Het corona vaccin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:13

bigone schreef:
Veel mensen hebben niet door dat je niet op de schriftelijke uitnodiging hoeft te wachten.

Dat wist ik ook niet... mijn moeder heeft gewoon op de brief zitten wachten..
Hoe hadden wij dat kunnen weten? Heeft zij daar dan bericht over gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:16

Cer schreef:
bigone schreef:
Veel mensen hebben niet door dat je niet op de schriftelijke uitnodiging hoeft te wachten.

Dat wist ik ook niet... mijn moeder heeft gewoon op de brief zitten wachten..
Hoe hadden wij dat kunnen weten? Heeft zij daar dan bericht over gehad?


Wordt momenteel steeds in het nieuws gemeld, geboortejaar X mag online een afspraak maken en hoeft niet op de uitnodiging te wachten.. Maar dat moet je dan wel net toevallig meekrijgen.

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:18

Cer schreef:
bigone schreef:
Veel mensen hebben niet door dat je niet op de schriftelijke uitnodiging hoeft te wachten.

Dat wist ik ook niet... mijn moeder heeft gewoon op de brief zitten wachten..
Hoe hadden wij dat kunnen weten? Heeft zij daar dan bericht over gehad?

Door dagelijks het nieuws op nos.nl te volgen.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:19

Liveblog van de nos
Daar schrijven ze het wekelijks

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:20

Oh op tv? Ik kijk geen tv, misschien ligt het daaraan?
Ik volg Nu.Nl (maar daar staat het dan denk niet op, en ik luister radio... )
mijn moeder is het denk ik niet opgevallen..
Hebben ze op de Nos-website daar nog een apart stukje over? Ik zie nu NOS, en dan nieuws - binnenland maar daar zie ik het zo snel niet...

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:22

Liveblog is een app
Die installeren en je bent op de hoogte

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:23

Morrie , speciaal voor jou ( en mijzelf)


Het AstraZeneca-vaccin beschermt voor 100 procent tegen hospitalisatie en ernstige COVID-19 vanaf 3 weken na de eerste inenting en voor 70-75 procent tegen milde COVID-infecties. De werkzaamheid stijgt tot boven de 80 procent na de tweede prik als die na 12 weken wordt gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:24

Cer schreef:
Oh op tv? Ik kijk geen tv, misschien ligt het daaraan?
Ik volg Nu.Nl (maar daar staat het dan denk niet op, en ik luister radio... )
mijn moeder is het denk ik niet opgevallen..
Hebben ze op de Nos-website daar nog een apart stukje over? Ik zie nu NOS, en dan nieuws - binnenland maar daar zie ik het zo snel niet...


1952 is nu aan de beurt, staat een kort berichtje in de liveblog op NOS om 3 uur geleden. Ik houd het nu goed in de gaten, gaat nu wel snel, voor dit weekend was het nog tot 1951. Mijn vader is 1955, dus ik houd het voor hun ook in de gaten.

Anoniem

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:24


Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:25

bigone schreef:
Morrie , speciaal voor jou ( en mijzelf)


Het AstraZeneca-vaccin beschermt voor 100 procent tegen hospitalisatie en ernstige COVID-19 vanaf 3 weken na de eerste inenting en voor 70-75 procent tegen milde COVID-infecties. De werkzaamheid stijgt tot boven de 80 procent na de tweede prik als die na 12 weken wordt gegeven.

heb je daar een bron van Bigone? Om mijn man te overtuigen :roll: (liefst NRC want dat is de enige krant die hij gelooft)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132098
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:26

Het is vast allemaal goed bedoeld maar ik zie door alle overheidssites echt het bos niet meer.....

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:27

Citaat:
1952 is nu aan de beurt, staat een kort berichtje in de liveblog op NOS om 3 uur geleden. Ik houd het nu goed in de gaten, gaat nu wel snel, voor dit weekend was het nog tot 1951. Mijn vader is 1955, dus ik houd het voor hun ook in de gaten.

Mijn moeder is 73 dus ik verwachtte het voor haar ook eerder.. zij heeft de brief gister gehad, dus ik ga morgen met haar even de afspraak maken :j

Ik heb het dus echt niet gezien op de NOS en ik heb die app inderdaad niet.. Ik heb allerlei apps maar niet die van de NOS ...
maar goed, ze heeft nu de brief dus we kunnen nu afspraak gaan maken :j

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:29

Cer schreef:
Citaat:
1952 is nu aan de beurt, staat een kort berichtje in de liveblog op NOS om 3 uur geleden. Ik houd het nu goed in de gaten, gaat nu wel snel, voor dit weekend was het nog tot 1951. Mijn vader is 1955, dus ik houd het voor hun ook in de gaten.

Mijn moeder is 73 dus ik verwachtte het voor haar ook eerder.. zij heeft de brief gister gehad, dus ik ga morgen met haar even de afspraak maken :j

Ik heb het dus echt niet gezien op de NOS en ik heb die app inderdaad niet.. Ik heb allerlei apps maar niet die van de NOS ...
maar goed, ze heeft nu de brief dus we kunnen nu afspraak gaan maken :j

Staat ook al tijdje op de site

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gen-corona

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:34

Ja ik zie het.. :j
maar ik hoorde steeds 'mensen krijgen een brief' dus ik keek niet op die site want ze zou een brief krijgen...

Efin, maakt niet uit, ze heeft nu die brief (die ze dus niet nodig heeft :') ) en we gaan de afspraak plannen..

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:46

Morrie schreef:
bigone schreef:
Morrie , speciaal voor jou ( en mijzelf)


Het AstraZeneca-vaccin beschermt voor 100 procent tegen hospitalisatie en ernstige COVID-19 vanaf 3 weken na de eerste inenting en voor 70-75 procent tegen milde COVID-infecties. De werkzaamheid stijgt tot boven de 80 procent na de tweede prik als die na 12 weken wordt gegeven.

heb je daar een bron van Bigone? Om mijn man te overtuigen :roll: (liefst NRC want dat is de enige krant die hij gelooft)

Wat je man wil geloven moet hij zelf weten maar het gaat er om dat jij over drie weken gewoon fluitend op je fiets boodschappen kunt doen. Niet dat je geen Corona kunt krijgen maar met inachtneming van de basisregels ben je behoorlijk beschermd, pak de caravan maar vast in. Het verschil in bescherming tussen eerste en tweede prik is vijf %.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:47

Citaat:
pak de caravan maar vast in


Ik de camper en dan genieten toch......
Gun het je Morrie..

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:51

nou nou, ik denk niet dat ik voorlopig een winkel in durf, winkelangst, mensenvrees, noem maar op.
De caravan moet eerst nog naar de repareer meneer, in de staat waarin ie nu is kunnen we er niet mee weg.
Dat duurt nog wel even dus.

pien_2010

Berichten: 43445
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:52

IMJ schreef:
Echwel schreef:
Morbide obesitas stond hier voor ZA maar mag niet meer onder de 60
Dus moet je dan weer weghalen bij andere groepen die in de rij staan...

Wees blij dat jij het beleid niet hoeft te maken, je doet het nooit goed

Dit vooral.. ik ben zeer blij niet in hun schoenen te staan..
Alleen maar kritiek, weekje keuze je ook maakt.


De gezondheidsraad WHO was erg duidelijk in de keuzes. Dat de overheden in de EU daar van af wijken tegen de zin in van de gezondheidsraad is een andere zaak.
Het beleid komt zwalkend over. Het is niet anders. En nee, het is zeker niet alleen maar kritiek. Maar als je zo de gezondheidsraad naast je neer legt en de NL overheid tevens het leger aanbod weigert terwijl daar alle know how optimaal aanwezig is en die zeer snel logistiek kan schakelen onder zeer moeilijke omstandigheden, dan heb ik daar kritiek op en die kritiek is dat de overheid het zichzelf onnodig zwaar heeft gemaakt hierdoor en dat het resultaat van die keuze zien we dus nu gebeuren.

Het is niet allemaal onmacht en pech waardoor zaken gaan zoals ze gaan, maar het is dus ook het gevolg van de keuzes die overheden gemaakt hebben.

Morrie die komt van zelf. Over paar weken ben je al flink beschermd *\o/* , en dan bewust proberen met dit vertrouwen naar buiten te gaan.

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:53

Morrie schreef:
nou nou, ik denk niet dat ik voorlopig een winkel in durf, winkelangst, mensenvrees, noem maar op.
De caravan moet eerst nog naar de repareer meneer, in de staat waarin ie nu is kunnen we er niet mee weg.
Dat duurt nog wel even dus.

Je moet nog drie weken wachten :D maar laat het hopelijk tot je doordringen dat je gisteren een flinke stap naar de vrijheid hebt gezet. Dus bereid je maar vast voor !!

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:53

Kleine stapjes morrie! Ook al ga je de eerste keer alleen erin en eruit. Of neem iemand mee die je kan ondersteunen

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:55

Morrie ik parkeer camper bij je in de buurt
En dan.samen blokje fietsen

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:57

blokje fietsen doe ik nu ook wel, met masker, maar als het te druk is, ben ik in 2 minuten weer thuis. Vooral schoolkinderen die met 3 naast elkaar blijven fietsen op een smal fietspad en gaan nephoesten, brrrrr..... de lol is er dan snel weer af voor mij.

BigOne
Berichten: 38317
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:58

Echwel schreef:
Morrie ik parkeer camper bij je in de buurt
En dan.samen blokje fietsen

Met z’n allen Benidorm bastards uithangen }>

Dat hoesten doen ze juist omdat jij met masker fietst . Niet leuk.

Morrie

Berichten: 22318
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 16:59

haha ik woon in een gebouw vol Benidorm bastards, ze ontkennen corona, is maar een griepje en zij hebben de oorlog meegemaakt en overleefd dat was véél erger.
en dat zijn dan mijn buren := :roll:

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-21 17:04

En bij Pandora aan het bier