Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:38

Ja dat zijn lastige dingen in de groepszaal van de sportschool zijn nog maar 2 plekken voor de les te doen, verder liggen er matjes in de zaal en zijn er crosstrainers neer gezet

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:40

imo valt CF wel onder groepslessen. Maar ik zie wel vaak dat ze netjes vakken maken zodat iedereen op afstand kan trainen.
Maar ja, dat doen we bij onze yoga lessen ook...
Blijft lastig.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:46

Ja is ook gewoon lastig. Wij hebben inderdaad wel eigen vakken waar ook eigen fiets en roeier in staat. Ook de gewichtsplaten liggen daar. Dus eigenlijk kom je vrijwel je vak niet uit. En na afloop desinfecteer je de spullen die je gebruikt hebt. Veel minder wisseling qua spullen dan normale sportschool

Nu zal het wel zo zijn dat open gym sws wel zou mogen (want gewone sportschool dan). Maar die doen allemaal totaal wat anders en komen dus veel sneller bij elkaar in de buurt dan 6 mensen die tegelijk iedere 2 minuten een squat maken.
Dus ja... Denk dat ze wel gaan doen dat het open gym wordt, maar dan wel onder begeleiding van een coach die er rondloopt. En dat we dan wel gewoon hetzelfde programma doen. Desnoods doet iedereen dat niet vanaf het bord, maar vanaf zijn eigen telefoon.
Maar gok dat er vanavond nog wel even hard nagedacht wordt over hoe ze dit gaan doen.

Plus het is heel lastig wat er onder valt. Bijvoorbeeld schaatslessen? Doe je toch wel in een groep, maar ook individueel. Vindt wel dat ze het nu behoorlijk lastig maken qua regels. Want het is op meerdere manieren uit te leggen (niet voor het eerst overigens)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33828
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:13

Groepsles is toch gewoon iemand die lesgeeft aan meer dan 1 iemand. Dus crossfit lessen vallen daar ook onder. :)

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:16

Ik vind dat daar wel weer verschil in zit. Je krijgt bij ons een uitleg (en zou zelfs zonder uitleg kunnen) en daarna doet iedereen het voor zich en de coach loopt rond om aanwijzingen te geven. Het is niet dat er gezegd wordt dat we op dat moment allemaal naar rechts moeten om het een beetje cru te zeggen. Maar we zullen het zien.
Coachen in de sportscholen zouden waarschijnlijk ook mogen.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33828
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:59

Zo gaat dat bij lessen toch ook. Tenminste bij schaatsen, hockey en tennis ook. Lijkt me toch logisch. Dat het vervelend is snap ik best. :j

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:20

Lijkt me ook gewoon een groepsles inderdaad.

Maar... Wees blij dat je nog kan trainen haha, ik ben jaloers :+ Nee hoor ik snap wel dat het vervelend is.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:26

Ja maar daarom vraag ik het mij af. Want tot nu toe mogen de schaatslessen, turnlessen enzo ook gewoon door gaan, want individuele sport. Dus eigenlijk is er nul duidelijkheid nog of dat ook nog zal mogen. Ik las ook al bij de kickboksvereniging dat ze geen idee hadden hoe of wat en dat ze de federatie maar afwachten en tot die tijd gewoon doorgaan.
Ik verwacht dat noc nsf snel met iets komt.

Eigenlijk is er alleen duidelijkheid over teamsporten (mag niet), zelf trainen in sportschool (mag wel), maar verder ???

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:27

Hoe graag ik ook gewoon zou willen gaan, CrossFit zijn gewoon groepslessen. Dat het niet helemaal logisch is en ook in de box waar ik kom vakken zijn waar iedereen mooi in blijft, dat is jammer. Er moet ergens een lijn getrokken worden. Open gym zal wel kunnen, dan heb je namelijk geen les met een coach en mensen die tegelijk hetzelfde doen. Dat er wel iemand rondloopt die coach is en toezicht houd, dat is in de sportschool ook. Als het goed is dan :')

Balen zeg Eulogy dat bij jullie alles gesloten is. Kun je wel bij je vriend trainen?

Mijn bench gaat lekker zeg de laatste tijd :):) gisteren cluster sets van 5 gedaan met 35 kilo. Ik begin er zowaar van te houden haha. Morgen weer squats, vandaag hardgelopen.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:30

Weet ik nog niet! Morgen nog laatste dag dat de sportscholen open zijn... Als de sportschool op de rugbyclub dan open mag blijven daarna, gaat hij het vragen en dan denk ik dat het onder deze omstandigheden geen probleem is (als ik vroeg 's ochtends of wat later op de avond ga). Ik hoop het echt zo, ik ga net zo lekker.

Netjes trouwens van je bench! :)

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:36

Ik heb me opgegeven voor een squat clinic begin 2021.
Tijd om eens wat te doen aan die drama squat van me.
Ik kan m'n bovenlijf gewoon echt niet!! rechtop houden. Gewicht komt dus ver voor m'n voeten.
En dat betekent omklapgevaar. :\
Daardoor ook eigenlijk soort van bang geworden om te squatten.

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:41

Needje schreef:
Ik heb me opgegeven voor een squat clinic begin 2021.
Tijd om eens wat te doen aan die drama squat van me.
Ik kan m'n bovenlijf gewoon echt niet!! rechtop houden. Gewicht komt dus ver voor m'n voeten.
En dat betekent omklapgevaar. :
Daardoor ook eigenlijk soort van bang geworden om te squatten.

Dit klinkt heel interessant! Hopelijk gaat het je helpen met je squats.

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:41

Klinkt interessant needje! Waar ga die clinic doen?

Even duimen dus nog eulogy. Hopelijk kun je daar in ieder geval iets blijven doen!

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:51

Die clinic klinkt interessant! Ik maak mijn rug snel te hol (in de poging rechtop te blijven) dus zou zoiets ook kunnen gebruiken :)

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 21:56

Ik merk steeds meer dat ik echt een belt moet bestellen. Ik haal wel diep adem, maar merk dat hij in m’n borst zit en dat ik zonder belt moeite mee heb om m’n buik uit te zetten zoals hoort. Zeker nu met zwaardere gewichten wel nodig.

Trainen gisteren en vandaag wel erg fijn! Ben bezig met 10 weken blok met focus op pull ups. Twee weken geleden leken m’n negative pull ups meer op een neerstortende komeet. Vandaag lukten de eerste twee al echt met een langere negative van zo’n 5 seconden. Op naar de komende 8 weken!

Benchpress gisteren 3x5 clustersets met 32,5kg en squat vandaag met 4x5 clustersets met 50kg. Super fijn dat ik laatste weken echt zoveel progressie merk <3

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:00

ontherun schreef:
Klinkt interessant needje! Waar ga die clinic doen?

Even duimen dus nog eulogy. Hopelijk kun je daar in ieder geval iets blijven doen!


In Haarlem bij Fundamentals PT, door Bram Strik.

Ik heb ook moeite met bracen. Sowieso adem ik vrij hoog.

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:02

Oja! Via jou kwam ik bij dat schema van megsquats uit linoleum. Ik wilde weer eens wat anders en aangezien ik ook eindelijk wel eens een pull up wil kunnen heb ik het ook maar aangeschaft voor die $8. Bevalt me goed moet ik zeggen tot nu toe. En ik kan thuis alles doen met mijn squat rack en resistance bands dus dat is fijn :D

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:03

Ik moet heel erg bewust mijn buikspieren aanspannen, anders ben ik net een plomppudding volgens PT :') en zak ik dus ook te snel

En dan ook nog mn knieën goed naar buiten duwen bij omhoog komen, lastig... knieën staan sowieso naar binnen, slechte been stand inclusief steunzolen

Maar het gaat steeds beter, en zodra ik die focus verlies en verzwakt, leg ik de bar ook weg

Squat cursus klinkt goed!

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:10

ontherun schreef:
Oja! Via jou kwam ik bij dat schema van megsquats uit linoleum. Ik wilde weer eens wat anders en aangezien ik ook eindelijk wel eens een pull up wil kunnen heb ik het ook maar aangeschaft voor die $8. Bevalt me goed moet ik zeggen tot nu toe. En ik kan thuis alles doen met mijn squat rack en resistance bands dus dat is fijn :D


Niet via mij hoor. :)
Of was dit aan iemand anders gericht? :o

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:26

Needje schreef:
ontherun schreef:
Oja! Via jou kwam ik bij dat schema van megsquats uit linoleum. Ik wilde weer eens wat anders en aangezien ik ook eindelijk wel eens een pull up wil kunnen heb ik het ook maar aangeschaft voor die $8. Bevalt me goed moet ik zeggen tot nu toe. En ik kan thuis alles doen met mijn squat rack en resistance bands dus dat is fijn :D


Niet via mij hoor. :)
Of was dit aan iemand anders gericht? :o

Gezien ze mijn naam zegt bedoelt ze mij denk ik :')

Ik ben ook heel blij met schema tot nu toe! Wel in sportschool zelf, thuis helaas geen plek voor echt squatrek etc. Maar heel fijn afwisselend programma met echte uitdaging en vooruitgang tot nu toe.

Needje

Berichten: 19206
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:33

Oh hahaha dat heb ik niet eens gezien. :')

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 22:37

Post was tegelijk :+ ik had het inderdaad tegen linoleum. Ik vind het inderdaad ook wel uitdagend, en weer eens meer powerlift gericht, ook leuk :D ben wel heel benieuwd of ik aan het eind ook echt een pull up kan of in ieder geval echt vooruitgang merk daarin

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 06:38

Ik zie veel mensen hier typen dat ze er aan moeten denken dat ze hun buik moeten aanspannen of uitzetten tijdens de oefening, maar zo is het niet bedoelt. Zoek maar eens how to brace the core of youtube op. Het is eerder de kracht die je zet in je buik als je gaat poepen plat gezegd. Anders brace je niet alles, maar alleen de voorkant. Tevens kun je veel beter ademen op die manier.

linoleumJarig

Berichten: 6489
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 06:49

Desty, ik weet wel hoe ik moet bracen, maar denk dat duidelijkste uit te leggen is als je buik uitzetten ipv je borst. Gaat me er dus om dat ik op verkeerde plek doe, niet op verkeerde manier. En denk dat zonder op theorie in te gaan, toch kortste is om zo te verwoorden.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 09:52

Ik weet ook prima hoe ik moet bracen, maar gewoon bracen met mijn zware bekken instabiliteit en hypermobiliteit is helaas niet genoeg...