Iemand verstand van bloedsuikers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:25

bigone schreef:
Ts, ik weet niet hoe laat die vriend komt maar wanneer ook die meter dit aangeeft dan als de duvel de hap bellen. Zeg maar dat je je erg slecht voelt en verzin er iets omheen maar zorg dat je vandaag nog terecht kunt.


Mee eens. Met dit verhaal kan je nu al de huisartsenpost bellen.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 10-10-20 10:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:25

Waar ik het meeste over val is dat je niet zomaar uit joligheid een keer geprikt had. Je had al een buikgevoel dat er iets niet goed is door je urine en een stapel vage klachten en de meter bevestigd eigenlijk dat gevoel.
Hoe dan ook hoop ik dat het vandaag gewoon even duidelijk wordt want zit hier nog steeds met open mond dat een assistente je met zulke waardes niet langs laat komen, echt te idioot voor woorden.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 10:25

Ik wacht nu toch op mijn kennis


Ik hoef niks verder uit het topic te halen heb goede tips en adviezen wacht op mijn kennis die zeker een goede meter heeft blijkt het te hoog ga ik van daar uit stappen ondernemen.

Dus als jullie mijn topic irritant vinden omdat ik niet gelijk naar doktersdienst vlieg voor ik überhaupt weet of mijn meter goed is mag hier wel een slotje op

Suzanne F.

Berichten: 49274
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:25

Ik zou zelf zo snel mogelijk een ander betrouwbare testapparaat willen bij zulke uitslagen. Ik zou zelf nooit dagen wachten maar goed. Hopelijk komt die vriend snel en heb je meer duidelijkheid.

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:26

Bel de huisartsenpost.. Geef aan dat je klachten hebt en al een paar dagen deze suikers meet, ik weet zeker dat ze je laten komen.. Dit is niet goed voor je.. Maarja wie ben ik? :(

Sizzle

Berichten: 35704
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:27

Als je inderdaad zo hoog zit op de andere meter dan zou ik ook echt een officiele klacht indienen hoor.

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:27

SecretLIN schreef:
Ik wacht nu toch op mijn kennis


Ik hoef niks verder uit het topic te halen heb goede tips en adviezen wacht op mijn kennis die zeker een goede meter heeft blijkt het te hoog ga ik van daar uit stappen ondernemen.

Dus als jullie mijn topic irritant vinden omdat ik niet gelijk naar doktersdienst vlieg voor ik überhaupt weet of mijn meter goed is mag hier wel een slotje op



Ik denk dat mensen dit doen uit bezorgdheid. Ik snap dat het ook erg spannend is

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:28

Ik had als mijn dokter mij niet wou helpen, al dagen geleden naar spoed gegaan met zo een waarden. Of tenminste direct een ander apparaatje gaan halen of lenen.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:29

SecretLIN schreef:
Ik wacht nu toch op mijn kennis


Ik hoef niks verder uit het topic te halen heb goede tips en adviezen wacht op mijn kennis die zeker een goede meter heeft blijkt het te hoog ga ik van daar uit stappen ondernemen.

Dus als jullie mijn topic irritant vinden omdat ik niet gelijk naar doktersdienst vlieg voor ik überhaupt weet of mijn meter goed is mag hier wel een slotje op


Ik denk dat de meeste je topic niet irritant vinden, ik denk dat ze zich een beetje zorgen maken.

Kijk. Het is goed mogelijk dat er niks aan de hand is. Maar als je meter wel goed is dan moet er echt iets gebeuren.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:30

Sizzle schreef:
Waar ik het meeste over val is dat je niet zomaar uit joligheid een keer geprikt had. Je had al een buikgevoel dat er iets niet goed is door je urine en een stapel vage klachten en de meter bevestigd eigenlijk dat gevoel.
Hoe dan ook hoop ik dat het vandaag gewoon even duidelijk wordt want zit hier nog steeds met open mond dat een assistente je met zulke waardes niet langs laat komen, echt te idioot voor woorden.


Dit, je bent niet voor niets gaan testen he. Dat buikgevoel zegt ook iets he

Sintara

Berichten: 7419
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:31

Dit zijn echt gevaarlijk hoge waardes ts, al drie dagen lang.

Mijn oma kreeg dit als diabeet alleen voor elkaar door de pot chocotoffies te plunderen. Ze werd dan letterlijk elk uur gecheckt, dag en nacht omdat deze waardes gevaarlijk zijn voor de gezondheid
Laatst bijgewerkt door Sintara op 10-10-20 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:31

NatasjavE schreef:
Die urinestrips kan je ook bij ‘t Kruidvat kopen.


Ah handig. Dat kost ook niet veel moeite eigenlijk. En als er geen suiker in de urine zit, kan je er vanuit gaan dat die worden van meer dan 30 niet kloppen en je apparaatje niet werkt.
Maar bon. Hoop dat je vriend er snel is.
We vinden je niet irritant, maken ons enkel zorgen.

secricible

Berichten: 25698
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:34

Als je achter elkaar 2 verschillende vingers prikt, krijg je dan wel dezelfde waardes uit het apparaat?

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:51

Ts ik vind je topic niet irritant ik maak.me enkel zorgen en ik denk dat je gewoon zo vast houdt aan "hij is vast kapot" omdat je gewoon heel erg bang bent dat het echt is en dat snap ik heel goed! Ik verwacht geen andere meting bij het apparaat van je kennis dus dan wil ik je verder heel veel sterkte wensen.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:52

Sizzle schreef:
Als je inderdaad zo hoog zit op de andere meter dan zou ik ook echt een officiele klacht indienen hoor.

En dit ook ja.

Iris82

Berichten: 39854
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:57

Ze blijft t komende uur echt nog wel in leven hoor.. Het heeft geen zin om zo door te drammen over de HAP terwijl ze op die kennis wacht. :n

Mellow

Berichten: 6477
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:37

Ik snap wel een beetje waar de reacties weg komen. Mensen maken zich oprecht zorgen. En doordat de doktersassistente heeft gezegd dat het apparaat waarschijnlijk stuk is worden alle adviezen verder in de wind geslagen en word het allemaal zoals ik het nu opvat een beetje gebagatelliseerd door ts want het is waarschijnlijk een kapotte meter. Maar vervolgens wel nog een keer meten en het hier plaatsen. Het voelt een beetje dubbel zo, tenminste ik spreek even voor mijzelf. Er gaan wel mensen voor minder naar de HAP. Zulke waardes zijn gewoon gevaarlijk. En als je dan je daar had laten prikken en de waardes waren wel goed dan wist je dat ook gewoon. Ik vind het jammer dat je zegt dat dit topic op slot mag, ik zou graag willen weten hoe het verder met je gaat als je dat nog met ons wil delen. (Ziet dit niet als aanval, zo bedoel ik het namelijk absoluut niet).

daantjuhhh

Berichten: 26875
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:46

Iris82 schreef:
Ze blijft t komende uur echt nog wel in leven hoor.. Het heeft geen zin om zo door te drammen over de HAP terwijl ze op die kennis wacht. :n

_/-\o_

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:00

Meelezer hier, gisteravond laat het hele topic doorgelezen en had gehoopt dat er inmiddels een meting met het betrouwbare apparaat en dus zekerheid zou zijn. Eerlijk gezegd ben ik ook bang dat dat apparaat niet kapot is en vind ik de houding van de huisartsassistente echt schandalig. Is vast iemand die een bloedhekel heeft aan mensen die thuis vanalles gaan testen, maar hey zo'n persoonlijke mening mag je verantwoordelijkheid als professional natuurlijk niet in de weg gaan zitten!!

BigOne
Berichten: 38320
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:05

Ts , puur bezorgdheid. We zijn al blij dat je reageerde in plaats van in coma onder de tafel te liggen. En ik snap dat je hoopt dat je meter stuk is en het allemaal een hoop heisa om niets is maar ook zonder die meter had je op basis van je symptomen van mij de raad gekregen om zo snel mogelijk naar de arts te gaan. Je wil toch niet straks vanalles in je lijf beschadigd hebben?

idylle
Berichten: 5807
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 12:34

Is je kennis al geweest? Ben eigenlijk wel benieuwd of jou meter idd zoveel af zou wijken als die van je kennis.

Myka

Berichten: 700
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:08

idylle schreef:
Is je kennis al geweest? Ben eigenlijk wel benieuwd of jou meter idd zoveel af zou wijken als die van je kennis.

Ik ook inderdaad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:12

TS, ik denk dat de meeste mensen zich irriteren aan de houding van je huisarts. Artsen horen hun ptn te kennen, ook al zien ze hen niet vaak. Mijn arts hoort me alleen als ik medicatie nodig heb, ik vraag zelden een consultatie. Moest ik bellen met jou verhaal, dan was ik al lang erheen gemoeten voor een grondige check up.

En ja, ik moet het toegeven, ik erger me ook aan jou houding. Ik weet uit eerste hand waartoe het kan leiden als mensen hun kop in het zand steken. Een goede kennis van mij is zo een aantal jaar geleden overleden. Indien zij op tijd naar de huisarts was gegaan, had ze nu nog geleefd. Helaas was ze iemand die vooral vond dat ze geen last moest verkopen en kwam ze alleen bij een arts als iemand haar ernaar toe sleurde.

Cemlys

Berichten: 14959
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:13

SecretLIN schreef:
Net met mijn eigen nog maar 1x geprikt.
Heb het echt bloedheet aldoor.
[ [url=m/ho2o7k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat ik met herinner van een echte hyper, is sloom worden, warm worden,... en dan zat ik niet eens aan 30 denk ik. Dat was overigens wel na een suikertest, maar jeetje wat voel je je daar beroerd door.

WinSel

Berichten: 20574
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:16

Hey Sandra, ik lees nu al een tijd mee in dit topic. Ik ben erg benieuwd hoe de test je van je kennis is gegaan.. hopelijk gaat alles goed met je *-:)