Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pindabear

Berichten: 377
Geregistreerd: 15-11-19

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:07

Bij mij hadden ze het gehecht.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:14

Bij mij is beneden ook gehecht, boven niet. Ik denk dan dat het vanaf boven komt, maar beneden doet het meeste pijn..

Boterbloem90

Berichten: 558
Geregistreerd: 28-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-20 16:37

Ik heb ze 2 jaar geleden laten trekken. Rond oktober de 1e rechtsonder en in december de 2e linksonder. De 1e was er zo uit en amper last van gehad. De 2e moest tijdens het trekken bij verdoofd worden en had wat tijd nodig om eruit komen. Daarna 2 weken pijnstilling gebruikt, zonder deed teveel zeer. Ze zijn niet gehecht en bloedde niet veel daarna.
Paar maanden daarna opeens pijn bij mijn kaken/plek waar de verstandskiezen zaten, net een soort van kramp. Oefeningen gekregen en na een paar weken was het weer net zo plotseling weg. Geen idee of het te maken mee had, maar erg vervelend was het wel.

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-20 13:50

Ik had 5 verstandskiezen.. komt bijna nooit voor, maar ik had geluk haha.
Mijn tandarts wilde dat ik ze er uit voorzorg uit liet halen, omdat hij bang was dat ze schade zouden gaan aanbrengen aan mijn andere kiezen.
4 kiezen waren door, de 5e zat verstopt ik mijn kaak.

Omdat ik ook heel veel schrik had, dit onder narcose laten doen. Alle 5 in 1x eruit :D

Van tevoren was ik super nerveus en bang. Maar het viel me enorm mee. Heeft niet overmatig gebloed, deed alleen de 1e dag nog wat zeer en het herstel ging super snel. Ik was na 2 dagen alweer aan het werk :D ik had alleen nog wat dikke wangen haha.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 08:43

Fijn dat het zo voorspoedig ging Hedi! Ik hoopte vandaag ook weer aan het werk te kunnen maar heb nog ontzettende last van napijn en mijn wang is ook helemaal opgezet en gevoelig..

_Hedi

Berichten: 1691
Geregistreerd: 11-12-13
Woonplaats: Sterksel

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-20 09:28

Vervelend! Mijn wangen waren ook nog dik en gekleurd toen ik weer aan het werk ging hoor, alleen bijna geen napijn meer gelukkig. Maar ik werd wel gek aangekeken haha! (Ik ben opticien en werk in een winkel).
Veel beterschap gewenst nog!

pinto_1

Berichten: 2565
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 21:40

Hoe gaat het hier met iedereen, goed aan het herstellen?

Hier helaas nog na 5 dagen een flink ei aan mijn kaak. 's Nachts nog wel een pijnstiller, overdag valt het mee. Ik was (en ben) alleen zo bang om terug te moeten.
Gaat ook nog iedereen zeggen dat het vast ontstoken is... %)

Gelukkig zei mijn buurvrouw (tandarts) dat het ook gewoon met het herstel te maken kan hebben, dus maar even wachten tot aanstaande woensdag. Pijn valt mee, alleen 's nachts lig ik er op dus dan word ik wel met pijn wakker. Duimen dus dat het volgende week beter gaat.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-20 22:31

Bij mij ging het een stuk beter, maar vanavond toch weer wat pijn.. Zal inderdaad het herstel zijn!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 12:28

Zwelling kan best lang blijven, mijn kaken zijn ruim 2 weken dik geweest. Als de pijn overdag zonder pijnstillers te doen is zou ik me niet al te veel zorgen maken!

pinto_1

Berichten: 2565
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-20 15:07

Pepperrr schreef:
Zwelling kan best lang blijven, mijn kaken zijn ruim 2 weken dik geweest. Als de pijn overdag zonder pijnstillers te doen is zou ik me niet al te veel zorgen maken!


Ah, dank je, stelt me weer wat gerust. Pijn valt inderdaad mee (alleen met het bewegen van mijn kaken en aanraking). Heb wel het gevoel dat het dunner wordt, alleen heel langzaam.
Bij de kaakchirurg deden ze het alleen voorkomen alsof je na 2 dagen weer helemaal hersteld was, dat hadden ze beter niet kunnen zeggen. ;)

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:10

Ik zit nu in de wachtkamer bij de tandarts te wachten voor het trekken van mijn verstandskies... -O-

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:19

Het komt vast goed!

Ik moet volgende week vrijdag nog eentje boven. Ik heb van mijn vorige nog wel dat het heel erg stinkt, ondanks dat ik veel mijn mond spoel.. Zijn er meer die dat hadden?

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:20

Succes Druif!

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 10:52

Ik ben weer thuis, het viel weer reuze mee gelukkig. Hopelijk herstelt het snel zonder rare dingen. Nu lekker op de bank met Netflix :D

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 16:57

Ff een topic opgezocht. Ik lees graag ervaringen.

Compleet onvoorbereid eergisteren twee verstandskiezen laten trekken. Onder. De eerste 24 uur waren acceptabel. Maar inmiddels lig ik met koorts op de bank, vannacht niet geslapen van de pijn en ik ga kapot.

Blijk meerdere zenuwbanen in m’n onderkaak te hebben, geen idee of dat zorgt voor al die kaakpijn maar alle tips en trucs zijn welkom. Las net al iets over ijsjes. Ben idd ijsblokjes aan het sabbelen.

Ketly

Berichten: 5930
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:09

Onder is inderdaad een ellende! Ik heb zware ibuprofen meegekregen en daarmee was het redelijk uit te houden.

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 17:12

Bij mij was het ook een hel.. ik had in 2 afspraken links en rechts weg moeten halen. waarvan links onder de zenuw geraakt is en na gok.. 6/7 jaar nog steeds het gevoel anders/minder is.

ook ontstoken door moeilijk schoon te maken. dus met spuitje en zout water spoelen.

wel had ik zakjes met pijnstilling die je moest oplossen in water. dat werkte wel als een tierelier. En dat elke x uur nemen. heb je dat gekregen?

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:52

Mooi balen dat je zoveel last hebt! Ik heb een paar maanden terug mijn verstandskies onder laten trekken, maar geen centje pijn gehad, gelukkig.

Hopelijk trekt het snel weer bij!

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 18:59

Mandarijn12 schreef:
Ff een topic opgezocht. Ik lees graag ervaringen.

Compleet onvoorbereid eergisteren twee verstandskiezen laten trekken. Onder. De eerste 24 uur waren acceptabel. Maar inmiddels lig ik met koorts op de bank, vannacht niet geslapen van de pijn en ik ga kapot.

Blijk meerdere zenuwbanen in m’n onderkaak te hebben, geen idee of dat zorgt voor al die kaakpijn maar alle tips en trucs zijn welkom. Las net al iets over ijsjes. Ben idd ijsblokjes aan het sabbelen.


Heb je de kaak chirurg al gebeld? Kan ook zijn dat er een ontsteking zit

Mandarijn12

Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:32

Van ontstekingen krijg ik direct koorts, dus dat is het niet. Denk die zenuwen. Sinds een uurtje wordt het enigszins dragelijk maar nog steeds fiets pijnlijk. Wie bedenkt dit?

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:33

Normaal wordt er gezegd bij koorts of extreme pijn dat je moet bellen. Kan zijn dat je andere pijnstillers krijgt.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:35

Mandarijn12 schreef:
Van ontstekingen krijg ik direct koorts, dus dat is het niet. Denk die zenuwen. Sinds een uurtje wordt het enigszins dragelijk maar nog steeds fiets pijnlijk. Wie bedenkt dit?


Heb je ook pijnstillers?

Ik kreeg in eerste instantie 3x ibuprofen 600mg en 4x paracetamol voorgeschreven. Dat werd gewoon standaard voorgeschreven bij iedereen.

Mars

Berichten: 33269
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Verstandskies laten trekken bij kaakchirurg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:41

Ik kreeg geen pijnstilling voorgeschreven maar koorts lijkt me altijd reden om even contact op te nemen.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:44

Verhoging is vrij standaard bij het trekken van je verstandskiezen, echt hoger dan 38.5 is wel bellen.

Edit: sowieso zou ik bellen als je geen pijnstillers voorgeschreven hebt gekregen. Ibu is ook ontstekingsremmend natuurlijk.

pinto_1

Berichten: 2565
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 21:49

Hier helaas ook niet zulke fijne ervaringen.

Had de wortels tegen de zenuwen liggen, en ik ging ook kapot van de pijn. De voorgeschreven paracetamol hielp niet, en ook de zwaardere medicatie die nog in de medicijnkast lag niet.
Heb echt moeten doorbijten, liggend op bed en mezelf bezig houden met "mind spelletjes". Om afleiding te zoeken. Ondertussen de kaakchirurg vervloeken trouwens. :')

Op gegeven moment zakte de ergste pijn af, en was het uit te zingen met de medicatie.

Ondanks dat iedereen zei dat het ontstoken moest zijn (gezien de zwelling en de pijn) had ik gelukkig een lieve buurvrouw die tandarts is en zei dat het af en toe wat heftiger kan zijn, en ik twee weken moest geven om alles te laten bezinken.
Dat stelde me gerust, heb wel vrij lang vloeibaar gegeten, maar uiteindelijk is het toch goedgekomen.