Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bloodymary
Berichten: 4558
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:33

Oeh dat is wel heftig Gomir! Hoe gaat dat, heb je dan echt nooit een dag vrij? Hoeveel uur maak je dan zo gemiddeld per week? En sta je bij coronapatienten? (Serieuze vraag uit belangstelling hoor).

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78568
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:32

Ik vind het echt wel van de zotte dat zoveel paardeneigenaren menen een uitzondering te moeten zijn. En alleen maar beren op de weg zien in plaats van in mogelijkheden en oplossingen te denken.
Ik ben groot voorstander van een avondklok, niet eentje om 22 uur maar eentje om 20 uur. Zie en hoor veel mensen nog altijd bij elkaar op bezoek gaan omdat het kan binnen de huidige maatregelen. Je kunt en mag gewoon iedere avond met 2 personen bij iemand op bezoek. Dan kun je dus na een week bij 7 huishoudens zijn geweest (en zelfs meer). Met verspreidingen in voornamelijk huiselijke kring kun je ook wel nagaan dat het zo alsnog fiks kan verspreiden, terwijl wel aan de regels gehouden wordt. Met een avondklok voorkom je al veel van die bezoeken omdat in de avond niet meer mag. En ja, er zullen er altijd zijn die zich niet aan de avondklok houden, maar het merendeel wel.

Pareltjes
Berichten: 2219
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:51

Neonlight schreef:
Ik vind het echt wel van de zotte dat zoveel paardeneigenaren menen een uitzondering te moeten zijn. En alleen maar beren op de weg zien in plaats van in mogelijkheden en oplossingen te denken.
Ik ben groot voorstander van een avondklok, niet eentje om 22 uur maar eentje om 20 uur. Zie en hoor veel mensen nog altijd bij elkaar op bezoek gaan omdat het kan binnen de huidige maatregelen. Je kunt en mag gewoon iedere avond met 2 personen bij iemand op bezoek. Dan kun je dus na een week bij 7 huishoudens zijn geweest (en zelfs meer). Met verspreidingen in voornamelijk huiselijke kring kun je ook wel nagaan dat het zo alsnog fiks kan verspreiden, terwijl wel aan de regels gehouden wordt. Met een avondklok voorkom je al veel van die bezoeken omdat in de avond niet meer mag. En ja, er zullen er altijd zijn die zich niet aan de avondklok houden, maar het merendeel wel.


Achter een voordeur wanen mensen zich zeker en denken alles te mogen doen. Maar een avondklok en dan toch de straat op? Dan denk je 5 keer na want je valt direct op.

Nu restaurants etc gesloten zijn is idd de verspreiding in huiselijke kring een van de grootste besmettingshaarden.

Wat je zegt, véle denken de uitzondering te zijn. Valt me toch op dat het voor NL-ers veel meer gedoe geeft dan voor BE-ers. Het doel waar we het voor doen is toch heel duidelijk? Waarom dan zoveel verzet? Lekker eigenwijs zijn en dan duurt het nog langer en kan er nog meer geklaagd worden...

gomir

Berichten: 25550
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 21:07

Bloodymary schreef:
Oeh dat is wel heftig Gomir! Hoe gaat dat, heb je dan echt nooit een dag vrij? Hoeveel uur maak je dan zo gemiddeld per week? En sta je bij coronapatienten? (Serieuze vraag uit belangstelling hoor).


Ben wel af en toe vrij, maar dan heb ik echt andere dingen te doen dan op een paard klimmen. En als ik er maar 1 of 2 keer in de week op zit kan hij net zo goed even vakantie hebben :+

Ik sta idd veel bij corona patienten, uren wisselen, maar het werk is intensiever en daardoor s avonds vaak echt geen puf meer om iets te doen op stal.

Tallie1979
Berichten: 22775
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:12

Neonlight schreef:
Ik vind het echt wel van de zotte dat zoveel paardeneigenaren menen een uitzondering te moeten zijn. En alleen maar beren op de weg zien in plaats van in mogelijkheden en oplossingen te denken.
Ik ben groot voorstander van een avondklok, niet eentje om 22 uur maar eentje om 20 uur. Zie en hoor veel mensen nog altijd bij elkaar op bezoek gaan omdat het kan binnen de huidige maatregelen. Je kunt en mag gewoon iedere avond met 2 personen bij iemand op bezoek. Dan kun je dus na een week bij 7 huishoudens zijn geweest (en zelfs meer). Met verspreidingen in voornamelijk huiselijke kring kun je ook wel nagaan dat het zo alsnog fiks kan verspreiden, terwijl wel aan de regels gehouden wordt. Met een avondklok voorkom je al veel van die bezoeken omdat in de avond niet meer mag. En ja, er zullen er altijd zijn die zich niet aan de avondklok houden, maar het merendeel wel.


Ja, dit dus. Ik zie in dit topic echt mensen met een berg excuses van heb ik jou daar. Vinden zichzelf een uitzondering en ipv een oplossing zoeken, verzuipen ze in geklaag.

Mensen, als de avondklok er komt, dan zal je er, links- of rechtsom mee moeten dealen. Beter nu al een oplossing zoeken ipv in zelfmedelijden gaan zitten sudderen. Je bent geen uitzondering en ook voor jou geldt het.

Ik heb én een hond én een paard. En ik werk. Hier is het al geregeld voor het geval van een avondklok.

Ik zal mezelf overigens wel ongeliefd maken met deze post. Maar steek je energie aub in andere zaken. Heeft iedereen wat aan :D

speurneusc

Berichten: 5421
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:27

LiselotZorro schreef:
Ga er maar vanuit dat het in eerste instantie niet mag. Als het aan Rutte en co had gelegen, dan hadden we de eerste "lockdown" ook niet naar ons paard gemogen. KNHS heeft dit destijds tegen kunnen houden.

Rutte heeft al uitgesproken dat de hond uitlaten ook geen vrijstelling gaat worden.



Dan heeft Rutte pech want ga die maatregel echt niet opvolgen.[/quote]
Ik denk/hoop dat veel mensen zo denken. Een hond zo lang niet uitlaten is natuurlijk gewoon misdadig.[/quote]

hond uitlaten zal in en om je eigen verblijf moeten gebeuren, daarbuiten mag je dan niet zijn.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:16

Allemaal regels en het wordt alleen maar erger. Zal niet ontkennen dat er een virus is maar wel vreemd dat niets helpt! De overheid gaat voor mij niet bepalen dat ik na een bepaalde tijd niet meer de openbare weg op mag! Wist niet dat een virus kan klok kijken. Ga gewoon mijn hond uitlaten en naar mijn paard.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:22

Dat virus kan zich niet verspreiden als er zich geen nieuwe gastheren aanbieden. En dat doe je door van elkaar weg te blijven. Aangezien gezond verstand bij velen niet verder gaat dan "ik wil geen opoffering doen" uit vrije wil, dan is het blijkbaar wel nodig om op andere manieren grenzen te stellen.

Cru gezegd: wie niet horen wil, moet voelen. Gat gebrand, zit maar op de blaren.

Is het zo lastig om in oplossingen te denken dan ipv alleen maar problemen te zien?

kamsel
Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:23

loriene schreef:
Allemaal regels en het wordt alleen maar erger. Zal niet ontkennen dat er een virus is maar wel vreemd dat niets helpt! De overheid gaat voor mij niet bepalen dat ik na een bepaalde tijd niet meer de openbare weg op mag! Wist niet dat een virus kan klok kijken. Ga gewoon mijn hond uitlaten en naar mijn paard.

Er is wel iets dat helpt. Maar dan moet niet iedereen zichzelf als uitzondering zien...

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:27

Hoeveel moet er nog worden opgeofferd dan? Veel mensen hebben er genoeg van! Maatregelen maken meer slachtoffers dan het virus zelf! Iedereen moet het zelf maar weten maar mij houden ze niet tegen.

Tancreda4

Berichten: 24091
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:46

gomir schreef:
Voor mij verandert er helemaal niets met de avondklok, ik doe toch al niets anders meer dan werken :+
Mijn paard heb ik al 6 weken niet opgezeten ivm drukte op de IC. Misschien dat dat dankzij de avondklok weer eens zou kunnen gaan lukken na een aantal weken :+


:(:)

Zo zie je maar dat alles maar relatief is... En mensen die gelijk roepen dat de wereld vergaat door een avondklok soms best mogen relativeren.

Ik ook hoor. Ik krijg ook zenuwen van avondklok berichten. Maar als ik dit dan weer lees. Dat is waar we het voor doen.

Paarden doe ik overdag wel of laat ik doen. We mogen nog naar ze toe he en hebben sinds heel covid gewoon onze sport en hobby kunnen uitvoeren, terwijl anderen dst moesten laten. Dus we mogen echt wel in onze handen knijpen.

secricible

Berichten: 25708
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:46

loriene schreef:
Hoeveel moet er nog worden opgeofferd dan? Veel mensen hebben er genoeg van! Maatregelen maken meer slachtoffers dan het virus zelf! Iedereen moet het zelf maar weten maar mij houden ze niet tegen.


Ja dat hoor ik ontkennen steeds zeggen. Maar ik zie dat in geen enkel cijfer terug. Tot nu toe vallen vele male meer doden door corona dan die paar die sterven door de maatregelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:50

loriene schreef:
Hoeveel moet er nog worden opgeofferd dan? Veel mensen hebben er genoeg van! Maatregelen maken meer slachtoffers dan het virus zelf! Iedereen moet het zelf maar weten maar mij houden ze niet tegen.

Nou stoer hoor +:)+ dan niet gaan zeuren als dit allemaal nog langer gaat duren ok?

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:52

secricible schreef:
loriene schreef:
Hoeveel moet er nog worden opgeofferd dan? Veel mensen hebben er genoeg van! Maatregelen maken meer slachtoffers dan het virus zelf! Iedereen moet het zelf maar weten maar mij houden ze niet tegen.


Ja dat hoor ik ontkennen steeds zeggen. Maar ik zie dat in geen enkel cijfer terug. Tot nu toe vallen vele male meer doden door corona dan die paar die sterven door de maatregelen.



Oja!!
Dan weet jij nog lang niet alles.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:53

Mindim schreef:
loriene schreef:
Hoeveel moet er nog worden opgeofferd dan? Veel mensen hebben er genoeg van! Maatregelen maken meer slachtoffers dan het virus zelf! Iedereen moet het zelf maar weten maar mij houden ze niet tegen.

Nou stoer hoor +:)+ dan niet gaan zeuren als dit allemaal nog langer gaat duren ok?



Ik zeur niet hoor.
Ga mijn eigen gang en kap met die belachelijke regels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:55

loriene schreef:
Mindim schreef:
Nou stoer hoor +:)+ dan niet gaan zeuren als dit allemaal nog langer gaat duren ok?



Ik zeur niet hoor.
Ga mijn eigen gang en kap met die belachelijke regels.

Vooral doen, zitten we nog langer in de ellende...

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:57

Mindim schreef:
Nou stoer hoor +:)+ dan niet gaan zeuren als dit allemaal nog langer gaat duren ok?



Ik zeur niet hoor.
Ga mijn eigen gang en kap met die belachelijke regels.[/quote]
Vooral doen, zitten we nog langer in de ellende...[/quote]


Tuurlijk joh!!

Anoniem

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 01:04

Ik snap het wel als een avondklok komt. Nu komt alsnog iedereen in huis bij elkaar en in mijn omgeving zijn zo best veel kennissen besmet. Mijn vriendinnen hebben vanavond eenfilmavond. Ik was ook uitgenodigd maar van de 5 was ik de enige die het geen goed idee vond....

secricible

Berichten: 25708
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 01:05

loriene schreef:
secricible schreef:
Ja dat hoor ik ontkennen steeds zeggen. Maar ik zie dat in geen enkel cijfer terug. Tot nu toe vallen vele male meer doden door corona dan die paar die sterven door de maatregelen.



Oja!!
Dan weet jij nog lang niet alles.

Nee ongetwijfeld. En als ik je om onderbouwing vraag moet ik zelf maar op onderzoek uitgaan gok ik?
Zelfde liedje over en over.

speurneusc

Berichten: 5421
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 01:19


Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 01:34

loriene schreef:
Hoeveel moet er nog worden opgeofferd dan? Veel mensen hebben er genoeg van! Maatregelen maken meer slachtoffers dan het virus zelf! Iedereen moet het zelf maar weten maar mij houden ze niet tegen.


Cijfers?

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 01:39

Ik denk dat het weinig zin heeft om te gaan ruziën met elkaar hierover.
Ik begrijp beide kanten.

Het is belangrijk om zo min mogelijk contacten te hebben om besmettingen te voorkomen.

Maar ik begrijp ook heel goed dat de zorg voor je dieren in de knel zou kunnen komen door nieuwe maatregelen.

De avondklok heeft als doel om feestjes en bezoeken te verminderen. Dat dit ook invloed heeft op andere zaken is onvermijdelijk maar niet het doel.

Iemand die in z'n eentje 's avonds de hond uitlaat draagt net zoveel corona over op andere mensen als wanneer deze persoon gewoon op de bank blijft zitten.
Hetzelfde geld natuurlijk voor iemand met paarden op een privé locatie.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 01:50

Loriene ik ben ook benieuwd waar je deze uitspraak op hebt gebaseerd.

@gomir sterkte de komende tijd! Moet verschrikkelijk zijn om te lezen dat er veel mensen geen boodschap hebben aan de maatregelen.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 03:03

loriene schreef:
Allemaal regels en het wordt alleen maar erger. Zal niet ontkennen dat er een virus is maar wel vreemd dat niets helpt! De overheid gaat voor mij niet bepalen dat ik na een bepaalde tijd niet meer de openbare weg op mag! Wist niet dat een virus kan klok kijken. Ga gewoon mijn hond uitlaten en naar mijn paard.


Kijk, dat is dus het probleem! Mensen begrijpen het niet.

Het virus kan geen klok kijken nee, maar daar gaat het niet om. Het gaat er ook niet om of je het ermee eens bent of niet. Het gaat erom wat de redenen zijn van een evt avondklok en wat de gevolgen dan zijn voor mensen met paarden in pension.

Niet essentiele winkels, horeca, sport en scholen zijn dicht, zodat veel mensen zoveel mogelijk thuis blijven. Daarmee proberen ze het aantal besmettingen te voorkomen.

Dit werkt in hun ogen niet afdoende. Mensen zoeken elkaar nog steeds veel op en volgens hun zijn de cijfers nog niet voldoende gezakt.

Dan gaan ze kijken naar hoe ze nog meer contact kunnen voorkomen. Dat zou dan een avondklok kunnen zijn. Niet omdat het virus het verschil merkt, maar omdat men het aantal contacten wil verminderen.

De politiek zal de gehele paardenhouderij over 1 kam scheren en voor iedereen is de situatie anders, dus voord e 1 is het wel een serieus probleem en voor de ander wat minder.
Je mag dieren geen verzorging onthouden, dus dat wordt niet verboden. Maar stallen zullen aan oplossingen moeten denken en dat wordt voor sommigen echt vrij lastig.

Ik snap ook niet hoe mensen het doen met hun hond als 20:00 de laatste ronde is en ze daarna pas 's ochtends weer eruit komen. Maar dat gebeurt nu ook al. Net als mensen die hun honden nu al in de tuin hun behoeften laten doen. Zonder tuin een probleem natuurlijk.
Nu opeens niks meer zou mogen, gaan mensen steigeren.

Ik denk niet dat mensen zich aan een avondklok gaan houden. Mensen zoals jij hebben nu al lak aan de maatregelen en dan ook. Een flinke groep stookt elkaar behoorlijk op via social media en soms is het makkelijk zieltjes winnen als mensen zelf niet verder nadenken of alles klakkeloos geloven. De rest kan zich al aanpassen.

En het is heel simpel. Grotendeels houden we ons wel aan de lock down, mondkapjes, afstand etc. Werkt het allemaal niet, zal dat echt op den duur duidelijk worden.

Je kan in principe nog heel veel dingen wel. Maar het is vooral het verbieden, wat weerstand biedt. Ik loop al jaren in het bos en kwam nooit mensen tegen en nu moeten mensen opeens naar het bos. Ze hebben gelijk, beter dan thuisiztten, veel hebben nu wel de tijd etc.

Wat iemand hier ook al schreef. Als je paard normaal gesproken echt voldoende buiten komt, genoeg ruwvoer krijgt en netjes gepast hardvoer, is er ook niet direct een ramp voor de paarden.

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 10:19

Naskapower schreef:
Iemand die in z'n eentje 's avonds de hond uitlaat draagt net zoveel corona over op andere mensen als wanneer deze persoon gewoon op de bank blijft zitten.
Hetzelfde geld natuurlijk voor iemand met paarden op een privé locatie.

Het is zelfs aannemelijk dat degene die eigenwijs 's avonds de hond uit laat minder kans heeft op corona. De droge verwarmingslucht maakt je namelijk vatbaarder voor virussen, of dat voor corona ook geldt is naar mijn weten niet bewezen, maar er is ook geen enkele aanleiding om te denken dat corona een uitzondering is.
Mindim schreef:
loriene schreef:
Ik zeur niet hoor.
Ga mijn eigen gang en kap met die belachelijke regels.

Vooral doen, zitten we nog langer in de ellende...

Jij hebt kennelijk de tactiek niet helemaal begrepen. In maart noemde men het nog zo mooi "flatten the curve". Dit betekent dat er geprobeerd wordt om de pieken af te vlakken, wat onherroepelijk met zich meebrengt dat de piek naar rechts uitgesmeerd wordt, de toekomst in dus. Rutte als historicus weet dit natuurlijk als geen ander, daar er meer dan genoeg data over pandemieën uit het verleden is om te weten dat niks doen één korte klap geeft, terwijl met maatregelen het veel langer door blijft sluimeren.

Als de zorg niet jaren was wegbezuinigd en we gewoon voldoende ziekenhuisbedden hadden, dan hadden we in maart/april een korte klap gehad met weliswaar waarschijnlijk ook meer doden, maar dan had de bevolking nu weerbaarheid opgebouwd (de groepsimmuniteit waar ook in maart over gesproken werd).

Dat mensen hier Loriene of mij of wie dan ook die hun hond in de avond uit gaan laten de schuld in de schoenen schuiven is natuurlijk wel erg kinderlijk.