Het corona vaccin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:21

Riep er iemand bier ? O:)
Wordt hier nog druk op het erf zo :D

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:47

Ik heb inmiddels een brief!
Afsprakenlijn bellen, 4x eruit geklapt met de mededeling "nr is buiten gebruik".
Was de lijn overbezet....

Nu wel verbinding en ik sta nu al 34 minuten in de wacht....
Echt, amateurisme ten top!

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:50

kun je dat niet op internet regelen? Dat ging bij mijn man veel sneller dan per telefoon?

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:52

Nee helaas.... in mijn brief staat echt dat ik moet bellen

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:17

bigone schreef:
Echwel schreef:
Morrie ik parkeer camper bij je in de buurt
En dan.samen blokje fietsen

Met z’n allen Benidorm bastards uithangen }>

Dat hoesten doen ze juist omdat jij met masker fietst . Niet leuk.



_O- ik hou vd benidorm bastards.

Mijn vrienden zijn met AZ gevaccineerd vandaag *\o/* , zo blij mee en ik kreeg een grappige foto die zich helaas niet laat uploaden (een vrouwtje teken figuurtje met staartjes staat klaar met een giga spuit achter het mannetje om de spuit in zijn bil te zetten)
Dus ik heb gereageerd met " la mienne entre dans mon bras ", ik word in mijn arm geprikt _O- .

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:28

Ik was na 1 uur en 4 minuten wachten erdoor!

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 18:32

Liezel1 schreef:
Ik was na 1 uur en 4 minuten wachten erdoor!
. Goed zo, weer een geregeld!

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 23:05

Shadow0 schreef:
Echwel schreef:
Morbide obesitas stond hier voor ZA maar mag niet meer onder de 60
Dus moet je dan weer weghalen bij andere groepen die in de rij staan...



Hmmmm, ergens heel in het begin (december, nu dus al een 5 maanden terug) was er al sprake van dat het belangrijk was dat mensen met ernstige risicofactoren snel hun vaccinatie zouden krijgen. Dat wordt nu voor de zoveelste keer uitgesteld. Bij wie wordt er dan steeds wat weggehaald?


Nou inderdaad, de hartstichting heeft al in oktober!! advies gegeven aan de gezondheidsraad om mensen met ernstige risicofactoren voorrang te geven. Maar zij zijn nog steeds niet aan de beurt.
Mensen met hartfalen, mensen met ernstige longziekten.
Het zou in februari plaats vinden, toen werd het maart, vervolgens mei en nu begin juni...
Gezonde mensen van in de vijftig komen tegelijk aan de beurt met mensen van in de vijftig met hartfalen. "Vanwege een vergelijkbaar risico"
Geloven ze het zelf??

996981
Berichten: 9880
Geregistreerd: 16-02-08

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 05:57


Eloya

Berichten: 5208
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 06:00

Mijn moeder heeft gisteren bijna 2 uur in de wacht gestaan en uiteindelijk werd de verbinding verbroken.
Vandaag nieuwe poging doen... :+

Echwel

Berichten: 12501
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 06:38

Eloya schreef:
Mijn moeder heeft gisteren bijna 2 uur in de wacht gestaan en uiteindelijk werd de verbinding verbroken.
Vandaag nieuwe poging doen... :+

Via de website lukt het sneller

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 07:51

Ik hoor vandaag of ik erbij zit op werk (ziekenhuis). Vind 't ongelooflijk spannend, het zou dan met Moderna zijn.

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:03

996981 schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... dheidsraad

Als je dit artikel leest verwacht je dat al onderzocht en bekend is welke invloed enten heeft op besmetten van anderen...

Ik dacht dat daar nog helemaal geen zekerheid over was?


100 % zekerheid niet, wel ongelooflijk sterke aanwijzingen dat dit zo is.
https://www.demorgen.be/tech-wetenschap ... ~b9fd4f55/

Dit is de pfizer waar in Israël veel mee is geprikt.

Later gelezen (dat kan ik nu niet terugvinden) dat men dit ook voor AZ verwacht (Kwan uit de UK waar heel veel met AZ werd en wordt gevaccineerd).

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:05

Waarom kunnen ze eigenlijk niet meer Moderna kopen?

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:21

996981 schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... dheidsraad

Als je dit artikel leest verwacht je dat al onderzocht en bekend is welke invloed enten heeft op besmetten van anderen...

Ik dacht dat daar nog helemaal geen zekerheid over was?


Ik denk zelf dat dit totaal geen prioriteit heeft om dit officieel naar buiten te brengen. Idd blijkt dit al uit andere landen en dierproeven.
Zelfs als Nederland hier ook bewijzen voor heeft, denk ik dat ze dit bewust achter houden uit angst voor een tweesplitsing. Bang dat gevaccineerden minder afstand houden, meer mensen zien enz. en dat dat niet gevaccineerden meetrekt.

Ik ga er wel vanuit dat je als gevaccineerde amper meer kans maakt het te krijgen en dat zolang je het niet krijgt je een ander ook niet kan besmetten. Op misschien een enkele uitzondering na.

pien_2010

Berichten: 43763
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:25

Het is interessant natuurlijk om je af te vragen of het slim is om jongeren onder de 30 bv wel of niet in te gaan enten.
Er zijn argumenten on het wel te doen (voor anderen want je bent dan naar grote zekerheid ook geen drager meer), maar tja misschien zijn er ook argumenten on het niet te doen (natuurlijke immuniteit opbouwen). Ik weet het niet.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:47

Ik ben 37 en als ik van te voren te horen had gekregen dat een vaccinatie helemaal niet werkt tegen anderen besmetten, maar puur is om zelf niet ziek te worden ... dan had ik hem niet genomen. Maar zo is dit nooit gecommuniceerd. En nu zijn er gelukkig aanwijzingen genoeg dat je niet of veel minder besmettelijk bent als gevaccineerde.

Want hoe werkt dit vaccin eigenlijk? Pfizer in mijn geval... Stel ik kom in aanraking met het virus en het komt mijn lichaam binnen. Als mijn vaccinatie zijn werk goed doet dan voorkomt het toch dat het virus “pakt” en zich verder deelt in mijn lichaam? Of zie ik dit verkeerd?

Dan is het toch onwaarschijnlijk dat je alsnog een ander kunt besmetten. Misschien hoogstens kortdurend op dat moment, maar als je lichaam het virus geen kans geeft toch niet?

Sizzle

Berichten: 35730
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 08:51

Het werkt wel, maar nooit volledig. Bij mazelen gaat je besmettelijkheid terug van een week naar iets van 1-3 dagen of zo (ooit wel een opgezocht). Je kunt dus zeker minder mensen besmetten.
Dat geldt voor alle vaccins.
Ik heb daarom ook nooit begrepen waarom er zorginstellingen zijn die hun personeel met griepinenting zonder mondkapje en zonder griepinenting met mondkapje laten werken. Dat valt voor mij onder stupide regels waar niemand ook maar 5 minuten logisch over nagedacht heeft.

996981
Berichten: 9880
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:07

pien_2010 schreef:
Het is interessant natuurlijk om je af te vragen of het slim is om jongeren onder de 30 bv wel of niet in te gaan enten.
Er zijn argumenten on het wel te doen (voor anderen want je bent dan naar grote zekerheid ook geen drager meer), maar tja misschien zijn er ook argumenten on het niet te doen (natuurlijke immuniteit opbouwen). Ik weet het niet.

Precies :)

Komt bij dat ik het gewoon raar vind dat dit pro-vaccinatie artikel suggereert dat vaccineren per definitie helpt tegen verspreiding, terwijl dat nog niet met 100% zekerheid te zeggen is.

Wél is inmiddels duidelijk dat buiten minder besmettingen plaatsvinden dan binnen, maar daar wordt niet op geacteerd

Zebrastreep

Berichten: 9843
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:17

Vayo schreef:
Ik ben 37 en als ik van te voren te horen had gekregen dat een vaccinatie helemaal niet werkt tegen anderen besmetten, maar puur is om zelf niet ziek te worden ... dan had ik hem niet genomen. Maar zo is dit nooit gecommuniceerd. En nu zijn er gelukkig aanwijzingen genoeg dat je niet of veel minder besmettelijk bent als gevaccineerde.

Want hoe werkt dit vaccin eigenlijk? Pfizer in mijn geval... Stel ik kom in aanraking met het virus en het komt mijn lichaam binnen. Als mijn vaccinatie zijn werk goed doet dan voorkomt het toch dat het virus “pakt” en zich verder deelt in mijn lichaam? Of zie ik dit verkeerd?

Dan is het toch onwaarschijnlijk dat je alsnog een ander kunt besmetten. Misschien hoogstens kortdurend op dat moment, maar als je lichaam het virus geen kans geeft toch niet?


Ik vindt het eigenlijk vreemd dat je het niet wist van te voren. Ik kreeg van mijn werkgevers een papier met informatie en daarop stond het kopje ' kan ik anderen nog besmetten'?
Met daaronder dat dat voor nu nog onbekend was. Ik ben de eerste keer gevaccineerd op 23 januari.

Dus het werd wel van te voren gezegd in mijn geval. Ik was hiervan bewust dat het zeker nog wel kon. Maar ik heb het vaccin ook meer genomen zodat er ook meer vertrouwen ging zijn in het vaccin en om mensen te motiveren ook te gaan en dat het veilig is. Zelf ben ik angstig als het om ziektes gaat , dus deels doe ik het ook voor mijzelf en het geeft echt een hoop rust voor mijzelf.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:47

Zebrastreep schreef:
Vayo schreef:
Ik ben 37 en als ik van te voren te horen had gekregen dat een vaccinatie helemaal niet werkt tegen anderen besmetten, maar puur is om zelf niet ziek te worden ... dan had ik hem niet genomen. Maar zo is dit nooit gecommuniceerd. En nu zijn er gelukkig aanwijzingen genoeg dat je niet of veel minder besmettelijk bent als gevaccineerde.

Want hoe werkt dit vaccin eigenlijk? Pfizer in mijn geval... Stel ik kom in aanraking met het virus en het komt mijn lichaam binnen. Als mijn vaccinatie zijn werk goed doet dan voorkomt het toch dat het virus “pakt” en zich verder deelt in mijn lichaam? Of zie ik dit verkeerd?

Dan is het toch onwaarschijnlijk dat je alsnog een ander kunt besmetten. Misschien hoogstens kortdurend op dat moment, maar als je lichaam het virus geen kans geeft toch niet?


Ik vindt het eigenlijk vreemd dat je het niet wist van te voren. Ik kreeg van mijn werkgevers een papier met informatie en daarop stond het kopje ' kan ik anderen nog besmetten'?
Met daaronder dat dat voor nu nog onbekend was. Ik ben de eerste keer gevaccineerd op 23 januari.

Dus het werd wel van te voren gezegd in mijn geval. Ik was hiervan bewust dat het zeker nog wel kon. Maar ik heb het vaccin ook meer genomen zodat er ook meer vertrouwen ging zijn in het vaccin en om mensen te motiveren ook te gaan en dat het veilig is. Zelf ben ik angstig als het om ziektes gaat , dus deels doe ik het ook voor mijzelf en het geeft echt een hoop rust voor mijzelf.


Onbekend inderdaad en dat dat nog onderzocht moest worden. Maar het idee is wel altijd geweest dat een vaccinatie ook is om anderen te beschermen. En dat bedoel ik. Ik kan me niet voorstellen dat de vaccinatie niet beschermd tegen besmetten. Ik bedoel vooral dat als van te voren vaststond dat een vaccinatie niets doet tegen besmetten, dat ik hem dan niet genomen had.

Pandora2
Berichten: 19873
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 09:52

Het griepvaccin werkt toch ook niet tegen het besmetten van anderen ?
Geen idee waar je dit telkens vandaan haalt dat vaccins zouden beschermen tegen anderen besmetten...

En covid en alles eromheen is ook nog volledig onbekend op elk gebied.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:01

Pandora2 schreef:
Het griepvaccin werkt toch ook niet tegen het besmetten van anderen ?
Geen idee waar je dit telkens vandaan haalt dat vaccins zouden beschermen tegen anderen besmetten...

En covid en alles eromheen is ook nog volledig onbekend op elk gebied.


Pfizer werk totaal anders dan een griepvaccin. En telkens vandaag haalt ... dit blijkt uit dierproeven en uit onderzoeken in Israël hoor. De signalen dat het vaccin beschermd tegen besmetten zijn er wel degelijk hoor.

996981
Berichten: 9880
Geregistreerd: 16-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:15

Vayo schreef:
Pandora2 schreef:
Het griepvaccin werkt toch ook niet tegen het besmetten van anderen ?
Geen idee waar je dit telkens vandaan haalt dat vaccins zouden beschermen tegen anderen besmetten...

En covid en alles eromheen is ook nog volledig onbekend op elk gebied.


Pfizer werk totaal anders dan een griepvaccin. En telkens vandaag haalt ... dit blijkt uit dierproeven en uit onderzoeken in Israël hoor. De signalen dat het vaccin beschermd tegen besmetten zijn er wel degelijk hoor.

Oké hoor :D

Ik kan vooralsnog het originele onderzoek niet vinden, maar dat zal vast binnenkort gepubliceerd worden

mysa

Berichten: 10547
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 10:16

Dat onderzoek heb ik gezien hoor. Weet helaas ook niet meer waar.