Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:22

Ik gebruik riem alleen als ik echt op mijn max ga. Imo niet om ‘standaard’ te gebruiken. Als je sterker (en stabieler) wilt worden zou ik het eerder zoeken in stabiliteitsoefeningen en je core meepakken, daar heb je uiteindelijk het meeste aan. Beter langer met minder gewicht maar wel vooruitgang boeken dan snel omhoog met allerlei hulpmiddeltjes.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:24

Het is mij zeker niet bedoeld om snel omhoog te gaan
Ik train nu al een jaar op uitvoering en stabilisatie. Ik doe ook heel veel stabilisatie oefeningen erbij

Maar bekken instabiliteit is best een dingetje soms :+

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 22:47

Een belt is om tegen te bracen bij max compounds. Geeft op zich verder geen stabiliteit.

Ik heb net m'n deadlift 8rm gedaan... 120kg wtf :') Ik verbaas mezelf zo deze week

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:01

Joanne1987 schreef:
Het is mij zeker niet bedoeld om snel omhoog te gaan
Ik train nu al een jaar op uitvoering en stabilisatie. Ik doe ook heel veel stabilisatie oefeningen erbij

Maar bekken instabiliteit is best een dingetje soms :+


Snap ik, maar wat eulogy ook al zegt, stabiliteit geeft het eigenlijk niet. Dat is echt puur uit je spieren halen. Bekken instabiliteit sucks gewoon :\ ik ken het hoor want mijn hypermobiliteit is soms een zegen (come on overhead squats), maar kan ook een vloek zijn (hallo schouder half uit de kom duwen). Uit verschillende onderzoeken blijkt keer op keer dat het echt spierkracht eromheen trainen is wat het beste resultaat geeft. Verder is het allemaal tijdelijk en symptoombestrijding.

Lekker bezig hoor Eulogy! Mijn pr was de laatste keer dat ik getest heb 80 kg *-:)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:03

Dank je wel voor de uitleg! Had al zo'n vermoeden hoor, en wil alles ook netjes en goed doen
Ben al van zo ver gekomen, kon niet eens recht staan, laat staan recht naar beneden squatten, recht liften of een rechte goodmorning doe

ontherun
Berichten: 4968
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:05

Ja geduld is een schone zaak inderdaad! Slow but steady is nog altijd de beste manier. En techniek boven alles

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:16

Sorry ik was beetje kort door de bocht :') Maar wat ontherun zegt inderdaad. Het lijkt me heel vervelend, maar inderdaad, zowel met trainen als in je dagelijks leven zul je het meest hebben aan de spieren zelf trainen. Dat doet een riem helemaal niet, of eigenlijk juist het tegenovergestelde.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 23:22

Oh zo kwam het echt niet op me over hoor!
Dat tegenovergesteld was ik inderdaad bang voor :j
Ik ga lekker zo doortrainen, ik heb de tijd. Mijn doel is ook niet zo veel mogelijk pakken (verhoog wel als het makkelijk gaat met de juiste uitvoering), maar inderdaad sterker worden en minder blessures hebben
Dit is gelukkig al een heel eind gebeurd!

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 19:12

@Eulogy: Zooo wat ben jij sterk! Wel echt vet om te zien!

Ik gebruik niks aan hulpmiddelen. Zat wel te denken aan misschien grips aan te schaffen voor dingen aan het rek, want mijn handen gaan der echt aan. Maar andere kant wil ik ook niet afhankelijk zijn.

Belt enzo heb ik niet nodig nog, want ik heb nog behoorlijk lage gewichten erop liggen. Ga wel vanavond een keer een weightlifting les proberen. Ben echt zenuwachtig, want bak der waarschijnlijk niks van. Maarja....
En had vanochtend ook al een Crossfit les gedaan. Dus vanavond wordt het lichte gewichten en vooral focus op de techniek heb ik bedacht.
Wel erg. Ik ben echt teveel op de box. Vanochtend les van 9-10 en uiteindelijk ging ik 12.15 naar huis.. Oeps....Wel fijn dat dat bij ons kan. Hebben een beetje rond gehangen, want handstanden geoefend en een beetje aan onze dubbels gewerkt.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:10

Nou ik heb mijn eerste weightliftingsles overleefd gister. Was echt heel leuk! En mijn techniek was zeker niet slecht. Dus dat is fijn om te horen :)
T was wel een vol programma, dus we moesten best doorwerken, maar ook echt veel lol gehad.
Iedere ochtend train ik met hetzelfde meisje en daarna blijven wij vaak nog extra oefenen en zij deed gister ook voor het eerst mee dus dat was heel fijn :)

Wel oliebol... Ik ben iets te rigoreus geweest met de eeltschaaf...... Beetje jammer

Vraagje: Kent iemand ook mensen die een tas bij built for athletes of kleding bij Nobull hebben besteld? Ik zit te denken om daar tebestellen, maar zou graag iets meer ervaringen horen :)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:39

Klinkt heel leuk zo'n les!

Ik ga een bodypump set aanschaffen, mocht alles dicht gaan ga ik dat thuis meer oppakken, buiten de oefeningen met dumbells en kettlebells

Ik ga zo weer even lekker een rondje doen, ondanks geen betalende sessies meer, kijkt PT vandaag weer even mee. Na een jaar 'samen' kan dat blijkbaar :')

Geen ervaring met die merken travel_me...

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:38

Travel_me schreef:
Nou ik heb mijn eerste weightliftingsles overleefd gister. Was echt heel leuk! En mijn techniek was zeker niet slecht. Dus dat is fijn om te horen :)
T was wel een vol programma, dus we moesten best doorwerken, maar ook echt veel lol gehad.
Iedere ochtend train ik met hetzelfde meisje en daarna blijven wij vaak nog extra oefenen en zij deed gister ook voor het eerst mee dus dat was heel fijn :)

Wel oliebol... Ik ben iets te rigoreus geweest met de eeltschaaf...... Beetje jammer

Vraagje: Kent iemand ook mensen die een tas bij built for athletes of kleding bij Nobull hebben besteld? Ik zit te denken om daar tebestellen, maar zou graag iets meer ervaringen horen :)


Iemand bij onze box heeft kleding en schoenen van Nobull. Hij is er blij mee, maar wel prijzig.

Ik zie het vooral veel voorbij komen op het YouTube kanaal van Tia-claire Toomey :P .
Over haar gesproken, iemand afgelopen weekend de crossfit games gekeken?

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 17:51

Jaa precies. Drie van de 5 bij de dames worden door Nobull gesponsord.
Ik heb zeker gekeken. De eerste 2 dagen niet helemaal live, want moest vroeg op. Wel echt geweldig om te zien :)

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 18:34

Mijn PT had het er vandaag over, schijnt heel heftig te zijn (mijn beeld van crossfit is denk ik nog steeds te lief :'))

Vandaag ging training echt lekker, goede uitvoering en ruimte over, dus deadlift (mijn sterkte oefening) 2.5 kilo verhoogd weer.
Ook het doel uitgesproken wat ik toch echt graag wil bereiken einde van het jaar, 60 kilo squatten. Dat voelt op een of andere manier als een magisch punt voor me, dus daar gaan we naartoe werken

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 19:56

Hahah Crossfit kun je zo zwaar maken als je zelf wil. Maar op top niveau is het heel zwaar. Vooral omdat ze veel events in korte tijd hebben en ze sommige ook pas net van te voren horen. Ze moeten dus in alles goed getraind zijn.

Lekker bezig! Hoeveel zit je nu qua squat? En wil je 60 kg front of backsquat doen?

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 20:14

Ik zit nu op 8rm 45 kilo, backsquat.
Frontsquat pak ik wel mee in training eens in zoveel tijd, maar die doe ik niet frequent genoeg om goed op te bouwen, geloof 30 kilo laatst

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:31

Ah ja, mooi doel! Ik vind backquat een lastige altijd. Doe liever front. Die zitten ook ongeveer gelijk qua gewicht bij mij (hoort niet). Komt vooral omdat ik met back squat te diep wil zakken. Ik kan zonder gewicht heel makkelijk diep squaten (tot ik zo ongeveer op m'n hielen zit), maar met gewicht is het dan wel een stuk moeilijker om weer te gaan staan.

Wij doen vandaag dingen die ik niet zo top vind.. Helaas, maarja als je er iedere dag bent gebeurd dat ook wel eens. Gister was juist top voor mij. Roeien en wallballs.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 09:48

Air squats zak ik ook diep, maar met gewicht tot net onder de knieën.
Bij front squats verlies ik de bar altijd haha moet meer oefenen mn armen goed hoog te houden. En ik trok vooral 1 schouder in alle oefeningen heel erg op, dus ben gedrild die laag te houden
Soms niet zo handig :')

Josien_

Berichten: 9031
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:40

@Travelme: ja inderdaad worden gesponsored daardoor! Heb zelf ook niks live gekeken, maar wel het ea via YouTube teruggekeken. Deze WOD's van de games komen ook weer bij ons terug in de box :).

Mooi doel Joanne! Als je er regelmatig aandacht aan besteed moet dat vast lukken :D !
Ik vind Back squats en front squats wel leuk om te doen! Heb niet een hele sterke voorkeur, beide heeft zo zijn voor en nadelen. Weet niet precies wat mijn 1RM is bij de Backsquat, maar laatst 3RM gedaan en die was 80kg. Front squat zit ik volgens mij rond de 50kg, maar die heb ik blijkbaar niet opgeslagen :Y) .

Hier vanavond weer Gymnastics les. Bijna altijd komt er wel iets van de handstand in en ik kan hem nog steeds niet zelfstandig _O- .

Snippergroen

Berichten: 6689
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 10:53

Ohhh front squats.. ik doe nog liever burpees dan die ellendige dingen. :=

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 14:51

Mooi doel Joanne! :) Moet vast lukken!

Ik haat front squats haha, ik doe ze nooit :+ Ook niet echt nodig aangezien ik heel quad dominant ben.

Travel_me, en box squats? Dan kan je niet te diep gaan/ga je het misschien beter aanvoelen?

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 18:46

Hahah front squats zijn hier juist favoriet XD Vooral de dead stop (dan begin je vanuit de diepe positie.
Oeh Josien handstand. Das mijn favoriet ook. Kan het nog niet heel goed, maar oefen ongeveer 2-3 uur per week na de les met handstanden. Ik kan nu een seconde of 10 free standing en 2 stappen lopen.

Hoe oefenen jullie die? Wij krijgen daar vaak soort van priveles in en heb wel tips om het te leren :)

@Eulogy: Ja ik weet opzich wel hoe diep ik moet gaan, maar toch wil ik graag dieper XD stomme gewoonte.

De les vanochtend was niet echt mijn ding qua wod, maar ging wel goed dus das top.. Alleen moet volgende keer de thrusters zwaarder pakken. Nog nooit gedaan, dus ben benieuwd.
Heb nu de afgelopen 7 dagen getraind en voelt nog steeds super goed :) Echt blij mee dat ik snel herstel. Heeft mijn wielrenverleden toch nog iets goed gedaan.

Zelf ben ik nu na de lessen bezig dus met handstand en handstand walk, Double unders en kipping Handstand push up.

Wat doen jullie qua herstel? Ik doe nu vaak in de avond even een uurtje wandelen. Tussendoor paar keer foamrollen en heb sinds gister een massage gun.

Eulogy
Berichten: 5742
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:02

Nou ja hoe dieper hoe beter op zich, zolang je techniek er niet onder lijdt :)

Tja, ik heb het al vaker gezegd maar 7 dagen achter elkaar trainen lijkt me veel te veel, zeker crossfit, ook als je denkt dat je je goed voelt :o Je moet het natuurlijk zelf weten, maar je zult waarschijnlijk juist meer vooruitgang boeken als je minder doet.

Specifiek herstel doe ik alleen als dat nodig is, ik krijg snel last van m'n heupen na zware deadlifts/squats dus doe veel mobiliteit werk voor en na trainen en op rustdagen. En verder wandel ik inderdaad veel.

Sem_
Berichten: 7765
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:17

Front squats doe ik eigenlijk ook nooit. Back squat, goblet squat en (bulgarian) split squats hou ik het meestal bij. :j Mooie pr's en doelen komen er voorbij! :D Altijd motiverend.

Qua herstel hou ik me aan mijn rustdagen en ik stretch een aantal keer per week, maar dat is meer voor het kickboksen. :) Zeven dagen achter elkaar trainen lijkt me wel veel! Op maandag en donderdag train ik ook twee keer per dag (krachttraining en kickboksen). Maar dan probeer ik er zoveel mogelijk tijd tussen te laten. Kickboksen is natuurlijk meer cardio dus dat scheelt, maar het is niet ideaal. Helaas kan ik het niet zo plannen dat het niet op dezelfde dagen valt. :(

Vandaag ging benen trainen echt ruk. :') Ik voelde me weinig gemotiveerd en toen werd ik ook nog gebeld waardoor mijn hele concentratie weg was. Uiteindelijk alleen gesquat en een paar lichte deadlifts gedaan. Ach ja, die dagen mogen er ook zijn denk ik dan maar. Straks weer kickboksen! (Helaas wel zonder sparren ivm corona).

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 19:36

Ik train 3x per week (maandag, woensdag, zaterdag)
Als het uitkomt nog een dag uurtje wandelen op de loopband of cardio groepstraining. Maar nu er minder mensen in de sportschool mogen grijp ik soms mis op tijdslot