Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:26

Echwel schreef:
En dan is het idd alles went behalve een vent :D


Die van mij zit op zee, dus aardig rustig :D

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:27

Pareltjes schreef:
Ook niet blij met man 24/7 thuis. Het is niet anders. Als dit het ergste is in je leven...

Ik zeg eerlijk dat ik hartstikke jaloers ben dat jouw man er is. Hoe annoying hij ongetwijfeld ook is (kan zijn).

secricible

Berichten: 25710
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:29

Emmaa_ schreef:
Wat flauw om hier een wedstrijdje wie heeft het het moeilijkst van te maken. Denk dat er maar een heel select groepje is voor wie een pandemie echt goed nieuws is.


Dit ja. Jeetje, wat een partijtje “voor wie is dit het zwaarst”. Bij iedereen vallen klappen. En voor sommigen binnen een doelgroep zullen de klappen harder zijn dan voor een ander. Laten we vooral proberen elkaar overeind te houden en er doorheen te trekken, ipv veroordelen of iemand het wel of niet zwaar heeft.

Pareltjes
Berichten: 2221
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:29

Echwel schreef:
En dan is het idd alles went behalve een vent :D


Zacht uitgedrukt! :D

Pareltjes
Berichten: 2221
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:31

Mindim schreef:
Echwel schreef:
En dan is het idd alles went behalve een vent :D


Die van mij zit op zee, dus aardig rustig :D


Nog een plekkie over??

Echwel

Berichten: 12504
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:32

Ook geschikt voor oude mannen???

Pareltjes
Berichten: 2221
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:36

Urielle schreef:
Pareltjes schreef:
Ook niet blij met man 24/7 thuis. Het is niet anders. Als dit het ergste is in je leven...

Ik zeg eerlijk dat ik hartstikke jaloers ben dat jouw man er is. Hoe annoying hij ongetwijfeld ook is (kan zijn).


Indien je in een andere positie zit zal dat ongetwijfeld. Dat is ook het hele punt nu. Het is alles of niets. Veel teveel van het een en veel te weinig van het ander. Het zijn rare tijden.

We lachen er maar om, het zijn minimale hobbels bezien over een heel leven. Ik sla gewoon een keer nét ff iets te hard een deur . De hint wordt begrepen en het lucht op. :D :j Beter dan Corona....

Pareltjes
Berichten: 2221
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:37

Echwel schreef:
Ook geschikt voor oude mannen???


2 graag!

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:38

Absoluut!

Getup

Berichten: 8343
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:51

Zijn ergens het onderwerp "paarden " kwijtgeraakt :')

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:36

Spenk schreef:
Als je om 07:00 bij je paard staat wil dat prima.. mensen zouden in oplossingen moeten denken ipv in problemen.



Ik werk in het ziekenhuis en begin om 8 uur, de stal is pas om half 8 open en is ongeveer 20 minuten rijden met de auto, dus voor mij is dat geen optie helaas....

Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:37

Blackberry28 schreef:
Spenk schreef:
Als je om 07:00 bij je paard staat wil dat prima.. mensen zouden in oplossingen moeten denken ipv in problemen.



Ik werk in het ziekenhuis en begin om 8 uur, de stal is pas om half 8 open en is ongeveer 20 minuten rijden met de auto, dus voor mij is dat geen optie helaas....

Maar is het noodzakelijk dat je elke dag komt of staat die in volpension? In dat laatste geval hoef je natuurlijk niet perse heen. Ze krijgen niets van even niet rijden.

Steppe

Berichten: 2806
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:43

Bizar dat hier mensen opperen om dan maar niet naar je paard te gaan ook al staat die volpension!
Ik vind het belangrijk om iedere dag te gaan ongeacht of ik wat met hem doe, ik wil hem graag aandacht geven in de vorm van wandelen, poetsen of wat dan ook. Ondanks dat hij van ca 7.30 tot 17.00 uur buiten staat.

Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:45

Tja maar als dat niet binnen de uren kan houdt het op? Je krijgt er geen vrijstelling voor hoor. Alleen voor noodzakelijke zorg. En dat is er niet in volpension. Veel stallen hier in de buurt gaan daarom om half 9 nu dicht.

En als je paard buiten staat met vriendjes is het puur een menselijke gedachte dat je hem aandacht wil geven. Daar wordt je paard echt niet anders van als dat een dag niet kan.

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:55

Ik snap best dat je elke dag even langs wilt om te kijken of ‘ie er nog goed bij staat. Even aandacht, deken af, borstel er overheen.
Lijkt mij ook echt niet fijn als je 2 weken lang ook niet eens even kan gaan kijken als je een dag keihard hebt gewerkt...

Spenk
Berichten: 21839
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 23:55

Maar niemand werkt 2 weken lang non stop van 4:30 tot 21:00 neem ik aan?

En ja ik ga ook elke dag, paard in eigen beheer, maar zorg wel dit voor 21:00 is. Want vrijstelling krijg niet voor niet noodzakelijke dingen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 00:48

Pareltjes schreef:
MarlindeRooz schreef:
Mindim je kinderen zullen het vast leuk vinden dat je de jeugd en studenten een nutteloze en achterlijke groep vindt. Hoop dat ze meer empathie heeft dan jij.


Je chargeert lekker zeg....


Even in perspectief, de Nederlandse jeugd is een van de meest verwende jeugd ter wereld. Ze staan in de absolute top van de meest gelukkige jeugd ter wereld. Ze hebben vrijheid, worden opgevoed als vrije geesten, met een vrije eigen mening en kunnen vrij beslissen wat ze willen gaan doen in hun leven. Hoeven zich niet het vuur uit hun sloffen te werken om hun ouders van een goede oude dag te voorzien.

Doordat de jeugd zo verwent is zij ze niet gewend tegen te worden gesproken of beperkt te worden in hun doen en laten. En dus eisen ze van alles en zijn ze weinig bereid rekening te houden met anderen. Dit mede door hun leeftijd en hun staat van geestelijke ontwikkeling. Het ik is waar het bij hen om draait.

Dat voor zover de jeugd, verwend in vergelijking tot andere landen.

Willen we onze kinderen niet opvoeden tot weerbare volwassenen? Die in hun volwassen leven leren wat goede en slechte beslissingen zijn? Dat het soms even niet allemaal om hen draait? Dan kunnen we wel blijven inpraten op het eigen verantwoordelijkheidsgevoel maar als het niet werkt en ze brengen anderen in gevaar dan moet er gewoon tegen worden opgetreden. Ook dat is opvoeden, laten zien waar de grenzen liggen. NL moet eens flink op de rem trappen, het is chaos, iedereen denkt zelf de regels kunnen te maken.

De regering zal het land veilig moeten zien te houden voor haar inwoners. Indien er een zichtbare vijand zou zijn zou iedereen het er mee eens zijn. Dan is er een gemeenschappelijke vijand waar tegen gestreden moet worden. Maar een virus wordt door veel Nederlanders totaal niet serieus genomen. De maatregelen vinden ze belachelijk en onzin. Maar er wordt vergeten dat dit gedrag anderen in direct levensgevaar kan brengen.
Iemand die bezopen door rood licht rijdt wordt zwaar bestraft want je kunt zo iemand doodrijden. Maar iemand die het vertikt zich aan de maatregelen te houden, feestjes houdt mondkapjes weigert, heeft het ineens zwaar? Is zielig? Zij rijden bezopen door rood licht en brengen anderen in direct levens gevaar!
Niets zieligs aan, opvoeden en duidelijk maken dat er grenzen zijn.

Niet komen met dat ik iedereen over een kam scheer, dat doe ik niet. Ik heb het over degene die zich NIET aan de maatregelen houden en lachend hun middelvinger opsteken. En uitvluchten blijven zoeken waarom de regels en avondklok niet voor hun van toepassing zouden zijn. Ze zijn zooooo belangrijk dat zij het “ recht “ hebben de uitzondering te kunnen zijn.

Mensen moeten zich realiseren dat ieder contact dat je op dit moment hebt een gevaar voor jouw leven kan zijn, en vise versa! Wordt wakker, stop met zeuren, houd jezelf en andere veilig.


Dus??? De jeugd heeft niet zelf gekozen om hier geboren te worden. Ze hebben toevallig mazzel. Maar dat wil wel zeggen dat ze dit al hun hele leven gewend zijn.

Dat wil helemaal niet zeggen dat de jeugd niet opgroeien tot fijne volwassenen.

Heel veel mensen met verantwoordelijke goede banen zijn student geweest en hebben lekker gefeest. Hoort erbij, althans....hier wel
En de niet studenten feesten ook vaak. Hier de jongens in de bouw, agrarische sector etc, zuipen in de keet en werken verder keihard.

Voor veel mensen hoort het bij opgroeien en is het een gemis. Het is een beetje rebelleren, je losrukken van je ouders, grenzen verleggen, zelfstandig worden. Al dat feesten is niet alleen maar feesten, maar ook een belangrijk deel van je sociale ontwikkeling.

En het begrip voor de jongeren is er gewoon bijna niet. Er zijn gewoon jongeren die al even aan de bel trekken dat ze het echt niet trekken. Niet omdat ze niet mogen feesten, maar ook omdat ze moeite hebben met de gehele situatie.

En deze generatie heeft het makkelijk? Mijn generatie had het pas makkelijk. Stufi, eindeloos studeren, ov kaart, je hoefde niet eens volwassen te worden.

Ik ben 46 en snap gewoon niet dat volwassenen zich niet meer kunnen verplaatsen in jongeren. Onze zoon is bijna 24, dus we hebben elke fase wel meegemaakt. Ondanks dat je soms streng moet zijn, heb ik altijd ook zijn kant bekeken en begrip gehad, zelfs als ik dat niet kon laten merken.

En je mag niet oordelen en het is geen wedstrijdje, maar ik loop al even mee en het zijn altijd de mensen die het minst om handen hebben, de minste zorgen, die het hardste klagen en moeilijk doen.

Bloodymary
Berichten: 4562
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 01:02

Hear, hear!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 01:18

Het lijkt hier wel een wedstrijdje ik/zij heb/hebben het slechter dan de rest.

Laten we wel wezen, met de avondklok mag je maar 7,5 uur per dag niet je huis uit.
Stel je werkt 40 uur per week en nog een uur reistijd, dat is 9 uur per dag, hou je nog steeds 7,5 uur over op een werkdag om naar je paard te gaan en als je daarvoor niet extra vroeg je bed uit wil komen, is het imo niet zo noodzakelijk. De paarden overleven het echt wel om hun ritme een uur (of anderhalf uur) naar voren te schuiven.

Bij ons op stal gaat de boel een uur eerder open, normaal om 7:00 uur, nu om 6:00 uur. Gewoon in goed overleg. Ik kan me niet voorstellen dat er pensionhouders zijn die niet een uurtje eerder open willen.

Pareltjes
Berichten: 2221
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 01:27

superpony schreef:
Dus??? De jeugd heeft niet zelf gekozen om hier geboren te worden. Ze hebben toevallig mazzel. Maar dat wil wel zeggen dat ze dit al hun hele leven gewend zijn.

Dat wil helemaal niet zeggen dat de jeugd niet opgroeien tot fijne volwassenen.

Heel veel mensen met verantwoordelijke goede banen zijn student geweest en hebben lekker gefeest. Hoort erbij, althans....hier wel
En de niet studenten feesten ook vaak. Hier de jongens in de bouw, agrarische sector etc, zuipen in de keet en werken verder keihard.

Voor veel mensen hoort het bij opgroeien en is het een gemis. Het is een beetje rebelleren, je losrukken van je ouders, grenzen verleggen, zelfstandig worden. Al dat feesten is niet alleen maar feesten, maar ook een belangrijk deel van je sociale ontwikkeling.

En het begrip voor de jongeren is er gewoon bijna niet. Er zijn gewoon jongeren die al even aan de bel trekken dat ze het echt niet trekken. Niet omdat ze niet mogen feesten, maar ook omdat ze moeite hebben met de gehele situatie.

En deze generatie heeft het makkelijk? Mijn generatie had het pas makkelijk. Stufi, eindeloos studeren, ov kaart, je hoefde niet eens volwassen te worden.

Ik ben 46 en snap gewoon niet dat volwassenen zich niet meer kunnen verplaatsen in jongeren. Onze zoon is bijna 24, dus we hebben elke fase wel meegemaakt. Ondanks dat je soms streng moet zijn, heb ik altijd ook zijn kant bekeken en begrip gehad, zelfs als ik dat niet kon laten merken.

En je mag niet oordelen en het is geen wedstrijdje, maar ik loop al even mee en het zijn altijd de mensen die het minst om handen hebben, de minste zorgen, die het hardste klagen en moeilijk doen.


Er is ruim voldoende begrip in NL voor jongeren. Denk niet dat er veel landen zijn waar meer begrip is voor jongeren dan NL. Maar sorry begrip voor jong volwassen die hun middelvinger opsteken naar Corona beleid?Nee sorry. Dát is ook opvoeden, kinderen uitleggen waarom. Het leven is niet alleen maar feest.

Ik kan mij prima verplaatsen in jong volwassenen, maar ik ben een ouder en bij ouderschap hoort soms de minder leuke taak kinderen te corrigeren. Ik mag rustig oordelen, MIJN leven staat op het spel en met mij die van vele meer. Jammer dat er even geen feestjes mogen plaats vinden, geen vakantie en schoolreisjes.

En waarom zelf wel oordelen dat het mensen met volgens jou de minste zorgen het hardste oordelen. Wellicht zijn het juist de mensen met de grootste zorgen die oordelen, mensen met grote zorgen omtrent hun gezondheid. Mensen met onderliggende ziekten die doodsbang zijn boodschappen te gaan doen omdat er zoveel mensen zich niet aan de maatregelen houden. Mensen die een Corona besmetting waarschijnlijk niet gaan overleven. Mogen zij oordelen over jeugd die het niet zo nauw neemt? Zal wat zijn zeg....

Nouvel

Berichten: 28579
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 08:47

Spenk schreef:
Maar niemand werkt 2 weken lang non stop van 4:30 tot 21:00 neem ik aan?

En ja ik ga ook elke dag, paard in eigen beheer, maar zorg wel dit voor 21:00 is. Want vrijstelling krijg niet voor niet noodzakelijke dingen.


Ik ga ook elke dag, doe het zelf stal, als ik op schiet na werk red ik het ook voor 21.00, ben ook erg blij met de verschuiving naar 21.00.

Ik vermoed dat er zat stallen zijn waar je ‘s morgens niet voor 8.00 terecht kan en als je er voor je werk ook nog een stuk voor moet rijden lijkt me dat niet voor iedereen haalbaar...
Ik denk dat het buiten de werktijden ook erg aan de reistijden ligt, ik heb gelukkig stal en werk dichtbij, dat scheelt een stuk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34775
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 08:56

Urielle schreef:
Pareltjes schreef:
Ook niet blij met man 24/7 thuis. Het is niet anders. Als dit het ergste is in je leven...

Ik zeg eerlijk dat ik hartstikke jaloers ben dat jouw man er is. Hoe annoying hij ongetwijfeld ook is (kan zijn).


Af en toe vind ik het ook irritant dat thuiswerken vooral (na meeting 1001) maar over het algemeen gaat het gewoon heel goed. Zelfs toen we 10 dagen binnen moesten blijven (corona) vonden we het nog gezellig met elkaar. Ook de paarden doen we samen :j .

En jammer dat het toch een beetje ontaard in een wedstrijdje wie het het zwaarst heeft hier. Iedereen wordt geraakt door deze crisis. Het zou zo mooi zijn als we elkaar meer zouden vinden en kunnen steunen in deze rare tijd.

knollentuin
Berichten: 10407
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:13

Ik begrijp niet dat iedereen zo in de verdediging schiet, als je student bent en jij hoort niet bij diegenen die meedoet met de feestjes waarom moet je jezelf zo verdedigen- hetzelfde voor de thuiswerkenden en iedereen. Ik denk dat het voor iedereen een opgave is, wat je ook hebt moeten opgeven.
Ik denk dat met de huidige tijd van de avondklok de meeste mensen wel eraan toe komen om hun paard de nodige zorg te geven en het zal dan misschien een beetje aanpassen worden of je ook echt elke avond aan t rijden komt, zeker opd e grotere stallen waar meer verdeling in de banen zal zijn, daar is natuurlijk ook een max aan.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:18

Rijden is zelden noodzakelijke beweging tenzij je paard anders echt de stal niet uit komt. En zelfs dan is er nog wat over te zeggen, want die beweging kan je ook geven met stapmolen, stappen aan de hand, longeren aan het halster. Dus bewegen maar niet trainen.

Ik sta ergens waar de paddocktijd ook beperkt is, zodat alle paarden er gebruik van kunnen maken. Ik heb geluk dat mijn 2 paarden samen kunnen, dat is weer tijdswinst.
En daarnaast stappen we ze inderdaad aan de hand, stapmolen of longeerwerk naast het rijden/les. Mijn bijrijder woont er vlakbij en is er vaak te vinden, dus naast mijn 2 kerels pakt ze ook snel eens andere paarden eruit als stalgenoten dat vragen. Wanneer ik er tijd voor heb/zou hebben, dan zou ik dat ook met alle plezier doen. Door samen af te spreken kan je echt heel veel geregeld krijgen hoor!

Gini
Berichten: 17970
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 09:51

Urielle schreef:
Gini schreef:
Voor zover ik er als Belg natuurlijk iets mee te maken heb, vind ik 21 uur heel schappelijk. Dan heb je al wat meer ruimte om noodzakelijke dingen gedaan te krijgen zonder dat iedere dag een race tegen de klok wordt.

Urielle, maar dat gaan borrelen wordt dan toch aan banden gelegd door de regel van max. aantal bezoekers?

Dat is alleen een advies, geen verbod.


Ah oei, ja, soms haal ik het door elkaar, wanneer de regels zo erg op elkaar lijken. In België is er namelijk echt een verbod en mag je alleen bezoek krijgen van je knuffelcontact (en alleenstaanden nog 1 persoon meer). Dergelijke combinatie van regels (en dus effectieve verboden) vind ik persoonlijk eigenlijk gemakkelijker om te dragen dan 1 superstrenge avondklok.