Iemand verstand van bloedsuikers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:55

De spoed of de HA hebben binnen 1 minuut de waarden?
Waarom risico's nemen, met zulke hoge waardes

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:56

Ik vind het schandalig dat ze je niet even prikken.
Ik ben praktijkondersteuner. Ik werk met diabeten. Wat een moeite om iemand 1min te zien..

Ik lees het nu pas en heb geen idee waar je woont maar ik had je met alle liefde willen prikken.

En nuchter of niet maakt eigenlijk niet uit. Want 16 en 30 is beiden te hoog. Ook voor niet nuchter.

De assistente had zelfs je urine even kunnen controleren op suiker. Ik vind het bijna weigering van zorg bieden.

BigOne
Berichten: 38489
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:57

lovee schreef:
De spoed of de HA hebben binnen 1 minuut de waarden?
Waarom risico's nemen, met zulke hoge waardes

Huisarts zegt bij monde van assistente zelf meten en volgende week weer contact want meter van ts zal wel niet correct zijn. Te zot voor woorden maar morgen komt een vriend met andere meter en wanneer het dan nog zo extreem hoog is ga ik er van uit dat ts wel opnieuw actie onderneemt.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:59

Ik heb veel jonge diabeten die liters cola wegdrinkden..
Hoogstwaarschijnlijk zeer overbodig.. maar dat doe jij niet toch?

secricible

Berichten: 25710
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:08

Ook dan is een nuchterwaarde zoals deze niet normaal.
Ik zou, mocht hier diabetes uit komen ook een flinke klacht indienen persoonlijk.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:11

secricible schreef:
Ook dan is een nuchterwaarde zoals deze niet normaal.
Ik zou, mocht hier diabetes uit komen ook een flinke klacht indienen persoonlijk.

Nee uiteraard. Maar om te voorkomen dat ze nog meer de lucht in schiet kan je het maar gevraagd hebben..

Hoewel ik btw iemand weer op normaalwaardesgekregen heb nadat hij stopte met liters cola en liters red bull... maar dat ter zijde. De aanleg is er dan duidelijk

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 23:25

IMJ schreef:
Ik heb veel jonge diabeten die liters cola wegdrinkden..
Hoogstwaarschijnlijk zeer overbodig.. maar dat doe jij niet toch?



Helemaal geen frisdranken oid

Alleen water thee zonder suiker of zwarte koffie. Maar drink veel te weinig.


Eet al tijden amper koek of snoep oid heb weinig trek de laatste tijd
Had me net een tijdje ingesteld in de ochtend 2 bruine boterhammen met kaas te eten dit ging redelijk goed dacht ii

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 23:26

secricible schreef:
Ook dan is een nuchterwaarde zoals deze niet normaal.
Ik zou, mocht hier diabetes uit komen ook een flinke klacht indienen persoonlijk.



Klinkt dan toch gewoon dat ze mogelijk gelijk hebben over de teststrips en meter? Dat ze of 1 niet goed is

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:40

SecretLIN schreef:
secricible schreef:
Ook dan is een nuchterwaarde zoals deze niet normaal.
Ik zou, mocht hier diabetes uit komen ook een flinke klacht indienen persoonlijk.



Klinkt dan toch gewoon dat ze mogelijk gelijk hebben over de teststrips en meter? Dat ze of 1 niet goed is


Nee dan klinkt het alsof je mogelijk gewoon diabetes hebt. Wat ze bedoeld (volgens mij) is dat een nuchter waarde die jij hebt niet normaal is voor een gezond persoon zonder diabetes. Gezien jij wél zo'n hoge waarde hebt is het zeer aannemelijk dat je diabetes hebt.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 09-10-20 23:45, in het totaal 1 keer bewerkt

lovee
Berichten: 590
Geregistreerd: 30-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 23:43

SecretLIN schreef:
secricible schreef:
Ook dan is een nuchterwaarde zoals deze niet normaal.
Ik zou, mocht hier diabetes uit komen ook een flinke klacht indienen persoonlijk.



Klinkt dan toch gewoon dat ze mogelijk gelijk hebben over de teststrips en meter? Dat ze of 1 niet goed is



Dan sluit je dat uit,ik kan niet geloven dat je Ha dit doet.. Ik werk zelf in het ziekenhuis, genoeg patiënten die met deze waarden meteen worden opgenomen

Cemlys

Berichten: 14969
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 07:46

Ik las het ook met verbazing over de huisarts. Terwijl het 1min van de assistente kost. Hoezo je meter is kapot, dus je moet elk jaar een nieuwe meter. Mijne is nu 4 jaar incl stripjes en prima

kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 07:48

Mijn vader is inmiddels al jaaaaaren diabetes patient en mijn vorige huisarts liet mij een paar keer per jaar checken op mn suiker omdat beide families er vol mee zit.
Maar toen ze bij hem suiker ontdekten met zo’n hoge waarde is hij direct opgenomen. Ook omdat hij daarna met instellen hondsberoerd werd. Toen hij later weer ineens schommelingen kregen die zo hoog werden namen ze hem weer direct op en mocht ie pas weer weg toen ie goed ingesteld was.
Zelfs mijn nieuwe huisarts neemt het heel serieus. Hij vind t alleen niet nodig om preventief te blijven testen. Maar daar staat tegenover dat mocht ik willen ik direct kan komen en dat er bekend is dat mijn schoonvader diabetes heeft(zelfde huisarts) dus als ik daar een waarde meet die om wat voor reden dan ook hoog is ze mij gewoon laten komen.

Vind dat ze erg veel risico lopen voor iets wat ze binnen 5 minuten uitsluitsel over hebben. En als je bij de kennis ook zo hoog meet, zou ik ook even gigantisch uit mn plaat gaan tegen ze en zorgen dat je bij een andere praktijk terecht kan. Want dit is gewoon levensgevaarlijk wat ze doen.
Mijn vader gebruikt al tig jaar dezelfde meter en de enige reden dat ie naar de nieuwe overstapte is omdat de meter er steeds mee kapte en omdat de nieuwe een USB had die zo in de computer geplugd kan worden zodat alle waardes eruit komen rollen. (Geloof ik)

Dat zo’n meter na een jaar of wat niet meer betrouwbaar is is de grootst mogelijke kul. Stripjes over de datum zijn ook nog prima.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 08:40

Denk wel dat de meter 5 of 6 Jr oud is

kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:06

SecretLIN schreef:
Denk wel dat de meter 5 of 6 Jr oud is

Die mijn vader en schoonvader gebruiken zijn minstens zo oud. zolang ze niet uitvallen en de strips gewoon passen/ondersteund worden kunnen die dingen mee tot ze uitvallen.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 09:09

Nee valt niet uit geeft geen foutmelding. Strips horen erbij en passen goed binnen 5 sec uitslag.
Had 1x niet genoeg bloed toen gaf hij wel foutmelding deed ik het opnieuw kreeg ik wel uitslag.

Nou ga het straks zien eerst met m'n eigen nog een x proberen.

kiwiwitje

Berichten: 20140
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 09:10

Ben benieuwd! :)
wel respect voor je nuchter blijven. ik moet altijd eten binnen een half uur als ik wakker word :')

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 09:24

kiwiwitje schreef:
Ben benieuwd! :)
wel respect voor je nuchter blijven. ik moet altijd eten binnen een half uur als ik wakker word :')



Haha geen moeite mee at voorheen nooit smorgens meestal ergens eind middag

Balou_k

Berichten: 14098
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:05

TS het valt me op dat je nogal afwijzend bent richting het apparaat. ‘Het zal wel kapot zijn’. Je eigen gezondheid serieus nemen is echt belangrijk..

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 10:12

Balou_k schreef:
TS het valt me op dat je nogal afwijzend bent richting het apparaat. ‘Het zal wel kapot zijn’. Je eigen gezondheid serieus nemen is echt belangrijk..



Misschien is dat wel waar ik een beetje aan vast hou omdat ik het hoop, maar dan denk ik wat heb je weer een gedoe gemaakt om niks

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-20 10:13

Net met mijn eigen nog maar 1x geprikt.
Heb het echt bloedheet aldoor.
Afbeelding

Muze
Berichten: 5332
Geregistreerd: 24-04-20

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:15

Eerlijk gezegd begrijp ik na zoveel pagina’s niet meer wat je hier nou nog wilt halen in het topic?
T is wel duidelijk toch?

Katharinaa

Berichten: 780
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:17

Op de teststrips staat ook een vervaldatum normaal.

Sommige mensen hebben ook urinestickjes in huis. Daar kan je ook mee kijken of je suiker in je urine hebt, als je je apparaat niet vertrouwt. Misschien kan je die gewoon bij de apotheker krijgen.

secricible

Berichten: 25710
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:19

Muze schreef:
Eerlijk gezegd begrijp ik na zoveel pagina’s niet meer wat je hier nou nog wilt halen in het topic?
T is wel duidelijk toch?


Dit heb ik ook wel ja.
Je blijft hoge bloedsuikers posten, iedereen roept dat je actie moet ondernemen en desnoods naar de HAP moet bellen. Maar je blijft roepen dat het waarschijnlijk aan het apparaat ligt.
Dan heeft testen met datzelfde apparaat ook weinig zin he?

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:22

Die urinestrips kan je ook bij ‘t Kruidvat kopen.

BigOne
Berichten: 38489
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 10:24

Ts, ik weet niet hoe laat die vriend komt maar wanneer ook die meter dit aangeeft dan als de duvel de hap bellen. Zeg maar dat je je erg slecht voelt en verzin er iets omheen maar zorg dat je vandaag nog terecht kunt. Desnoods die vriend laten bellen en niet over je eigen huisarts beginnen.