[pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat was de uitslag van jouw test?

Positief
100 (11%)
Negatief
754 (88%)

Totaal aantal stemmen: 854


Zonnetje81
Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:51

Ik ben een ster in kokhalsen en had dat helemaal niet, allemaal horror verhalen. Het stelde geen moer voor. Ze tikken je keel aan en verder niks en in mn neus duwden ze em niet tot mn hersenen erin en met dat je denkt oh ik voel iets is het ook alweer weg. Net of je even verkeerd met een satestokje in je neuswand prikt ofzo. Voordat je daar de plaats af bent voel je niks meer.

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 13:55

Nouja, horrorverhalen. Het was mijn moeder die het had en die is niet bepaald kleinzerig :o

Fijn om wel positieve (negatieve uitslag dan :P) verhalen te lezen.
Hopelijk gaat het hier ook meevallen. Ik schijt nu al de hele regenboog aan kleuren :') Nou ben ik sowieso al een schijterd als het om medische dingen gaat :=

Zonnetje81
Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 14:06

Pepperrr schreef:
Nouja, horrorverhalen. Het was mijn moeder die het had en die is niet bepaald kleinzerig :o

Fijn om wel positieve (negatieve uitslag dan :P) verhalen te lezen.
Hopelijk gaat het hier ook meevallen. Ik schijt nu al de hele regenboog aan kleuren :') Nou ben ik sowieso al een schijterd als het om medische dingen gaat :=


Ik ook dus ik was die dagen not happy en spontaan misselijk steeds denk ik vd stress. Hopelijk valt het dus mee.

Bnet
Berichten: 2234
Geregistreerd: 17-10-11
Woonplaats: Boxtel

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 15:13

Volgens mij is het én heel persoonlijk hoe je de test ervaart én ligt het er heel erg aan wie er test.

Zoals gezegd, bij mij werd kokhalzen juist bijna aangemoedigd. Keel deed ook echt wel even zeer aan een kant (want ja, die keelpijn was een van de symptomen waarom ik liet testen). Kokhalzen is natuurlijk even naar, maar dat gevoel verdwijnt ook heel snel weer (bij mij tenminste).
Neus kriebelde even (echt het gevoel van water in je neus) en ik dacht echt wel even "kan dat ding zó ver?!", maar viel me alles mee.

Sowieso viel de test me alles mee. Ja, het is even kriebelen en vervelend, maar zodra ik de straat uit gereden was, waren alle kriebels ook wel weer verdwenen.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:10

Vanmorgen uitslag binnen
..negatief. flink verkouden en keelpijn.
Uitslag na 38 uur

xAppelmoes
Berichten: 218
Geregistreerd: 24-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 16:18

Nicje87 schreef:
xAppelmoes schreef:
Ik heb me afgelopen zondag laten testen en vandaag gehoord dat ik positief ben. Had naast dat ik bijzonder moe was weinig andere klachten: een klein beetje keelpijn en was wat hees. Gelukkig snel een test aangevraagd en donderdagavond direct in quarantaine gegaan omdat ik als student tijdelijk fulltime in de horeca werk. Mag morgen officieel ook alweer de straat op omdat ik al 24 uur geen klachten meer heb, maar beperk dit denk ik tot een rondje alleen op de racefiets. Vrijdag ga ik (als alles zo blijft) wel weer aan het werk :)

Dat vind ik zelf echt snel klinken vrijdag alweer werken. Ik dacht dat iedereen die positief test sowieso 2 weken thuis moest blijven.


Nee van de GGD mag je als je 24 uur geen klachten hebt de deur weet uit (mits het 7 dagen is nadat je ziek bent geworden). Maar waar ik me gisteren weer helemaal prima voelde, heb ik vandaag alleen maar geslapen en voel ik me nog steeds een slappe vaatdoek. Dus morgen blijf ik ook nog zeker thuis :+ Merk wel dat ik echt paranoia word en het idee van naar buiten gaan bijna eng begin te vinden haha. Zo bang om toch nog iemand aan te steken.

Edit: als je nog een andere onderliggende ziekte hebt moet je inderdaad wel minimaal 14 dagen thuisblijven!

nicole_floor

Berichten: 3276
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 09:37

Ik moet om kwart over 11 testen, maar ben super zenuwachtig. Ik heb een gevoelig kokhalzreflex dus dat wordt nog wat denk ik. Mijn klachten zijn snotneus en hoesten.

Zonnetje81
Berichten: 18690
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 10:37

Ik heb dat ook maar ik had er geen last van, dus zegt niet alles.

Welshponygek

Berichten: 200
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Kop van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:38

Even een vraagje..... Ik laat mij morgenavond testen en sta nu al te trillen. Ik vind het door mijn autisme en angstklachten zeer spannend. Ik ga er vanuit dat ik negatief test ivm mijn klachten, maar voor de mensen die getest zijn:

Vonden jullie dat de testmedewerkers hygiënisch te werk gingen?

Ze dragen dan wel handschoenen etc., maar wisselen ze die na iedere klant? Ik ben zo bang dat ik juist corona krijg omdat ik mij laat testen. Misschien een hele stomme gedachte, maar ik krijg het maar niet uit mijn hoofd.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:47

Ja, bij mij wisselden ze handschoenen ed na elke test. Komt helemaal goed!

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:52

Ik was best zenuwachtig voor de test omdat het bij mijn moeder was tegengevallen en die normaal wel iets kan hebben. (Bleek dat het keelstokje voor de neus was gebruikt)
Tijdens de test zelf goed gekeken of het dunne stokje daadwerkelijk gebruikt werd voor mijn neus. Achteraf viel het testen mij 100% mee.

Gelukkig was de uitslag negatief.

Welshponygek

Berichten: 200
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Kop van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:53

Dankje voor je antwoord. Ik hoop het. Mijn angst zit zo diep, begin al te huilen als ik eraan denk.

Welshponygek

Berichten: 200
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Kop van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:55

MaNdiii schreef:
Ik was best zenuwachtig voor de test omdat het bij mijn moeder was tegengevallen en die normaal wel iets kan hebben. (Bleek dat het keelstokje voor de neus was gebruikt)
Tijdens de test zelf goed gekeken of het dunne stokje daadwerkelijk gebruikt werd voor mijn neus. Achteraf viel het testen mij 100% mee.

Gelukkig was de uitslag negatief.


Gelukkig! Ik heb voor mijzelf wel al bedacht hoe ik wil dat ze het doen. Van het stokje is wel goed om daar op te letten. Vervelend voor je moeder zeg.

_Lorette_

Berichten: 12113
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:57

Bij mij werd alles netjes gewisseld en ontsmet voordat ik als eerstvolgende in de rij de loods in mocht rijden. Daarnaast was het zo dat op dat moment slechts 3% positief testte. Je staat dus wel in de rij met mensen die klachten hebben, maar lang niet iedereen heeft corona. Ik vond het allemaal heel verantwoord.

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 09:58

Ik ben gisteravond geweest en ik ben ook iemand die zichzelf helemaal gek maakt vooraf over dit soort dingen en was dus ook enorm zenuwachtig en de hele dag voelde ik me al niet goed van de stress. Het viel gelukkig heel erg mee en alles ging heel snel. Heb een kleine 10min met de auto in de rij gestaan en toen ik aan de beurt was, even de auto uitgezet en raampje open en een minuut later reed ik weer naar buiten.

De test zelf vond ik even vervelend, maar het was niet pijnlijk. De keel swap werd eerst gedaan en erna de neus. Op het moment dat ik dacht 'ok, het mag nu wel klaar zijn' was ze ook klaar haha en toen had ik even een kriebelend gevoel in de neus maar dat trok ook weer snel weg.

Ze wisselen idd hun handschoenen na elke test en het zag er verder allemaal hygiënisch uit van wat ik kon zien - ze zullen zowel andere mensen maar ook zichzelf zo goed mogelijk willen beschermen ook lijkt me. Je moet er maar staan urenlang en die tests afnemen, brr. Maar ze zijn echt alleen in je buurt voor nog geen minuut om even wat dingen uit te leggen en dan de swaps te nemen en dat is echt zo voorbij. Ik was met een minuut weer buiten. Nu vol spanning afwachten op de uitslag, pff.

Heel veel succes Welshponygek. Ik vond het dus ook erg spannend maar het viel all in all gelukkig mee. Hopelijk voor jou ook :j :knuffel:

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 10:01

Alles wordt netjes gewisseld en omdat je in de auto zit komt alleen de hand met verse handschoen in je buurt. Trouwens de kans dat je besmet kan raken van een oppervlakte is zeer zeer klein. Als je het echt niet aandurft dan zal je in quarantaine moeten voor een week of tot je 24 uur klachtenvrij ben.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:02

Hier negatief getest!!
Alleen de test in de neus gehad.. wauw, nu niet om te zeggen dat het echt zeer deed, maar aangenaam was het allesbehalve, 2 dgn later voelde ik het nog :') soort brandend gevoel achter mijn neus/oog.

Hier begon het ziekzijn met "spetterpoep" -O- daarna koorts.. dus ikke dacht gewoon griepje. Kreeg echter alsnog een coronatest want ja, waren hier ook symptomen voor.

Nouja, de andere ziektes zijn ook de wereld nog niet uit en de helft loopt strontverkouden rond _O-
Ik geloof echt niet dat iedereen zich laat testen...

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:54

Ik heb uiteindelijk ook geen test gehad. Ben positief getest op Pfeiffer. Heb echt enórme keelpijn gehad, dat zelfs met tramadol niet te houden was. In overleg met de huisarts dus besloten dat de coronatest niet hoefte. Zat er met die pijn ook echt niet op te wachten dat ze nog met een staafje in mn keel gingen roeren...

love_mandy

Berichten: 2957
Geregistreerd: 01-03-15
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:08

Ik heb mij afgelopen week laten testen. Ik werk in de zorg, dus kon gelukkig snel testen en snel een negatieve uitslag.

Mijn klachten waren keelpijn, hoofdpijn, heel erg verkouden en op de dag van testen ook verhoging (37.6/37.8) en ruik en smaakverlies. Daarna nog een dag verhoging gehad en toen weer gewoon normaal. Was er echt goed ziek van, inmiddels gelukkig wel weer aan het werk en alleen nog een beetje verkouden

Edit: dit is trouwens mijn tweede test, mijn eerste test was in juli (ook negatief) maar deze test vond ik een stuk vervelender.. dit was echt een soort wattenstaaf, terwijl het mijn eerste test gewoon een soort stokje was :')
Mijn ene neusgat zat ook nog eens dicht, dus na wat geduw en geprobeer moest het ook nog in mijn andere neusgat

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:37

Pepperrr schreef:
Ik heb uiteindelijk ook geen test gehad. Ben positief getest op Pfeiffer. Heb echt enórme keelpijn gehad, dat zelfs met tramadol niet te houden was. In overleg met de huisarts dus besloten dat de coronatest niet hoefte. Zat er met die pijn ook echt niet op te wachten dat ze nog met een staafje in mn keel gingen roeren...



Pff, nee daar zit je dan ook niet op te wachten.

Beterschap!

Pepperrr

Berichten: 8388
Geregistreerd: 28-07-16

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:40

Dankje! Het gaat al een heel stuk beter, kan in elk geval weer normaal eten en lig niet meer krom van de pijn :)

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:46

Pepperrr schreef:
Dankje! Het gaat al een heel stuk beter, kan in elk geval weer normaal eten en lig niet meer krom van de pijn :)



Oh dat is fijn en een goed begin. Op naar volledig herstel! :)

nicole_floor

Berichten: 3276
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:16

Ik ben ook negatief getest btw. Mijn test is buiten de ggd om gegaan (via werk). Ik ben sochtends getest en savonds had ik de uitslag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110783
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 19:22

Manlief en ik zijn beiden negatief getest.
Ik vond het alles meevallen, maar manlief had een traumabeertje nodig :+

Wij kregen na iets meer als 36 uur de uitslag.

cursebreaker

Berichten: 11543
Geregistreerd: 10-12-06

Re: [pol] Wat was jouw uitslag van de Corona test?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:24

Ik kon net de uitslag in zien (gisteren om 19:00u laten testen dus dat is toch behoorlijk snel :j) en de uitslag is negatief. Dan is het toch maar een gewone verkoudheid gelukkig.