09:53

Die van ons van 6 is net begonnen aan blokken van 6 uur _O-

Maar top joh, hopelijk is dit gewoon een nieuwe fase.
Buikgriep een schop onder zijn reet en hopelijk even een poosje bij kunnen komen van dit hele avontuur :(:)

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 10:18

TS: ik lees mee en ik vroeg me af of je enig idee hebt wat het nou geweest is dat je dochter beter slaapt?

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-21 14:20

De dochter heeft dus nachtangsten/night terrors en krijgt daar nu (experimentele) medicatie voor. De kans was klein dat deze medicatie zou aanslaan, maar dat doet het dus wel. Nu is het belangrijk goed op te volgen en wanneer te stoppen met deze medicatie, maar dat gaan we binnen 2 weken met de arts verder bespreken.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-21 22:28

Nu moet je je eigen openingspost eens herlezen, en kijken waar je nu staat. Dat is toch een enorme vooruitgang. Dus, moed houden. Dag per dag, en het komt goed.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 07:21

Seltje schreef:
De dochter heeft dus nachtangsten/night terrors en krijgt daar nu (experimentele) medicatie voor. De kans was klein dat deze medicatie zou aanslaan, maar dat doet het dus wel. Nu is het belangrijk goed op te volgen en wanneer te stoppen met deze medicatie, maar dat gaan we binnen 2 weken met de arts verder bespreken.



Dus die medicatie is tijdelijk? Wat spannend om te stoppen lijkt me dan, maar wel superfijn dat jullie de reden hebben gwvonden!

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-21 22:32

Laat ik dit topic eens updaten.

Dochter heeft de laatste maand best goed geslapen, soms doorslapen, soms 1 x wakker, soms 2 keer wakker.

Ze heeft 2 keer in de avond een aanval gehad, geen lijn in te trekken wat er die dagen anders was. Waren geen dagen met extra veel prikkels, of net een saaie dag. De ene maandag was ze gewoon naar de onthaalouder geweest zoals elke maandag. En de zaterdag was een dag met een grote wandeling in het bos waar we wel vaker komen, en voor de rest rustig thuis gespeeld.

Volgende week hebben we terug een gesprek met de arts van het slaaponderzoek.


Maar, ja er is een dikke maar. Vannacht had ze koorts, weer een vervelend tandje, dus de hele nacht was gedreun en gezeur en gedoe. En zo happy als ik gisteren was, zo down ben ik nu.
1 slechte nacht kan mij meesleuren in een lelijke afgrond.

En daar kan dochter niets aan doen, dat is echt een probleem dat in mij zit. Gesprek met de psycholoog daarover staat voor morgen ingepland. Maar mentaal ben ik hier echt nog niet door.

In mijn omgeving krijg ik vaak de opmerking: ze slaapt nu toch goed, waarom zie je er dan nog zo moe uit? (Met make-up mijn wallen weg werken heb ik een jaar geleden al opgegeven).

Ik heb echt het gevoel dat we hier nooit uit komen, ik weet dat dat flauw is, want als tiener ga ik ze uit haar bed moeten sleuren, maar mijn gevoel zegt dat ik hier voor eeuwig in vast zit.

Oke, nu stop ik met klagen en zagen. Voor mijn dochter gaat het echt al een heel stuk beter, nu voor mijzelf nog.

Rocamor

Berichten: 10896
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 22:36

Voor elke maand die je onder spanning staat, heb je minstens een week nodig om bij te tanken.

Niet om het hopeloos te maken, maar om aan te geven dat een maand deels bijtanken je nog niet krijgt waar je zijn wilt.

Succes en sterkte morgen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:16

:(:)

Logisch hoor, bij iedere slechte nacht ben je weer bang dat je weer terug bij af bent.
Mijn dochter wordt morgen 7,zij heeft tot haar 4/5 jaar gespookt. Als ze nu ziek, verkouden of gewoon heel hard huilt dan komt dat machteloze gevoel meteen weer terug.
Paar weken terug wrtd5ze verkouden, tot half 2 snachts spookte ze. Ik werd spontaan depressief. Dat gevoel zit zoooo ontzettend diep.. ;(

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:35

Mijn oudste is 13, ik heb het nog steeds als zij 's nachts een keer ziek is. Hebben zoveel met haar beleefd toen ze baby/peuter/kleuter was. Ik schiet weer helemaal in dat gevoel dan.
Voordeel: het komt nauwelijks meer voor.
Wees mild voor jezelf. Probeer overdag een uurtje te liggen na een zware nacht. Het wordt beter, echt.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 07:25

Je vermoeidheid is niet zomaar ontstaan dus die is ook niet zomaar weer weg en heeft tijd nodig. Dat kan een heel frustrerend proces zijn. Na een slechte dag van jezelf komt hopelijk weer een iets betere en uiteindelijk zijn er weinig slechte dagen meer. Maar dat heeft tijd nodig. Dikke knuffel voor jou want je doet het allemaal toch maar mooi :(:)

Janneke2

Berichten: 22773
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Als je alleen nog maar droomt van slapen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-21 09:38

Dat je er soms geen patroon in herkent: als moeder en oma herken ik het.
Denkbaar is het een 'groeistuip': ukkepuk ziet opeens kleuren oid. (Pasgeborenen zien een soort grijs, en alleen scherp op de afstand dat ze jouw gezicht zien tijdens het voeden.)

En dat zo'n huilnacht van alles bij jou triggert: :(:) heel naar!
Heeft jouw psycholoog jou kunnen helpen de triggers de nek om te draaien...?