Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:54

Welkom Tova!

Travel_me, train je nu die 3-4 dagen dan 2x per dag? En de rest van de dagen ook gewoon? Raak je dan niet onwijs overtraind? :=

Wat programma's/coaches betreft kan ik niet echt meepraten, maar lijkt me belangrijk te kiezen voor iets dat echt specifiek op jouw doelen is gericht. Wat enzino zegt, voor powerlifting ook daadwerkelijk een powerlifting gericht programma etc :j

Ik ben echt helemaal verliefd op de sportschool waar ik met m'n vriend samen heen ga tegenwoordig, en dat is niet mijn eigen sportschool waar ik lid ben (de nieuwe) :+ Nadeel is dat ie te ver weg is als ik de auto niet heb (da's op dinsdag en donderdag omdat m'n vriend dan rugby heeft tot 9 uur, dus op zich maar 2x per week, maar toch), dus ik wil eigenlijk een 2e lidmaatschap zodat ik kan afwisselen. De sfeer is er echt zo top en ze hebben zoveel powerlifting specifiek materiaal <3 https://www.trojanfitness.co.uk/

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:59

Klinkt goed Eulogy! Jammer dat je er niet altijd naartoe kan. Ziet er idd uit als een fijne sportschool. De sportschool waar ik zelf lid ben is erg kleinschalig en vooral free weights. Ik vind het zelf een hele fijne sportschool. Er loopt van alles rond, maar gelukkig geen vervelende types. :)

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 16:41

Bij de PT school train ik in de middag vrijwel alleen. Heerlijk. Ze hebben 6 "squat cages" dus plek zat. En nog wat basic apparaten. Ik kan iii alles daar doen.
Bij de sportschool waar ik voor de yoga heen ga en af en toe trainen is het andere koek. :')
Dan merk ik altijd weer hoe verwend ik ben.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 17:11

@Eulogy: Nee gewoon 1x per dag, maar die 3-4x zijn in de ochtend en de andere in de avond (maar dan andere dagen). Opzich kan 2x per dag trainen best, maar dan moet je het wel goed afstemmen. Zijn wel een paar bij ons die dat doen.

Wij mogen inderdaad gewoon blijven, maar ik train niet in een sportschool. Dus dat maakt wel verschil. Er zitten 12 tegelijk in een les en wij zitten dan bij de bar een meter of 20 verderop (is een grote hal). En als zij weg gaan, dan gaan wij weer verder oefenen. Kan prima en we zijn meestal maar met 3-4 die blijven.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:27

Met 7x per week zou ik ook wel oppassen. Deload je wel eens?

Ahhh dat klinkt ook top needje. Bij deze sportschool wordt het wel druk rond 6/7 uur als ik meestal ga, maar ze hebben zoveel dat je alsnog nooit hoeft te wachten.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:43

Ik doe maximaal 6x :) Standaard de vrijdag rust. En qua deload. Ja wij hebben een programma van een week of 6 en daarna een week deload. Maar zoals vandaag pak ik met de snatch niet teveel gewicht om het gewoon op techniek te doen. Dus was niet heel erg zwaar qua training

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:14

Vandaag maar gelopen op de loopband en de vaste been apparaten gwdaan.
Heb weer eens last van een spier in mn rug/verre zij
Dit lijkt steeds te ontstaan naar slechte nachten sleep, lijkt de spier te zijn die langs de onderste ribben ligt.
Vooral omdraaien in de nacht is pijnlijk en de opstart uurtjes. Arm wat naar achteren doen en dan broek aantrekken is dan zeer pijnlijk, evenals diep ademhalen. Eigenlijk alles...
Ik heb het ook wel eens hoger, langs mijn schouderblad, dan is ademen helemaal een ramp. Laatst besefte ik me dat het op hele pijnlijke momenten wel beetje voelt als extreme kramp.

Het lijkt niet training gerelateerd te zijn, kan goed ineens komen als ik 2 dagen niet gesport heb, meestal is het met een dag of 2 wel weg/veel minder maar nu blijft het wat hangen helaas.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:21

Klinkt niet fijn! Ben je er al eens mee naar een HA/fysio geweest?

Ik heb vanavond weer deadlifts :D Squats en bench gingen heeeel goed maandagavond, dus echt veel plezier in trainen momenteel. De qualifying totals in 2021 liggen alleen alweer 20kg hoger dan in 2020 voor mijn gewichtsklasse, dus om me volgend jaar te plaatsen voor nationals moet ik een 340kg total hebben :+ In 2019 was dat nog 300. Op zich wel te doen, misschien met een 115kg squat, 160kg deadlift en 65kg bench maar het is wel vrij veel. Gelukkig heb ik nog even de tijd.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:24

Vervelend Joanne1987! Dat tweede wat je beschrijft ervaar ik ook weleens, bij het schouderblad, dat heeft bij mij te maken met een tussenribspier.

Fijn dat het zo goed gaat Eulogy! Die gewichten.. _/-\o_

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 13:30

Ja ik loop heel veel bij de fysio :j
Die is inmiddels ook op de hoogte (dringend advies van manlief :'))
Ben hypermobiel ben inmiddels ook getest op ehlers danlos en stickler syndroom, wat het niet is. In november moet ik naar de reumatoloog
Heb ook chronisch bekken instabiliteit en vaak ontstekingen, daarom vorig jaar ook begonnen met de PT, mijn lijf sterker en rechter proberen te maken om te kijken of dat hielp. Dat heeft heel erg veel geholpen inmiddels, maar soms steekt er dan toch weer wat de kop op.

Ik wilde vandaag eigenlijk ook squat en deadlift doen, naar leek me toch niet zo'n goed plan aangezien ik met sommige bewegingen echt naar adem moest happen.
Van de week maar herkansin, wil mn 3RM beter vaststellen eigenlijk

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-20 09:11

Goed bezig Eulogy! Fijn dat je je draai weer hebt gevonden.

@Leoni: Wat relaxt dat jullie mogen blijven hangen, wij moeten gelijk weg na het uur. Moet mijn krachttraining vaak echt haasten om in een uur te proppen, dus ik kom standaard een kwartiertje te vroeg om alles klaar te zetten. Gelukkig is dat in een andere ruimte als de CrossFit, dus train ik vaak alleen of met 1 iemand. Dus dan is het niet zo erg als ik wat eerder ben.

Maandag mijn vriend meegesleept naar CrossFit, was zijn tweede keer en het ging heel erg goed. Vorige keer was het echt een cardio workout, alles op snelheid en toen hebben we eigenlijk niet eens doorgehad dat we samen trainden. Dit keer een wat meer kracht gefocuste workout, voor hem heel fijn, want hij kent de CrossFit oefeningen nog niet natuurlijk maar doet wel al jaren krachttraining. Het was zo leuk om zo samen te trainen, hebben elkaar ook wat kunnen helpen tussendoor en kunnen spotten.

1 bench press (as heavy as possible)
3 hand stand push-ups
6 power cleans
9 bend over rows
12 box dips

De workout was 12 days of Christmas style and back, dus je begint met 1 bench press, daarna 3 hand stand push-ups, daarna 1 bench press, 6 power cleans, 3 hand stand push-ups en 1 bench press etc. En vanaf onder weer naar boven terugwerken.

Het ging heel lekker, ik kon met bench in de eerste paar rondjes zelfs mijn 1RM pakken, daarna toch ietsje lichter gegaan. Power cleans en bent over rows gingen ook top, daarmee kon ik 10 kilo zwaarder dan voor mijn bulk. Ben echt veel sterker en het valt mensen nu ook op dat ik gespierder aan het worden ben. Super leuk!

Gisteravond weer CrossFit gedaan, ik had alleen vlak daarvoor mijn vingerkootje aan de bovenkant afgeschaafd bij aardappels schillen. Dat stopte maar niet met bloeden, dus drie pleisters en ingetaped maar halverwege de workout zat echt alles onder, zelfs mijn platform :+. Dus niet een hele goede training gehad, maar wel doorgegaan en afgemaakt.

Vanavond weer krachttraining, heb er zin in!

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 13:31

Leuk Maanlicht om zo samen met je vriend te trainen! En grappig zo Christmas style, haha. Altijd leuk om te horen dat je gespierder bent geworden. :D Dat bloedbad klinkt wat minder fijn. :Y) Geen last van?

Een uur vind ik ook echt kort. Hier wordt langer trainen gelukkig wel door de vingers gezien, maar het is dan ook nooit erg druk als ik train. 's Avonds is dat denk ik wel anders.

Ik heb vandaag weer benen getraind:
Squat 5x5
Pause Deadlift 3x4
Single leg hip thrust 3x8
Goodmornings 3x10
Seated abduction met band 3x20

Al met al redelijk tevreden. Alleen toen ik de stang na het squatten uit het rek wilde pakken voor de deadlifts was ik iets te onvoorzichtig en daarbij mijn pols wat verrekt. Ik dacht dat er maar 10 kilo aan de stang zat, maar dat was iets meer.. Volgende keer even dubbel checken. Gelukkig wel gewoon mijn training af kunnen maken. Even kijken hoe het vanavond met kickboksen gaat.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 14:04

Ahh sorry, dat wist ik inderdaad Joanne! Wat vervelend allemaal. Wel heel fijn dat krachttraining dan zo helpt.

Ahh Maanlicht wat leuk! :D Ik vind het ook echt heel leuk om samen te trainen. Of ja, wij trainen niet echt samen samen (tenzij ik RM tests oid heb), maar gewoon samen naar de sportschool vind ik echt top. Heel fijn ook dat je echt merkbaar sterker en gespierder wordt :)

Een uur vind ik dus ook echt te kort, voornaamste reden dat ik geswitcht ben van sportschool. haha. Afhankelijk van volume en zo ben ik toch wel minstens anderhalf uur bezig meestal.

Klinkt als een fijne training Sem! Ik vind paused deadlifts altijd heel vervelend, de rest klinkt top :+

Ik pas deze week met m'n vriend samen op het huis van zijn vader en stiefmoeder, heel lang verhaal en allemaal gedoe, maar ik slaap daar onwijs slecht. Heb dus sinds vrijdag geen echt goede nacht meer gehad, en deze week is om wat andere redenen sowieso behoorlijk stressvol. Trainen ging gister dus niet heel goed; wel gewoon al m'n sets gedaan op de intensiteit die ervoor stond en zo, maar het voelde allemaal heel zwaar. Sinds vanochtend ben ik ook echt ziekjes, dus misschien sla ik vanavond even over...

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 17:19

@Jip: Ja echt heel fijn! Gister trainde wij bijvoorbeeld van 10-11 en ben daarna gebleven met 1 meisje. Hebben we samen met de coach nog een uur handstanden geoefend. Bijna priveles dus :D
Wel de laatste keer echt hard gevallen... Dus heb nu mijn hand licht gekneusd en ga daarom vanavond maar even niet. Heel misschien morgen en anders zaterdag weer.
Wij hebben deze week bijna iedere dag buddy wods. Want een paar van de box doen mee aan een wedstrijd en dus is bedacht dat wij deze wods ook allemaal gaan proberen. Wel echt heel leuk, maar best lastig, want best wat synchronised dingen XD
Oehh handstand push ups! Echt leuk! Wij deden ze gister ook en heb weer echt een stapje gemaakt.
En heel erg leuk om samen te trainen! Echt heel lekker bezig! Ik ben nu dan ook aan het bulken en kreeg ook vd coach te horen dat ik de laatste maand echt grote stappen heb gezet :)
AU!

@Sem: Oei klinkt niet fijn! Allemaal kneusjes hier, want zelf raar op mijn hand gevallen met handstands free standing oefenen.

@Eulogy: klinkt niet fijn! Misschien inderdaad maar even overslaan dus

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 09:26

Ah dat is rot Eulogy, lijkt me goed om dan wat rust te nemen! Al kan dat knap lastig zijn weet ik uit eigen ervaring. :Y)

Jij ook al Travel_Me! Klinkt leuk om zo nog even na te kletsen en oefenen. :) Lijkt me gezellig zo'n groepje! Balen van je hand wel. Zou je ook ooit een wedstrijd willen doen? En hoe pak je dat aan met bulken? Ik vind het echt lastig om genoeg te eten. :=

Mijn pols voelt nog steeds niet goed. Het is niet blauw en ook niet dik, maar het voelt alsof het dat wel zou moeten zijn. :+ Het zit precies boven die knobbel aan de pinkzijde en vooral naar binnen toe draaien is geen succes. Vandaag stond eigenlijk bovenlichaam op het programma, maar ik denk niet dat dat verstandig is. Misschien dat ik wat buik en stretches ga doen in de sportschool. Gister wel gaan kickboksen en dat ging eigenlijk prima, maar dan heb je je pols ook strak en natuurlijk bandages om.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 21:29

Nog steeds klein beetje last van die kramp in mn rug, dus nog maar even een rustige training gedaan.
40 minuten cardio en daarna de benen mee gepakt. Spieren beginnen goed zichtbaar te worden bovenop vooral, op de foto krijgen is alleen onmogelijk...

Kinderen zijn logeren vanavond, uitslapen is voor mij alsnog onmogelijk. Denk morgen 10.00 lesje body pump meepakken, mn man zal dan nog wel slapen gok ik :')

Iemand tips voor echt fijne macro berekening?

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:46

Ligt aan je doel.
Vanuit Mark zn ideeen 2-2,5g eiwit en 0,8-1,1g vet en de rest khd.
Bij afvallen hoger in eiwit (2,5) als bij bulken (2) en vet in principe meestal 1 (hoger als je dat zelf wil, maar iig nooit lager als 0,8 ivm gezondheid)

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 08:55

Mijn schoenen voor in de sportschool zijn inmiddels flink aan vervanging toe. Welke zouden jullie aanraden?

Snippergroen

Berichten: 6681
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:27

Ik lees nog steeds mee hoor! :D helaas even weinig tijd om uitgebreid te reageren :)

Zelf aanpassingen gekregen in mijn krachttrainingsschema. Heel fijn die nieuwe prikkel :) de spierpijn is alleen niet te zuinig.. haha.

Ik zit qua sportschool in een dilemma. Ik zou eind deze maand overstappen naar een andere sportschool omdat de faciliteiten bij mijn huidige matig zijn, maar ik heb het er wel echt naar mijn zin. Hoewel de spullen bij de nieuwe veel beter zijn zie ik er een beetje tegenop om opnieuw in te slingeren en deze mensen achter te laten.. gelukkig heb ik nog even om te beslissen.

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:29

Needje schreef:
Ligt aan je doel.
Vanuit Mark zn ideeen 2-2,5g eiwit en 0,8-1,1g vet en de rest khd.
Bij afvallen hoger in eiwit (2,5) als bij bulken (2) en vet in principe meestal 1 (hoger als je dat zelf wil, maar iig nooit lager als 0,8 ivm gezondheid)


Dat komt aardig overeen met wat ik nu heb, dan hou ik dat aan
Doel is in eerste instantie minder vet, en dan meer spier

Ik heb metcons staan, maar kan er niet aan wennen... is met mijn steunzolen gewoon niet zo'n fijne combi gok ik

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 09:33

Ik ben fan van mijn Reebok nano’s, of Nike metcons. Extra hakjes erin heb ik met mijn hypermobiliteit niet nodig, maar ik wil geen demping erin zoals mijn hardloopschoenen. Als ik serieus ga liften dan het liefst gewoon mijn lifters. Maar ik heb ook wel een redelijke schoenentic dus heb de keus uit vanalles, en wissel ook rustig gedurende training :')

Hier nog wel aan het trainen, maar onregelmatiger als ik zou willen door afstuderen. Scriptie schrijven vraagt toch aardig wat tijd en energie. Merk wel nog altijd vooruitgang, daar gaat het om :D

Joanne1987

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:19

Godsamme klote reservering systeem Tijdens reserveren liep app vast en toen ik er weer in was tijdslot vol... en later gaan ging niet want ik wilde body pump doen vandaag :(

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:32

Ik draag met krachttraining altijd Converse All Stars, bevalt goed. :)

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:42

@sem: Jaa ik zou in de toekomst graag wedstrijden doen. Deze kwam alleen net te vroeg, want deze week pas 4 maanden bezig en begonnen vanaf 0. Nu moet ik zeggen dat ze 3 workouts moeten doen en 2 vd 3 prima gekund hadden, want pak normaal zwaarder. Alleen 1 is mijn te zwaar 30x 30 kg snatch. En ik zie die andere meiden daar ook echt mee strugglen.
Qua bulken ben ik nog aan het uitproberen hoeveel ik moet eten. Ik heb dat de laatste 3 weken langzaam opgebouwd en zit nu op 2500 calorieën. Ben in die 3 weken ongeveer 900 gram aangekomen, maar tegelijk ook met creatine begonnen, dus het zal ook deels daarvan komen. Ik hou het de komende 2 weken nog even zo en dan kijken of ik aankom of niet. Zo niet, dan misschien naar 2600 of meer.
Klinkt echt naar van je pols! Hopelijk is het snel weer oke

@Joanne: hmm ik vind macro's lastig te bepalen. Probeer nu zelf op ong 2 gram eiwit, 1,2 gram vet en rest koolhydraten te zitten. Maar weet niet of dat de juiste hoeveelheid is.

@lous: Ik heb zelf nike metcons en vind die erg fijn!

@Negerzoen: Hmm ja moeilijke beslissing wel. Kun je anders een paar keer proeftrainen om te kijken of daar ook leuke mensen zijn? Al zou t met corona nu sws wel anders gaan.


Mijn hand is nog steeds pijnlijk. Wel de afgelopen 2 dagen getraind. Beetje aangepast en niet meer pijn na afloop. Bleef gelijk. Vandaag is de eerste dag dat ik wakker werd met een beetje minder pijn. Gelukkig :)

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:01

Hier ook een fanatieke sporter. Ik doe al zo'n zes tot acht jaar aan o.a. fitness en de laatste drie jaar train ik heel actief met bijbehorende voedingssupplementen. Ik heb gemerkt dat ik door Bodypump (doe ik nu sinds een halfjaar) heel snel resultaat zie in een korte tijd, dit doe ik dan ook drie keer per week. Daarnaast fitness ik ook nog één keer per week, zodat ik vier dagen in de week train. Ik houd van atletisch gespierd, dus niet opgepompt. Merk alleen dat ik vaak nog zoekende ben qua voeding. Ik beweeg veel, sport veel, fiets veel en heb periodes dat de kilo's er af vliegen terwijl dit absoluut niet nodig is en ik moet waken dat ik niet te dun wordt. Heb voorheen wel eens een voedingsschema gevolgd, maar man, man... wat is dat lastig bij te houden als je werkt en in het weekend een ander dagritme hebt. Ik probeer genoeg te eten (schoon voedsel) , voldoende eiwitten binnen te krijgen en eet 's ochtends ook oats. In het weekend wil ik gerust eens ongezond eten, maar blijf altijd wel opletten.

Bodypump vind ik echt heerlijk! Je kan zo zwaar trainen als je zelf aankan, je neemt elke les weer alle spiergroepen mee en je triggert je spieren continu - en het verbrand goed :)) .