Erge artrose in vingers, hoe verder?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:28

oke,ben heel benieuwd wat je er van vind :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 19:37

Enige onhandige eraan is een enorm demente hond die heel erg flipt als ik uit zicht ben, met mogelijk fatale gevolgen voor haar :(:) . Fysio zit zelfs voor mij op loopafstand. Met de auto gaan en haar meenemen kost meer tijd zelfs en parkeren is zo ongeveer net zo ver als van mijn huis maar dan de andere kant op. Moet even puzzelen hoe ik dat kan oplossen. Maar zal wel een oplossing voor komen. :j

ellepel

Berichten: 47341
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:00

grappige woordspeling.

onhandig :')

komt vast goed,hond overleeft half uurtje alleen vast wel

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 09:44

Ik ga zo even bellen.

Ellepel -O- dat is geen garantie die ik durf te geven. Ze heeft afgelopen najaar een soort tia gehad getriggert door in dat geval opwinding om een stukje gebakken vis. Daardoor heeft ze extreme verlatingsangst aan overgehouden. En gilt en joelt ze hoe dan ook als ik uit zicht raak of ze me kwijt is. Ik heb de blinde paniek iets te vaak gezien afgelopen maanden. Van een hondje dat perfect alleen kon zijn is ze verandert in de baas geen minuut meer uit zicht willen hebben, behalve in de auto daar is het ok. :j , Zullen mijn buren niet blij mee zijn als ze regelmatig dat mogen aanhoren. :n

Maar zoals gezegd daar vind ik wel een oplossing voor. :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41595
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:17

karuna schreef:
Ik ga zo even bellen.

Ellepel -O- dat is geen garantie die ik durf te geven. Ze heeft afgelopen najaar een soort tia gehad getriggert door in dat geval opwinding om een stukje gebakken vis. Daardoor heeft ze extreme verlatingsangst aan overgehouden. En gilt en joelt ze hoe dan ook als ik uit zicht raak of ze me kwijt is. Ik heb de blinde paniek iets te vaak gezien afgelopen maanden. Van een hondje dat perfect alleen kon zijn is ze verandert in de baas geen minuut meer uit zicht willen hebben, behalve in de auto daar is het ok. :j , Zullen mijn buren niet blij mee zijn als ze regelmatig dat mogen aanhoren. :n

Maar zoals gezegd daar vind ik wel een oplossing voor. :j

In de auto zetten als je weggaat en zelf gaan lopen?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-21 17:52

Voor de eerste keer heb ik een oppas. Dat is ook de langste afspraak meteen. Daarna gaat wel goedkomen. :j

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-21 13:20

Zo vanmorgen bij de fysio geweest, alles opgemeten. Oeps rechts strekt op mijn duim na alle bovenste gewrichten niet meer volledig. Wijsvinger en pink bovenste kootje al gedraaid iets, voor beiden nu een tijdelijke losse spalk achtig iets, die twee zijn ook samen met linker wijsvinger he meest geirriteerd en opgezet ook. ze gaat waarschijnlijk van neopreen voor alle vingers rechts en twee links (min de duim) losse kapjes maken om de boel rust te geven.

Oefeningen mee, die kende ik al van eerdere fysio en revalidatie. En ik mag gaan oefenen in ongekookte elleboog macaroni :Y) over drie weken weer.

De speciale artose handschoenen kent ze en heeft ze ook goede ervaringen mee. Maar voor mij niet geschikt ivm de plek waar de ergste aantasting zit en mijn hand vorm en maat. Te klein en te breed, zoals alles in mijn lijf _O- mijn handen verzopen in die van haar. :+

Janneke2

Berichten: 22748
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Erge artrose in vingers, hoe verder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 10:12

Ik heb ooit bij de paardendrogist :j handschoen van 'back on track' gekocht.

Die bedekken wel hele vingers, ik draag ze doorgaans onder mijn gewone wanten. Ze geven een aangename warmte (nu ja, herkaatsten je eigen warmte terug) en helpen verdere verstijving tegen te gaan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 12:50

Zo even een schopje omhoog.

Janneke ik ken die handschoenen maar die zijn me veel te groot in de vingerlengte als ik de juiste breedte heb. Bij de goede vinger lengte kom ik er niet in met mijn handpalm. :+

Afgelopen keren oppas gehad voor mijn kleine dame. Vandaag moest ze voor het eerst echt alleen blijven. Goed afgedraafd in het bos. Rustig zitten, een snackje en via de achterdeur en poort weggaan heeft geholpen. Ze was in ieder geval stil en schrok duidelijk wakker van mijn binnenkomen.

Vandaag na paar weken testen met een soort zelfplakkend goedje twee neopreen hoesjes gekregen. En een extra laag tape omdat door een duimwond (gewricht pees en zenuw geraakt en nu gefixeerd) -O- daar de boel is overbelast (erg au en dik %) ) en ik er nu gratis en voor niks een peesontsteking bij heb die getaped is nu. Over twee weken evaluatie hoe het gaat en kijken of mijn duim al wat meer beweging heeft.

Maar ik kan zo naar een hardrock concert :)) _O-

Maar die tijdelijke zelfplakkende dingen maken al een stuk minder pijnlijk.

Afbeelding

proudmama

Berichten: 1620
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 14:23

Zijn er hier ook mensen die zich hebben laten opereren aan duimartrose?
Botje wat problemen veroorzaakt wordt dan weggehaald. Ik vraag mij af of ik mijn duim dan echt beter ( ook pijn vrij ) kan bewegen. Ik kan nu bijna niets ondanks de brace. Vooral stuur van mijn fiets vasthouden is een ramp , lopen gaat ook moeizaam dus moet er niet aan denken dat fietsen ook niet meer lukt.