Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caily

Berichten: 12519
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 05:17

Jaan81 schreef:
Ik vind de MapMyFitness best oké, flink wennen wel natuurlijk. Alleen k.u.t. dat ze geen optie tot paardrijden hebben.


Jawel hoor :)

Nu op zoek naar iets wat koppelt aan mijn polar horloge....

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:21

pffff ik dacht ik kan tot maart nog lekker alles bekijken....
had inderdaad ook nog een screenshot willen maken van wat dingen.... echt jammer

Jaan81 schreef:
Ik vind de MapMyFitness best oké, flink wennen wel natuurlijk. Alleen k.u.t. dat ze geen optie tot paardrijden hebben.


Jawel hoor! Horseback Riding heet het bij mij in de app.

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 09:46

Caily schreef:
Jaan81 schreef:
Ik vind de MapMyFitness best oké, flink wennen wel natuurlijk. Alleen k.u.t. dat ze geen optie tot paardrijden hebben.


Jawel hoor :)

Nu op zoek naar iets wat koppelt aan mijn polar horloge....

Ik heb 'm gevonden ja. :j
Ik neig ernaar om bij deze te blijven, kan alleen m'n weg nog niet vinden in de statjes. Challenge kan alleen niet voor paardrijden, zie de gemiddelde snelheid, kaartje, voor mij tot nu toe voldoende, maar dus niet geheel passend.

Maar mochten we hier een challenge etc opzetten met een andere, ga ik daar mee mee.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:19

Zouden we mapmyrun daar niet voor kunnen contacteren, voor die challenge toe te voegen?

Tancreda4

Berichten: 24071
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:21

Dat je het niet meer kan bekijken vind ik echt heel jammer. Maar nog naarder vind ik dat ze enorm promoten naar mapmyrun te gaan, en dsat je daar je endomondo geschiedenis in kan zetten. Maar dat dat nu alleen maar file per file kan.

Dat betekend in mijn geval bijna 1570 bestanden. En dan importeerd hij ook alle paardrijden onder 'generic' ipv horseriding. Ik baal echt enorm, dit is geen doen -:(-

En, zowel app als site waren gisteren zo traag als dikke stront en liepen steeds vast.... %)

kimberley23

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:28

Tancreda4 schreef:
Dat je het niet meer kan bekijken vind ik echt heel jammer. Maar nog naarder vind ik dat ze enorm promoten naar mapmyrun te gaan, en dsat je daar je endomondo geschiedenis in kan zetten. Maar dat dat nu alleen maar file per file kan.

Dat betekend in mijn geval bijna 1570 bestanden. En dan importeerd hij ook alle paardrijden onder 'generic' ipv horseriding. Ik baal echt enorm, dit is geen doen -:(-

En, zowel app als site waren gisteren zo traag als dikke stront en liepen steeds vast.... %)


Maar je kunt je workouts toch syncen naar MapMyRun via de connectie naar MapMyFitness (of doet dat het ook niet meer sinds 1 januari?) Dan zet Endomondo het voor je om ipv dat je dit zelf hoeft te doen. Bij mij staan ze er heel netjes in (duurde wel een paar dagen)

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:29

Tancreda,
ik weet niet of het nu nog kan, maar ik kon in mapmyfitness gewoon aanvinken dat ik wil connecten met Endomondo (of in endomondo connecten met mapmyfitness? dat weet ik even niet meer haha).
Dit werkte bij mij goed. De sporten worden ook niet als generic ingeladen, maar echt wat je gedaan hebt.
Stuk voor stuk is inderdaad onbegonnen werk (dan zou ik 7 of 8 jaar aan gegevens over moeten zetten met 5 tot 10 workouts per dag :+ )...

Tancreda4

Berichten: 24071
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:35

Nope dat kan niet meer want de app is uit de lucht, dus niets meer on te syncen. Je kan de stappen nog doen maar de connectie wordt niet gelegd en het vinkje verschijnt dus niet om oude workouts over te zetten.

Je kan je data alleen per mail krijgen. Dat is er super snel hoor, met een dag. Maar heb je dus weinig aan als je het handmatig moet overzetten EN moet aanpassen.

Je zou zeggen dat ze mapmy er op hadden aangepast bulk import te kunnen doen. Maar helaas.
Voor mij is het ook 7 jaar data.
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 02-01-21 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:36

Ik kon via de laptop inderdaad gewoon mapmyfitness en endomundo connecten (en connect van Garmin ook) en alles is netjes overgenomen vanaf 2014 hoor

Tancreda4

Berichten: 24071
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:37

Varekaj schreef:
Ik kon via de laptop inderdaad gewoon mapmyfitness en endomundo connecten (en connect van Garmin ook) en alles is netjes overgenomen vanaf 2014 hoor


Voor 31 december dan... Nu lukt het (bij mij) niet meer. Diverse internet explorers geprobeerd (safari, chrome, edge)

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 12:23

Petrichor schreef:
Ik ben ook nog even aan het oriënteren geweest omdat MapMyRun mij niet echt bevalt. Vind het ronduit belachelijk dat ze zo'n goede app als Endomondo maar weg doen en dan verwachten dat je overgaat op MapMyRun.

Tot op heden vind ik Sportracive een fijne app, heb er nog niet echt een hele route mee getrackt maar de app zelf vind ik prettig. Geen vervelende reclames super overzichtelijk en je kan hem op paardrijden zetten!!


Heet die app echt Sportactive? Ik kan m niet vinden. Alleen Sportactives onder het kopje ‘winkelen’. Dat is m vast niet.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:19

Ik heb t al gevonden. Niet voor apple beschikbaar. Heb nu Relive, Runkeeper en Sportstracker erop staan. We gaan het meemaken. Relive filmpjes klinkt leuk, maar mijn tfoon zit in mijn zak, dus daar is weinig zicht :D

Femke_Tweety

Berichten: 12010
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:27

Er is
Map my run
Map my fitness
Map my walk


Ziet er allemaal vergelijkbaar uit.
Maar zijn blijkbaar toch verschillende dingen.

Iemand enig idee hoe dat nou zit?
Wat zijn daar de verschillend dan?

Femke_Tweety

Berichten: 12010
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:19

Goed, ik baal dus. :(

Ik dacht dat er vanaf 1 januari geen support meer was, maar dat alles in principe zou blijven werken tot maart.

Verkeerd begrepen, maar daarom ook nog niet voldoende met andere apps getest.


Nu maar even hoog tempo testen dan :')



Afbeelding

Coentjuh

Berichten: 9858
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:10

Heb de Sportractive er weer afgegooid, kan geen vrienden volgen. Nu Sports Tracker aan het uitproberen. En ik merkte idd dat Endomondo het ook helemaal niet meer doet! Ik dacht ook dat je het nog wel in kon zien enz. Worden je privé gegevens automatisch verwijderd eigenlijk..

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:19

Ik heb vandaag Relive er ook eens bijgepakt en die werkt toch wel erg prettig. Ik gooi Komoot eraf en ga voorlopig verder met Sportstracker en Relive.

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:29


Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:31

Tancreda4 schreef:
Varekaj schreef:
Ik kon via de laptop inderdaad gewoon mapmyfitness en endomundo connecten (en connect van Garmin ook) en alles is netjes overgenomen vanaf 2014 hoor


Voor 31 december dan... Nu lukt het (bij mij) niet meer. Diverse internet explorers geprobeerd (safari, chrome, edge)


Het is gewoon genaaid dat ze zeggen dat je data tot 31 maart beschikbaar blijft want feitelijk klopt t wel maar alleen een download blijft dus beschikbaar. Ik vrees dat zon connectie nu niet meer lukt...

Tancreda4

Berichten: 24071
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 20:37

Nou idd genaaid. Precies hoe ik me voel. Je kan helemaal niet meer zelfstandig bij je data, alleen stomme files via de email. Oké, je foto's krijg je er ook bij. Maar onduidelijk bij welke file/datum etc die hoorde. Super zonde. Het is gewoon kak.

Er zijn ergere dingen in de wereld, I know. Maar was echt wel pissed afgelopen dagen :=

Vandaag met mapmy getrackt. Het is niet anders :)

Laura_Zodine

Berichten: 599
Geregistreerd: 23-07-11

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 01:09

Mapmyrun vind ik tot nu oe niet denderend.. het is niet hetzelfde als endomundo :( Weet iemand een app met paardrijden waarmee je ook aan je fitness tracker kan koppelen? ik heb een honor band 5 maar met de huawei health app heb je alleen lopen, hardlopen, fietsen, zwemmen of "free training"

Jaan81

Berichten: 7609
Geregistreerd: 07-10-05
Woonplaats: Goedereede

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:30

Ik ben nu een paar dagen met MapMy bezig en valt me mee. Is even wennen natuurlijk, maar is niet slecht. Alleen dus geen paardrijden in een Challenge...

Overigens heb ik in MapMy nu wel al m'n activiteiten terug. Keurig overgezet dus. Gelukkig.

lovehaffie

Berichten: 893
Geregistreerd: 08-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:01

Ik kom al dagen mijn endomondo account niet om gegevens te downloaden... Ik kan zeg maar niet inloggen om te downloaden, hebben meer mensen dat?

Dais_

Berichten: 4045
Geregistreerd: 06-03-05

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:16

Ik kreeg vandaag mail van endomondo met een overzicht van mijn workouts in december en dat ik zo voort moet doen. Ja, wel een app uit de lucht halen maar niet even je mailings aanpassen.

Ik had heel even hoop dat ze zich bedacht hadden, maar helaas.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:19

Dais_ schreef:
Ik kreeg vandaag mail van endomondo met een overzicht van mijn workouts in december en dat ik zo voort moet doen. Ja, wel een app uit de lucht halen maar niet even je mailings aanpassen.

Ik had heel even hoop dat ze zich bedacht hadden, maar helaas.

Inderdaad! En dat je vooral met je vrienden ook door moest en een strikje over premium 8)7

Mijn paardrijden van donderdag wat onder overig geregistreerd is, stond nu ook in dat kleurtje erbij..... De workout die ik niet meer heb kunnen wijzigen.....

Bagheera_206

Berichten: 25906
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Goede vervanger voor Endomondo sportapp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 08:53

Het is gelukt om MMR te connecten met Endomondo. Nu even hopen dat al mijn history netjes wordt gesynchroniseerd... :=