Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mjelleke
Berichten: 696
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:06

Varekaj schreef:
Met die zelfverklaring, ik vraag me af hoeveel mensen nu koliek, wonde, dierenarsbezoek etc spontaan gaan invullen op dat papiertje...

De straf voor fraude is een stuk hoger dan de 95 euro voor het negeren van de avondklok. Ik hoop dat dat mensen afschrikt.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:07

Geen idee Rien. Ik zie er agenten wel voor aan om even snel mee te gaan naar stal als dat vlakbij is om te checken, of om je stalbaas te bellen "klopt het dat deze persoon voor probleem X is opgebeld" of aan de DA telefonisch te vragen "klopt het dat u hiervoor een oproep heeft gehad"?

Anders zou het wel heel makkelijk zijn, en kan er door een hoop mensen gewoon fiks misbruik van gemaakt worden. Bijvoorbeeld invullen "op weg naar paard of persoon X wegens reden Y" en gewoon doodleuk ergens op bezoek gaan. En op de terugweg hetzelfde.

@Peerke: maar dan moeten ze het wel gaan toetsen aan de waarheid, hoe gaan ze anders weten of je uit je nek l*lt of niet? Op je mooie blauwe ogen geloven? Ik zou de gok niet durven wagen eerlijk gezegd.

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:07

rien10 schreef:
Ze beweert helemaal niet dat ze de enige is die er last van heeft. Maar ze heeft er last van. Hoe moeilijk is het nou om te erkennen dat iemand ergens last van heeft?

Dat staat er helemaal niet.
Maar de overheid KAN dat bepalen, dat het heel jammer is van je psychische klachten, maar dat je gewoon dit of dat nu niet meer kan/mag.
Ik vind de hele discussie van de avondklok heel wrang, want voor paardensport gaat het over na 21 uur. Mensen die een andere sport of hobby hebben kunnen dit inmiddels al een hele tijd niet meer. Ook niet voor 21 uur. Gewoon helemaal niet meer. En daar zitten ook mensen bij voor wie dat het enige was wat er nog was.

Wat Varekaj dus beter verwoord.

Thioro

Berichten: 3998
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:11

rien10 schreef:
Varekaj schreef:
Met die zelfverklaring, ik vraag me af hoeveel mensen nu koliek, wonde, dierenarsbezoek etc spontaan gaan invullen op dat papiertje...

Zou dat gecontroleerd worden?


Hier in Frankrijk moest je wel een factuur/bonnetje van DA kunnen voorleggen en bij twijfel waren ze idd in staat om met je mee te gaan of DA te contacteren. Bleek het een vals voorwendsel te zijn dan kwam je er niet vanaf met een kleine boete.

LIJM

Berichten: 136
Geregistreerd: 15-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:11

Stal 2,5 uur eerder dicht, maar gaan niet eerder open. Echt belachelijk. :roll: Paard komt nu 2,5 uur minder buiten en komt al niet zo heel veel buiten, heel vervelend.

Dat ik op deze stal sta is overigens tijdelijke noodzaak, voordat er weer Bokkers op mij afkomen dat hij dan maar op een andere stal moest staan. :+
Laatst bijgewerkt door LIJM op 22-01-21 14:13, in het totaal 2 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:11

Urielle schreef:
rien10 schreef:
Ze beweert helemaal niet dat ze de enige is die er last van heeft. Maar ze heeft er last van. Hoe moeilijk is het nou om te erkennen dat iemand ergens last van heeft?

Dat staat er helemaal niet.
Maar de overheid KAN dat bepalen, dat het heel jammer is van je psychische klachten, maar dat je gewoon dit of dat nu niet meer kan/mag.
Ik vind de hele discussie van de avondklok heel wrang, want voor paardensport gaat het over na 21 uur. Mensen die een andere sport of hobby hebben kunnen dit inmiddels al een hele tijd niet meer. Ook niet voor 21 uur. Gewoon helemaal niet meer. En daar zitten ook mensen bij voor wie dat het enige was wat er nog was.

Wat Varekaj dus beter verwoord.


Ik heb het gewoon te doen met iedereen die hier zo’n last mee en van heeft. Maar ik vind wel dat de regels voor iedereen gelden

Urielle

Berichten: 50074
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:16

Het is ook gewoon sjit. Noodzakelijk maar sjit.
Voor mezelf probeer ik het maar in perspectief te plaatsen. Ik ben namelijk óók dankbaar dat ik geen zorgen heb over mijn eigen restaurant of kapsalon, of zit te wachten op het nieuws of een dierbare is overleden, of nu werkloos ben door massale ontslagen en als een van de velen moet solliciteren. Daar probeer ik dan maar aan te denken.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:18

FrNo schreef:
Ik weet alleen nog niet hoe ik het moet doen.
Ik werk van 05.00 tot 14.00 uur
De andere week van 14.00 tot 23.00
Dat houdt in dat mijn paard of heel lang binnen, of heel lang buiten staat. Mijn paarden staan bij mensen privé, die geen verstand van paarden hebben. En ik heb geen stalgenoten.

Met vakantie ofzo breng ik ze naar een pensionstal

Niemand in je vriendenkring die ze om half 9 binnen wil gaan zetten als jij alle voer/hooinetten enz klaar hebt staan?
Die mensen waar ze staan willen dat ook nu niet tijdelijk doen?

Ik merk wel dat mensen nu dat echt wel doen voor je omdat ze weten dat het vragen is uit onmacht.
Net als het boodschappen doen enz, ik merk echt wel dat mensen nu hulpvragen echt niet raar vinden.

Barbabientje

Berichten: 8205
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:23

secricible schreef:
Dat artikel van de knhs zegt ook echt precies niks.
Enige waar je wat mee kan is dit

Citaat:
De Sectorraad Paarden roept iedereen in de paardensector op, van individuele eigenaren tot ondernemers, om hun verantwoordelijkheid te nemen en de avondklok te respecteren. Zorg voor een goede spreiding van lessen/training en overige activiteiten over de dag zodat alleen de noodzakelijke verzorging na 21.00 uur plaatsvindt. We zitten in een strenge lockdown en het vraagt de inzet van iedereen om het coronavirus er onder te krijgen. Vermijd contacten en blijf thuis bij klachten.

Alleen noodzakelijke verzorging dus. Maar wat "noodzakelijk" is wordt niet gespecificeerd.
Ik wed dat half paardenhoudend Nederland zijn dagelijkse trainingsrondje als noodzakelijk gaat zien en dus om 21.00 gewoon naar stal gaat als ze dat handig vinden.



Las dit ook op de hoefslag idd.

Bij ons gaat stal niet eerder of later dicht, maar staleigenaar zegt wel; je bent zelf verantwoordelijk voor de avondklok.
Nu ga ik in de zomer bij hitte ook wel eens na m’n late dienst (half 1 snachts) of juist voor m’n vroege dienst (half 5 sochtends), dus waarom dan nu evt niet.

Edit: behalve die van half 1 snachts dan!

Utixo

Berichten: 6596
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:24

beert schreef:
Maar even voor mijn beeldvorming. Er wordt in dit topic gesproken over stallen die niet voor half 8 of acht uur open zijn. Maar zijn die stallen vervolgens wel altijd tot 22 uur open normaal gesproken? Wat is een gemiddelde eindtijd dat mensen dan nog op stal zijn (anders dan een stal op eigen terrein)?


Normaal ben ik tot 23.00u open ongeveer. Stal met 42 paarden, veel mensen die in de zorg werken en zo na hun late dienst nog even langs kunnen schieten.
Omdat ik een drachtige merrie heb staan zal ik zelf na 21.00u nog wel controleren, en dan gelijk even een rondje lopen, maar verder zal ook ik mij aan de spelregels houden, en niet nog even mijn paarden trainen na 21.00u. Ik geef aan 2 hulpen een verklaring af, zodat als er wat aan de hand is, of er moet toch echt nog iets gebeuren, ze zonder problemen en met een eigen verklaring naar stal kunnen. Maar ook deze 2 meiden vertrouw ik hier blind in. Buiten dat vervroeg ik het alarm naar 21.00u, dus ik kom er snel genoeg achter als het niet werkt ;).
1 Van de hulpen is trouwens de eigenaresse van de drachtige merrie, dus die had anders ook de verklaring gekregen. Als de merrie opeens besluit te biggen is er geen tijd om dat allemaal uit te printen en te regelen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:40

Urielle schreef:
De overheid kan dat zeker wél bepalen.

Denk je nu echt dat er verder geen mensen zijn die hun sport mentaal als laatste houvast hadden en dat nu gewoon niet kunnen? Er zijn ook mensen met psychische klachten die het echt nodig hadden om met squashen even keihard tegen die bal te meppen en door de snelheid even nergens aan te denken. Mensen die alleen andere mensen zagen op dansles of in de kantine van de voetbal, en nu vereenzamen.

In praktijk blijkt je geestelijke rek gelukkig groter te zijn dan je denkt of mensen vinden een alternatief. Want het wordt meegenomen in de overwegingen maar je kunt geen uitzondering maken voor geestelijke nood. Dan heeft half Nederland ineens zogenaamd een depressie, zodat ze gewoon hun eigen ding kunnen doen.


Ik weet dat sporten echt kan helpen. Zeker KB, Fitness, Cardio etc.

Maar het is ook bekend dat lopen en of hardlopen heel goed is. Dat is een alternatief die mensen al even kunnen doen voor de geestelijke gezondheid.

Hier in de buurt zijn echt mensen veel aan het wandelen. Eerst kleine groepjes, nu vaak per 2. Overdag of 's avonds, net wanneer mensen kunnen.

Over de stallen: Ik denk echt dat de stallen zelf ook problemen krijgen als ze de deuren open gaan houden.
Ten eerste zie je als er veel verplaatsing is rond een plek zoals een pensionstal. Dan zie je de lampen vaak wel tot ver branden. Als ze dan komen controleren, kan een stal ook gewoon problemen krijgen.
Ik denk dat ik als pension klant dan ook liever niet expres de grenzen zal opzoeken.

Ik zie bij KNHS zelf ook reacties op oa fb dat mensen willens en wetens per se 's avonds willen rijden en beweging geven en dat als noodzaak zien.
Of je het nou wel of niet eens bent met de avondklok, maakt niks uit. Hij komt er en dan moet je gewoon dingen oplossen voor je paard(en)

Ik gooi het erop dat dit een eerste schrik reactie is en het wel los zal lopen vd week. Je begint nu in het weekend en daarna zal het wel een ritme krijgen bij velen.

En veel mensen voelen zich duidelijk sterker door op internet even flink te blazen, omdat een grote groep weerstand heeft. Dat is vaker zo, maar in realiteit is dat vaak ook snel weer weg.
Je ging van 1 mondkapje, naar 50% naar 100% en het verzet of moeilijk doen zijn echt uitschieters.

Geef mensen even tijd om te wennen en te plannen.

Gini
Berichten: 17931
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 14:42

rien10 schreef:
Ze beweert helemaal niet dat ze de enige is die er last van heeft. Maar ze heeft er last van. Hoe moeilijk is het nou om te erkennen dat iemand ergens last van heeft?


Topreactie!

Gewoon even niet zeggen 'dat je aan het zeuren bent', even niet 'het is voor iedereen lastig', even niet 'denk in oplossingen'. Maar erkennen dat iemand zich op dit moment ergens echt poedersuiker over voelt en dat even van zich af wil gooien/praten/uithuilen. En dat iemand dan gewoon zegt: ik snap je en ik vind het erg voor je *virtuele knuffel*. Niet meer dan dat.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:03

Gini schreef:
rien10 schreef:
Ze beweert helemaal niet dat ze de enige is die er last van heeft. Maar ze heeft er last van. Hoe moeilijk is het nou om te erkennen dat iemand ergens last van heeft?


Topreactie!

Gewoon even niet zeggen 'dat je aan het zeuren bent', even niet 'het is voor iedereen lastig', even niet 'denk in oplossingen'. Maar erkennen dat iemand zich op dit moment ergens echt poedersuiker over voelt en dat even van zich af wil gooien/praten/uithuilen. En dat iemand dan gewoon zegt: ik snap je en ik vind het erg voor je *virtuele knuffel*. Niet meer dan dat.


Ik denk zelfs dat dat ook echt noodzakelijk is.

Als mensen bang zijn voor reacties en dan maar hun mond houden, proppen ze alles op.

Of als ze het uitspreken en iedereen roept;, ja we hebben er allemaal last van.........Dat helpt dus niet.

Het is gewoon waardeloos en je ziet hier ook dat de een er beter mee om kan gaan dan de ander. Dat is met alles zo, dus niet zo gek.

FrNo
Berichten: 3668
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:09

superpony schreef:
rien10 schreef:
Ik zie het in de vriendengroepen van mijn kinderen, jongeren hebben het echt zwaar op dit moment.
"Ja maar iedereen heeft het zwaar" Klopt. Iedereen heeft het zwaar. Jongeren dus ook.

Jongeren hangen in het plantsoen in groepen op- en aan elkaar.
Ouderen gaan met twee winkelwagentjes "gezellig" samen boodschappen doen.
Dertigers gaan demonstreren.
Veertigers trappen een politieman in zijn buik.

In iedere groep tref je eikels. Niet alleen bij jongeren.


Je zou bijna kunnen zeggen; het zijn net mensen............


Humpiedumpie schreef:
Wat ik zo bijzonder vind, los van deze hele discussie, is dat er helemaal geen aandacht wordt besteed aan de psychische gevolgen van dit alles. Als je je er niet goed bij voelt ben je meteen een aansteller en moet je niet zeiken.
Niemand kan voor jou bepalen wat wel of niet noodzakelijk is.
Ik heb gelukkig mijn ponys in eigen beheer en ook mijn eigen tijd in te delen.
Ook heb ik al jaren last van ernstige depressies. Als ik mijn paarden niet dagelijks zou kunnen zien zou dat voor mij absoluut niet te doen zijn; mijn paarden zijn mijn leven.
Dus al zouden mensen vinden dat even je paard poetsen niet noodzakelijk is; voor de een geldt dat wel en voor de ander niet. De overheid of wie dan ook kan dat nooit voor mij bepalen.


Daar wordt wel aandacht aan besteed. Maar de politiek kan niet per persoon een maatregel verzinnen. Het is gewoon voor iedereen en dan heb je uitzonderingen.......

Ik ga niet oordelen over jouw situatie, maar je hebt van 4:30 tm 21:00 de tijd om wel van je paard te genieten.


FrNo schreef:
Ik weet alleen nog niet hoe ik het moet doen.
Ik werk van 05.00 tot 14.00 uur
De andere week van 14.00 tot 23.00
Dat houdt in dat mijn paard of heel lang binnen, of heel lang buiten staat. Mijn paarden staan bij mensen privé, die geen verstand van paarden hebben. En ik heb geen stalgenoten.

Met vakantie ofzo breng ik ze naar een pensionstal


Kan je van je stal geen uitloop stal maken? Wij huurden bij zulke mensen en daar hoefde we echt niet op te rekenen.
Wij houden ze al jaren 24/7 buiten. Daar deuren open gezet. Palen verplaatst en paarden konden in en uit lopen.

Als de mensen wel willen meedenken vanwege de situatie kan je evt vragen om xuur de deur open te doen als je ze toch op stal wilt. Of bijv om x uur een schep voer in de bak te doen en als paard stal in loopt, deur te sluiten.

Maar voor een paard maakt dag of nacht echt niet uit. Hier doen ze 's nachts grotendeels hetzelfde als overdag. Staan, lopen, spelen, eten, plassen, poepen, drinken, slapen.
En als het regent of stormt, ben je er normaal ook niet als je werkt. Als ze kunnen schuilen is dat prima.

Maar als jij echt de enige bent daar en je paard is afhankelijk van jou voor de zorg, mag je er dus wel heen na 21:00.
Dan zou ik wat voor werk doen. Hooinetten vullen bijv, bakjes voer etc.



Ik kan de wei niet aan de stallen aansluiten. (anders had ik dat allang voor corona gedaan)
Ik doe in de ochtend meestal alles al klaar zetten.
En bij een ochtenddienst krijgen ze binnen brok en wortel, ondertussen hang ik het hooi buiten op, en zet ze daarna buiten. Mesten etc doe ik dan in de middag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:17

rien10 schreef:
Ze beweert helemaal niet dat ze de enige is die er last van heeft. Maar ze heeft er last van. Hoe moeilijk is het nou om te erkennen dat iemand ergens last van heeft?


Sterker nog; ik heb er helemaal geen last van! Ik kan mijn eigen tijd bepalen dus ik kan gewoon de hele dag bij mijn paarden zijn. Het gaat ook niet om mijn situatie. Ik wilde gewoon even ander licht schijnen op bepaalde situaties.
Sport is inderdaad ook zo een uitlaatklep. En zo zijn er nog veel meer.
Uitlaatkleppen zijn oók in het belang van de gezondheid.
Maar ik hoor het al, ik trek me dus terug ook uit dit topic, want mensen schreeuwen alleen vanuit hun eigen bril en hebben moeite met vanuit een andere bril te kijken.

Rien; dankjewel! Ik geniet zeker van mijn paardjes en het zonnetje! Ben erg dankbaar dat ik in mijn situatie zit, ondanks dat het alsnog klote is. Maar dat is het voor (bijna) iedereen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:18

Gini schreef:
rien10 schreef:
Ze beweert helemaal niet dat ze de enige is die er last van heeft. Maar ze heeft er last van. Hoe moeilijk is het nou om te erkennen dat iemand ergens last van heeft?


Topreactie!

Gewoon even niet zeggen 'dat je aan het zeuren bent', even niet 'het is voor iedereen lastig', even niet 'denk in oplossingen'. Maar erkennen dat iemand zich op dit moment ergens echt poedersuiker over voelt en dat even van zich af wil gooien/praten/uithuilen. En dat iemand dan gewoon zegt: ik snap je en ik vind het erg voor je *virtuele knuffel*. Niet meer dan dat.


Dit _/-\o_ . Dankuwel! Er is dus tóch medemenselijkheid!

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:25

Varekaj schreef:
Met die zelfverklaring, ik vraag me af hoeveel mensen nu koliek, wonde, dierenarsbezoek etc spontaan gaan invullen op dat papiertje...


Ik denk dat als er echt een noodsituatie is je helemaal geen tijd hebt om een papier te printen en in te vullen en mee te nemen. Dus ik snap dat ook niet helemaal moet je die dan ten alle tijden gedeeltelijk ingevuld hebben liggen in het geval van nood.
Ik hoop niet dat mijn paard wat gaat mankeren. Maar als ik op stal ben en ze krijgt ineens om 20.30 koliek. Dan is het laatste waar ik aan denk dat papiertje.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:30

Vergeet niet, politie mensen zijn ook echte mensen.
Dat je ze dan al tegenkomt is al puur toeval.
Maar als jij half paniekerig uitlegt waarom je daar heen bent, de dierenarts ook al onderweg is.
Dat je daarom in je haast dat vergeten bent in te vullen, dikke kans dat het bij een waarschuwing blijft.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:32

Tigra_ schreef:
Varekaj schreef:
Met die zelfverklaring, ik vraag me af hoeveel mensen nu koliek, wonde, dierenarsbezoek etc spontaan gaan invullen op dat papiertje...


Ik denk dat als er echt een noodsituatie is je helemaal geen tijd hebt om een papier te printen en in te vullen en mee te nemen. Dus ik snap dat ook niet helemaal moet je die dan ten alle tijden gedeeltelijk ingevuld hebben liggen in het geval van nood.
Ik hoop niet dat mijn paard wat gaat mankeren. Maar als ik op stal ben en ze krijgt ineens om 20.30 koliek. Dan is het laatste waar ik aan denk dat papiertje.


Bij een calamiteit hoef je geen papier mee te hebben. Dit soort noodsituaties zijn een calamiteit.
Onder medische hulp valt dus een gepland avondspreekuur met je dier, medicijnen die om een vaste tijd gegeven moeten worden. Alle medische hulp die niet op een ander tijdstip geboden kan worden, maar geen bloedspoed dat je je jas over je pyjama aantrekt en de deur uit springt bij wijze van.
Net als bij mensen, als ik ineens ga bevallen en we naar het zkh moeten crossen, of mijn schoonouders moeten gaan rijden om op ons zoontje te passen hoeven ze niet nog een formulier te gaan printen en invullen. Dan is het gewoon gas geven en wegwezen en daar voorziet de uitleg op rijksoverheid ook voor

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:35

In principe zou je natuurlijk altijd een onterecht uitgeschreven boete kunnen aanvechten als het echte nood was en de politie geen begrip wilde tonen. Dan vraag je een verklaring van je veearts, neem je de rekeningen mee en kom je vast heel geloofwaardig over.

Ik denk ook dat er best wat boete's aangevochten gaan worden straks.

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:43

DuoPenotti schreef:
Vergeet niet, politie mensen zijn ook echte mensen.
Dat je ze dan al tegenkomt is al puur toeval.
Maar als jij half paniekerig uitlegt waarom je daar heen bent, de dierenarts ook al onderweg is.
Dat je daarom in je haast dat vergeten bent in te vullen, dikke kans dat het bij een waarschuwing blijft.


Ik heb begrepen dat je hem gewoon krijgt. Geen waarschuwingen.

Maar wat ook een optie is, print er gewoon eentje uit zonder datum erop, pen erbij en leg hem in je handschoenenkastje. Mocht er dan nood aan de man zijn, dan heb je hem gewoon bij je.

Ik heb er zelf 2 in mijn handschoenenkastje liggen, want ik heb een paard en een moeder waar ik mantelzorger voor ben.

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:50

Tigra_ schreef:
Varekaj schreef:
Met die zelfverklaring, ik vraag me af hoeveel mensen nu koliek, wonde, dierenarsbezoek etc spontaan gaan invullen op dat papiertje...


Ik denk dat als er echt een noodsituatie is je helemaal geen tijd hebt om een papier te printen en in te vullen en mee te nemen. Dus ik snap dat ook niet helemaal moet je die dan ten alle tijden gedeeltelijk ingevuld hebben liggen in het geval van nood.
Ik hoop niet dat mijn paard wat gaat mankeren. Maar als ik op stal ben en ze krijgt ineens om 20.30 koliek. Dan is het laatste waar ik aan denk dat papiertje.


Ik denk dat het geen stom idee is om een papiertje klaar te hebben liggen, dan hoef je deze niet speciaal te gaan printen.

Ik ga een papier klaar leggen voor als er snachts op een bedrijfslocatie het alarm af gaat, dat ik dan ook direct kan gaan kijken, deze kunnen we dan ook gebruiken mochten we onverwacht naar de paarden moeten.


superpony schreef:
In principe zou je natuurlijk altijd een onterecht uitgeschreven boete kunnen aanvechten als het echte nood was en de politie geen begrip wilde tonen. Dan vraag je een verklaring van je veearts, neem je de rekeningen mee en kom je vast heel geloofwaardig over.

Ik denk ook dat er best wat boete's aangevochten gaan worden straks.


De vraag is alleen of hij onterecht is, de regel is nu dat je dat papiertje op zak moet hebben..

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:51

DuoPenotti schreef:
Vergeet niet, politie mensen zijn ook echte mensen.
Dat je ze dan al tegenkomt is al puur toeval.
Maar als jij half paniekerig uitlegt waarom je daar heen bent, de dierenarts ook al onderweg is.
Dat je daarom in je haast dat vergeten bent in te vullen, dikke kans dat het bij een waarschuwing blijft.


Dat zou kunnen. Maar heel effectief gaat het dan ook niet zijn. Denk dat er genoeg mensen zullen zijn die toch op pad gaan en hun verzonnen verhaal klaar hebben.

Het zou dan heel vervelend zijn maar beter boete geven en dan kom je achteraf maar met bewijs dat er echt een noodsituatie was. De kans inderdaad klein maar wel aanwezig.
Maar dat is met een papier invullen ook. Als ik daar op in vul dat mijn paard medicijnen moet vraag ik me af of ze dat ook allemaal gaan controleren. Mensen zoeken dat toch altijd naar openingen en die zijn er waarschijnlijk nog teveel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34676
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 15:58

Ik ga zo op het werk eens uitzoeken hoe het zit. Geregeld late dienst dus eens kijken wat ik op zak moet hebben voor als ik laat van het werk kom.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 16:00

FrNo schreef:
Ik weet alleen nog niet hoe ik het moet doen.
Ik werk van 05.00 tot 14.00 uur
De andere week van 14.00 tot 23.00
Dat houdt in dat mijn paard of heel lang binnen, of heel lang buiten staat. Mijn paarden staan bij mensen privé, die geen verstand van paarden hebben. En ik heb geen stalgenoten.

Met vakantie ofzo breng ik ze naar een pensionstal

En hoe doe je het anders dan?