Natuurlijke producten ondersteunend aan je normale voeding?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:44

8nnemiek schreef:
Er zijn vitamines en mineralen die elkaar aanvullen, maar ook die de opname van elkaar hinderen. Dus daar probeer ik wel soms rekening mee te houden. Zo is het bij een ijzerrijke groente slim om ook iets met veel vitamine C te eten, zoals paprika.

Verder drink ik regelmatig (niet dagelijks maar wel een paar keer per week) brandnetelthee, dat is bloedzuiverend en werkt ontstekingsremmend. Bijvoorbeeld handig als je gevoelig bent voor blaasontsteking.


Ik eet sinds een tijdje elke dag een smoothie op basis van spinazie. Daar doe ik inderdaad wat fruit bij. Kun je teveel spinazie eten?

Sizzle

Berichten: 35697
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Natuurlijke producten ondersteunend aan je normale voeding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:46

Ja, je kunt zeker teveel spinazie binnen krijgen vanwege de hoeveelheid nitriet.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:52

balance schreef:
8nnemiek schreef:
Er zijn vitamines en mineralen die elkaar aanvullen, maar ook die de opname van elkaar hinderen. Dus daar probeer ik wel soms rekening mee te houden. Zo is het bij een ijzerrijke groente slim om ook iets met veel vitamine C te eten, zoals paprika.

Verder drink ik regelmatig (niet dagelijks maar wel een paar keer per week) brandnetelthee, dat is bloedzuiverend en werkt ontstekingsremmend. Bijvoorbeeld handig als je gevoelig bent voor blaasontsteking.


Ik eet sinds een tijdje elke dag een smoothie op basis van spinazie. Daar doe ik inderdaad wat fruit bij. Kun je teveel spinazie eten?


Ja dat kan zeker, er zit oxaalzuur in wat nierstenen kan veroorzaken. Af en toe is natuurlijk geen probleem, maar ik zou het zeker niet elke dag nemen.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:54

Ik schrik ervan Sizzle/moonsparkle Denk je dat 1 smoothie elke dag teveel is? Ik zou niet weten wat ik anders als basis moet gebruiken. Teveel fruit is geen optie, zuivel producten ook niet. Tofu misschien?

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:59

balance schreef:
Ik schrik ervan Sizzle/moonsparkle Denk je dat 1 smoothie elke dag teveel is? Ik zou niet weten wat ik anders als basis moet gebruiken. Teveel fruit is geen optie, zuivel producten ook niet. Tofu misschien?


Ik durf niet te zeggen wat precies teveel is :o , ik weet niet hoeveel je er in doet en het gehalte kan volgens mij ook nog wisselen. Wel denk ik dat elke dag niet aan te raden is door de oxaalzuur. Google er zelf even op om daarin een beslissing te maken of je het dagelijks wilt nemen.

Sizzle

Berichten: 35697
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 21:59

Alles wat je elke dag eet is al snel te veel in mijn ogen.
Gewoon zorgen dat je goed gevarieerd eet.
Zo is bloemkool een prima groente maar eet je er te veel van dan induceerd het botafbraak.
Vis is goed, maar iedere dag vis is teveel zware metalen.
Tofu is een goede afwisseling, maar iedere dag soja kan hormoonproblemen geven.
Het is ook goed om te kijken naar groentes die familie zijn van elkaar, varieren maar binnen dezelfde familie is ook niet enorm zinvol.

kiwiwitje

Berichten: 20112
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:01

Ik drink regelmatig water of thee met een schijfje gember
En ik slik standaard magnesium omdat dit een positief effect op mn allergieen en spieren heeft. Ik had meer dan maandelijks migraine achtige klachten en sinds de magnesium zeer zelden nog.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:02

Andijvie werkte voor mij ook in smoothies. Boerenkool is pittiger maar op zich ook te doen (diepvriesblokjes die ik de avond vantevoren in de blender gooide zodat ze daar alvast konden ontdooien).

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:12

Bedankt voor dit topic. Jeetje, ik had me veel beter moeten informeren hierover. Ik gebruik ook medicijnen en in mijn familie zijn de nieren nogal een puntje.
Pasgeleden een hele berg berg bloemkool verwerkt en ingevroren als vervanging van aardappels.

Boerenkool heb ik geprobeerd (rauw) en dat was geen succes :D

Marije112

Berichten: 3396
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-20 09:44

Ik was even verdwenen, maar ik ben weer terug!

Sizzle, ik begrijp goed wat je zegt, helaas is het vers en gevarieerd hier niet echt aan de dag :') .
Ik bedoelde met mijn vraag inderdaad iets wat je elke dag eet of drinkt (behalve koffie :+ ) ter ondersteuning :j .