Iemand verstand van bloedsuikers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veraaaaah

Berichten: 2336
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:08

Ik zou toch gewoon bellen en advies vragen. Waarschijnlijk als je voorlegt dat je al een aantal keer waarden boven de 30 hebt gehad mag je meteen langst komen. Alsjeblieft bel voor advies! Ik heb ook zo’n tr*t als assistente. Bij de huisartsenpost zijn ze hier voor en weet ik bijna zeker dat ze je willen zien.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 20:31

Heb ik dus ook 2x bij mijn eigeen huisarts gedaan ze zeggen oude meter dus grote kans dat er niks vd waardes klopt.

Ga uit dat ik morgen gewoon goede uitslag krijg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:35

Toch knap dat ze dat via de telefoon kunnen weten.

daantjuhhh

Berichten: 26909
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:47

Ik snap iedereen wel. Maar we kunnen TS niet dwingen tot iets wat ze niet wil.

Ik ben erg benieuwd naar wat je prikt morgen

Myka

Berichten: 711
Geregistreerd: 15-06-18
Woonplaats: Nederland

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:51

Ik ben ook heel benieuwd!
Ik ken trouwens wel meer mensen die zo'n hoge bloedsuiker hebben zonder klachten. Maar zeker verstandig om even geen gekke dingen te doen zoals auto rijden!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 20:53

Arnon schreef:
Ik ben ook heel benieuwd!
Ik ken trouwens wel meer mensen die zo'n hoge bloedsuiker hebben zonder klachten. Maar zeker verstandig om even geen gekke dingen te doen zoals auto rijden!


Ik ben ook wel echt benieuwd maar omdat ik me niet super raar voel (nou ja als het wél hoog blijkt speelt dit al even, de urine is al een tijdje zo) maar ga zelf maar vanuit meter stuk omdat assistente daar zo zeker over was.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:54

SecretLIN schreef:
Heb ik dus ook 2x bij mijn eigeen huisarts gedaan ze zeggen oude meter dus grote kans dat er niks vd waardes klopt.

Ga uit dat ik morgen gewoon goede uitslag krijg


Hier zijn oa dokters die dus anders beweren, je kennis geeft ook aan dat zijn oude meters nog prima werken. Ik hoop dat je wel een klacht in dient als je diabetes blijkt te hebben en je gemeten waardes correct zijn?
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 09-10-20 21:02, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 20:55

daantjuhhh schreef:
Ik snap iedereen wel. Maar we kunnen TS niet dwingen tot iets wat ze niet wil.

Ik ben erg benieuwd naar wat je prikt morgen



Het is niet dat ik niet meer wil weten maar meer dat ik denk als het toch niks is en ding stuk is ik een hoop drama gemaakt heb om niks.. Voelt een beetje als aandacht trekken.

Wist ook niet dat hier zoveel mensen begaan zouden zijn wat ik super lief vind natuurlijk maar ben niet zo'n mieperd

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:59

SecretLIN schreef:
daantjuhhh schreef:
Ik snap iedereen wel. Maar we kunnen TS niet dwingen tot iets wat ze niet wil.

Ik ben erg benieuwd naar wat je prikt morgen



Het is niet dat ik niet meer wil weten maar meer dat ik denk als het toch niks is en ding stuk is ik een hoop drama gemaakt heb om niks.. Voelt een beetje als aandacht trekken.

Wist ook niet dat hier zoveel mensen begaan zouden zijn wat ik super lief vind natuurlijk maar ben niet zo'n mieperd



Waar komt het vandaan dat je vindt dat dat al aandacht trekken of drama maken is? Ik vind dat je zeker geen miepert bent in tegendeel ik vind dat je je eigen klachten en de zichtbare feiten niet serieus neemt.

daantjuhhh

Berichten: 26909
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:01

Nou het is echt geen drama maken hoor.

Het is wel drama dat jouw huisarts er vanuit gaat dat je meter niet goed is.

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:08

Er reageren in dit topic huisartsen, mensen met partners met diabetes, mensen met zelf diabetes, mensen met andere aandoeningen waar regelmatig glucose voor geprikt wordt, mensen die werken bij bedrijven die dit soort apparatuur verkopen, mensen met biologische achtergrond, mensen die zelfs huisartsassistente zijn.

Iedereen zegt eigenlijk hetzelfde, neem dit serieus, laat je niet afschepen, controleer het apparaat maar ga er voor nu vanuit dat het klopt en handel snel.

Ik heb op bokt nog niet eerder zo'n eensgezind topic gezien.

TS heeft dit topic dagen geleden geopend en vraagt om mensen met verstand van bloedsuikers. Die reageren massaal. Maar TS heeft steeds weer redenen om niet nu te handelen. Steeds weer opnieuw.
Wel steeds nieuwe waardes melden, de een nog beroerder dan de ander.
Er zijn tig aanbiedingen geweest van mensen die willen helpen, daar wordt structureel niet op gereageerd.

Prima, maar daarmee begint dit topic voor mij te voelen precies als dat wat de TS zegt niet te willen. Vooral graag aandacht maar niet handelen.
En dat kan hoor, maar een beetje irritant is het wel.

Ibbel

Berichten: 49225
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:09

Ik snap jouw huisartsen en assistentes echt niet. Al is die meter 100 keer stuk. De belangrijkste rol van een HA is geruststellen. 99 van de 100 keer ís er niet veel aan de hand.

Bijna standaard is het bij álles waar je mee aan komt: kijk het maar even 14 dagen aan, bel even als het erger wordt, en maak een nieuwe afspraak als je over 2 weken nog klachten hebt. 99 van de 100 keer is dat voldoende. Dát is het werk van een HA. Die 100ste keer moet-ie er wél op tijd uitpikken. Best een moeilijke k-klus, dus ik onderschat het werk zeker niet. Maar geruststellen dat het allemaal wel losloopt is wél de main drive.

Hoe simpel is het om even te zeggen: kom maar even prikken, er zal wel niets aan de hand zijn, maar dan weten we het zeker en kunnen we je gerust stellen. Dát zouden ze moeten aanbieden. Niet zeggen: die meter 'zal wel' kapot zijn. Dat weet je niet zonder te meten en te controleren.

Kunstfout, heet dat in vaktaal.

BigOne
Berichten: 38410
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:11

Je kunt wel geen aandachttrekker of mieper zijn maar juist zo’n houding zorgt ervoor dat het juist goed fout gaat . Mijn buurman rook al een week een rare lucht bij het plassen en was moe, week later zat hij al in het ziekenhuis voor onderzoek en zijn suiker was 18!! Nu met dieet en pilletjes goed onder controle. 18 is dus twee keer zo laag dan de jouwe. En mocht je nog denken dat het mee kan vallen wanneer je al langere tijd met hoog suiker loopt, lees dit even, sommige symptomen zijn wel degelijk aanwezig:



https://www.diep.info/Diabetes-educatie ... erglycemie
Laatst bijgewerkt door BigOne op 09-10-20 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:15

Femke_Tweety schreef:
Er reageren in dit topic huisartsen, mensen met partners met diabetes, mensen met zelf diabetes, mensen met andere aandoeningen waar regelmatig glucose voor geprikt wordt, mensen die werken bij bedrijven die dit soort apparatuur verkopen, mensen met biologische achtergrond, mensen die zelfs huisartsassistente zijn.

Iedereen zegt eigenlijk hetzelfde, neem dit serieus, laat je niet afschepen, controleer het apparaat maar ga er voor nu vanuit dat het klopt en handel snel.

Ik heb op bokt nog niet eerder zo'n eensgezind topic gezien.

TS heeft dit topic dagen geleden geopend en vraagt om mensen met verstand van bloedsuikers. Die reageren massaal. Maar TS heeft steeds weer redenen om niet nu te handelen. Steeds weer opnieuw.
Wel steeds nieuwe waardes melden, de een nog beroerder dan de ander.
Er zijn tig aanbiedingen geweest van mensen die willen helpen, daar wordt structureel niet op gereageerd.

Prima, maar daarmee begint dit topic voor mij te voelen precies als dat wat de TS zegt niet te willen. Vooral graag aandacht maar niet handelen.
En dat kan hoor, maar een beetje irritant is het wel.



Ik stop ook met advies geven :+

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 21:18

Advies heb ik ook genoeg morgen om 11/12 uur komt mijn kennis met een meter die zeker goed is dan weet ik meer

Mellow

Berichten: 6504
Geregistreerd: 22-06-02

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:22

Niet alles gelezen maar als dit echt je waardes zijn dan is dat echt niet oké, en als je er al langer mee rond loopt kun je er blijvende schade aan over houden. Ik vind je huisarts en assistentes laks om het af te doen als een kapotte meter. Bel gewoon die HAP, laat je bloedwaardes meten. Misschien denk je kan wel even wachten en ach het valt wel mee en dan is net morgen die dag dat het wel misgaat. Voorkomen is beter dan genezen.

BigOne
Berichten: 38410
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:28

Succes morgen.

pipo

Berichten: 8228
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:40

Fijn, dan weet je morgen meer. Ik ben benieuwd. Maar jij ook denk ik.

Kairos
Berichten: 2728
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:45

Succes morgen!
Ik hoop voor je dat het aan de meter ligt, maar hou ook in je achterhoofd dat als je al langere tijd zo hoog staat, dat je gewend raakt aan de symptomen en je er dus niet anders door gaat voelen!

Anoniem

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 21:51

Sterkte ts!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 22:26

Bedankt allemaal

Hou ik rekening mee maar denk eigenlijk normale waardes.
Zorg dat ik niks meer eet mocht wel water nog

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:36

SecretLIN schreef:
Bedankt allemaal

Hou ik rekening mee maar denk eigenlijk normale waardes.
Zorg dat ik niks meer eet mocht wel water nog


Dus als je nu anders gaat eten of drinken dan normaal dan krijg je niet kloppende waardes. Ik denk echt dat je niet realistisch bent.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 22:40

Nee doe niks anders dan normaal
Maar voor prikken moet ik nuchter zijn

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:43


secricible

Berichten: 25706
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 22:45

Hannanas schreef:
Deze bokker komt met een HI in het ziekenhuis [MWS] Voor de17e keer opgenomen dit jaar

Lijkt mij dat je meter gewoon accuraat is, hoe voelen men zich meestal met zulke waardestijgingen?


Als je goed ingesteld bent, zwaar piep zeg maar.
Maar als je langzamerhand diabetes hebt ontwikkeld went je lijf aan die suikerwaardes en merk je er niet zoveel van.

Ik heb tijdens mijn stage als dietist een meisje in het zkh begeleid die binnenkwam met een blds van 58, voordat ze in coma ging. Nou is dat vrij extreem, maar die liep de week ervoor nog vrolijk met moeders te winkelen.