Shampoobar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:10

Ze zijn niet erg snel met versturen. Maar ik wacht geduldig af.
Ik heb de pandabar en de sea vitaminbar besteld en een kokos shave bar. Ben erg benieuwd!

jokari

Berichten: 8763
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 14:28

Niemand die de bars van HelemaalShea gebruikt ? Ik ben echt fan, meerbepaald van de berk-blokjes. Ik moest mijn vette haar vroeger om de dag wassen, nu was ik het hoogstens 2 keer per week. En als ik lui ben (lees : vakantie heb), durf ik het zelf te pushen tot 5 dagen alvorens ik het weer was.

Fudge

Berichten: 1020
Geregistreerd: 26-03-08

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:32

Helaas maakt de citroen shampoobar van shampoobar.nl geen verschil op mijn vette haar, ik krijg misschien zelfs het idee dat het sneller vet wordt.. ze ruiken wel superlekker

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:55

Net voor t eerst m'n haar gewassen met de shampoo bar. Tot nu toe prima tevreden, schuimt genoeg, verdeelt makkelijk over het haar en het ruikt heerlijk. Na het uitspoelen voelde mijn haar schoon.

Hoe t is als het droog is laat ik nog weten :7. De bodybar bevalt goed, vooral in combinatie met een loofah. Het bamboe zakje is waardeloos :').

nafnaf

Berichten: 2744
Geregistreerd: 20-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 20:56

Voor de mensen met snel vet haar, ik moest vroeger elke dag mijn haar wassen want na een halve dag kon je er een pan mee invetten.

Ik was er op een geven moment zo klaar mee dat ik gewoon voor een maand gestopt ben met wassen. Daarna is mijn haar zoveel verbeterd. Ik was nu 1x in de 2 weken en soms zelfs 1x per maand. Het was even doorzetten maar ben er nu heel blij mee dat ik dat heb gedaan. Wat ook helpt is niet oneindig met je handen door je haar gegaan. Hoe vaker je aan je haar zit hoe sneller het vet wordt.

Wel gebruik ik ad en toe droogshampoo als het er echt niet meer uitziet.

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:39

Gistermiddag besteld bij Happysoaps en vanochtend al mijn bestelling ontvangen.Vanavond voor het eerst mezelf gewassen met de bestelde producten.
De aloë Vera shampoo bar vind ik fijn, schuimt goed en ruikt lekker.
Vind mijn haar na het uitspoelen wel wat stroef.
De aloë conditioner schuimde nauwelijks en vond ik wat lastig aanbrengen, blijkt dat ik er zó weinig van nodig had dat het al snel goed was. Mijn haar voelt nu schoon en lekker zacht.
De rozemarijn bodybar is heel fijn, voelt zacht aan tijdens opbrengen. Na het afspoelen vond ik mijn huid wel ook wat stroef aan voelen.
De shaving bar vond ik ook een succes en tot op heden ben ik ook heel tevreden over de deodorant. Ondanks dat ik deze nog maar kort op heb.
Vind het wel jammer dat er niet een ovaal bewaar blik is voor de shaving bar. Heb 'm nu maar door de helft gesneden om hem in een rond blik te kunnen doen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:40

Conditioner hoort toch ook niet te schuimen?

yvje86

Berichten: 2697
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 22:42

Nee dat is ook zo maar ik kreeg er nauwelijks wat vanaf.

_Christina

Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 01:21

Voor de mensen die vet haar houden, het kan dat je moet naspoelen met een zure oplossing. Azijn of misschien werkt citroensap ook wel. De precieze verhouding is even gokken, voor mij is 1:10 (azijn:water) goed genoeg. Er wordt aangeraden om met een groter deel azijn te beginnen. Je past het toe zoals een conditioner, dus even laten inwerken alvorens het uit te spoelen. Ergens op de site van, bijvoorbeeld, Louland staan wel tips. Zij geven ook nog andere naspoelopties. Een linkje kan ik nu niet opzoeken, dat kan ik eventueel een andere keer doen.

Naskapower

Berichten: 3245
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 02:48

Afbeelding
Dit is mijn champoobar droogrek.
Zolang het water goed weg kan gaan de blokken lang mee.

Op dit moment gebruiken wij Lush.
Qua conditioner bestel ik wat er beschikbaar is maar ik ben wel enorm dan van honey I washed my hair. Als iemand een betere bar (natuurlijker) weet met een vergelijkbare geur hoor ik het graag.

Ik ben ook gek op de geur van de scruBee. Ik heb een ongebruikte op schaaltje in de wc staan en het ruikt daar altijd heerlijk. Ik vind luchtverfrissers naar en de meeste wc geur sprays ook erg vies dus dit is een mooie zuinige oplossing.

Annenas

Berichten: 2598
Geregistreerd: 02-07-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:20

Naskapower schreef:
[ [url=m/jjX54v.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn champoobar droogrek.
Zolang het water goed weg kan gaan de blokken lang mee.

Op dit moment gebruiken wij Lush.
Qua conditioner bestel ik wat er beschikbaar is maar ik ben wel enorm dan van honey I washed my hair. Als iemand een betere bar (natuurlijker) weet met een vergelijkbare geur hoor ik het graag.

Ik ben ook gek op de geur van de scruBee. Ik heb een ongebruikte op schaaltje in de wc staan en het ruikt daar altijd heerlijk. Ik vind luchtverfrissers naar en de meeste wc geur sprays ook erg vies dus dit is een mooie zuinige oplossing.



Wat een goed idee van die scrubee! Ik heb er nog een liggen, ga ik ook eens doen!
Ik ben ook mega fan van honey i washed my hair, vandaag komt mn happy soaps bestelling binnen dus ben benieuwd of het daaraan kan tippen :)
qua conditioner is de american cream van lush een stuk fijner dan jungle/big enz vind ik. Heeft een andere / zachtere structuur.

ikkedus
Berichten: 3275
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 15:52

|( waarom krijgen jullie hem de bestelling al zo snel. Ik ben jaloers. Still waiting hier. Maar goed, komt vanzelf goed.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:14

Ik heb vast onder een steen gelegen, maar wat is het verschil tussen een bar en een stuk zeep?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:22

Marie111 schreef:
Ik heb vast onder een steen gelegen, maar wat is het verschil tussen een bar en een stuk zeep?


Er zijn bars zonder zeep erin en bars met zeep erin. Die met zeep erin zijn dan weer te verdelen in "natuurlijke zepen" ( vaak handgemaakt ) en de zepen die je overal kan kopen met allerlei chemische toevoegingen van parfum en andere stoffen erin.

Pallatin

Berichten: 2492
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:35

ikkedus schreef:
|( waarom krijgen jullie hem de bestelling al zo snel. Ik ben jaloers. Still waiting hier. Maar goed, komt vanzelf goed.

Ik moest ook best lang wachten, ik heb vandaag m’n bestelling van happy soaps binnen en aangezien ik net van stal thuis was meteen de shampoobar en bodybar uitgeprobeerd. Ik vond de shampoobar echt super, het schuimt veel beter dan ik had verwacht En had echt t idee dat m’n haar heel schoon is nu...de bodybar viel een beetje tegen, m’n huid voelde helemaal droog en stroef, maarja ik ben Dove gewend... :')

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 17:47

Ik heb ze vandaag ook binnen. De shampoo met rozen en body bar met kokos/limoen maar vind ze allebei niet lekker ruiken :+ Vond ik de shampoobar van Garnier met Haver nog het lekkerste tot nu toe ruiken.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:05

Ik heb mijn bestelling ook net binnen gekregen. Vanavond uitproberen!

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:13

Die body bar vind ik ook vreselijk, je huid wordt er enorm stroef van, kon het ook niet echt afspoelen. Dus ik ga toch gewoon verder met m’n Dove O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:19

Voor degenen die de bodybar niet fijn vinden; in onderstaande link legt iemand uit hoe je van een blok zeep zelf vloeibare zeep maakt. Dan kan je hem als handzeep gebruiken in een (herbruikbaar) zeeppompje :) (gewoon los als handzeep gebruiken kan natuurlijk ook!)

https://www.datmaakjelekkerzelf.nl/recy ... ndomdraai/

Ik heb het stiekem ook in mijn hoofd voor als de shampoo in vaste vorm toch tegenvalt qua hoe handig in de praktijk is. Kan er altijd nog zelf vloeibare shampoo van maken in een hervulbare fles :+ Al ga ik er nu nog maar even van uit dat het als bar ook fijn werkt :)

Pallatin

Berichten: 2492
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:51

Das iig een goede tip, mocht ik de bodybar echt niet meer gaan gebruiken, maar ik houd nog even vol. Ben vooral benieuwd hoe m’n haar het de komende dagen doet. Misschien moet ik anders eens een dove zeepje proberen, dat scheelt toch iig een hoop plastic wat betreft verpakking..

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 00:30

Voor de mensen die hun haar maar 1x per week oid wassen: hoe doen jullie dat na het sporten/rijden? Als ik een beetje fanatiek sport of rijd, dan is mijn haar gewoon nat van het zweet :+ Wassen jullie het dan niet?

Ik heb vandaag mijn bestelling van happy soaps binnen gekregen, de one in a melon en een gele met kamille! De melon geprobeerd en die rook goed en schuimde lekker. Ik was over op shampoo en conditioner zomer sulfaten en parabenen (nature box). Zag nu dat deze wel sulfaten bevatten, maar maakt dat dan niet uit omdat het natuurlijk is?

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 01:59

Yvankaxx schreef:
Voor de mensen die hun haar maar 1x per week oid wassen: hoe doen jullie dat na het sporten/rijden? Als ik een beetje fanatiek sport of rijd, dan is mijn haar gewoon nat van het zweet :+ Wassen jullie het dan niet?

Ik heb vandaag mijn bestelling van happy soaps binnen gekregen, de one in a melon en een gele met kamille! De melon geprobeerd en die rook goed en schuimde lekker. Ik was over op shampoo en conditioner zomer sulfaten en parabenen (nature box). Zag nu dat deze wel sulfaten bevatten, maar maakt dat dan niet uit omdat het natuurlijk is?

Ik spoel mijn haar na sporten/rijden gewoon met water. Ik "was" het eens in de 10-14 dagen met ghassoul klei, gebruik helemaal geen shampoo meer en het bevalt prima. Als ik het was is het omdat mijn haar iets zwaarder voelt, vet is het nooit eigenlijk en stinken doet het ook al niet :D

Sulfaten zijn sulfaten en dus sterke reinigers, het maakt niet uit wat er verder in zit qua ingrediënten.

Misher

Berichten: 230
Geregistreerd: 24-11-13

Re: Shampoobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:21

Ik maak nu twee weken gebruik van de shampoo bars van happysoaps. Ook mijn haar wordt hier sneller vet van. Ik heb de la vie en rose. Wordt dit beter?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:29

Misher schreef:
Ik maak nu twee weken gebruik van de shampoo bars van happysoaps. Ook mijn haar wordt hier sneller vet van. Ik heb de la vie en rose. Wordt dit beter?


Is dit een bar op basis van zeep ?
Zeep shampoo bars bleven mijn haren niet goed schoonmaken.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 14:39

Ik heb nu 1x de green tea shampoo en conditioner bars van Happy Soaps gebruikt. De shampoo schuimde goed waardoor het verdelen redelijk makkelijk ging. De conditioner daarentegen vind ik lastig te verdelen en mijn haar voelde niet echt zacht toen ik het uitspoelde (ik weet ook niet of er genoeg in zat). Verder ruiken ze wel lekker, maar wel heel zeepachtig.