Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:20


Josien_

Berichten: 9040
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:33

Needje schreef:
Om 20 gram eiwitten binnen te krijgen met noten heb je zo aardig wat noten nodig.
Niet iedereen heeft de ruimte voor zoveel kcal tov relatief weinig eiwitten.
Noten zijn ook geen eiwitbron, maar een bron van vetten.



Sorry, meeker hier.
Train zelf wel. (5x in de week kracht)
Op het moment lekker in de bouw fase.


Haha heb je helemaal gelijk in hoor! Goed om op te blijven letten.
Ik heb al zo'n moeite met vetten beperken 8)7


@Lieffiefi: jaaa Nike outlet is top!!
Helaas staat bij die hier in de buurt nu met Corona telkens zo'n lange rij om binnen te kunnen.
Ben er dus al even niet meer geweest.
Wat heerlijk van je trouwjurk zeg! En top dat je alles weer een beetje op de rails hebt, goed bezig +:)+

Ik had geen last van de warmte dinsdag moet ik zeggen. We hebben in de box geen airco, maar wel een fijne grote ventilator *\o/* .

@Deertje jij ook goed bezig!!

@Courses Gymshark zie ik hier ook veel inderdaad, maar zelf nog niet uitgeprobeerd. Zal er vast wel een keer van komen.
Jammer dat je training niet zo lekker ging, maar wel nette deadlift!
Hiptrusters doen wij nooit, eigenlijk wel heel jammer want het lijkt mij een fijne oefening...
Ben benieuwd of de pad werkt voor je! Is ook een behoorlijk gewicht dat er dan op rust. Zelfde idee als met backsquats bijvoorbeeld.

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:06

Josien; ik denk dat de "makkelijkste" manier om meer eiwit binnen te krijgen, whey is. Ik had nooit moeite met genoeg eiwit binnen krijgen (1,5g/kg ongeveer) maar sinds ik 90% vega eet, vind ik het lastig. Ik hou ook niet zo heel erg van kwark, of in elk geval niet in grote hoeveelheden.

Noten is inderdaad lastig, omdat ze in verhouding vooral vet en hoog in calorieen zijn. Wel heel gezond, maar ja :)

Ik moet ook echt even wat meer sportkleding, had nooit te weinig maar merk nu dat ik steeds hetzelfde aan wil en dat gaat niet :+ Ik vind voor leggings Victoria's Secret echt de allerfijnste, maar die zijn erg duur, dus ik wacht nog even/vraag er misschien 2 voor kerst of zo.

Lieffiefi; spannend!! Wat goed ook van je trouwjurk, en fijn dat je nu weer lekker bezig bent :D

Deertje; vind ik inderdaad heel knap, en krachttraining zal je vast heel erg helpen bij je verdere herstel, zeker met een coach.

Courses; ik vind Iron House er altijd zooo fijn uit zien <3 Ik doe met hip thrusts meestal een mat ertussen (1 of 2 keer dubbel gevouwen), ik vind van die pads altijd net niet goed genoeg werken?

Ik heb volgende week een deload, dus deze week heb ik het zwaar :+ Ik had gister 2x10 squats @70% tempo 2010 en daarna 2x10 @60% tempo 3010 met focus op techniek, daarna bench 2x10 @65% tempo 2010 en daarna 2x10 @55% tempo 3010. En daarna nog 3x10 overhead press en 3x12 reverse lunges. Hopelijk volgend blok wat minder volume :') En met sets van 10 zweet ik, waardoor de bar bij low bar squats ook niet meer heel stevig ligt hahaha, dus dat vind ik eng. En vervolgens is bij bench een arch zetten ook lastig, zelfde probleem :') Maar goed, het gaat wel lekker, het valt me echt niet tegen hoe m'n kracht vrij snel weer op m'n oude niveau lijkt te zijn na 5 maanden niks! Vandaag deadlifts.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:08

Qua sportkleding heb ik Gymshark. Diverse soorten seamless.
Ik wil sowieso nooit meer geen seamless. haha. Bye bye cameltoe!

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 12:10

Huh vind je? Ik heb juist in gymshark altijd veel meer cameltoe dan in niet-seamless van andere merken :')

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 13:01

Nee ik niet. :D
Heb verder alleen nu nog een Nike broek die goed gaat.

Deertje
Berichten: 981
Geregistreerd: 12-01-07

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:16

Vind het ook moeilijk, die kleding. Zeker die lange leggings.. bij sommige heb je precies de kont van een nijlpaard erin :)

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:18

Under Armour draagt man in spe heel veel.
Hij vind het een topmerk. Vriendinnen van me dragen dat ook veel en zijn fan.
Ik weet niet waarom maar ik zweer bij Nike. Fijne stof, plakt niet. Geen cameltoes whahaha!
En je kan het leuk combineren.

Van gymshark zie ik vaak zie advertenties voorbij komen maar nog nooit geprobeerd.
Hier net weer ruim 13 km gefietst :)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:30

Mijn Gymshark Camo's hebben soms best wel wat lelijke pasvormen to be honest, maar niet zo vervelend dat ik ze niet meer draag :) Kan me wel voorstellen dat sommige mensen hier ook last van hebben!

@Eulogy, het is ook echt maar net welke pad je hebt moet ik zeggen. Sommige pads zijn echt ideaal, sommige zijn echt vreselijk onhandig om te gebruiken en schieten overal heen. Degene die ik net binnen heb gekregen is goed dik, dus ik denk dat dit helemaal goed moet komen! :) Blij dat ik nu niet steeds de hele gym door moet om dat stomme ding te vinden :+

Under Armour is inderdaad erg populair bij mannen, ik zie veel heren bij ons er in trainen. Gymshark is wel vrij prijzig, dus kan mij voorstellen dat het niet perse een 'uitprobeer' merk is, maar tot dusver vind ik het wel echt waard :) Ik heb nu ... 7 sets van ze? Heb ook al wat sets verkocht, maar hun squat proof leggings is voor mij echt wel de holy grail.

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:38

Mijn vriend leeft ook in Under Armour :') En Nike, Canterbury en Adidas haha. Hij draagt eigenlijk bijna 24/7 sportkleding.

Hmm, misschien toch maar weer van Gymshark proberen als ik weer wat nieuws ga bestellen... Volgende maand. Ik vind Nike leggings ook echt heel fijn, en tops van myprotein, maar de leggings van myprotein vind ik niet zo heel fijn. Misschien dat ik banketstaaf ook nog wil uitproberen, maar zijn ook erg prijzig.

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 14:41

@ Eulogy ik <3 lu.lu.lemon. Echt heerlijke dingen, squatproof en zitten heerlijk, ik leef erin _O-

@Courses er zit echt veel verschil in die pads inderdaad! Hopelijk bevalt deze.

Hier ook juist cameltoe taferelen bij seamless, dat probeer ik niet meer. Elke keer weer hetzelfde verhaal helaas. Under armour ben ik ook wel fan van moet ik zeggen, Nike ook wel, Gymshark hier nog niet geprobeerd omdat ik dus bang ben voor cameltoe taferelen bij hun leggings :+ En daar vind ik ze dan idd te duur voor.

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:59

Haha dat was het laatste zetje dat ik nodig had ontherun, ga ik toch eens Lu.lu.lemon proberen :D Mijn schoonmoeder zweert bij Sweaty Betty, en krijgt daar korting, dus die wilde ik eigenlijk ook nog proberen.

Heeft iemand hier wel eens last van? :+ Ik haal bij mixed grip deadlifts dus altijd m'n duim open en daarna doet elke rep echt veel pijn (en... Bloedstrepen op m'n legging hahaha). Misschien tape?

Foto in een spoiler, mocht iemand het niet willen zien (het is niet bepaald erg, maar toch)

Spoiler:
Afbeelding

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:45

Grappig, die verschillende voorkeuren in sportkleding :D mijn favoriete broekenmerk is I Can I Will (ICIW), vind seamless verschrikkelijk en qua shirts staat Asics op 1 :j

ontherun
Berichten: 4969
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:48

Eulogy haha ja ik ben groot fan van ze. Had ze eigenlijk gekocht om hard te lopen maar ze zijn zó fijn dat ik ze ook met kracht gebruik. Ik heb maat 6 en de 28” is perfect qua lengte, ben 1,70 en normaal 36 in leggings. Sweaty Betty heb ik wel eens op insta langs zien komen, is toch wel een ‘legit’ merk dus? Had er nog niet op geklikt eerlijk gezegd :+
Hmm stukje tape eromheen draaien denk ik? Ik heb er (nog) geen last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 04:50

Eulogy schreef:
Heeft iemand hier wel eens last van? :+ Ik haal bij mixed grip deadlifts dus altijd m'n duim open en daarna doet elke rep echt veel pijn (en... Bloedstrepen op m'n legging hahaha). Misschien tape?

Hook grip bedoel je waarschijnlijk?
Bij mixed grip ligt je duim over je wijsvinger en de bovenkant zou nergens contact mee moeten maken.

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:28

enzino schreef:
Eulogy schreef:
Heeft iemand hier wel eens last van? :+ Ik haal bij mixed grip deadlifts dus altijd m'n duim open en daarna doet elke rep echt veel pijn (en... Bloedstrepen op m'n legging hahaha). Misschien tape?

Hook grip bedoel je waarschijnlijk?
Bij mixed grip ligt je duim over je wijsvinger en de bovenkant zou nergens contact mee moeten maken.

Nee, mixed grip - ik weet wat het verschil is :+ M'n duim schuurt aan de bovenkant van m'n lift langs m'n been/legging, daar komt het door.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:33

Ik zou ook denken tapen voor je begint.

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:59

Eulogy, het ziet er heel droog uit.
Stomme vraag maar heeft het tijd gehad goed te helen?
Misschien een aantal dagen een andere grip doen en dan in de nachten wat vaseline, dan wordt de huid wat soepeler...

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:03

Oh auw, dat ziet er pijnlijk uit inderdaad. Voor nu bepanthen of wellicht vet houden? Ik trek regelmatig stukken op m’n handen kapot aan nerling, soms is het met handschoenen te ‘vermijden’ maar risico van het vak :+

Hiptrust pad is binnen trouwens! Dit is degene die ik zelf het fijnste vind, ik wou ‘m eigenlijk in het rood dus heb gevraagd of die nog geleverd gaat worden (dit jaar, staat al maanden op uitverkocht).

Afbeelding

Lieffiefi

Berichten: 4696
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:56

Mooi!
Rood had inderdaad beter gepast bij je nagels :)

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:05

Ik vind de sportkleding van Stronger topspul. Geen cameltoe, goede pasvorm en blijft mooi. En in de H&M hebben ze ook goed spul. En goedkoop.
Voormij vandaag upperbody. Telkens reeksen van 15-12-10 en 8 met stijgend gewicht.
Chest press
dumbbell pullover
Pronate Kickback
DB Fly
DB press with rotation
Bench dips (deze haat ik)
Svend press
Elevated pushups
Tricep extention

Ik vind upperbody leuk! Behalve de pushups. Ik HAAT pushups.

Needje

Berichten: 19210
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:11

Ik hou ook wel van opperbody. Maar dat komt voornamelijk omdat ik gewoon moeite heb met benen trainen. Terwijl ik die juist graag groter wil. En m'n bovenlijf niet echt breder hoeft. :')
Beetje onhandig eigenlijk. haha

Sem_
Berichten: 7768
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:56

Eulogy, zelf geen last van (doe altijd conventional), maar ik zou ook een tapeje eromheen doen!

Nice Courses! Wij hebben gelukkig wel redelijk fijne pads. Nou moet ik zeggen dat ik ook niet heel vaak heel zwaar hip thrust, dan kan ik me voorstellen dat niet alle pads voldoen.

Ik ben fan van H&M sportkleding. Met name deze https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0905957001.html (de zwarte) en https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0918292001.html (de donkergrijze). Maar ik draag ook wel korte sportbroekjes en soms gewoon joggingbroeken. :Y)

Upperbody ben ik ook wel fan van! Grotere benen en bovenlichaam mag van mij allebei. :D
Mijn training zag er vandaag zo uit, werksets steeds zelfde gewicht:
Spoto press 6x4
T Bar row (met pause) 6x4
Overhead press 1x6 + 1x10 lager gewicht (ging ruk vandaag :+)
(Neutral grip) pull ups 1x6 + scapular pull ups 1x12
Dumbbell curl 3x9
Side raise 4x12

Snippergroen

Berichten: 6695
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:38

Lekker bezig allemaal!

@Courses, fijn dat je je eigen pad hebt! Ben benieuwd of ie bevalt :) heeft jouw sportscholl/box dat niet zelf liggen? Of wilde je gewoon graag een eigen?

Ik zie dat vooral de crossfitters voornamelijk kiezen voor WOD's in plaats van vaste schema's. Hoe stellen jullie je training en percentages samen? :)

Deze week 2x niet kunnen trainen maar vandaag een vrije dag dus vanmorgen rug-biceps gedaan en vanavond nog benen-buik :)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:57

Lieffiefi schreef:
Mooi!
Rood had inderdaad beter gepast bij je nagels :)


En m'n lippenstift, haha. Ik wou vooral geen zwarte, want die raak ik meteen kwijt :+

Sem_ schreef:
Eulogy, zelf geen last van (doe altijd conventional), maar ik zou ook een tapeje eromheen doen!

Nice Courses! Wij hebben gelukkig wel redelijk fijne pads. Nou moet ik zeggen dat ik ook niet heel vaak heel zwaar hip thrust, dan kan ik me voorstellen dat niet alle pads voldoen.

Ik ben fan van H&M sportkleding. Met name deze https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0905957001.html (de zwarte) en https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.0918292001.html (de donkergrijze). Maar ik draag ook wel korte sportbroekjes en soms gewoon joggingbroeken. :Y)

Upperbody ben ik ook wel fan van! Grotere benen en bovenlichaam mag van mij allebei. :D
Mijn training zag er vandaag zo uit, werksets steeds zelfde gewicht:
Spoto press 6x4
T Bar row (met pause) 6x4
Overhead press 1x6 + 1x10 lager gewicht (ging ruk vandaag :+)
(Neutral grip) pull ups 1x6 + scapular pull ups 1x12
Dumbbell curl 3x9
Side raise 4x12


Nette training! Ik vind overhead press altijd best wel zwaar (oude blessure aan m'n schouder, maybe that's why).

Negerzoen schreef:
Lekker bezig allemaal!

@Courses, fijn dat je je eigen pad hebt! Ben benieuwd of ie bevalt :) heeft jouw sportscholl/box dat niet zelf liggen? Of wilde je gewoon graag een eigen?

Ik zie dat vooral de crossfitters voornamelijk kiezen voor WOD's in plaats van vaste schema's. Hoe stellen jullie je training en percentages samen? :)

Deze week 2x niet kunnen trainen maar vandaag een vrije dag dus vanmorgen rug-biceps gedaan en vanavond nog benen-buik :)



Ze hebben bij allebei de gyms wel een pad, maar bij de TrainMore vestiging waar ik ga is 'ie met regelmaat kapot en dan kopen ze geregeld een hele vervelende (te dun, te grote inkaping waardoor de bar eruit rolt) en ik was daar echt klaar mee :+ Iron House heeft ze ook liggen, maar die moet ik of dubbel doen waardoor het bijna knelt of enkel maar dan heb ik een week blauwe plekken.

Dus het is tijd om het heft in eigen hand te nemen *\o/*