Acute aangezichtspijn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 15:18

Hoe gaat het nu met je?

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-21 15:38

Nog steeds klachten helaas , links begint de druk nu ook toe te nemen. Had huisarts gebeld maar die zei dat ik nog een week moest wachten of die neusspray werkt.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:13

Ben heel benieuwd dan!

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 19:23

Ik heb nu dus de laatste tijd nog andere klachten gekregen, een slapend hoofd tijdens slapen. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Het is hetzelfde gevoel als dat je been slaapt na een zelfde houding maar dan in mijn complete zijde van mijn gezicht (inclusief oor) waar ik op slaap inclusief schouder. Ik ben een zijslaper, altijd al geweest en vaker last gehad van mijn oren die pijn deden met slapen op de zijde waar ik op sliep , maar sinds kort is het dus mijn gehele gezicht. Nou heb ik dus een vermoedelijke fikse bijholteontsteking die al lang aanhoud (loop daarvoor nu bij KNO en binnenkort een CT scan die word gemaakt) maar vraag mij af of het daarmee te maken kan hebben of dat het zou komen door een zenuw die bekneld raakt. Het doet ook echt pijn ook met wakker worden en gebeurt meerdere malen in een nacht, draai dus ook veel. Ik heb al sinds kinds af aan een pittenkussen, een vrij hard kussen maar past zich wel aan aan je houding. Ik heb moeite met slapen met een luchtig kussen. Iemand die wel eens een slapend hoofd heeft gehad? Ik ga morgen naar de fysio en ga het daar ook even vragen.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 19:26

niet alles gelezen, maar ik zou hiervoor de osteo bellen, zonder twijfel eigenlijk.
er lopen zoveel zenuwen over en rond je hoofd dat ik dit zo'n typisch osteo-verhaal vindt.

(mocht je dit al gedaan hebben, dan zwijg ik)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:10

Hoe gaat het nu? heb je al een scan gehad?

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:15

Toen ik Covid had deed mijn hele gezicht ongelofelijk pijn. Niet enkel de holtes maar echt alles. Ik had verder geen koorts maar testte toch positief. Ben je getest zodat dat uitgesloten kan worden?


Edit: Ik lees nu ook van je slapende hoofd. Dat lijkt me toch ook meer een zenuwprobleem ofzo.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 14:32

gohya schreef:
Hoe gaat het nu? heb je al een scan gehad?

Scan gehad en er was wel een lichte afwijking te zien in de rechter kaakholte maar niet iets ergs, kno arts zei dat het dan waarschijnlijk al bijna genezen is maar ik voel mij nog steeds verrot. De pijn is natuurlijk niet te vergelijken met de eerste 3 weken, is wel echt heel anders, maar het blijft aanwezig. Of het dus een nasleep is van een holteontsteking of toch iets anders is dus nu heel lastig in te schatten.. ik ga straks de huisarts voor de zekerheid bellen, kijken wat zij er van vind van ik heb dat drukkende gevoel aan beide kanten van mijn gezicht en nog steeds mijn voorhoofd. Daarbij inderdaad slapend hoofd en ledematen die heel snel slapend voelen.

Ik ben in het begin bij mijn griep en luchtweginfectie 4 x getest. Dit was dan de laatste x rond 6 november denk ik? Toen had ik nog niet de klachten in mijn gezicht, dit begon later.

tengeltje11
Berichten: 7137
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 15:23

Ga echt eens langs bij een goeie osteopaat...

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 15:34

Ik loop bij een goede fysiotherapeut nu inmiddels anderhalve maand. Osteopaat is iets wat ik miss in de toekomst wil uittesten maar ik bewandel eerst de wegen die volgends de arts het beste zijn. Dit is of nog even afwachten of een doorverwijzing voor een neuroloog.

Tenno7

Berichten: 2247
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 23:28

Heb even je topic grotendeels doorgelezen, en ben eigelijk wel benieuwd of je pijn hebt met praten, eten, aanraken, warmte of kou en wind of veranderend weer. Als je 1 of meerdere van deze dingen hebt, zou ik toch eens kijken naar Trigeminus Neuralgie en je huisarts bellen voor carbamazepine, is het enige medicijn dat werkt en je merkt direct een enorm verschil in pijn.


Ikzelf heb dus Trigeminus Neuralgie. Van de 1 op andere dag extreme pijn. Wist echt niet meer waar ik het moest zoeken en ben toen ook opgenomen in het ziekenhuis, ze konden daar niks vinden en werd gewoon weer naar huis gestuurd, onder het mom van het zit tussen je oren en je stelt je aan. ( was 19 jaar oud toen ) dat was een enorme klap voor mij, je verwacht wel dat een ziekenhuis je helpt als je pijn hebt.. nee dus..

Maar de pijn was echt niet vol te houden.. ik ging toch nog maar weer naar de dokter, en als hij mij ook niet sirieus nam, dan was het voor mij klaar geweest, deze pijn wil je echt niet mee leven.

Gelukkig nam hij mij wel sirieus, en verwees mij door naar een neuroloog. Hier kreeg ik wel antwoorden en een vermoede voor Trigeminus Neuralgie. Als de carbamazepine zou aanslaan dan was het vrijwel zeker.
Dat deed het gelukkig en wat een verademing.

Een heel traject er achteraan gehad met 3 hersenoperaties en een bestraling. De pijn is ongeveer 30% minder geworden, maar helaas wordt ik nooit meer pijnvrij. Ik slik momenteel ook geen carbamazepine meer ivm ernstige bijwerkingen. Maar nu na 8 jaar ben ik redelijk gewendt geraakt aan de pijn en er een beetje mee leren leven.
Ben wel 100% afgekeurd.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 16:24

Tenno7,

Ik heb een constante druk in mijn gezicht rond wangen en neus en voorhoofd, stekende pijnscheuten vanuit mijn kiezen op momenten en heb last met slapen en eten, praten ook zo nu en dan. Ik overweeg idd om doorverwijzing naar neuroloog te vragen als er niks uit de bloeduitslagen van de reumatoloog komt. Wind is ook vervelend maar als mn gezicht echt bevroren is heb ik weer minder last lijkt :7

Tenno7

Berichten: 2247
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 22:21

Rennie89 schreef:
Tenno7,

Ik heb een constante druk in mijn gezicht rond wangen en neus en voorhoofd, stekende pijnscheuten vanuit mijn kiezen op momenten en heb last met slapen en eten, praten ook zo nu en dan. Ik overweeg idd om doorverwijzing naar neuroloog te vragen als er niks uit de bloeduitslagen van de reumatoloog komt. Wind is ook vervelend maar als mn gezicht echt bevroren is heb ik weer minder last lijkt :7


Oke, lijkt me idd heel verstandig om even bij een neuroloog langs te gaan. Er is ook een fb groep voor mensen met aangezichtspijn. Misschien dat je daar meer soortgelijke klachten kan vinden. Je hebt namelijk typische aangezichtspijn en A typisch. Dat van jou klinkt meer a typisch.

Ik had echt extreme aanvallen bij het praten en eten. Ze duurden ongeveer 2 minuten en dan zakte het weer af, maar kwam wel echt 100x per dag als het niet meer was. Zat op en duur alleen nog maar aan het vloeibaar voedsel.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 15:53

Ik ga zo naar de neuroloog. Klachten blijven in golven komen, maar hoofdpijn blijft 24/7 en de druk in mijn gezicht ook met pijnscheuten in aanvallen vooral rechts in aanvallen maar ook links. Nog steeds extreem moe, slaap niet goed, word elke ochtend wakker met een gevoel alsof ik aangereden ben of flink klappen heb gehad.

Ben benieuwd wat de neuroloog gaat zeggen..

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:25

Succes! Wel heftig zeg, ik hoop dat de neuroloog je wat antwoorden of aanvullende onderzoeken kan bieden.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:32

Ik heb precies hetzelfde. Bij mij vermoeden ze dat het komt doordat ik een bepaalde mutatie van een gen heb waardoor het herpesvirus nooit tot rust komt en blijft woekeren in mn zenuwen.

Ik heb amitriptyline, een morfine pleister en snelwerkende morfine.

Heb idd ook Carbamazepine geprobeerd maar de bijwerkingen waren bijzonder. De bijwerkingen van de amitriptyline en de morfine zijn ook niet fraai maar beter uit te houden. Wel +15 kg :(

Deugenietje

Berichten: 2006
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 16:50

Sterkte



Ik had een puntwortelontsteking en er was niks te zien op de foto's

TheWelsh

Berichten: 1599
Geregistreerd: 19-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-21 17:30

Iris82 schreef:
Ik heb precies hetzelfde. Bij mij vermoeden ze dat het komt doordat ik een bepaalde mutatie van een gen heb waardoor het herpesvirus nooit tot rust komt en blijft woekeren in mn zenuwen.

Ik heb amitriptyline, een morfine pleister en snelwerkende morfine.

Heb idd ook Carbamazepine geprobeerd maar de bijwerkingen waren bijzonder. De bijwerkingen van de amitriptyline en de morfine zijn ook niet fraai maar beter uit te houden. Wel +15 kg :(


Ik ook precies +15 sinds ik amitriptyline en fentanylpleisters heb :(

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-21 18:00

Ze vermoeden dat het wellicht SUNCT hoofdpijn is, ik ga nu een medicatie starten, die ook voor epilepsie word gebruikt. MRI scan gaat ook nog gemaakt worden voor de zekerheid. Naam van medicatie vergeten maar haal het nu op. Zal het zo plaatsen

Edit;
Lamotrigine disper mylan 25 mg, eerste 2 weken 25 mg daarna ophogen naar 50mg

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 10:15

Dus toch het SUNCT syndroom, heb ik ook.Ik heb er nu gelukkig al een poosje geen last van,ik neem dagelijks Ibuprofen.
Maar ik ben heel bang dat het getriggerd wordt straks bij de operatie aan mijn oog.Dat was bij de vorige operatie ook al.
Pas na 6 weken werd de hoofdpijn minder door de Ibuprofen.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 11:15

daar gaat het vermoeden naar uit... omdat ik veel klachten heb is het lastig om een diagnose te stellen... ik heb door de pijn wel eens tranende ogen maar of dat uit pijn komt of echt getriggerd word door die hoofdpijn geen idee... ibuprofen werkt bij mij niet.

Maar bij jou is deze diagnose dus ook gesteld? Hoe zijn ze daarbij gekomen? En hoe vaak en lang heb je die aanvallen?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:46

Klopt,bij mij is deze diagnose gesteld door een arts in het ziekenhuis op de pijnpoli.
Ik heb de aanvallen als de zenuw getriggerd wordt, door een operatie weet ik nu.Waardoor nog meer is nog onbekend.De aanval duurde 6 weken! Ik kon niks dan alleen maar op de bank liggen.Was zo erg dat ik hoopte de volgende morgen niet meer wakker te worden.Na 6 weken werd het langzaam minder.Je kan het weken lang hebben en dan weer een hele tijd niet.
Ik kreeg ook lyrica en morfine maar dat hielp niks.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 11:49

En daar buiten om ben je wel pijnvrij? Ik loop hier nu mee sinds november, dus bijna 3 maanden pff... het begon aan 1 kant heftig en daarna dus hele gezicht maar minder intens en dat blijft hetzelfde helaas... had je ook dat drukkende gevoel in je gezicht en voorhoofd ?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 11:54

Ja ben nu pijnvrij! Ik had de hoofdpijn vooral in de gehele linkerhelft, voor, zijkant en achterkant.Idd. ook drukkend, stekend en ook bij het jukbeen.
Het is een zeldzame aandoening.
Ik heb ook 2 cortisone injecties gehad in me gezicht, maar die hielpen niet.

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Acute aangezichtspijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 11:59

Oké en had je de pijnscheuten ook in je kaken en kiezen? Ik kan zo weinig vinden aan ervaringen over deze aandoening, enkel medische webpagina’s van artsen. Maar wel super dat het dus ook weer weg kan gaan volledig... dat is wel echt fijn..,