Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ElCamino

Berichten: 8938
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 16:15

SusanH,
Hier zijn zojuist de wergeversverklaring en de eigen verklaring van de RIVM uitgeprint en ingevuld door werkgever waar nodig. Ret door werknemer, de datum hebben ze hier vanaf morgen tot 31-12-2021 gezet omdat we 2 ploegen werken en we geen idee hebben tot wanneer deze ellende blijft duren.
Dus beide officiele documenten. Zo kunnen de mensen die om de week in de avondploeg zitten na 00.00 gewoon naar huis

En ik heb er een aantal uitgeprint voor thuis, mocht er opeens nood aan de man zijn ( al denk je daar dan niet aan denk ik...)

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:18

SusanH schreef:
Ik ga zo op het werk eens uitzoeken hoe het zit. Geregeld late dienst dus eens kijken wat ik op zak moet hebben voor als ik laat van het werk kom.

Een werkgeversverklaring en een eigen verklaring. Beide van de site van de rijksoverheid te downloaden en in te vullen.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:18

ElCamino schreef:
SusanH,
Hier zijn zojuist de wergeversverklaring en de eigen verklaring van de RIVM uitgeprint en ingevuld door werkgever waar nodig. Ret door werknemer, de datum hebben ze hier vanaf morgen tot 31-12-2021 gezet omdat we 2 ploegen werken en we geen idee hebben tot wanneer deze ellende blijft duren.
Dus beide officiele documenten. Zo kunnen de mensen die om de week in de avondploeg zitten na 00.00 gewoon naar huis

En ik heb er een aantal uitgeprint voor thuis, mocht er opeens nood aan de man zijn ( al denk je daar dan niet aan denk ik...)



Die eigen verklaring moet je dagelijks of op zijn minst wekelijks invullen, vertelde dame van het RIVM mij vanmiddag

Josien_

Berichten: 9027
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:23

Utixo schreef:
beert schreef:
Maar even voor mijn beeldvorming. Er wordt in dit topic gesproken over stallen die niet voor half 8 of acht uur open zijn. Maar zijn die stallen vervolgens wel altijd tot 22 uur open normaal gesproken? Wat is een gemiddelde eindtijd dat mensen dan nog op stal zijn (anders dan een stal op eigen terrein)?


Normaal ben ik tot 23.00u open ongeveer. Stal met 42 paarden, veel mensen die in de zorg werken en zo na hun late dienst nog even langs kunnen schieten.
Omdat ik een drachtige merrie heb staan zal ik zelf na 21.00u nog wel controleren, en dan gelijk even een rondje lopen, maar verder zal ook ik mij aan de spelregels houden, en niet nog even mijn paarden trainen na 21.00u. Ik geef aan 2 hulpen een verklaring af, zodat als er wat aan de hand is, of er moet toch echt nog iets gebeuren, ze zonder problemen en met een eigen verklaring naar stal kunnen. Maar ook deze 2 meiden vertrouw ik hier blind in. Buiten dat vervroeg ik het alarm naar 21.00u, dus ik kom er snel genoeg achter als het niet werkt ;).
1 Van de hulpen is trouwens de eigenaresse van de drachtige merrie, dus die had anders ook de verklaring gekregen. Als de merrie opeens besluit te biggen is er geen tijd om dat allemaal uit te printen en te regelen.



Onze stal is ma-vr in principe van 9 tot 22.00 open. Tussen 21.30 en 22.00 is de laatste hooironde en rond die tijd zijn de meesten ook wel weg.
Zaterdag en zondag is stal nu in de winter open van 9.00 tot 17.30 (Deze eindtijd is nu zo vroeg omdat er in het weekend 's avonds eigenlijk niemand meer kwam en zo kan het alarm er eerder op ivm de inbraken golf hier in de regio).
Eerder of later op stal voor bijvoorbeeld wedstrijd, medische afspraak of iets dergelijks is in overleg eigenlijk altijd wel mogelijk.

Sabbientje

Berichten: 4710
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:29

Barbabientje schreef:
ElCamino schreef:
SusanH,
Hier zijn zojuist de wergeversverklaring en de eigen verklaring van de RIVM uitgeprint en ingevuld door werkgever waar nodig. Ret door werknemer, de datum hebben ze hier vanaf morgen tot 31-12-2021 gezet omdat we 2 ploegen werken en we geen idee hebben tot wanneer deze ellende blijft duren.
Dus beide officiele documenten. Zo kunnen de mensen die om de week in de avondploeg zitten na 00.00 gewoon naar huis

En ik heb er een aantal uitgeprint voor thuis, mocht er opeens nood aan de man zijn ( al denk je daar dan niet aan denk ik...)



Die eigen verklaring moet je dagelijks of op zijn minst wekelijks invullen, vertelde dame van het RIVM mij vanmiddag

dan mogen ze dat wel eens duidelijk erbij zetten.
Want er staat ene vanaf en tot datum op, Dus dan ga je ervanuit dat je hem voor langere tijd kan gebruiken.

Ik heb er op dit moment een gemaakt voor de mantelzorg aan mijn moeder.
Normaal zal ik wel voor 21.00 thuis zijn, maar als er iets is als ik er ben of ze belt dat het niet goed gaat, dan moet ik er wel snel heen.

voor eventuele (Medische) noodgevallen heb ik nog een aantal lege verklaringen, die ik met een pen erbij in de auto leg.
Want ik weet als ik van huis ga, nog niet of mijn paard ineens een dikke koker of kokerontsteking heeft.
(Dat is een chronisch probleem bij hem. dat kan van 0 naar basketbal binnen 1 dag of nacht)

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:35

speurneusc schreef:
34 pagina's voor nix... je mag je paard verzorgen en beweging geven, maar dient wel een eigen verklaring ingevuld bij je te hebben dat je bij aanhouding kan overleggen waarom je niet thuis bent.!!!!!


Ik kan alleen bedenken dat ik dat nodig zal hebben in het geval van bijvoorbeeld een koliek aanval. Probleem is alleen dat ik dus geen printer heb. Maar goed ik hoop dat het niet zover komt en als ik dan in geval van nood een bekeuring krijg omdat ik geen papier bij me heb dan is dat maar zo. De dierenartsrekening is toch al vele malen hoger dan die eventuele bekeuring.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:36

Loretta schreef:
speurneusc schreef:
34 pagina's voor nix... je mag je paard verzorgen en beweging geven, maar dient wel een eigen verklaring ingevuld bij je te hebben dat je bij aanhouding kan overleggen waarom je niet thuis bent.!!!!!


Ik kan alleen bedenken dat ik dat nodig zal hebben in het geval van bijvoorbeeld een koliek aanval. Probleem is alleen dat ik dus geen printer heb. Maar goed ik hoop dat het niet zover komt en als ik dan in geval van nood een bekeuring krijg omdat ik geen papier bij me heb dan is dat maar zo. De dierenartsrekening is toch al vele malen hoger dan die eventuele bekeuring.

Je hoeft het niet te printen. Op je telefoon mag ook

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:40

lenaa_tje schreef:
Je hoeft het niet te printen. Op je telefoon mag ook



Dan zal ik even kijken wat ik dan op mijn telefoon moet zetten en zorgen dat ik de komende tijd altijd stroom in mijn telefoon heb voor het geval het nodig mocht zijn. Maar ik ga er vooralsnog niet vanuit dat het nodig is. Maar je kunt zoiets beter van te voren gergeld hebben

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:46

Loretta schreef:
lenaa_tje schreef:
Je hoeft het niet te printen. Op je telefoon mag ook



Dan zal ik even kijken wat ik dan op mijn telefoon moet zetten en zorgen dat ik de komende tijd altijd stroom in mijn telefoon heb voor het geval het nodig mocht zijn. Maar ik ga er vooralsnog niet vanuit dat het nodig is. Maar je kunt zoiets beter van te voren gergeld hebben

Je kan hem invullen via pdf. Ook op je telefoon bijvoorbeeld via een Adobe reader.

FrNo
Berichten: 3667
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:47

knollentuin schreef:
FrNo schreef:
Ik weet alleen nog niet hoe ik het moet doen.
Ik werk van 05.00 tot 14.00 uur
De andere week van 14.00 tot 23.00
Dat houdt in dat mijn paard of heel lang binnen, of heel lang buiten staat. Mijn paarden staan bij mensen privé, die geen verstand van paarden hebben. En ik heb geen stalgenoten.

Met vakantie ofzo breng ik ze naar een pensionstal

En hoe doe je het anders dan?



Je bedoelt de dagelijkse verzorging?
Als ik vroege dienst heb.
Dan sta ik om 03.00 op
Ik rij rond 4.00 aan naar de paarden. Brok voeren, hooinet buiten ophangen. Paarden buiten zetten.
Doorrijden naar werk.
's middags of begin avond alles uitmesten, voeren en paarden op stal zetten. Evt rijden.

Late dienst
In de ochtend alles uitmesten, brok voeren, evt rijden.
Hooinet buiten ophangen, paarden buiten zetten.
Van 14.00 tot 23.00 werken, dan doorrijden naar stal, brok voeren, paarden naar binnen.

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:49

Naast stal werk ik nog in de zorg. Ik verwacht vandaag de verklaring binnen te krijgen, en de eigen verklaring heb ik net een paar keer uitgeprint en ligt in mijn auto. Dan heb ik die in ieder geval altijd klaar.

Het driehoekje huis - werk - stal speelt zich af in een driehoek van 5 a 6 kilometer. Ik acht de kans dat ik staande gehouden wordt niet heel groot, maar liever voorbereid zijn.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:49

lenaa_tje schreef:
Je kan hem invullen via pdf. Ook op je telefoon bijvoorbeeld via een Adobe reader.


Ik heb het inmiddels gelezen en zal het klaar zetten voor een eventueel noodgeval. Waarvan ik hoop dat het niet nodig mocht zijn want mijn paard heeft nog nooit koliek gehad. Verder hoef ik niet op stal zijn. Mijn paard wordt verzorgd dus daar over hoef ik mij gelukkig geen zorgen te maken.

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:54

Ik denk dat die controle onderweg wel zal meevallen, ze hebben al aangegeven vooral op excessen te handhaven. Er is een tekort aan politiemensen, die hebben echt geen tijd om mee naar stal te gaan rijden met mensen. Ze zullen eerder na 21.00 eens bij een stal gaan kijken als er veel auto's staan, veel lichten aan etc. Of als iemand melding doet. Denk dat er in het buitengebied sowieso weinig gecontroleerd wordt, vooral in de steden, centrum waarschijnlijk extra controle.

Het is ook wel lastig, ik heb 2 camera's en toen die net hingen zag ik weleens dingen waarvoor ik naar buiten vloog, was vrijwel altijd vals alarm en na een paar weken was ik gewend aan de soms rare slaaphoudingen die je ineens ziet als je paarden thuis staan en je er een camera op zet. Mijn grote lag bv. nooit tijdens openingstijden op pension. Als je nu speciaal camera's koopt om extra te checken of iemand anders vraagt de boel extra in de gaten te houden kan ik me best voorstellen dat als je aankomt je paard gewoon staat te vreten. Ik hou de paarden aan de overkant van ons huis soms ook even extra in de gaten omdat ze gek doen (heel raar liggen, snachts ineens als een dolle rond rennen en hard hinneken). Maar nooit echt iets aan de hand dat ik moet gaan bellen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:55

Sabbientje schreef:
SusanH schreef:
Ik ga zo op het werk eens uitzoeken hoe het zit. Geregeld late dienst dus eens kijken wat ik op zak moet hebben voor als ik laat van het werk kom.

Een werkgeversverklaring en een eigen verklaring. Beide van de site van de rijksoverheid te downloaden en in te vullen.


Ik kreeg net met de overdracht door dat wij de werkgeversverklaring in de mail krijgen vandaag. Die andere moet ik idd zelf uitprinten.

En wbt de controle, wij zitten hier op een steenworp afstand van het politiebureau. Dus toch maar even zorgen dat alles op orde is.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:59

Sabbientje schreef:
Barbabientje schreef:


Die eigen verklaring moet je dagelijks of op zijn minst wekelijks invullen, vertelde dame van het RIVM mij vanmiddag

dan mogen ze dat wel eens duidelijk erbij zetten.
Want er staat ene vanaf en tot datum op, Dus dan ga je ervanuit dat je hem voor langere tijd kan gebruiken.

Ik heb er op dit moment een gemaakt voor de mantelzorg aan mijn moeder.
Normaal zal ik wel voor 21.00 thuis zijn, maar als er iets is als ik er ben of ze belt dat het niet goed gaat, dan moet ik er wel snel heen.

voor eventuele (Medische) noodgevallen heb ik nog een aantal lege verklaringen, die ik met een pen erbij in de auto leg.
Want ik weet als ik van huis ga, nog niet of mijn paard ineens een dikke koker of kokerontsteking heeft.
(Dat is een chronisch probleem bij hem. dat kan van 0 naar basketbal binnen 1 dag of nacht)


Ik vond het dus ook niet heel duidelijk, vandaar dat ik gebeld heb. De dame aan de telefoon wist het volgens mij ook niet voor 100% zeker, maar die gaf aan van als je heel veel wisselende diensten heb dan doe het op deze manier even.

Vanuit m’n werk kregen wij wel het advies gewoon elke keer een nieuwe te maken voor elke dienst, of althans totdat er meer duidelijkheid is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:07

O ik heb die eigen verklaring gewoon voor die periode van 2 weken gedaan. Moeten ze maar een duidelijker formulier maken :+ ik ga echt de weg niet op na 21.00 als ik geen dienst heb. Dan blijf ik braaf binnen tenzij 1 van de paarden met spoed hulp nodig zou hebben, of als 1 van ons met spoed naar de dokter moet.

Onali

Berichten: 18467
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:32

SusanH schreef:
O ik heb die eigen verklaring gewoon voor die periode van 2 weken gedaan. Moeten ze maar een duidelijker formulier maken :+ ik ga echt de weg niet op na 21.00 als ik geen dienst heb. Dan blijf ik braaf binnen tenzij 1 van de paarden met spoed hulp nodig zou hebben, of als 1 van ons met spoed naar de dokter moet.



Ik heb hem ook op de verwachte einddatum gezet.
Kregen we daarna weer een mail dat je hem voor elke dienst opnieuw moet invullen.

Ik laat het voor nu maar zo, de eerste week heb ik weinig diensten en de 2de week valt grotendeels in mn vakantie.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:35

Ja ik vond het dus ook super onduidelijk :+

Pareltjes
Berichten: 2217
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:47

superpony schreef:
Pareltjes schreef:
Er is ruim voldoende begrip in NL voor jongeren. Denk niet dat er veel landen zijn waar meer begrip is voor jongeren dan NL. Maar sorry begrip voor jong volwassen die hun middelvinger opsteken naar Corona beleid?Nee sorry. Dát is ook opvoeden, kinderen uitleggen waarom. Het leven is niet alleen maar feest.

Ik kan mij prima verplaatsen in jong volwassenen, maar ik ben een ouder en bij ouderschap hoort soms de minder leuke taak kinderen te corrigeren. Ik mag rustig oordelen, MIJN leven staat op het spel en met mij die van vele meer. Jammer dat er even geen feestjes mogen plaats vinden, geen vakantie en schoolreisjes.

En waarom zelf wel oordelen dat het mensen met volgens jou de minste zorgen het hardste oordelen. Wellicht zijn het juist de mensen met de grootste zorgen die oordelen, mensen met grote zorgen omtrent hun gezondheid. Mensen met onderliggende ziekten die doodsbang zijn boodschappen te gaan doen omdat er zoveel mensen zich niet aan de maatregelen houden. Mensen die een Corona besmetting waarschijnlijk niet gaan overleven. Mogen zij oordelen over jeugd die het niet zo nauw neemt? Zal wat zijn zeg....


Nee, ze geven de jeugd de schuld. Dat is echt wat anders dan begrip. Er wordt begrip uitgesproken ( slechts woorden ), maar verder worden ze afgezeken.
Waar iedereen echt ziet dat de ouderen zich niet aan de regels zoals afstand houden. Ik heb het vanaf het begin goed gevolgd en overal hoor je dat het steeds weer de ouderen zijn die geen afstand houden. Maar het zijn ouderen en we hebben geleerd dat je daar niks over of tegen mag zeggen.
En geloof me, zo ben ik ook opgevoed. Maar je leert als je zelf ouder wordt ook dat het niet helemaal eerlijk is.

Ik ben ook ouder. Onze zoon is 24 en werkt in de horeca. Net een nieuw bedrijf, 1 Jan 2020 gestart. Leuk joh. Die hebben echt niks te klagen........Investeren in de toekomst, ben je al kapot voor je uberhaupt kan beginnen.

En ik zelf spuit Humira, heb 3 auto immuun ziekte's, dus val in de risico groep. Mijn man moet gewoon werken en doet er alles aan om contact te vermijden, maar ondanks alle maatregelen kan je corona echt niet voorkomen.

Ik loop niet naar anderen te wijzen als ik het krijgen en het zwaar ga krijgen waarschijnlijk. Je kan ook niet naar iemand of een groep wijzen, want Corona gaat alle kanten op. Ga er echt niet om met angst of haat leven.
Ik zou zeggen; Lees de berichten eens hoeveel jongeren zich melden met psyichische klachten. Kan jij het wel onzin vinden of dat ze het hier wel goed hebben. Voor de jeugd is het wel een zwart gat zonder licht aan het einde waar ze in zijn gevallen.

Ja, als ouder kan je ze van alles leren, steunen etc. Maar dit is ene vrij nieuwe situatie en ook leest men dat de spanningen thuis hoog oplopen. Dat is allemaal niet voor niks.
Er speelt veel meer dan alleen de maatregelen. Mensen hebben het financieel moeilijk en weten niet of en hoe snel ze eruit kunnen gaan komen.
Dat is altijd al een reden van ruzies, scheidingen etc geweest.

Leuk voor die gezinnen die het perfect doen, maar dat is gewoon niet overal. En de ellende is overal, in elke laag van de bevolking, op elk niveau.


Wie geeft de uitsluitend de jeugd de schuld? Voor de jeugd zijn de maatregelen soepeler dan voor volwassenen.

De discussie ging over het houden aan de maatregelen en in het byzonder over degene die hun middelvinger daar tegen opsteken. Overal is idd wat, de maatregelen zijn niet leuk, niet voor mij, niet voor jou. Maar ze zijn er en dus hebben we ons er aan te houden. Al vanaf vorig jaar maart wordt er op Bokt gediscusieerd. Lees eens terug hoeveel mensen zichzelf zo zielig voelden dat ze niet op vakantie mochten. Manman. Kijk eens wat een ellende er van gekomen is. Liever nu even zielig zijn dan morgen dood.

En dat bedoel ik “ hoe slecht” hebben ze het werkelijk? Ja er zijn probleem gezinnen, die zijn er niet gekomen door Corona. Ja er wonen soms teveel mensen in te kleine flats. Ook dat is niet gekomen door Corona. Zetten de maatregelen een en ander op scherp? Ja natuurlijk. Vind de jeugd is het vervelend. Ja natuurlijk. Moeten ze heel de dag gaan zitten miepen dat ze zielig zijn? Nee. Gebruik deze periode als ouders om de jeugd wat maatschappelijk gevoel bij te brengen. Laat ze zien dat het leven niet alleen uit ups en Bucketlisten bestaat. Geef ze handvatten om er mee te dealen. Maar stop blijven zeggen dat ze het zo slecht hebben. Het overgrote deel van de NL jeugd heeft het niet slecht.

Wat betreft ondernemingen. Heel zwaar, heel vervelend. Ik kan er over meepraten. Wordt creatief, zoek oplossingen, ook buiten je vertrouwde paden. Dát is ondernemerschap. Maar dat geklaag, ik krijg er wat van. Er laten mensen het leven door Corona!! Dan neem ik de tijdelijke ongemakken op de koop toe. Ik heb maar één leven. En ik was niet van plan die klagend door te brengen...

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:56

knollentuin schreef:
FrNo schreef:
Ik weet alleen nog niet hoe ik het moet doen.
Ik werk van 05.00 tot 14.00 uur
De andere week van 14.00 tot 23.00
Dat houdt in dat mijn paard of heel lang binnen, of heel lang buiten staat. Mijn paarden staan bij mensen privé, die geen verstand van paarden hebben. En ik heb geen stalgenoten.

Met vakantie ofzo breng ik ze naar een pensionstal

En hoe doe je het anders dan?



Je bedoelt de dagelijkse verzorging?
Als ik vroege dienst heb.
Dan sta ik om 03.00 op
Ik rij rond 4.00 aan naar de paarden. Brok voeren, hooinet buiten ophangen. Paarden buiten zetten.
Doorrijden naar werk.
's middags of begin avond alles uitmesten, voeren en paarden op stal zetten. Evt rijden.

Late dienst
In de ochtend alles uitmesten, brok voeren, evt rijden.
Hooinet buiten ophangen, paarden buiten zetten.
Van 14.00 tot 23.00 werken, dan doorrijden naar stal, brok voeren, paarden naar binnen.[/quote]
Dan ontkom je er niet aan een verklaring van je werkgever, dat je buiten de klok onderweg nr werk bent en een eigen verklaring dat je moet zorgen voor die dieren, en dan op de tijd dat je bij de paarden kan zijn die buiten de klok valt zoveel mogelijk voor werken voor volgende rondje- dat dus in de klok valt

FleurVP
Berichten: 830
Geregistreerd: 22-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:56

Hehe ik lees hierboven anders een hoop geklaag over andere mensen die klagen.

Van mij mogen mensen best klagen, dat lucht op. En heel veel mensen hebben momenteel ook gewoon hele goede redenen om te klagen, die wij dus niet voor een ander kunnen bepalen.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:02

FleurVP schreef:
Hehe ik lees hierboven anders een hoop geklaag over andere mensen die klagen.

Van mij mogen mensen best klagen, dat lucht op. En heel veel mensen hebben momenteel ook gewoon hele goede redenen om te klagen, die wij dus niet voor een ander kunnen bepalen.


Maar kan daar dan niet een apart topic voor aangemaakt worden? Dit topic gaat over de praktische gevolgen voor paardenverzorging

DuoPenotti

Berichten: 29700
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:03

Soms lucht klagen op.
Maar soms doet het ook goed als iemand je even in laat zien dat het k.t is maar het ook wel weer meevalt.
Zo heb ik een moeder en die vind alles nogal snel zwaar (buiten corona om) zou ik altijd met haar meepraten werd ze er echt niet beter van. Die heeft echt nodig om te relativeren anders blijft de spiraal naar beneden draaien.

Ik denk dat dat ook is wat andere bedoelen als het over klagen gaat en zeggen het valt nog wel mee in Nederland.
Niet om die ander als zeur neer te zetten maar juist om uit de put te trekken.

Voor iedereen die wil :knuffel:

imaudy
Berichten: 5062
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:20

Utixo schreef:
beert schreef:
Maar even voor mijn beeldvorming. Er wordt in dit topic gesproken over stallen die niet voor half 8 of acht uur open zijn. Maar zijn die stallen vervolgens wel altijd tot 22 uur open normaal gesproken? Wat is een gemiddelde eindtijd dat mensen dan nog op stal zijn (anders dan een stal op eigen terrein)?


Normaal ben ik tot 23.00u open ongeveer. Stal met 42 paarden, veel mensen die in de zorg werken en zo na hun late dienst nog even langs kunnen schieten.
Omdat ik een drachtige merrie heb staan zal ik zelf na 21.00u nog wel controleren, en dan gelijk even een rondje lopen, maar verder zal ook ik mij aan de spelregels houden, en niet nog even mijn paarden trainen na 21.00u. Ik geef aan 2 hulpen een verklaring af, zodat als er wat aan de hand is, of er moet toch echt nog iets gebeuren, ze zonder problemen en met een eigen verklaring naar stal kunnen. Maar ook deze 2 meiden vertrouw ik hier blind in. Buiten dat vervroeg ik het alarm naar 21.00u, dus ik kom er snel genoeg achter als het niet werkt ;).
1 Van de hulpen is trouwens de eigenaresse van de drachtige merrie, dus die had anders ook de verklaring gekregen. Als de merrie opeens besluit te biggen is er geen tijd om dat allemaal uit te printen en te regelen.


Je mag op je eigen terrein toch gewoon na 21u de paarden trainen? Je komt dan toch niet met mensen in aanraking?

imaudy
Berichten: 5062
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 18:24

Ja, ik ga ook eens klagen. Ik houd mij netjes aan de regels, steeds al. Ga supergraag laat naar stal omdat het rustig is dan en ik woon toch vlakbij. Door alle idioten die zich niet aan de regels kunnen houden moet ik nu eerder naar stal en kom je meer in de drukte terecht bah. Soms is de drukte wel leuk, maar liever rustig.
Ben ook bang dat zo'n stalhouder denkt hmmm lekker de stal eerder dicht en dat dat zo zal blijven ook :(