Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:58

loriene schreef:
LiselotZorro schreef:
Ga er maar vanuit dat het in eerste instantie niet mag. Als het aan Rutte en co had gelegen, dan hadden we de eerste "lockdown" ook niet naar ons paard gemogen. KNHS heeft dit destijds tegen kunnen houden.

Rutte heeft al uitgesproken dat de hond uitlaten ook geen vrijstelling gaat worden.



Dan heeft Rutte pech want ga die maatregel echt niet opvolgen.

Ik denk/hoop dat veel mensen zo denken. Een hond zo lang niet uitlaten is natuurlijk gewoon misdadig.

iirrssjjee

Berichten: 5946
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:02

Daihyo schreef:
Ik vraag me serieus af of alle mensen die nu naar hun werk toe gaan ook echt een dusdanig essentieel beroep hebben dat thuiswerken niet kan.
Want hoe kan het dan zijn dat het nu een stuk drukker is dan van het voorjaar? Toen werkten veel meer mensen thuis. Waarom kon dat toen wel en nu niet?


Ik vraag me af of het echt zoveel drukker is dan in maart? Mijn man zit dagelijks op de weg en heeft al sinds maart geen last van files, tenzij een ongeluk e.d.....

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:02

LiselotZorro schreef:
loriene schreef:


Dan heeft Rutte pech want ga die maatregel echt niet opvolgen.

Ik denk/hoop dat veel mensen zo denken. Een hond zo lang niet uitlaten is natuurlijk gewoon misdadig.

Zo lang? Jij weet al hoe lang een theoretische avondklok gaat duren?


En verder eens superpony. Maar dat soort dingen zullen zich ook moeten vormen als er iets concreet is. Een avondklok om 18.00 vraagt iets totaal anders dan een avondklok vanaf 20.00 of zelfs 22.00

Ik kan me ook voorstellen, veel mensen werken thuis, dat sommigen de ruimte hebben om overdag te komen en dan tot wat later doorwerken. Op die manier is er wellicht ook wel een mouw te passen. Hopelijk roept het op stallen een stukje saamhorigheid op. Ik zou met liefde de stallen van mijn buurpaarden willen uitmesten als hun eigenaren het niet redden om voor de avondklok te komen. En hopelijk doen ze dat dan een andere dag voor mij. Je zal het dan toch samen moeten rooien.

Een avondklok vanaf 18.00 lijkt mij overigens echt heel onwenselijk. Ik had daar in het algemene coronatopic ook al wat over gezegd, maar ik vrees dat je dan echt problemen krijgt in de supermarkten.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:05

Hoezo heeft Rutte pech als wij gewoon blijven doen wat we altijd deden? We zitten toch niet in een lockdown omdat Rutte dat plezierig vindt. We zitten in een lockdown omdat er een wereldwijd probleem is waarin wij een aandeel kunnen hebben in de oplossing.

Ik vind het zo bijzonder dat mensen dit op zichzelf betrekken en niet kijken naar de omgeving. We willen toch allemaal van dit probleem af? Is het dan heel erg om je hond een grote ronde voor 20 uur te geven en hem na 20 uur in de voor/achtertuin te laten plassen? Is het heel erg om een paar weken je paard iets minder te rijden? Of om je eigen schema iets aan te passen?

Als we ons nou allemaal en dan bedoel ik wereldwijd inzetten om dit virus eronder te krijgen dan zijn we er weer. Maar door alle individuen die vinden dat het pech voor Rutte is blijven we in deze situatie.

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:06


Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:06

Ymor mijn ouders hebben geen tuin, waar moet die hond dan plassen?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:07

Ik heb ook geen tuin. Maar kan wel hier in de deuropening staan met mijn lange lijn om ze te laten plassen. Ik woon oo de eerste verdieping.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:11

iirrssjjee schreef:
Daihyo schreef:
Ik vraag me serieus af of alle mensen die nu naar hun werk toe gaan ook echt een dusdanig essentieel beroep hebben dat thuiswerken niet kan.
Want hoe kan het dan zijn dat het nu een stuk drukker is dan van het voorjaar? Toen werkten veel meer mensen thuis. Waarom kon dat toen wel en nu niet?


Ik vraag me af of het echt zoveel drukker is dan in maart? Mijn man zit dagelijks op de weg en heeft al sinds maart geen last van files, tenzij een ongeluk e.d.....


Hier zien we wel een 'negatief' verschil. Ik woon in Kampen en daar heb je natuurlijk de bijna beruchte N50. Voor de corona had je er tijdens de ochtend en avondspits te hoogte van Kampen altijd langzaamrijdend verkeer. Tijdens de eerste lockdown was dat op eens nagenoeg verdwenen, maar nu staan er weer net zo vaak rijen auto's als voor de corona.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:12

Ymor schreef:
Hoezo heeft Rutte pech als wij gewoon blijven doen wat we altijd deden? We zitten toch niet in een lockdown omdat Rutte dat plezierig vindt. We zitten in een lockdown omdat er een wereldwijd probleem is waarin wij een aandeel kunnen hebben in de oplossing.

Ik vind het zo bijzonder dat mensen dit op zichzelf betrekken en niet kijken naar de omgeving. We willen toch allemaal van dit probleem af? Is het dan heel erg om je hond een grote ronde voor 20 uur te geven en hem na 20 uur in de voor/achtertuin te laten plassen? Is het heel erg om een paar weken je paard iets minder te rijden? Of om je eigen schema iets aan te passen?

Als we ons nou allemaal en dan bedoel ik wereldwijd inzetten om dit virus eronder te krijgen dan zijn we er weer. Maar door alle individuen die vinden dat het pech voor Rutte is blijven we in deze situatie.


Dit inderdaad :)

Degene die het niet respecteren omdat ze menen een uitzondering te zijn, moeten dus een eventuele boete graag accepteren en zonder morren betalen en de consequenties accepteren :)

Daihyo

Berichten: 88072
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:20

Ymor schreef:
Hoezo heeft Rutte pech als wij gewoon blijven doen wat we altijd deden? We zitten toch niet in een lockdown omdat Rutte dat plezierig vindt. We zitten in een lockdown omdat er een wereldwijd probleem is waarin wij een aandeel kunnen hebben in de oplossing.

Ik vind het zo bijzonder dat mensen dit op zichzelf betrekken en niet kijken naar de omgeving. We willen toch allemaal van dit probleem af? Is het dan heel erg om je hond een grote ronde voor 20 uur te geven en hem na 20 uur in de voor/achtertuin te laten plassen? Is het heel erg om een paar weken je paard iets minder te rijden? Of om je eigen schema iets aan te passen?

Als we ons nou allemaal en dan bedoel ik wereldwijd inzetten om dit virus eronder te krijgen dan zijn we er weer. Maar door alle individuen die vinden dat het pech voor Rutte is blijven we in deze situatie.

Eens :j
Maar minder rijden en schema aanpassen vind ik wel wat anders dan voeren, uitmesten en zorgen dat je paard vrije beweging krijgt (dus op bepaalde stallen binnen en buiten zetten). Dat vind ik wel essentiële dingen voor de gezondheid van je paard.
Aan de andere kant, stel de avondklok loopt van 6:00-18:00, dan kan je paard nog steeds 12 uur buiten staan. Dan gaat het alleen over een avondbeurt voeren bij wijze van spreke.
Tenzij je zelf in een essentieel beroep werkt en pas na de avondklok klaar bent met werken om je paard binnen te halen. Maar dat zijn allemaal uitzonderingen op de regel.
Ik zou ook onze voerbeurt van 20:00 naar 17:30 kunnen zetten en een slowfeeder extra op kunnen hangen voor de nacht bijvoorbeeld. Dan redden ze het wel.
Ik werk wel thuis, al maanden. Dus kan redelijk mijn tijd indelen. Er zijn wel veel oplossingen, daar moeten we naar zoeken. En als die er echt niet zijn, en het echt niet anders kan, dan moet er een mogelijkheid zijn om in de levensbehoefte van je dier te kunnen voorzien.

iirrssjjee schreef:
Daihyo schreef:
Ik vraag me serieus af of alle mensen die nu naar hun werk toe gaan ook echt een dusdanig essentieel beroep hebben dat thuiswerken niet kan.
Want hoe kan het dan zijn dat het nu een stuk drukker is dan van het voorjaar? Toen werkten veel meer mensen thuis. Waarom kon dat toen wel en nu niet?


Ik vraag me af of het echt zoveel drukker is dan in maart? Mijn man zit dagelijks op de weg en heeft al sinds maart geen last van files, tenzij een ongeluk e.d.....

Het is zeker wel drukker. Ik woon langs een doorgaande weg. In het voorjaar kwam er sporadisch een auto langs, nu is het bijna net zo druk als normaal. De spits is wel minder, maar het is echt wel drukker dan met de 1e 'lockdown'.

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:21

Rivendell schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5208354/avondklok-invoering-verwachting-corona-maatregelen-overleg-britse
Je mag wel een aangelijnd dier uitlaten. Staat niet bij hond of paard.
Ik ben eigenlijk meer voor een avondklok voor jongeren. Die zwerven het meeste op straat 's avonds


Dit was idd voorstel van de veiligheidsraad. Rutte en het kabinet kunnen dan beslissen of zij dat voorstel overnemen of niet. En op dit moment heeft Rutte al aangegeven dat hij niks voelt voor een uitzondering om de hond uit te laten.

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:22

Keet schreef:
Ymor schreef:
Hoezo heeft Rutte pech als wij gewoon blijven doen wat we altijd deden? We zitten toch niet in een lockdown omdat Rutte dat plezierig vindt. We zitten in een lockdown omdat er een wereldwijd probleem is waarin wij een aandeel kunnen hebben in de oplossing.

Ik vind het zo bijzonder dat mensen dit op zichzelf betrekken en niet kijken naar de omgeving. We willen toch allemaal van dit probleem af? Is het dan heel erg om je hond een grote ronde voor 20 uur te geven en hem na 20 uur in de voor/achtertuin te laten plassen? Is het heel erg om een paar weken je paard iets minder te rijden? Of om je eigen schema iets aan te passen?

Als we ons nou allemaal en dan bedoel ik wereldwijd inzetten om dit virus eronder te krijgen dan zijn we er weer. Maar door alle individuen die vinden dat het pech voor Rutte is blijven we in deze situatie.


Dit inderdaad :)

Degene die het niet respecteren omdat ze menen een uitzondering te zijn, moeten dus een eventuele boete graag accepteren en zonder morren betalen en de consequenties accepteren :)


Absoluut. Net als dat Rutte laatst werd bevraagd door een (domme) journaliste die eerst alle regels afkraakte en vervolgens Rutte vroeg: Maar wat gaat u doen om de corona besmettingen te laten dalen.. serieus.

Marjo

Berichten: 37253
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:24

Daihyo schreef:
iirrssjjee schreef:

Dat zeg ik ook niet? Mijn opmerking ging om de quote van Ymor die aangaf dat een avondspits er niet zou moeten zijn.... En als die er wel is dat dat komt omdat te veel mensen toch onnodig naar hun werk gaan.

Ik vraag me serieus af of alle mensen die nu naar hun werk toe gaan ook echt een dusdanig essentieel beroep hebben dat thuiswerken niet kan.
Want hoe kan het dan zijn dat het nu een stuk drukker is dan van het voorjaar? Toen werkten veel meer mensen thuis. Waarom kon dat toen wel en nu niet?


Dit inderdaad. Op de tijden dat ik naar mijn werk rijdt (6u) vind ik het nog best druk op de weg...

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:28

Maar dat zou niet eerlijk zijn.

Ik kan de hele dag boodschappen doen en mijn man is normaal wel voor 18:00 binnen. Ik loop met de honden, maar ze kunnen op het erf als ik wil en de paarden kan ik 24/7 bij.

Wil je dat de avondklok effectief is, gaat het vooral om samenscholen en de winkels. Winkels om 18:00 sluiten, zal een piek in drukte geven die toch echt niet gewenst is.
Elke keer met openingstijden beperken voor de lock down, werd daar totaal geen rekening mee gehouden leek het.

Politiek kan nooit overzien hoe het met pensionstallen werkt, dus zullen 1 regel gaan hanteren voor alles en iedereen. Die snappen het verschil niet tussen een all in stal waar de deuren dicht kunnen of een zelf doe stal, eigen gehuurde plek etc.

En het zijn meer mensen. Ik ken zat boeren die buiten eigen erf nog stallen met dieren hebben en daar 's avonds een ronde doen, nog voeren etc. Dat valt dan onder essentieel, want is eten? Of zijn het dieren die verzorgd moeten? Feitelijk beiden, maar welke regel wil je erop loslaten?

Ik woon dan wel afgelegen, maar doordeweeks is het 's avonds doodstil. In de weekenden zie ik echt wel dat niemand zich ergens aan houdt. Maar wil je dan elk huis af om auto's te tellen? Dan blijven mensen slapen. Zeker in dit soort gebieden is er gewoon teveel afstand en is er veel ruimte, dus is het gewoon niet te hanteren. In een vrijstaand huis kan ene gezin wonen met 4 volwassen kinderen en evt aanhang. Als iedereen een auto heeft, kom je zomaar op 6 auto's bijv. En dan alle aangebouwde kroegjes....Matrassen erin en veel zullen al gewend zijn te crashen.

Mensen die echt willen, zullen altijd een manier vinden. Je kan beter een samenscholings verbod doen en wat politie de straat opsturen die mensen erop wijst.
En stallen zullen gewoon echt de kantine moeten dicht gooien, streng zijn in hoeveel mensen er mogen zijn en het gezellige geklets in de gangen proberen te voorkomen. Het zal misschien niet helpen, maar als er controle komt, omdat er licht brand, auto's staan etc, wil je dat voorkomen.

Marjo

Berichten: 37253
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:29

Het is volgens mij al meer dan eens aangetoond dat de meeste besmettingen in de huiselijke kring plaatsvinden, dus een avondklok helpt daar wel tegen. Mensen gaan dan niet meer zo snel bij elkaar op visite etc.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:31

Marjo schreef:
Het is volgens mij al meer dan eens aangetoond dat de meeste besmettingen in de huiselijke kring plaatsvinden, dus een avondklok helpt daar wel tegen. Mensen gaan dan niet meer zo snel bij elkaar op visite etc.


Geloof ik niks van. Mensen gokken erop. En zeker als mensen maling aan de regels hebben, zullen ze echt het risico nemen of een andere oplossing zoeken.

Wij reden zaterdag ergens heen en ik was verbaasd dat er nog zoveel drukte was op bepaalde plekken en men duidelijk feestjes had. Die mensen weten het nu ook, dat er risico's zijn, maar geloven er niet in en zullen ook met een avondklok wel iets verzinnen.

lies_sparkle

Berichten: 6131
Geregistreerd: 19-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:33

Ik vind het allemaal wel heel heftig. Mijn vriend en ik hebben onszelf al weken geïsoleerd en werken beide thuis. Het enige waar we naartoe gaan is 1 x per week naar de supermarkt en ik werk 1 x per 2 weken als koerier. Verder gaan we iedere dag naar de pony's maar verder helemaal niks. Geen aanval hoor op iemand maar het is zo lastig als je al zo je best doet, dat het dan nog strenger wordt. Ik hoop dat we hier snel vanaf zijn.

Wat de pony's ook betreft overdag maar naar ze toe en dan in de avond werken.
En zoals al is gezegd, straks worden de regels vanzelf wel duidelijk. Het laatste wat ik las ging over een avondklok na 20 u.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:34

superpony schreef:
Marjo schreef:
Het is volgens mij al meer dan eens aangetoond dat de meeste besmettingen in de huiselijke kring plaatsvinden, dus een avondklok helpt daar wel tegen. Mensen gaan dan niet meer zo snel bij elkaar op visite etc.


Geloof ik niks van. Mensen gokken erop. En zeker als mensen maling aan de regels hebben, zullen ze echt het risico nemen of een andere oplossing zoeken.

Wij reden zaterdag ergens heen en ik was verbaasd dat er nog zoveel drukte was op bepaalde plekken en men duidelijk feestjes had. Die mensen weten het nu ook, dat er risico's zijn, maar geloven er niet in en zullen ook met een avondklok wel iets verzinnen.


En toch zal er iets moeten gebeuren. Losgooien en de maatregelen laten vallen is ook geen optie.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:38

Nou het is avond klok maar, ik ga toch dat dier is afhankelijk van verzorging!. Ik kom sowieso niemand tegen in het donker in de polder als het koud is!

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:38

Ik vrees dat die avondklok er wel gaat komen, maar dan om 20.00 en dan niet een paar weken maar wel tot en met maart. Het is dus niet even een paar weekjes aanpassen.
Qua rijden zelf maak ik me niet zo druk, maar juist om de drukte die het op plaatsen zoals de pensionstal gaat creëren. Natuurlijk zou ik ook enorm balen als ik minder naar mijn paard kan, maar niet puur om het rijden.

Ik verwacht dat ze inderdaad niet veel onderscheid kunnen maken tussen de soorten stallingen en dan de FNRS en KNHS wel weer zal gaan proberen om zo veel mogelijk vrijstellingen te krijgen.

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:40

Dat samenscgolingsverbod is er al. Je mag niet met meer dan 2 buiten zijn.
Het zal idd avondbezoek afremmen dat niet meer naar huis kan daarna. Maar juist de feestjes zullen doorgaan vrees ik. Die nemen het nu ook niet zo nauw.

Ik geloof niet in een avondklok vanaf 20.00 tm maart. Hopelijk heb ik gelijk :D

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:40

Hoor net dat het kabinet gevallen is. Ben benieuwd of dat nog invloed zou hebben..

Ingrid_92Jarig

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:44

Ik zat het me ook af te vragen, ik werk 6 dagen per week en ben dan altijd pas rond 7 uur/half 8 thuis en moet dan nog eten. Op sommige dagen nog later, rond half 9. Meestal ben ik rond half 10/10 uur bij de paarden voor de hooironde zodat ze de nacht door komen.
Ik neem aan dat dit wel als essentieel gezien wordt. Om half 10 ben ik namelijk niet meer op pad om te gaan paardrijden :+

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:46

HorseTimeXL schreef:
Hoor net dat het kabinet gevallen is. Ben benieuwd of dat nog invloed zou hebben..


Waarom zou dat invloed hebben? Bestrijding v corona moet gewoon door. Dat wordt demissionair opgepakt.

Rivendell

Berichten: 6825
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:47

HorseTimeXL schreef:
Hoor net dat het kabinet gevallen is. Ben benieuwd of dat nog invloed zou hebben..


Niets. Ze blijven demissionair tot de verkiezingen, dus er zal weinig veranderen denk ik