Het corona vaccin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291


akishino
Berichten: 1879
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:47

Ik twijfel op het moment over wel of niet vaccineren. Waar ik in het begin riep: ja, zo snel mogelijk! Zeg ik nu: ik wil eerst meer informatie over de verschillende vaccins.
Ik heb MS (chronische auto-immuunziekte) en reageer heftig op vaccinatie, meestal krijg ik zelfs een schub. De griepprik laat ik dus ook nooit zetten. Ik ben zelden ziek. Ik vraag me nu dus echt af waar ik het meeste last van ga hebben: corona doormaken of de vaccinatie.

Gelukkig heeft mijn neuroloog een webinar gepland samen met arts-microbioloog dr Murk waar ik aan deel kan nemen voor hopelijk wat meer duidelijkheid wat betreft ms en vaccineren.

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:51

akishino schreef:
Ik twijfel op het moment over wel of niet vaccineren. Waar ik in het begin riep: ja, zo snel mogelijk! Zeg ik nu: ik wil eerst meer informatie over de verschillende vaccins.
Ik heb MS (chronische auto-immuunziekte) en reageer heftig op vaccinatie, meestal krijg ik zelfs een schub. De griepprik laat ik dus ook nooit zetten. Ik ben zelden ziek. Ik vraag me nu dus echt af waar ik het meeste last van ga hebben: corona doormaken of de vaccinatie.

Gelukkig heeft mijn neuroloog een webinar gepland samen met arts-microbioloog dr Murk waar ik aan deel kan nemen voor hopelijk wat meer duidelijkheid wat betreft ms en vaccineren.

Ik kreeg gisteren te horen dat het niet het virus is van Pfizer maar de begeleidende stoffen waar ze nog niet genoeg over weten met bep ziektes en medicijnen
Maar zoals ik zei als iedereen rondom zich wel laat enten gaat het bescherming percentage voor de niet geënte omhoog

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:51

xGoldenHero schreef:
Nee ik laat me niet inenten, nu niet in ieder geval. Ik zie graag eerst meer onderzoek etc voordat ik dat doe. Het bericht van gisteren over dat je na de prik sowieso 2 maanden niet zwanger moet worden, ben ik erg benieuwd naar wat dan gebeurd als je dat wel wordt. Is het misschien zo dat je minder vruchtbaar wordt? Is dat nog niet bekend? Ik wil daar nog niet aan.


Dat is met heel veel medicijnen zo, omdat ze daar niet op testen.
Mocht je straks borstvoeding geven zul je hetzelfde merken: op veel medicijnen staat dat het niet met bv kan, terwijl als je de werkzame stoffen checkt via e-lactantia het gewoon samen kan.
Het is voor de fabrikant goedkoper en makkelijker om te zeggen "kan niet" dan het volledig te onderzoeken.

Edit: een risico wat bijvoorbeeld kan ontstaan bij zwangere vrouwen is dat het kindje enkele anti-stoffen meekrijgt, maar niet voldoende voor volledige bescherming. Die antistoffen kunnen vervolgens zorgen dat toekomstige entingen minder effectief zijn. Dat zijn dingen die specifiek onderzocht moeten worden.
Ik heb o.a. Om die reden de kinkhoestvaccinatie met 22wkn geweigerd en gekozen om die via het reguliere RVP te laten lopen als de kleine straks 6 weken is.
Laatst bijgewerkt door secricible op 11-12-20 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21775
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:55

Maar als de helft van Nederland zich wel vaccineert dan is de kans op verspreiden toch ook wel kleiner? Zouden er dan nog privileges moeten zijn voor mensen die gevaccineerd zijn? De niet gevaccineerden kunnen dan misschien ook wel naar een concert, wel met het risico dat ze corona oplopen, maar de groep die dan corona kan krijgen is een stuk kleiner en misschien daarom in de zorg nog wel op te vangen? Alleen dan moet je niet een hele stad hebben die niet gevaccineerd wil worden. Ik weet niet ik ben gewoon een soort van hard op aan het denken nu :') omdat ik hier zie in de pol dat het ongeveer 50/50 is.

Hoe wel als je zou zeggen voor niet gevaccineerden zijn geen andere regels, dan zouden waarschijnlijk nog minder mensen zich laten vaccineren, want veel willen het ook vanwege de vrijheidsbeperking.

NienkeThella

Berichten: 96
Geregistreerd: 08-04-13
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 09:56

Ik ga ‘m zeker wel halen, al zal het nog wel even duren voordat ik aan de beurt ben.

Ik zit zelf in de farmaceutische wetenschappen, wat het wel een stuk makkelijker maakt om een gegronde keuze te maken. Wat ik erg jammer vind is dat er, naar mijn mening, niet genoeg informatie is voor mensen die misschien niet dezelfde achtergrond hebben als ik. Er is veel foute informatie in de omgang. In mijn omgeving hoor ik veel mensen die zich niet willen vaccineren om redenen die niet waar zijn. Dat vind ik erg jammer. Natuurlijk is iedereen vrij om zijn of haar keuze te maken, maar het is zo jammer als men dat doet op basis van foute informatie.

Overigens zou ik me niet zo veel druk maken over het verkorte traject van het ontwikkelen van vaccins ;) Dat kan nu gewoon een stuk sneller omdat ze er een gigantische hoeveelheid geld tegen aan smijten. Daarnaast zit bij de gewone ontwikkeling van een medicijn vaak wat tijd (maanden) tussen elke clinical trial. Dat is nu niet zo. Zo kan het proces echt een stuk sneller verlopen.

Wel snap ik dat mensen bang zijn voor de gevolgen op de lange termijn. Al denk ik zelf dat die gevolgen niet zo groot zullen zijn, omdat het hier om mRNA gaat, en niet het virus zelf. Dat maakt het ontwikkelen van een medicijn ethisch zo lastig. Kies ik ervoor om nu een medicijn op de markt te brengen met het risico dat een kleine groep daar op lange termijn een bijwerking van ondervindt, of breng ik het medicijn niet op de markt voordat ik alle bijwerkingen weet, met het gevolg dat mensen aan de ziekte sterven...

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:00

moonsparkle schreef:
Maar als de helft van Nederland zich wel vaccineert dan is de kans op verspreiden toch ook wel kleiner? Zouden er dan nog privileges moeten zijn voor mensen die gevaccineerd zijn? De niet gevaccineerden kunnen dan misschien ook wel naar een concert, wel met het risico dat ze corona oplopen, maar de groep die dan corona kan krijgen is een stuk kleiner en misschien daarom in de zorg nog wel op te vangen? Alleen dan moet je niet een hele stad hebben die niet gevaccineerd wil worden. Ik weet niet ik ben gewoon een soort van hard op aan het denken nu :') omdat ik hier zie in de pol dat het ongeveer 50/50 is.

Hoe wel als je zou zeggen voor niet gevaccineerden zijn geen andere regels, dan zouden waarschijnlijk nog minder mensen zich laten vaccineren, want veel willen het ook vanwege de vrijheidsbeperking.


Hierover is gesproken. Op dit moment zegt het kabinet dat er geen maatregelen blijven voor individuen die zich niet enten. Wel kan het zijn dat groepen die geënt zijn eerder kunnen versoepelen. Dus bijvoorbeeld na het enten van verpleeghuisbewoners dat zij binnen de instelling geen afstand meer hieven houden.

Het is vrij simpel, zolang de vaccinatiegraad te laag is blijven er maatregelen. Voor iedereen dus. Niet vaccineren betekend dus dat je accepteert dat we als maatschappij langer in lockdown maatregelen blijven zitten.

Palmera

Berichten: 9487
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:12

Eerlijk, ik denk wel dat er naartoe gewerkt gaat worden dat bv (intercontinentaal)reizen alleen mogelijk gaat worden met een vaccin. Dan praat ik niet alleen voor NL, maar wereldwijd.
Ik weet het, er is niets bevestigd, maar dat is wat ik denk.

En nee, daar zal ik nooit voorstander van worden, sowieso niet van maatregelen, dan voelt zo'n vaccin toch als dwang.
Maar voor mij nog steeds geen reden te laten vaccineren.

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:15

Nou ik ben daar dus echt op tegen, mensen die wel het vaccin nemen meer mogen dan personen die het niet doen/mogen.

Je zou maar dat de groep behoren die op advies het vaccin niet neemt omdat deze niet veilig is. Worden keihard gestraft omdat ze wat mankeren.

Daarnaast is hier in NL geen vaccinatieplicht, dus vind dat echt niet kunnen.

En hoe willen ze dat gaan controleren? Moet je dan met een speldje gaan lopen?
Doet mij ergens aan denken dan.

En nee ik ben echt geen anti vaxxer, maar ik geloof de overheid ook echt niet blind. In het verleden hebben ze ook beweerd dat een vaccin echt veilig was, wat achteraf niet zo bleek te zijn.
Zie nu ook al de gevaren bij mensen met allergieën, dit was met het onderzoek niet naar boven gekomen. Wat is er dan nog meer niet naar boven gekomen?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:15

Palmera schreef:
Eerlijk, ik denk wel dat er naartoe gewerkt gaat worden dat bv (intercontinentaal)reizen alleen mogelijk gaat worden met een vaccin. Dan praat ik niet alleen voor NL, maar wereldwijd.
Ik weet het, er is niets bevestigd, maar dat is wat ik denk.

En nee, daar zal ik nooit voorstander van worden, sowieso niet van maatregelen, dan voelt zo'n vaccin toch als dwang.
Maar voor mij nog steeds geen reden te laten vaccineren.


En precies dit vind ik eng. Dat er door een strot geduwd moet worden je te laten vaccineren want anders doe je niet meer mee. Enge gedachte dit.

Marjo

Berichten: 37294
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:17

Ik begrijp het ergens wel. Het risico is gewoon te groot uiteindelijk, en zeker in landen waar het slecht gaat met de coronacijfers kan ik me voorstellen dat ze geen ongevaccineerde toeristen binnen willen laten.

Maar inderdaad; hoe wordt dat gecontroleerd? Medisch dossier is vertrouwelijk en privé, dus daar mag niemand iets mee doen in feite.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:19

Dat komt later in het paspoort te staan. Dus gevaccineerd krijg je een sticker en mag je door. Zonder niet.
Misschien later zelfs met evenementen, moet je bewijzen dat je gevaccineerd bent anders ben je niet welkom :Y)
Nee maar serieus, dit gaat te ver toch zo?

MarliesV

Berichten: 15241
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:20

Vind dat wel een flinke aanname, dat het je door de strot wordt geduwd.

Het is nog steeds vrijwillig en er is nergens vanuit de overheid een uitspraak gedaan dat je straks zonder vaccinatie bepaalde dingen niet mag. Dat maken mensen er zelf van.

Kritisch zijn is goed, vrijheid van denken, doen en handelen ook. Maar maak er geen complot van welke er helemaal niet is.

Qua vaccinatie: ja ik laat mij vaccineren als het kan. Sta achteraan op de lijst maar zal dit wel doen, niet zozeer voor mezelf maar wel om mijn naasten te beschermen die wel in de risico groep vallen.

HELder

Berichten: 465
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:21

Volgens mij is het nog steeds mogelijk om na vaccinatie anderen te besmetten. Je wordt waarschijnlijk alleen zelf niet of minder ziek na een eventuele besmetting. In dat opzicht lijkt een enting alleen zinvol voor de gevaccineerde zelf en niet zozeer voor het 'gemeenschappelijk belang '. Of zie ik daarbij nog iets over het hoofd?

Bron: https://www.trouw.nl/wetenschap/hoe-eff ... gle.com%2F

Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:23

Ik vind het wel ver gaan dat er een vaccinatie afgedwongen kan worden doordat het bijvoorbeeld verplicht gesteld wordt bij intercontinentale reizen, maar dat zou wel vooralsnog de enige reden zijn waarom ik het vaccin zou halen.
Zou liever langer wachten totdat het beter getest is etc. maar wil ook graag weer naar evenementen kunnen of op reis.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:24

kiki1976 schreef:
Nou ik ben daar dus echt op tegen, mensen die wel het vaccin nemen meer mogen dan personen die het niet doen/mogen.

Je zou maar dat de groep behoren die op advies het vaccin niet neemt omdat deze niet veilig is. Worden keihard gestraft omdat ze wat mankeren.

Daarnaast is hier in NL geen vaccinatieplicht, dus vind dat echt niet kunnen.

En hoe willen ze dat gaan controleren? Moet je dan met een speldje gaan lopen?
Doet mij ergens aan denken dan.

En nee ik ben echt geen anti vaxxer, maar ik geloof de overheid ook echt niet blind. In het verleden hebben ze ook beweerd dat een vaccin echt veilig was, wat achteraf niet zo bleek te zijn.
Zie nu ook al de gevaren bij mensen met allergieën, dit was met het onderzoek niet naar boven gekomen. Wat is er dan nog meer niet naar boven gekomen?

Ooit gehoord van reisvaccinaties? Dit is heel normaal hoor. Dan maar niet naar Bali als je niet gevaccineerd wilt worden.
Zoals de Britten zeggen: you can't have the cake and eat it too :+

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:29

Palmera schreef:
Eerlijk, ik denk wel dat er naartoe gewerkt gaat worden dat bv (intercontinentaal)reizen alleen mogelijk gaat worden met een vaccin. Dan praat ik niet alleen voor NL, maar wereldwijd.
Ik weet het, er is niets bevestigd, maar dat is wat ik denk.

En nee, daar zal ik nooit voorstander van worden, sowieso niet van maatregelen, dan voelt zo'n vaccin toch als dwang.
Maar voor mij nog steeds geen reden te laten vaccineren.

Maar dit is eigenlijk niet heel gek, en zeker niks nieuws, toch? Er zijn zat landen waar je een of meerdere vaccins voor nodig hebt voordat je er op vakantie kan.
Het doel is om zo'n virus uit te roeien.
Stel dat dat gelukt is in een ander land, er zijn daar helemaal geen besmettingen meer.. dan is het logisch dat zo'n land zegt: je mag hier alleen op vakantie komen als je een vaccin hebt gehad. Als je mensen binnen laat die het virus bij zich kunnen hebben dan kan daar weer de pleuris uitbreken..

Janneke2

Berichten: 22872
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:30

Change3x schreef:
Hutcherson schreef:
Nee, ik hoef hem niet. Te weinig bekend over lange termijn gevolgen.


Dit dus.


Lijkt mij vrij duidelijk : langere lockdown met alle gevolgen van dien.
Variërend van depressie, 'huiselijk' geweld en slechte schoolprestaties juist bij die kinderen die school het hardste nodig hebben,
tot economische gevolgen zoals het failliet van veel bedrijven
en in de culturele sector een enorme kaalslag.

Verder vind ik het raar om te spreken over 'privileges' voor wie geïnjecteerd is.
Het is een volstrekt normale manier van doen.
(En koning Willem I stelde bijvoorbeeld 'het pokkenbriefje' verplicht voor vele zaken, bijvoorbeeld naar school gaan.)

Biologische lange termijn effecten van een mRNA vaccin zie ik niet zo gebeuren...
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 11-12-20 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:31

Precies, verplichte vaccinaties voor reizen zijn er al lang toch?

Maar in NL is er door de overheid iig aangegeven dat er geen verschil gemaakt zal worden tussen mensen obv vaccinatie. Behalve dus wat ik al zei: het kan zijn dat groepen die het vaccin al aangeboden hebben gekregen al versoepelingen krijgen, zoals bewoners in het vph die binnen geen afstand meer hoeven te houden.

Ik kan me persoonlijk ontzettend frustreren aan mensen die enerzijds geen vaccinatie willen maar wel piepen over de maatregelen.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:35

Ik ga hem ook halen zodra ik aan de beurt ben. Waar ik dan wel van baal is dat ik in dit topic zonder bronvermelding lees dat Pfizer niet aangeraden wordt voor mensen met een immuun probleem. Aangezien ik een auto immuunziekte heb, ben ik gaan googlen, maar vind daar nog geen gegevens over. Ik kan alleen een link vinden van NOS, waarbij genoemd wordt dat het oppassen is voor mensen die zwanger zijn, koorts hebben, allergiën hebben, aids of last van bloedingen.
https://nos.nl/collectie/13850/artikel/ ... ge-groepen

Ik ga er absoluut van uit dat er genoeg getest is, iedereen die roept dat het nooit kan in zo'n korte tijd moet denk ik even stil staan bij het feit dat in dit geval van een pandemie alle tijd, aandacht en geld naar dit vaccin is gegaan, waardoor het niet meer dan logisch is dat het allemaal veel sneller kan dan normaal. Dit is natuurlijk een uitzonderlijk gebeuren. Familie van mij is betrokken bij het ontwikkelen van het vaccin, en geeft ook aan dat het allemaal via de normale kanalen is verlopen, net als anders, alleen vanwege de nood voor het vaccin, nu alle aandacht en tijd daar volledig in is gestopt, waardoor het veel sneller gaat.

Veel mensen vallen over de mogelijke bijwerkingen. Moet daarbij wel even de kanttekening plaatsen, dat wanneer je de bijsluiter leest van bijna alle medicijnen die je krijgt, daar een hele lijst aan mogelijke bijwerkingen bij staan. Maar als je ziek bent en je arts schrijft iets voor, wordt daar vaak helemaal niet naar gekeken en wordt het medicijn gewoon genomen. Nu ineens vallen veel mensen over de bijsluiter die hier mogelijk bij zit. We mogen zeker kritisch zijn, maar vind het wel bijzonder dat mensen nu ineens alleen hier kritisch lijken te zijn.

Iedereen vrij om je te laten vaccineren of niet, ik begrijp dat sommige mensen niet willen omdat ze het voor zichzelf niet als noodzaak zien. Ik hoop wel op een grote opkomst, zodat we dit virus snel redelijk stil kunnen leggen. Wat zou dat fijn zijn. Dus mocht je nog twijfelen, je doet het natuurlijk niet alleen voor jezelf, maar juist voor de samenleving waarin we graag met zijn allen meer vrijheid willen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:39

Ja, ik laat me vaccineren. Ik wilde ook meewerken aan de studie, maar mocht als zorgverlener niet mee doen. Nu de studie in de 3de fase zit, konden wij ons wel inschrijven. Ben nu aan het wachten op een antwoord of ik wel/niet mag deelnemen.

Ik laat me dan ook vol overtuiging vaccineren zodra het aangeboden wordt.

Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:42

Hubbels schreef:
Danique_G schreef:






Ach kom op , laat je toch niet gek maken, geloof je nou zo'n bericht gelijk?!



Ja stond op Facebook!


Ik hoop dat je weet dat nieuwspaal een nep nieuws site is die grappige nieuwsberichten plaatst of onzin dingen....

anjali
Berichten: 15188
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:43

8nnemiek schreef:
Palmera schreef:
Eerlijk, ik denk wel dat er naartoe gewerkt gaat worden dat bv (intercontinentaal)reizen alleen mogelijk gaat worden met een vaccin. Dan praat ik niet alleen voor NL, maar wereldwijd.
Ik weet het, er is niets bevestigd, maar dat is wat ik denk.

En nee, daar zal ik nooit voorstander van worden, sowieso niet van maatregelen, dan voelt zo'n vaccin toch als dwang.
Maar voor mij nog steeds geen reden te laten vaccineren.

Maar dit is eigenlijk niet heel gek, en zeker niks nieuws, toch? Er zijn zat landen waar je een of meerdere vaccins voor nodig hebt voordat je er op vakantie kan.
Het doel is om zo'n virus uit te roeien.
Stel dat dat gelukt is in een ander land, er zijn daar helemaal geen besmettingen meer.. dan is het logisch dat zo'n land zegt: je mag hier alleen op vakantie komen als je een vaccin hebt gehad. Als je mensen binnen laat die het virus bij zich kunnen hebben dan kan daar weer de pleuris uitbreken..

"Vroeger" was een vaccinatie tegen Gele Koorts verplicht als je naar bepaalde landen,ik meen in Afrika, wilde. Daar kreeg je een bewijs van mee. Als je dat niet had kwam je het land niet in.Ik liet me altijd bij de GGD informeren en zo nodig volspuiten voor ik op reis ging.Ondanks dat ik ook niet dol ben op vaccinaties. Maar ze zeiden daar,doe het nou maar,want anders heb je kans dat je ter plekke verplicht nog gevaccineerd wordt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37320
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:43

Het staat op meer plekken, de melding imuunproblemen is later aan het rijtje toegevoegd, -O-

Deze is van bnr
Citaat:
De FDA wijst wel op enkele onduidelijkheden rond het vaccin van Pfizer. Zo zijn er volgens de waakhond nog 'te weinig gegevens om conclusies te trekken' over de veiligheid van het middel voor kinderen onder de 16 jaar, zwangere vrouwen en mensen die lijden aan immuunziekten.


Nos

Citaat:
De deskundigen van het adviespanel hebben gediscussieerd over twee allergische reacties na het toedienen van de Pfizer-prik in het Verenigd Koninkrijk, waar deze week is begonnen met inenten. In de VS wordt het vaccin daarom niet aanbevolen voor mensen met een allergie voor een van de ingrediënten. Verder zijn er nog niet genoeg data om conclusies te trekken over de veiligheid voor kinderen onder de 16 jaar, zwangere vrouwen en mensen die lijden aan immuunziekten.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:50

Geen goede google zoektocht geweest blijkbaar :o Maar balen, ik zou graag een vaccinatie willen halen, al ga ik er vanuit dat er eerst overleg met mijn huisarts zal zijn als ik aan de beurt ben. Ik wacht het allemaal af.

secricible

Berichten: 25707
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-20 10:50

Maar immuunziektes is wel echt heel breed zeg, jeetje....