Fit met yoga

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 14:45

Ik doe voornamelijk Yin yoga.
1 a 2x in de week les en verder thuis met ROMWOD.

Goof

Berichten: 28825
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-20 20:02

Ik baal een beetje, want hij is totaal niet anti-slip zoals wel wordt gezegd. Ik ga deze dus terugsturen en toch weer op zoek naar een andere mat.

Needje, wat is ROMWOD?

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:57

Goof schreef:
Ik baal een beetje, want hij is totaal niet anti-slip zoals wel wordt gezegd. Ik ga deze dus terugsturen en toch weer op zoek naar een andere mat.

Needje, wat is ROMWOD?

Als je een goede antislip vindt, laat het dan weten.
Ik heb twee matjes, en beiden te slipperig. Met antislip sokken aan gaat het.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:22

ROMWOD is een site/app. Vanuit Crossfit ontstaan volgens mij. In principe gewoon yin yoga. Elke dag een korte workout en op donderdag altijd een langere.
Geloof 14 euro per maand.

Goof

Berichten: 28825
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-20 17:27

Ah thanks.

Zal ik doen Dammie. Ik heb een andere besteld, ik laat weten hoe die bevalt.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:33

Ik heb een vrij karig matje en ik leg een langwerpig ikea kussen onder mijn knieën omdat dat anders gevoelig is := waarschijnlijk niet de oplossing die je zoekt alleen :D

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:04

Oh ik houd van Yoga! Ik heb 1 keer per week les in een studio. Heel kleinschalig. Heel fijn clubje.
Ik merk dat ik soepeler ben. Op sommige dagen ben ik echt heel moe, maar na wat oefeningen merk ik dat mijn energie weer stroomt en mijn vermoeidheid heel tevreden aanvoelt.
Kleermakerszit kan ik nog steeds niet goed, maar het gaat mij om mijn lijf soepeler en sterker maken. Het heeft me zoveel gebracht.

Goof

Berichten: 28825
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 20:45

Ik heb inmiddels een nieuwe mat (en de vorige geretourneerd) en ben blij met deze. Hij is wel dunner, 0.6 cm, dat is het enige dat ik jammer vind maar ik geloof dat het wel te doen is.
Verder vind ik het materiaal en de grip superfijn. Deze is wel anti-slip.

Het is deze mat:
Afbeelding

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 20:52

Leuke kleuren hebben deze. Deze is echt antislip ?
Dat is wel fijn.

Goof

Berichten: 28825
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-20 20:59

Ja, ik vind hem absoluut anti-slip. En de leuke kleuren zijn mooi mee genomen :D
Ik heb de roze van de afbeelding.

CupCakes_

Berichten: 3338
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:24

Ik kom even binnenvallen, het topic heb ik vlug even door gekeken.
Maar helpt yoga ook tegen het soepel blijven of weer worden? Ik merk dat nu ik weer naar school ga, mijn spieren weer veel vaster zitten.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 15:38

Yoga helpt juist heel goed tegen soepel worden :) het is een combinatie van stretch, ademhaling en spieroefeningen.

Ziet er een goede mat uit Goof. Ik ben benieuwd wat je er over een tijdje van vindt (slijtvastheid)

Goof

Berichten: 28825
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 17:55

CupCakes_ schreef:
Ik kom even binnenvallen, het topic heb ik vlug even door gekeken.
Maar helpt yoga ook tegen het soepel blijven of weer worden? Ik merk dat nu ik weer naar school ga, mijn spieren weer veel vaster zitten.


Ja, juist!
Dat is ook de reden dat ik het ben gaan doen. Om soepeler en sterker te worden. Het is echt heerlijk. Als je het structureel doet merk je ook echt effect.

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 18:13

Ik doe sinds kort ook yoga. Ook yin yoga. :j Doe het op locatie want dat is 2 minuten fietsen.

Doe het vooral om beter te kunnen ontspannen. Vooral in mijn rug en nek heb ik regelmatig pijn. En heb vrij vaak last van hoofdpijn. Heb een kantoorbaan.

Ik combineer het nu met 2-3x per week een home workout (hiit) en 1x tennis en ik merk dat ik hierdoor wel wat losser wordt in mijn lijf. Verder beweeg ik niet zo veel dus het helpt wel mee.

Goof

Berichten: 28825
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-20 15:05

Ik ben nog steeds erg blij met mijn mat, heb hem zelfs mee op vakantie genomen afgelopen week!

Even wat anders, ik draag nu vaak een legging of gewoon een bankhang-trainingsbroek en dat werkt op zich, maar ik zie op diverse websites en op social media vaak van die extra lange leggingen langskomen die gedeeltelijk over de voet vallen. Die lijken me superfijn met het oog op de winter en de kou in mijn slaapkamer. Ik kan slechts enkele sites vinden die ze aanbieden, maar vind ze echt idioot duur. (Of ik moet bestellen via aliexpress ofzo)
Kennen jullie ze?

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:19

Ik ben sinds maart ook begonnen met yoga thuis. Ik volg de videos van yoga met Tim op YouTube. Heb ook 1 van Adrienne gedaan maar vond haar teveel praten. Tim is lekker straight forward en super duidelijk in hoe je de poses correct uitvoert. Ben een stuk strakker in m'n vel gaan zitten en toen ik na lockdown weer naar CrossFit ging, was ik maar weinig terug gevallen in kracht en flexibeler dan daarvoor.

Ik heb een hele slechte mat, hij valt zo ongeveer uit elkaar. Ik woon alleen in t buitenland, maar weet niet voor hoe lang nog, dus heb geen zin om in een goede te investeren

Jazzythecorg

Berichten: 569
Geregistreerd: 15-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 15:47

Ja ik meld me ook even hier.
Sinds een 2 maanden denk ik begonnen met yoga op aanraden van mijn schoonzus. Ik volg nu de 30 day challenge true van adriene. Ik heb ook fibro dus wil graag wat doen om wat soepeler te blijven. Vind het heerlijk lekker thuis voor je tv en wanneer ik wil. Heb alleen veel moeite met veel op m'n handen/polsen leunen. Vooral met de downward dog.
Dit is mijn yogamat <3


Afbeelding

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:05

Goof schreef:
Ik ben nog steeds erg blij met mijn mat, heb hem zelfs mee op vakantie genomen afgelopen week!

Even wat anders, ik draag nu vaak een legging of gewoon een bankhang-trainingsbroek en dat werkt op zich, maar ik zie op diverse websites en op social media vaak van die extra lange leggingen langskomen die gedeeltelijk over de voet vallen. Die lijken me superfijn met het oog op de winter en de kou in mijn slaapkamer. Ik kan slechts enkele sites vinden die ze aanbieden, maar vind ze echt idioot duur. (Of ik moet bestellen via aliexpress ofzo)
Kennen jullie ze?


Het idee van Yoga is eigenlijk om het zoveel mogelijk op blote voeten te doen, zodat je beter kan "aarden" op de mat. Iets op of om je voeten kan ook gaan slippen. De ruimte waarin je yoga doet moet bij voorkeur niet te koud zijn. Tijdens de yogaoefening zelf hangt het af van de intensiteit van de yoga hoe warm je ervan krijgt. Tijdens de meditatie vooraf en de ontspanning achteraf kun je rustig weer sokken en iets warms aan doen.

Goof

Berichten: 28825
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 14:42

Snap ik. Ik houd mijn voorvoeten sowieso vrij voor de grip, ik zou het fijn vinden om eventueel mijn hielen warmer te kunnen houden.
Na mijn lesje spring ik onder de douche, dus warme sokken voor en na is niet relevant.

maitestar23

Berichten: 660
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:18

Nou geïnspireerd door jullie enthousiast begonnen aan een video van Adriene. Maar jeetje wat lastig en zwaar :+
Weten jullie ook goede video's voor echte beginners zonder enige vorm van conditie :')
Zag dat Adriene in ieder geval 1 voor beginners heeft, dus dat is al mooi.

finnyboy

Berichten: 94
Geregistreerd: 30-05-18
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:54

ik volg!

ik zou graag eens beginnen met yoga maar heb geen idee waar dat ik leuke ( online) lessen kan volgen.
kunnen jullie mij misschien een beetje wegwijs maken met wat wel en niet te doen?

thanx *\o/*

Goof

Berichten: 28825
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 18:27

Hahaha herkenbaar maitestar 23!!
Ik heb gezocht op 'yoga for beginners' en dan krijg je echt wel verschillende opties. Ik ben zelf bij Adriene blijven hangen en heb al snel de 30 days of yoga gevolgd, die vond ik wel opbouwend.

Finnyboy, er staan wat tips voor lessn in dit tooic. Adriene is populair.
Verder zag ik hierboven de tip voor yagoa met Tim, die wil ik zelf ook nog eens opzoeken.
Begin vooral rustig en verwacht niet teveel.

Goof

Berichten: 28825
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-20 22:04

Gracezellaa schreef:
Ik ben sinds maart ook begonnen met yoga thuis. Ik volg de videos van yoga met Tim op YouTube. Heb ook 1 van Adrienne gedaan maar vond haar teveel praten. Tim is lekker straight forward en super duidelijk in hoe je de poses correct uitvoert.


Dank voor de tip, ik heb vandaag een les van hem gevolgd en dat was fijn! Ik vond het actiever dan de lessen van Adriene met als resultaat dat ik nu al spierpijn heb :')
Ik ga deze lessen erbij houden!

Boemklatsch

Berichten: 1201
Geregistreerd: 11-01-11
Woonplaats: Eindhoven

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 13:53

Ik meld me hier! :wave:

Altijd al geïnteresseerd geweest in Yoga en het en der wat lesjes en lidmaatschappen meegepakt, maar deze keer de smaak écht te pakken. Door Corona werk ik sinds begin oktober thuis, dus na 40 uur per week aan de keukentafel te zitten is het extra fijn om dan wat lessen te kunnen volgen. :) Ik ga 2 keer per week naar een Yogaschool en volg thuis wat adem/yogasessies.

Goof

Berichten: 28825
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Fit met yoga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-20 21:37

Oh wat leuk. Ik wil eigenlijk ook wel 2x per week lessen gaan volgen bij een yogaschool, maar ik weet niet of alles nu open is, dus ik ben nu niet op zoek.

Ik ben nu 3 à 4x in de week bezig, vind het heerlijk en ik merk echt steeds meer verschil, vooral in kracht. Oefeningen gaan makkelijker en ik ging gisteren voor de gein eens planken (wat ik zeker al een half jaar niet had gedaan) en haalde zomaar de anderhalve minuut. Ik zou voorheen de 30 seconden nog niet gehaald hebben :')
Op andere vlakken merk ik minder vooruitgang, zo blijft mijn bekken/heupen heel vast en stijf. Dat komt door de fibromyalgie, maar ik had gehoopt door de yoga en de behandelingen van de fysio wat soepeler te worden. Ik merk wel dat ik in dat gebied minder pijnklachten heb, dus het doet wel degelijk wat.

Ik volg nog steeds de lessen van Adriene en heb laatst een les van Tim gevolgd en die wil ik vaker volgen.