Mijn moeder heeft kanker

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daiswees

Berichten: 1158
Geregistreerd: 04-08-11
Woonplaats: Assendelft

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 17:32

lieve TS hier een ex lymfeklierkanker patient , mocht je je hart willen luchten stuur maar een pb! sterkte voor je moeder!
als ik je over 1 ding mag gerust stellen mocht ze Hodgekin hebben is dat goed behandelbaar en te genezen! de chemo's zijn mij meegevallen ondanks dat het een loodzware kuur was

xPabloBokt

Berichten: 9502
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-21 22:17

Nogmaals heel erg bedankt voor alle lieve reacties <3

Sorry als ik wat later reageer op alles, ik heb het naast dit ook gewoon nog heel erg druk met mijn vaste activiteiten. Ik voel me wel echt gesteund door jullie berichtjes en ik krijg ook een aantal lieve pb's, waarvoor dank <3

Mijn moeder heeft dus afgelopen dinsdagavond de MRI gehad, dit ging goed. Aanstaande dinsdag om 14.15 krijgen we hiervan de uitslag.

Ik denk er maar niet te veel aan ;( dan ga ik toch neigen naar de meest negatieve uitslag, en dat wil ik niet.

Ik hoop maar heel voorzichtig op het beste.

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 00:45

Jeetje wat een rollercoaster.
Nu dus nog een beetje tussen hoop en vrees in afwachting van de uitslag van de MRI.
Ik duim voor de best mogelijke uitkomst.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-21 00:53

Ik hoop het met je mee :knuffel:

jiehaaa

Berichten: 5075
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:16

Spannende dagen voor jullie, ik duim voor een goede uitslag.

xPabloBokt

Berichten: 9502
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-21 22:05

Alsof het nog niet genoeg is hoor ik gisteren dat mijn broertje al bijna een week met klachten loopt. Die woont dus bij mijn moeder. Vanochtend getest en een uur geleden uitslag..

Positief.

-O-

Mijn vriend en ik gaan ons morgen voor alle zekerheid ook laten testen, mijn moeder is drie dagen voordat mijn broertje klachten kreeg nog bij ons geweest.

Mijn moeder heeft tot nu toe geen klachten, gelukkig. Maar ze kan nu dus dinsdag niet naar het ziekenhuis voor haar uitslag. En god weet wat voor gevolgen dit voor haar behandeling heeft..

Echt.

Heb even geen nette woorden voor de situatie.

Juut

Berichten: 6907
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:14

-O-
Het is al een verschrikkelijke rollercoaster, maar dat wordt zo idd nog eens wat ingewikkelder...

_Mir
Berichten: 1367
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:21

Oh wat een nare situatie. Ook dat nog erbij, ik wil je heel veel sterkte wensen.

Zou de afspraak niet telefonisch kunnen?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 22:36

Da's rotnieuw en alsof het al niet genoeg is geweest.
Maar probeer je niet al te druk te maken om die fysieke afspraak. Op de oncologie-afdelingen wordt momenteel het grootste deel van de afspraken via telefoon of beeldbellen gedaan. Gelukkig zijn de onderzoeken al gedaan en de uitslag ligt al ergens op de plank en dat behandelplan is ook al in de maak.
Als ik je morgen belt en uitlegt wat er aan de hand is dan valt daar wel een mouw aan te passen. Rustig blijven ademen, het komt allemaal wel een soort van goed :(:)

xPabloBokt

Berichten: 9502
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 11:47

Ziekenhuis heeft de afspraak helaas helemaal afgezegd. Wat bij mij ook weer een onderbuikgevoel aanwakkert dat het slecht nieuws is als ze het niet telefonisch willen doen..

Ik heb net mijn test gehad, nu wachten op de uitslag. Mijn vriend heeft hem om 11.30.
Mijn moeder gaat zelf om 13.00.

Hier dus even hopen voor mezelf en mijn vriend in ieder geval op een negatieve uitslag. Voor mijn moeder hoop ik het vooral voor de afspraken. Als ze het heeft is ze tot nu toe asymptomatisch, want ze heeft geen klachten buiten de pijn die ze normaliter heeft door de kanker.

Gisteravond frustreerde het gewoon behoorlijk. Nu gewoon thuis met stage bezig.

Mi_Amore

Berichten: 14849
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:28

Veel sterkte TS, voor jezelf en de familie :(

Geef je mama een dikke knuffel van ons, we denken aan jullie <3

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:45

xPabloBokt schreef:
Ziekenhuis heeft de afspraak helaas helemaal afgezegd. Wat bij mij ook weer een onderbuikgevoel aanwakkert dat het slecht nieuws is als ze het niet telefonisch willen doen..

Ik heb net mijn test gehad, nu wachten op de uitslag. Mijn vriend heeft hem om 11.30.
Mijn moeder gaat zelf om 13.00.

Hier dus even hopen voor mezelf en mijn vriend in ieder geval op een negatieve uitslag. Voor mijn moeder hoop ik het vooral voor de afspraken. Als ze het heeft is ze tot nu toe asymptomatisch, want ze heeft geen klachten buiten de pijn die ze normaliter heeft door de kanker.

Gisteravond frustreerde het gewoon behoorlijk. Nu gewoon thuis met stage bezig.



Jeetje wat heftig, kan me voorstellen dat dat geen goed gevoel geeft! Hopelijk valt het toch mee en ook de testuitslagen! Sterkte

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110842
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 12:55

Ik kan me je gevoel ook voorstellen! Ik blijf duimen op een negatieve Corona uitslag en voor de rest alleen maar positief nieuws! :(:)

tita

Berichten: 19756
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:34

Wat een situatie, als je moeder geen Corona heeft kan ze toch naar zkh

Tanya
Berichten: 10084
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:35

Jeetje wat een pech allemaal zeg.
Heftig om het allemaal zo te lezen, ik wil je veel sterkte wensen.

xPabloBokt

Berichten: 9502
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-21 19:48

Ik ben gelukkig al negatief, om half 6 had ik al uitslag. Mijn vriend dus hopelijk ook. Nu mijn moeder nog.

Dank voor al jullie lieve berichtjes :(:)

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 19:57

Oh nee wat een ellende allemaal. Je moeder zo ziek en alles nog zo onzeker. Wat houd je je goed en ben je dapper! Gelukkig is jouw test negatief. Hopelijk die van je moeder en vriend ook. Ik hoop echt dat alles goedkomt met je moeder. Sterkte!

nikkel
Berichten: 2552
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:01

Heel veel sterkte. Iets anders weet ik niet te verzinnen.

Babootje

Berichten: 26461
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:11

Heel veel sterkte TS. Wat een rotsituatie. Zoals Bigone als zei: je kunt je moeder het beste helpen door goed voor jezelf te zorgen. Misschien dat professionele hulp voor jouzelf toch iets zou kunnen bijdragen. Ik krijg het gevoel dat je het nu allemaal alleen moet doen en dat is niet goed.

luuntje

Berichten: 14008
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 20:19

Corona kon er ook nog wel bij.
Hopelijk is je moeder net als jij negatief. En je vriend ook.

Hoe nu verder met je broer?
Kan hij bij je moeder blijven?

xPabloBokt

Berichten: 9502
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 12:14

@Babootje lief dat je je zorgen uitspreekt :) ik krijg gelukkig veel steun van mijn vriend en de mensen om mij heen, waaronder mijn collega's op stage. Ik heb echt een hele fijne groep mensen daar. Ook mijn tante en peetoom staan voor me klaar als het nodig is en die kan ik bij wijze van spreken midden in de nacht bellen als ik het even niet meer weet. Bij mij is het vooral door mijn autisme dat mijn emmertje ineens even kan overlopen. Dat kan dus ook zo overkomen als ik post in een moment dat ik even vol zit. Gelukkig is zo'n overloopmomentje vaak van korte duur en kan ik het daarna weer overzien en praktisch/probleemoplossend en positief denken.

Met mijn broer gaat het prima, hij heeft geen zware symptomen gelukkig. Neusverkoudheid en hoofdpijn, daar blijft het bij. We zijn wel langzaam aan het kijken dat hij zijn eigen plek met begeleiding kan krijgen. Hij staat daar ook voor open.

ElskaIsland
Berichten: 388
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 22:53

xPabloBokt schreef:
@Babootje lief dat je je zorgen uitspreekt :) ik krijg gelukkig veel steun van mijn vriend en de mensen om mij heen, waaronder mijn collega's op stage. Ik heb echt een hele fijne groep mensen daar. Ook mijn tante en peetoom staan voor me klaar als het nodig is en die kan ik bij wijze van spreken midden in de nacht bellen als ik het even niet meer weet. Bij mij is het vooral door mijn autisme dat mijn emmertje ineens even kan overlopen. Dat kan dus ook zo overkomen als ik post in een moment dat ik even vol zit. Gelukkig is zo'n overloopmomentje vaak van korte duur en kan ik het daarna weer overzien en praktisch/probleemoplossend en positief denken.

Met mijn broer gaat het prima, hij heeft geen zware symptomen gelukkig. Neusverkoudheid en hoofdpijn, daar blijft het bij. We zijn wel langzaam aan het kijken dat hij zijn eigen plek met begeleiding kan krijgen. Hij staat daar ook voor open.



Wat fijn dat je zoveel steun krijgt van de mensen om je heen en dat jullie kijken naar een fijne plek voor je broer. Ik vind dat jij/jullie dat ondanks alle verdriet dat echt heel goed doen!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 23:09

Probeer ook te denken hoe het voor je moeder is en niet dat het erg is voor jezelf omdat er dingen voor jou gaan veranderen.

xPabloBokt

Berichten: 9502
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-21 23:53

geerke schreef:
Probeer ook te denken hoe het voor je moeder is en niet dat het erg is voor jezelf omdat er dingen voor jou gaan veranderen.


Oh, maar dat doe ik zeker. Maar ik weet ook dat mijn moeder niet wil dat ik me te veel druk maak over haar. Dus daar hou ik me aan vast, dat houdt me positief. We hebben samen al zo veel mee gemaakt dat we hierin compleet afgestemd zijn op elkaar.

Ik weet zeker dat mijn moeder paniek heeft en bang is. Dat benoemt ze alleen niet zo letterlijk omdat ze niet durft toe te geven aan die emoties. Daarom houdt ik me bij haar rationeel en oplossingsgericht en kan ik bij mijn naasten mijn emoties kwijt. Wat overigens niet betekent dat mijn moeder en ik deze niet met elkaar delen, maar wel anders/minder. Wellicht dat het daarom hier wat overkomt alsof ik alleen maar denk aan wat het met mij doet, maar dat is niet zo :)

Ik ben ook met mijn broertje bezig voor het welzijn van mijn moeder. Zij trekt de zorg voor hem niet meer en hij trekt haar zorg óm hem niet meer :+ het knotst daar gewoon en ik wil dat mijn moeder zich op zichzelf kan richten en haar energie kan steken in (hopelijk) beter worden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Mijn moeder heeft kanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 10:36

Wat ontzettend knap dat je het zo probeert te zien. En ja, dat gaat weleens mis en soms loopt het anders, maar de insteek is in elk geval goed. Het ellendige aan zulke situaties is dat iedereen elkaar ook probeert te sparen. Jouw moeder probeert jou niet teveel te belasten omdat je al zoveel zorgen hebt, en andersom is dat ook zo. Da's het moeilijke aan de hele situatie.

Heeft ze al bericht gehad vanuit het ziekenhuis voor een nieuwe afspraak?