Iemand verstand van bloedsuikers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:14

Ts, wanneer je geprikt hebt bij je kennis ( vanavond nog wanneer dat lukt) en ook die is hoog dan zou ik de HAP bellen, in ieder geval morgenvroeg.

Amado7

Berichten: 10740
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:21

Ik snap zo niet dat je zo nog rondloopt. Je wil toch als de wiedeweer nu een juiste waarde zien? In de auto en naar die kennis. En anders de HAP bellen en laten prikken. Hier wil je toch niet nog dagen mee rondlopen?! Ik snap zo niet dat je hier al 2 tot 3 dagen maar mee loopt.

Barbabientje

Berichten: 8206
Geregistreerd: 12-09-08

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:30

Bel gewoon de HAP..

gomir

Berichten: 25556
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:31

Ik zou er pas vanuit gaan dat het apparaat geen goede waardes geeft als je glucose normaal is op een ander apparaat.

Ik zou je echt aanraden om vanavond nog de HAP te bellen en te zeggen dat je glucoses >30 zijn en soms onmeetbaar hoog. Wel of niet nuchter doet dan echt niet meer ter zake, niet-nuchter hoor je deze waardes ook niet meer te meten :+

Lestrange01

Berichten: 2826
Geregistreerd: 20-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:49

Amado7 schreef:
Ik snap zo niet dat je zo nog rondloopt. Je wil toch als de wiedeweer nu een juiste waarde zien? In de auto en naar die kennis. En anders de HAP bellen en laten prikken. Hier wil je toch niet nog dagen mee rondlopen?! Ik snap zo niet dat je hier al 2 tot 3 dagen maar mee loopt.


Ze heeft toch al gebeld meerdere keren? Haar huisgenootje aan de telefoon gelaten?

Sorry hoor, maar ik word een beetje gek van sommige reacties hier. TS doet haar best.

daantjuhhh

Berichten: 26917
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:52

Barbabientje schreef:
Bel gewoon de HAP..

Dat heeft ze meerdere keren gedaan.

pipo

Berichten: 8230
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:52

Wazig zien... zou t niet zomaar op vermoeidheid en lenzen schuiven.
Afwezig zijn... tja.
Je kan alles goedpraten. Je weet iets als je Katie onderneemt. Maar met zulke waardes zou ik dus niet rond blijven lopen. En zeker niet wachten tot na het weekend. Wie weet hoelang je er al mee rondloopt.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:54

daantjuhhh schreef:
Barbabientje schreef:
Bel gewoon de HAP..

Dat heeft ze meerdere keren gedaan.

HAP is huisartsenpost niet de praktijk.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:55

daantjuhhh schreef:
Barbabientje schreef:
Bel gewoon de HAP..

Dat heeft ze meerdere keren gedaan.


HAP = Huisartsenpost. Is niet hetzelfde als de huisarts. Ik zou je ook willen aanraden om de HAP te bellen, TS.

Femke_Tweety

Berichten: 12020
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:59

Tsja, als zowel ts als de huisarts assistente het niet serieus nemen, kunnen we hier hoog en laag springen, van alles aanbieden qua hulp of controle apparaten, maar dat heeft dan geen bal nut.


We kunnen hooguit met zijn allen duimen dat dit dan inderdaad al enige tijd ze is, en ze het zinder grote gevaarlijke ineenstorting vol houdt tot die test dinsdag.

Er zijn natuurlijk tig andere opties, maar daar kiest ts duidelijk niet voor.
Het zij zo.
Hoop dat het goed komt.

Amado7

Berichten: 10740
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:01

Lestrange01 schreef:
Amado7 schreef:
Ik snap zo niet dat je zo nog rondloopt. Je wil toch als de wiedeweer nu een juiste waarde zien? In de auto en naar die kennis. En anders de HAP bellen en laten prikken. Hier wil je toch niet nog dagen mee rondlopen?! Ik snap zo niet dat je hier al 2 tot 3 dagen maar mee loopt.


Ze heeft toch al gebeld meerdere keren? Haar huisgenootje aan de telefoon gelaten?

Sorry hoor, maar ik word een beetje gek van sommige reacties hier. TS doet haar best.

De huisarts ja. Die er niks mee doet. Kennis van mij had ook zo hoog en voelde niks. Je kan zomaar even later in coma liggen. Ze had al 10 keer op de HAP kunnen zitten.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 19:02

als dat echt klopt is je bloedsuiker hoger dan 33,3 want de meeste meters kunnen niet hoger, en dan is tot dinsdag wachten niet erg handig, ik ben er vanavond niet en laat thuis, dus als je morgen ff tot een uur of 11/12 nuchter kunt blijven dan kom ik ne morgen prikken, of je komt dan hier heen, zorg dat je na je laatste eten en of drinken minimaal 10 uur niks meer neemt, alleen water als je dorst hebt. Ik hoop dat je meter stuk is



Morgen weet ik meer met een zeker weten goede meter!

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:04

Goed zo, en morgenmiddag nog torenhoog en vage klachten dan ingrijpen en hap laten bellen door die vriend. Dan maar wat overdrijven dat je warriger bent.

gomir

Berichten: 25556
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:04

En ga je dan ook iets ondernemen als je suiker op die meter ook zo hoog is?
Dit zijn gevaarlijk hoge waardes en ik raad je echt aan om contact op te nemen met de huisartsenpost.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:04

SecretLIN schreef:
als dat echt klopt is je bloedsuiker hoger dan 33,3 want de meeste meters kunnen niet hoger, en dan is tot dinsdag wachten niet erg handig, ik ben er vanavond niet en laat thuis, dus als je morgen ff tot een uur of 11/12 nuchter kunt blijven dan kom ik ne morgen prikken, of je komt dan hier heen, zorg dat je na je laatste eten en of drinken minimaal 10 uur niks meer neemt, alleen water als je dorst hebt. Ik hoop dat je meter stuk is



Morgen weet ik meer met een zeker weten goede meter!


Maar wat is de reden dat je niet nu gewoon de huisartsenpost belt? Wat houdt je tegen?

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 19:05

Vind de bezorgde reacties super lief!

Ik ga nog uit van een kapotte meter of teststrips die niet goed zijn. Meer omdat ik gewoon geen heftige klachten heb.

Als morgen met kennis zijn meter ook hoge waarden aangeeft ga ik zeker stappen ondernemen


Als er nu wel iets gebeurd snap ik dat het mijn eigen schuld dan is daar ga je mij niet yover horen klagen of zielig lopen doen

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 19:06

Maartje1990 schreef:
SecretLIN schreef:
als dat echt klopt is je bloedsuiker hoger dan 33,3 want de meeste meters kunnen niet hoger, en dan is tot dinsdag wachten niet erg handig, ik ben er vanavond niet en laat thuis, dus als je morgen ff tot een uur of 11/12 nuchter kunt blijven dan kom ik ne morgen prikken, of je komt dan hier heen, zorg dat je na je laatste eten en of drinken minimaal 10 uur niks meer neemt, alleen water als je dorst hebt. Ik hoop dat je meter stuk is



Morgen weet ik meer met een zeker weten goede meter!


Maar wat is de reden dat je niet nu gewoon de huisartsenpost belt? Wat houdt je tegen?


Eerlijk? Ik wil er niet zitten en dat blijkt dat m'n meter toch stuk is oid.

BigOne
Berichten: 38494
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:06

Ze gaat morgen met een ander apparaat prikken dus laat haar. Wanneer ze morgen niet opduikt of opendoet weet die vriend ook genoeg.

Cemlys

Berichten: 14970
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:06

Dit klinkt mss vies Ts, maar proef even je urine (druppel, je hoeft geen half glas ;)), als het zoet smaakt klopt het niet, bij DM zit er meestal ook suiker in je urine. En dat smaakt zoet.
Te lang met hoog suiker rondlopen is niet goed en kan wel degelijk problemen veroorzaken elders in je lichaam. Hier doen ze er gelukkig niet licht over. Ik heb zwangerschapsdiabetes gehad en wordt jaarlijks netjes opgeroepen voor een prik. Ik heb mn apparaat ook nog steeds en zodra ik iets merk dan prik ik gewoon. Ik moest altijd nuchter prikken en uur na de maaltijd om een curve bij te houden.
Waardes als 30 en HI zijn echt te hoog.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 19:07

gomir schreef:
En ga je dan ook iets ondernemen als je suiker op die meter ook zo hoog is?
Dit zijn gevaarlijk hoge waardes en ik raad je echt aan om contact op te nemen met de huisartsenpost.



Jazeker dan ga ik uiteraard de doktersdienst bellen en alles voorleggen ook de eerdere metingen.

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:12

En je loopt liever risico met je lichaam dan dat je apparaat stuk blijkt te zijn? Wat me onwaarschijnlijk lijkt Maar goed.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Iemand verstand van bloedsuikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-20 19:18

Ik wil geen hele drama maken terwijl er misschien niks aan de hand is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:19

SecretLIN schreef:
Eerlijk? Ik wil er niet zitten en dat blijkt dat m'n meter toch stuk is oid.

De huisartsenpost ziet wel gekker. En ze zijn voor dit soort dingen, als je echt in levensgevaar bent is daar de spoedeisende hulp of de ambulancedienst.
Ik ben een keer savonds naar de huisartsenpost geweest omdat ik savonds bijna gestikt was in mijn eten. Kwamen we daar aan, was het al weggezakt. Ik voel me daar dan niet schuldig oid voor.

Ook denk ik dat je er niet vanuit hoeft te gaan dat er iets mis is met je materiaal, maar dat is mijn gevoel.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:20

Uw suiker laten nakijken is toch geen drama maken?

Maartje1990

Berichten: 22287
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:47

SecretLIN schreef:
Ik wil geen hele drama maken terwijl er misschien niks aan de hand is


Er is waarschijnlijk wel zeker wat aan de hand, de kans dat dat niet zo is lijkt me echt zeer zeer klein, wil je echt ten koste van je eigen eer nog meer risico lopen?

Misschien heb ik het verkeerd maar kan het zijn dat je stiekem heel heel erg bang bent dat het echt is en je daarom het zo uitstelt?

Echt ts de huisartsempost is er voor spoed, zaken die niet kunnen wachten tot de gewone openingstijden... En in mijn ogen val je daar zeer zeker onder. Een telefoontje plegen en dan op hun advies moeten komen is toch geen drama maken? Echt lieve ts.... blijf hier nu niet onnodig meer wachten