Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:53

pien_2010 schreef:
[

Het probleem is met vaccinaties dat je nooit van te voren kunt zeggen , gezien de lange termijn of dit nu wel of niet goed werkt. Was ik vroeger erg sceptisch, tegenwoordig ben ik daarin toch wel wat verandert temeer daar blijkt dat bepaalde vaccinaties juist positief werken als het gaat om ziektes die met die vaccinaties niets te maken hebben. Bv de enting tegen tuberculose daarvan is steeds meer vermoeden dat deze mensen nu beschermd tegen covid. Bijzonder niet, en daar zal zeker nog wel meer onderzoek naar gedaan worden.

Dit blijkt helaas niet te werken:
https://www.bd.nl/brabant/tbc-vaccin-we ... ~ac31f865/

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:04

Dat met TBC was gewoon echte statistiek, was meteen al duidelijk maar als de overheid geld geeft om onderzoek te doen dan neem je dat natuurlijk.

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:24

sureido schreef:
Op de NOS liveblog staat nu dat er iemand die AZ geweigerd heeft in het ziekenhuis terecht is gekomen en blijkbaar heel veel spijt daarvan had.

Begrijpelijk,maar degenen die ernstige bijwerkingen hebben gekregen van een vaccinatie zullen ook spijt hebben dat ze die wel genomen hebben! Als je alles vantevoren wist....

Pandora2
Berichten: 19861
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:29

pien_2010 schreef:
Pandora2 schreef:
Nu was ik nieuwsgierig of wij er ook meer kregen, maar zag al direct een krantenkop dat er volgende week 42% minder gevaccineerd zal worden dan deze week.
Laat dus maar :')


Heb je daar een link van? Want betekent dit dan dat Nl meer vaccins krijgt en Begië (en eventuele andere landen) minder hierdoor waardoor er ook minder geprikt kan worden?


Jawel, maar heb geen abo dus kan enkel maar een knullig stukje lezen :')
https://www.hln.be/binnenland/vaccinati ... ac2d5c0ff/

Ik denk niet dat wij hier minder vaccins krijgen, maar wat de reden dan wel is, blijft verborgen achter het ik-moet-een-abo-nemen- tekstje :+

Pandora2
Berichten: 19861
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:48

Citaat:
Ons land krijgt eind april de eerste versnelde leveringen van het Pfizer-vaccin. Dat heeft Dirk Dewolf van het Vlaams agentschap Zorg en Gezondheid aangekondigd tijdens een persbriefing. De eerste van die vaccins zullen dan begin mei gezet worden.


Zag net dit. We hebben dus ook versnelde leveringen van Pfizer.
1.28 milj dosissen in totaal.

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 16:53

elnienjo schreef:
pien_2010 schreef:
[

Het probleem is met vaccinaties dat je nooit van te voren kunt zeggen , gezien de lange termijn of dit nu wel of niet goed werkt. Was ik vroeger erg sceptisch, tegenwoordig ben ik daarin toch wel wat verandert temeer daar blijkt dat bepaalde vaccinaties juist positief werken als het gaat om ziektes die met die vaccinaties niets te maken hebben. Bv de enting tegen tuberculose daarvan is steeds meer vermoeden dat deze mensen nu beschermd tegen covid. Bijzonder niet, en daar zal zeker nog wel meer onderzoek naar gedaan worden.

Dit blijkt helaas niet te werken:
https://www.bd.nl/brabant/tbc-vaccin-we ... ~ac31f865/


OK, ik hoorde dit inmijn familie daar tot nu toe nog niemand (ik klopt het af) van mijn familie (zelfde bloed dus) covid heeft gehad en we ons afvroegen of Radbout die dat toen onderzochten wellicht gelijk had dat het met het TBC vaccin te maken had.

Het ging om dit onderzoek denk ik
https://www.radboudumc.nl/nieuws/2020/o ... re-ouderen

Gelukkig Pandora en hopelijk geldt dit ook voor de andere EU landen want anders blijft al het gezeur nog te lang aanwezig.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:21

Blijft allemaal maar lastig. Ik stond op de lijst voor AZ, dat ging toch niet door. Toen leek het erop dat het Jansen werd komend weekend, ook dat ging niet door. Gelukkig zijn er Moderna vaccins over en ben ik volgende week daarmee aan de beurt.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:22

Nou, moeders heeft 2 afspraken.. ik kan me voorstellen dat dat haar niet gelukt was via internet want ik zat zelfs nog aardig te rommelen :')
En hoewel we in een grote stad zitten zijn de locaties voor haar iig niet in de buurt (of rand van de stad, slecht ov, of randgemeente, nog slechter ov >;) ) dus we maken er maar een soort uitje van :+

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:35

Cer schreef:
Nou, moeders heeft 2 afspraken.. ik kan me voorstellen dat dat haar niet gelukt was via internet want ik zat zelfs nog aardig te rommelen :')
En hoewel we in een grote stad zitten zijn de locaties voor haar iig niet in de buurt (of rand van de stad, slecht ov, of randgemeente, nog slechter ov >;) ) dus we maken er maar een soort uitje van :+


Wat is niet in den buurt voor je moeder?

Echwel

Berichten: 12490
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:38

Hier is dichtstbijzijnde ook 25 km verderop...
Van de ggd ikzelf kan het lopen naar huisarts

BigOne
Berichten: 38409
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:45

Ggd punten zijn vaak in grotere gebouwen, evenementenhallen enz en die liggen meestal niet midden in een woonwijk. Mijn zwagers en schoonzussen moesten ook 20 km verderop zijn. Hele gemeente één locatie.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:45

anjali schreef:
sureido schreef:
Op de NOS liveblog staat nu dat er iemand die AZ geweigerd heeft in het ziekenhuis terecht is gekomen en blijkbaar heel veel spijt daarvan had.

Begrijpelijk,maar degenen die ernstige bijwerkingen hebben gekregen van een vaccinatie zullen ook spijt hebben dat ze die wel genomen hebben! Als je alles vantevoren wist....


Ik denk dat dit artikel en deze longfoto bij bovenstaand verhaal hoort:
https://www.bd.nl/binnenland/ziekenhuis ... UHJyDCQtiM

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 19:56

De prik locatie, eigenlijk wat bigone ook aangeeft. Grote hallen (in dit geval ADO stadion) of gewoon buiten de wijk, in ons geval s gravenzande of voorburg (bij mij om de hoek maar mn moeder woont bij Kijkduin, voor de kenners) . Ik heb voor ADO gekozen voor moeders, ben ik daar ook een keer geweest :D (en met de auto t makkelijkst aan te rijden, 35 min)

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:16

Rode Kruis ziekenhuis is ook een locatie toch? Voor degene die nog een afspraak moeten maken

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:24

Echwel schreef:
Hier is dichtstbijzijnde ook 25 km verderop...
Van de ggd ikzelf kan het lopen naar huisarts


Maandag rij ik 70 km, en daar rijd je 50 minuten op. 25 km is voor hier dichtbij.
Ik ga graag die 70 km rijden!

Morrie

Berichten: 22328
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:33

Hier in het dorp is een prikstraat, 1van mijn buren moest echter naar de andere kant van het land. Ik moest naar de huisarts die xit 1 dorp verderop

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:35

pien_2010 schreef:
Maandag rij ik 70 km, en daar rijd je 50 minuten op. 25 km is voor hier dichtbij.Ik ga graag die 70 km rijden!

Snap ik! (Jullie wonen ook meer afgelegen toch? Moeders woont in een redelijk grote stad, dus ik was verbaast over maar 1 locatie in die stad en de rest erbuiten)
Ik breng haar er uiteraard graag heen! Heel graag zelfs! Maar als ze het zelf had moeten doen had het wel wat lastig geworden, een taxi dan denk (ik kan de uber app niet uitleggen aan haar :+ of nou ja, dat kan wel maar dat geeft geen zin :') )

Inderdaad rode kruis ook Purny maar ik had begrepen dat parkeren daar weer lastig was, vandaar ADO :)

Echwel

Berichten: 12490
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:38

Rode kruis???

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:40

Rode kruis ziekenhuis, zo heet dat hier ... (of misschien nu niet meer maar je weet hoe dat gaat :') ) ik ga t even googlen

Google kan t vinden iig :D staat al even leeg, nu is t Haga locatie Rode Kruis... verder weet ik t ook niet :+
Laatst bijgewerkt door Cer op 16-04-21 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:42

Cer schreef:
pien_2010 schreef:
Maandag rij ik 70 km, en daar rijd je 50 minuten op. 25 km is voor hier dichtbij.Ik ga graag die 70 km rijden!

Snap ik! (Jullie wonen ook meer afgelegen toch? Moeders woont in een redelijk grote stad, dus ik was verbaast over maar 1 locatie in die stad en de rest erbuiten)
Ik breng haar er uiteraard graag heen! Heel graag zelfs! Maar als ze het zelf had moeten doen had het wel wat lastig geworden, een taxi dan denk (ik kan de uber app niet uitleggen aan haar :+ of nou ja, dat kan wel maar dat geeft geen zin :') )

Inderdaad rode kruis ook Purny maar ik had begrepen dat parkeren daar weer lastig was, vandaar ADO :)


Mijn man rijd mij zoals ik hem heb gereden. Want je weet nooit van te voren hoe iemand reageert dus veiligheid voor alles. Dus tof dat jij je moeder rijdt.

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:44

Staat buiten enige vraag Pien, dan is ze in ieder geval snel beschermd :j
En met de rollator is ze een dag onderweg denk, das ook zo’n gedoetje :D

purny

Berichten: 27555
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:46

Echwel schreef:
Rode kruis???

Rode Kruis ziekenhuis, had het later aangepast.

Ik heb net even de vragenlijst ingevuld en ik krijg vanaf eind juni een oproep.... -O-

Dus die belofte van Hugo gaat niet op

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:47

pien_2010 schreef:
Echwel schreef:
Hier is dichtstbijzijnde ook 25 km verderop...
Van de ggd ikzelf kan het lopen naar huisarts


Maandag rij ik 70 km, en daar rijd je 50 minuten op. 25 km is voor hier dichtbij.
Ik ga graag die 70 km rijden!

Met de auto vind ik niets een probleem, maar OV is vaak een ander verhaal. Vanuit een dorp ook niet altijd met een super fijne verbinding. (ook voor mij nog wel te doen als het moet, maar kan me voorstellen dat het voor andere mensen wat ingewikkelder kan zijn)

Jessix

Berichten: 16482
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:48

Cer schreef:
Staat buiten enige vraag Pien, dan is ze in ieder geval snel beschermd :j
En met de rollator is ze een dag onderweg denk, das ook zo’n gedoetje :D

Agossie! Fijn dat ze dat niet hoeft. :)

Echwel

Berichten: 12490
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 20:49

purny schreef:
Echwel schreef:
Rode kruis???

Rode Kruis ziekenhuis, had het later aangepast.

Ik heb net even de vragenlijst ingevuld en ik krijg vanaf eind juni een oproep.... -O-

Dus die belofte van Hugo gaat niet op

Tja volgende week neemt ema besluit over Janssen

Gewoon.k.u.t dat er 2 vaccins voor jongeren uitvallrn