Hoe maak je een bril nou echt goed schoon?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Hoe maak je een bril nou echt goed schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 20:48

Want ik word zo chagrijnig van mijn altijd vettige bril dat ik de neiging heb dat ding krom te buigen.

Maar goed, het probleem is dus dat wat ik ook doe ik altijd een vettige waas op mijn glazen heb en dat is super irritant! Ik heb de speciale bril reiniger van de Pearle al geprobeerd maar dit werkt niet, druppeltje Dreft helpt ook niet. Die vochtige brillen doekjes is helemaal een drama en helaas de leuke tip met backing soda werkt ook niet meer, deze heeft er wel 1 keer voor gezorgd dat ik een schone bril had maar inmiddels doet het z'n werk niet meer.

Ik maak mijn bril schoon met van die witte luiers die ik elke keer netjes in de wasmachine doe zonder wasverzachter, of eventueel met een microvezel doekje of het bijgeleverde brillen doekje.

Ik hoop echt dat een van jullie de GOUDEN tip heeft, want als het op deze manier door gaat weet ik niet hoelang ik nog een bril draag.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 17-01-21 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:49

Glassex en inderdaad zo’n witte luierdoek, een katoenen niet pluizende doek.

ellepel

Berichten: 47358
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:51

ja grappig eigenlijk want mij is altijd verteld om het gewoon onder de kraan af te spoelen en met een schone droge doek droog te maken.
verder geen speciale middeltjes of wat ook gebruiken

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Hoe maak je een bril nou echt goed schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 20:53

Haha als ik het onder de kraan hou zie ik echt niks meer. :')

8nnemiek

Berichten: 43418
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Hoe maak je een bril nou echt goed schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:56

Hier toch gewoon een druppeltje zeep, met de handen over de glazen verdelen, afspoelen met schoon water, en dan oppoetsen met een schone katoenen doek. Niet gewoon een keer met de doek erover wrijven, maar echt even poetsen in rondjes totdat je geen druppeltjes of waas meer ziet.

prugelpiet

Berichten: 12571
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Hoe maak je een bril nou echt goed schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:57

Glassex deed hier altijd z'n werk.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 20:57

8nnemiek schreef:
Hier toch gewoon een druppeltje zeep, met de handen over de glazen verdelen, afspoelen met schoon water, en dan oppoetsen met een schone katoenen doek. Niet gewoon een keer met de doek erover wrijven, maar echt even poetsen in rondjes totdat je geen druppeltjes of waas meer ziet.

Werkt helaas niet, ik snap er niks van..

vilheide

Berichten: 1480
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:58

Ik lees ff mee, heb ook nog niet echt de juiste manier gevonden om mijn glazen langer dan een paar minuten schoon te krijgen en te houden.

FriesWytske
Berichten: 9902
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 20:59

Hier gewoon onder de hete kraan goed schoonmaken en droog maken met een schone doek

Amber3

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:00

Hier hetzelfde als 8nnemiek. Ik heb ook een gruwelijke hekel aan een vieze bril.Ik maak mijn bril 's ochtends schoon en probeer er de rest van de dag niet aan te zitten.

nicole_floor

Berichten: 3263
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:02

Ik doe het vaak op mijn werk met ethanol en een tisseu, maar daar moet je maar net overbeschikken. :+ En anders doe ik het ook met een drubbel zeep en water.

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re: Hoe maak je een bril nou echt goed schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:05

Op mn werk maak ik hem schoon met alcoholdoekjes (tandartsassistente) thuis meestal gewoon met afwasmiddel

Spenk
Berichten: 21793
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:05

Spiritus! Dat is ook een tip van een optometrist :) heel goed om je glazen mee schoon te maken.

Anoniem

Re: Hoe maak je een bril nou echt goed schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:09

Hier doe ik altijd druppeltje afwaszeep. Bril wordt altijd smerig met melken. En koeiengeur krijg ik zo ook van de bril :+

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:09

Ik lees mee, loop al dik 28 jaar tegen dit probleem aan :') Nu poets ik hem met een druppel afwasmiddel en een zachte doek of gewoon een brilpoetsdoek. Geen van beiden hebben langdurig effect -O-

Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:11

Zijn je glazen van zichzelf wel schoon? Mijn vorige bril is van zichzelf heel vettig geworden wat echt niet meer is weggegaan. daardoor een nieuwe bril gekocht en deze maak ik alleen schoon met een microvezel doekje en soms wat spray wat meer dan voldoende is.
Als ik jou zo hoor lijkt mij dat je glazen van zichzelf al wel “op” zijn

Marije_jiplover

Berichten: 25334
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:11

Lauw warm water met foam/mousse handzeep, ik had heel fijne van Etos huismerk, maar die is uit 't assortiment. Heb nu van Dettol, die werkt ook prima (maar is iets duurder, dan etos huismerk).

En dan afdrogen met een brillendoekje van tupperware.

Alcohol uit van die vochtige brillendoekjes en afwasmiddel schijnen erg slecht te zijn voor de coating. Als je coating eenmaal beschadigd is, wordt je bril nooit meer goed schoon, althans, dat lijkt dan zo, maar dan is je bril gewoon troebel geworden van zichzelf.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 21:15

Autumnn schreef:
Zijn je glazen van zichzelf wel schoon? Mijn vorige bril is van zichzelf heel vettig geworden wat echt niet meer is weggegaan. daardoor een nieuwe bril gekocht en deze maak ik alleen schoon met een microvezel doekje en soms wat spray wat meer dan voldoende is.
Als ik jou zo hoor lijkt mij dat je glazen van zichzelf al wel “op” zijn

Mijn bril is nog geen 2 maand oud..

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hoe maak je een bril nou echt goed schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:19

Hoe komt het dat je bril zo vettig word? Ik heb nog nooit gehad dat m'n bril vettig of vies werd afgezien van stof. Ik gebruik altijd een brillen doekje, zo'n vochtige.

Autumnn

Berichten: 8044
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:31

thirteenn schreef:
Hoe komt het dat je bril zo vettig word? Ik heb nog nooit gehad dat m'n bril vettig of vies werd afgezien van stof. Ik gebruik altijd een brillen doekje, zo'n vochtige.


Precies dit :j als ik lees dat je bril nog 2 maanden oud is vind ik het wel heel bijzonder dat ze zo vettig zijn/snel worden. Ben je er al mee terug gegaan naar de opticien? Ik zou dit wel zien als een klacht

gerlindie

Berichten: 4645
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:32

Ik vind dat het ook nog per bril kan verschillen.
Mijn vorige bril kreeg ik veel makkelijker schoon dan mijn huidige.
Ik weet niet wat het verschil is, maar ik vind het erg irritant.

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Hoe maak je een bril nou echt goed schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:34

Ik weet niet wat ze kosten := maar wij hebben op het werk een ultrasone brilreiniger. Komt er kraakhelder uit.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:37

thirteenn schreef:
Hoe komt het dat je bril zo vettig word? Ik heb nog nooit gehad dat m'n bril vettig of vies werd afgezien van stof. Ik gebruik altijd een brillen doekje, zo'n vochtige.

Ja dit. Zou ook kunnen dat je bril raar op je neus staat. Draag je misschien veel make-up?
Ik wrijf m meestal schoon met een doek en als ie echt vies is met een beetje handzeep. Een vriendin van me gebruikt zeep en spoelt dat niet af, dus gewoon inwrijven, dat werkt bij haar heel goed.

luuntje

Berichten: 13987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Hoe maak je een bril nou echt goed schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 21:50

Zo’n ultrasone brilreiniger werkt dat goed?
Zou echt fijn zijn.

Mijn bril is ook snel vies.
Hond, kat of man met neus ertegen en bril is vet en vies.

Petrichor

Berichten: 10538
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Hoe maak je een bril nou echt goed schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 21:55

Ik draag eigenlijk geen make-up, alleen mascara etc. Mijn bril raakt wel iets mijn wangen als ik lach maar dat was het wel..