Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:16

Eerlijk gezegd mis ik de kapper niet zo, ik kan m'n eigen haar knippen en verven. Dat deed ik voor heen al en zo nu en dan naar de kapper, maarja nu moet het noodgedwongen en ik vind het geen ramp zo nu en dam even puntjes bij werken is goed genoeg. Heb het meerendeels toch vast in een knot staart of vlecht. Soms doe ik er es wat mee, gelukkig heb ik gwn simpel krullend haar wat niet teveel nodig is.

Kinke

Berichten: 20541
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:28

Ik mis de kapper ontzettend. Niet om te knippen maar om mijn haar met henna te kleuren. 't is te lang en te dik om zelf te doen en mijn man bakt er niet veel van :D Ik heb dus een dikke cm 'oud blond' in m'n haar :(

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:35

SusanH schreef:
Heb er ooit serieus over nagedacht om een kappersopleiding te doen, misschien toch maar eens in verdiepen want is nu wel handig als je iig je huisgenoten kunt knippen/scheren en op het werk de mensen knippen (gehandicaptenzorg).

Ik zou zo graag echt lang haar willen nu. Toch wel handig in dit soort situaties.


Het is lang niet zo ingewikkeld, ik heb ooit een map gekocht van de kappers opleiding. Daar heb ik zoveel van geleerd.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:47

StalNollie schreef:
[ [url=m/ar1k7G.jpg]Afbeelding[/url] ]


2 jaar geleden, was de laatste keer dat ik het voor ze heb laten knippen, nog niet. Maar goed, dan ga ik ook weer sparen voor haarwensen :D

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:09

Ik ga al jaren niet dus mis het ook niet.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:09

Achterkant van mijn lange haar punt mijn moeder bij, voorkant doe ik zelf. Komt nooit een kapper aan te pas(!)

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:15

Sintara schreef:
Die staart aan de voorkant lukt me echt niet. Mijn haar is daar loodzwaar en kan ik nooit recht afknippen, veel te veel haar joh.

Ik verdeel het in 6 staartjes en doe er twee elastiekjes per staart in. Even goed kijken of de onderste elastiekjes allemaal op dezelfde hoogte hangen en dan afknippen.

Even alles los doen en hapjes bijwerken.

Vervolgens voor de laagjes maak ik dezelfde staartjes, maar dan recht omhoog gekamd de elastieken erin doen. Daar knip je dan de langste sprieten af.
En dan pak ik de haren van zo'n beetje 3cm van de 'middenscheiding' op met een kam, weer recht omhoog en daar knip ik zo een paar centimeter vanaf. Weer alles los, wassen en natuurlijk laten drogen want dan zie je het beste wat je vergeten bent.
En dan knip ik nog een paar random kleine plukjes eruit.
En dan is het zo
Spoiler:
[ [url=m/hp4TqY.jpg]Afbeelding[/url] ]




De Brad Mondo methode. Ik dacht t dus ook zo te doen. Maar als ik mn haar recht omhoog kam, dan een staart maak, dan was het verschil tussen boven en onder zo groot dat ik zulke rare mega lagen kreeg. Zag er NIET uit. Volgende keer nog eens proberen maar dan iets schuiner.

Sintara

Berichten: 7417
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:29

Iris82-klopt! Bij de staartjes omhoog kammen etc moet je echt alleen de pluk die ver uitsteekt afknippen. Dus niet helemaal tot aan het stiekje

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:30

Hier ook iedere 6 tot 8 weken. Ik draag mijn haar in een bob die tot mijn kaaklijn reikt, langer dan dat wordt mijn haar te zwaar en zakken mijn krullen eruit. Mijn coupe corona is dan ook de "uitgezakte krullen"-look. :Y)

Normaal gesproken is het de bedoeling dat ik mijn haar nog wat woester maak door mousse en fibre gel, dat laatste gebruik ik nu om de krullen te reanimeren...

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:31

Pandora2 schreef:
Jolynne schreef:
Gewoon niet..ga maar 2x per jaar naar de kapper dus op deze lockdown scheelt het niet.

Overigens zijn er genoeg kappers die achter gesloten deuren werken..of het verstandig is, is natuurlijk iets anders.


Hier ook kappers-aan-huis die gewoon doorwerken.
Die komen dan zelfs met de fiets en zetten die bij de mensen achter zodat ze niet betrapt worden met hun auto. Heel sneaky :')



Het is natuurlijk belachelijk en zorgt misschien nog wel voor verdere verspreiding.

Ik ga iedere 4-6 weken naar de kapper, met name om mijn uitgroei te verven.
Knippen sla ik af en toe over, ik heb halflang haar met lagen en plukjes.

Ik heb zo'n uitgroei-spuitflesje Magic Touch van L'Oréal en dat werkt fantastisch.

Anastasia24

Berichten: 2715
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:38

Ben ik ff blij, nooit geen kapper gezien in m'n leven! *\o/* Dus ik mis m' ook niet. De punten knip ik nooit bij. één keer gedaan door een docent van verzorging, 4 jaar terug, wat een spijt had ik toen! Ofwel, dat gaat m' niet worden.
Borstelen en wassen kan ik zelf ook wel. :+

Niniane

Berichten: 6441
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 23:52

Heb de kapper niet nodig. Heb geen veeleisend kapsel met kleurtjes e.d. Het is vooral gewoon lang en zwaar nu. En daarom begon het weer te kriebelen om naar de kapper te gaan. :+ Ik wil graag curtain bangs laten knippen, maar durf het niet zo goed omdat ik geen vaste kapper heb. Heb dus nog een paar weken om erover te dubben. :')

black_kelpie

Berichten: 7828
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 03:44

Ik ging altijd hooguit 2 keer per jaar naar de kapper, meestal vond ik 1 keer ook wel prima. De eerste lockdown had ik dus nergens last van....

Alleen heb ik dus ergens eind zomer verzonnen dat ik een pony wilde, en zo geschiedde. En zo kon ik ineens elke 3 weken dat ding laten bijknippen. En dat gaat nu niet. Maar je moet wat als er een gordijn voor je ogen hangt...

Ik heb fijn en stijl haar dus je ziet mooi als het scheef geknipt is. Daarbij zie ik geen zak zonder bril (-8) dus ik zie niet of ik scheef knip (of mezelf een oog uitsteek :Y) ). Dan zou je zeggen; "laat die bril lekker op dan", maar mijn pony valt daar net op/boven en dat knipt ook niet bijzonder handig.

Maargoed... Er is een centimeter of wat af en het lijkt niet alsof ik ben losgegaan met een heggenschaar, dus ik kan er weer (heel) even tegen *\o/*

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 04:41

Ik deed normaal het haar van mijn zus en moeder al verven. Gewoon de uitgroei, niks bijzonders. En af en toe de puntjes knippen.
Nu doe ik daarbij ook mijn vader zijn haar knippen, en dat van mijzelf.
Moet toegeven dat ik het ook erg leuk vind om te doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 08:18

Ik ga normaal ieder half jaar naar de kapper, dus het is wel weer tijd. Gelukkig is mijn haar zo lang dat het niet opvalt dat ik weer moet (tot op m'n billen).

Ik kan niet wachten weer te gaan. Heerlijk :).

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:02

ergens in april heb ik zelf mn haar geknipt. Hoogzwanger en vond dat de punten er echt af moesten.
En zeg nou zelf, als iemand een baby in de armen heeft kijkt toch niemand naar het haar van de moeder? O:)

Eind november heb ik mn haar laten knippen. Kapster gaf aan dat "de basis lijn nou niet bepaald recht was" joh, voor het oog was het goed genoeg.
En nu? nu ben ik weer voor een aantal maanden klaar, ik kijk van het voorjaar/tegen de zomer wel weer of er nog wat af moet. En krijg ik het eerder op mn heupen? Dan knip ik het zelf wel weer af.

crow
Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 09:48

Ik laat het maar even doorgrijzen, heb zo geen zin om het zelf te verven. En draag het al dag en nacht in een staartje, dus dat maakt ook niet veel uit. Misschien dat ik als het nog lang duurt, mijn man vraag om er een stukje dode punten uit te knippen of ik doe het zelf. Ligt een beetje wanneer ik naar de kapper kan. Ik heb een afspraak gemaakt voor 17 febr, geen idee of het dan al kan, maar goed, ergens op hopen mag.

veneri
Berichten: 880
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 10:08

voor de vrouwen met een kort pixie kapsel: kijk eens op youtube DIY clipper cut pixie.
(of iets in die richting) er staan genoeg handige filmpjes op hoe je je eigen haar met een tondeuse kan doen. ik heb het laatst ook gedaan en vind het heerlijk dat ik niet meer afhankelijk ben van een kapper.
dat geouwewijf en getut altijd bij de kapper. en dan een afspraak maken en er vervolgens eigenlijk geen zin in hebben... kan het nu zelf doen wanneer ik wil. laat het bovenop iets langer, en met wat paste van fudge erin zit het super leuk.

nafkedemi

Berichten: 1300
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Hoe krijg jij je kapsel de lockdown door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:00

Ik ben eind November voor het laatst geweest...hoop dat 9 februari de kapper weer open mag en heb online al een afspraak gepland. Heb kort haar dus het begint wel nodig te zijn.
Het zij zo...

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:34

Ik heb stijl haar en een pony, die hangt nu zo ongeveer in mijn ogen. Ik durf 'm zelf niet te knippen, dus heb hem maar naar de zijkant gedaan.

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:42

Hier ziet het er ook eeeecht niet meer uit, maar vooral bij manlief is het niet meer aan te zien :')

De kappers werken al met wachtlijsten, dat beloofd.

Ik heb zo compassie met iedereen die nu niet kan werken, wat een gevolgen voor iedereen :(

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 11:42

Ik had in december een afspraak staan, toen was het voor mij weer netjes 3 maanden geleden en dan is het altijd echt wel nodig. Inmiddels worden mijn punten steeds doder en daardoor gaat mijn haar steeds meer op standje vaatdoek :'). Daarbij heb ik een soort balayage erin zitten van heel donker naar asblond, dus mijn uitgroei wordt altijd eigen kleur gehouden maar goed die is nu tot halverwege mijn hoofd. En het assige is inmiddels zo dof. Ik durf er echt niks zelf aan te doen.

Roosje01

Berichten: 10737
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:21

Judass schreef:
Ik heb stijl haar en een pony, die hangt nu zo ongeveer in mijn ogen. Ik durf 'm zelf niet te knippen, dus heb hem maar naar de zijkant gedaan.


Gewoon doen ik hou hem ook zelf bij mijn pony bijpunten is echt heel makkelijk vond het ook ff spannend. Maar gewoon beginnen met paar mm eraf dan kan je nog corrigeren. Steeds heel klein stukje tot je op de geweeste lengte zit. Desnoods met een kammetje dan langs het kammetje knippen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:28

Wat kan er gebeuren? In het ergste geval is het te kort. Dat groeit wel weer aan. :j natmaken glad kammen en knippen

Giolli
Zeg maar Ber!

Berichten: 19227
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 15:29

Nou... topic naar mijn hart. :')
Ik liet mijn pixie-cut uit groeien maar met véél begeleiding van mijn kapster want als het ook maar iets niet naar mijn zin is heb ik nogal de neiging de tondeuse er over heen te halen.

Ik heb al een paar keer de neiging moeten weerstaan, het is echt verschrikkelijk op dit moment.
Mijn moeder heeft het zelf geknipt, ik begin er niet aan want ik verpest het waarschijnlijk toch wel.

Ik probeer er het beste van te maken maar ik zie er uit als een champignon om eerlijk te zijn. Mijn man bewerk ik wel met een tondeuse overigens.