Welke wandelschoenen?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:01

Dorus schreef:
De Lowe renegade heeft wel een goretex binnenwerk...
Maar wat moet je dus gebruiken? Houd ze wel graag waterdicht. Ze verklaren me nu op de hondenclub al voor gek dat ik geen laarzen aan doe op het speurveld, maar ik houd m’n voeten toch droog en m’n enkel eist fatsoenlijke schoenen.


ttps://lowa.nl/tips/verzorgingstips

Ik begrijp van de site dat de bovenkant wel gewoon verzorgd kan worden
Maar ze raden natuurlijk hun eigen spullen aan , maar dat spul lijkt meer een dressing dan een vet te zijn
En een waterproofspray

maaikemuis
Berichten: 5299
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:11

Dorus schreef:
De Lowe renegade heeft wel een goretex binnenwerk...
Maar wat moet je dus gebruiken? Houd ze wel graag waterdicht. Ze verklaren me nu op de hondenclub al voor gek dat ik geen laarzen aan doe op het speurveld, maar ik houd m’n voeten toch droog en m’n enkel eist fatsoenlijke schoenen.


Geen, maar dan echt geen vet op schoenen met goretex smeren. Dan ademt de schoen niet meer krijg je hele natte voeten. Een paar HanWags op deze manier naar de knoppen geholpen.

Nikwax suède en nubuckproof is mijn to go to. Af en toe de schoenen hiermee behandelen en ze zijn weer waterproof én ademend.

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Welke wandelschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:16

Ik zelf heb deze:
https://www.bever.nl/p/meindl-journey-m ... olour=4223

Vind ik erg fijne en zijn lager dan de echt hoge modellen maar geven wel wat meer steun dan de lage.

Ik zou ook zeker even uitzoeken of heg niet komt door je combinatie met je sokken of de manier van veteren van je schoenen.
Dit is een goede manier van hoge schoenen veteren dit deed ik ook bij mijn hogere:
https://youtu.be/yJt60Fx6TLc

Als sokken gebruik ik falkr tk2 met merino wol. Maar dit moet je vooral zelf testen wat goed werkt, fijn zit en vooral geen schuuring geeft waarvan blaren kunnen komen.

Susanne

Berichten: 11613
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:33

Laat je adviseren in een goede winkel :j
Ik kwam uiteindelijk uit bij de Meindl Tessin Identity. Ik heb altijd best gauw last van blaren, of dat schoenen tóch niet helemaal lekker blijken te zitten, maar deze liepen meteen vanaf het begin goed en nooit blaren etc. gehad. Ik draag ze wel altijd met goede wandelsokken van Falke. Een goede sok maakt ook echt een wereld van verschil en veel mensen onderschatten dat.

Erg charmant zijn ze niet, maar daar zijn ze ook niet voor gemaakt :)

Deze schoenen worden trouwens duurzaam geproduceerd met traceerbaar leder van koeien van biologische boerderijen in Duitsland. Er staat een code in de schoenen en dan kun je precies opzoeken waar het leer vandaan komt.

Onali

Berichten: 18497
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 22:42

pairadice schreef:
ga naar een goede outdoorwinkel en laat je adviseren.


Blijf het een leuk terugkerend iets vinden maar noem dan ook die goede outdoorwinkels behalve de al genoemde ANWB, Bever en Decathlon.

:+


Ik ga die vetertechniek trouwens ook even opslaan, soms heb ik inderdaad wel eens last van mn scheenbeen.

Farjen

Berichten: 8023
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 23:28

nienke555 schreef:
Ik heb deze, zeer tevreden over en waterdicht :) Heb ermee in de bossen en bergen gewandeld, en beide is me goed bevallen. Heb ze ook niet in hoeven lopen.

https://www.timberland.nl/shop/nl/tbl-n ... lsrc=aw.ds

[ [url=m/9FQ63c.jpg]Afbeelding[/url] ]



8 jaar geleden deze wandelschoenen gekocht, uiteindelijk dagelijks gedragen tijdens wandelen met de hond, op vakantie vulkanen mee beklommen, elke dag in modder en stallen doen... na 8 jaar zijn ze op :+
Nieuwe bij decathlon gekocht maar das niet hetzelfde -O-
Dus vorige week heb ik weer dezelfde gekocht *\o/* en ze zitten echt direct héél fijn

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 23:46

Onali schreef:
pairadice schreef:
ga naar een goede outdoorwinkel en laat je adviseren.


Blijf het een leuk terugkerend iets vinden maar noem dan ook die goede outdoorwinkels behalve de al genoemde ANWB, Bever en Decathlon.

:+


Ik ga die vetertechniek trouwens ook even opslaan, soms heb ik inderdaad wel eens last van mn scheenbeen.


Die veter techniek werkte bij mij perfect.
Als goede outdoorzaak ik ben bij vrijbuiter geweest maar bijv de wit schijndel(schrijf je dit zo?) schijnt ook een zeer goede kundige zaak te zijn.
Laatst bijgewerkt door maylotje op 05-09-20 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

maaikemuis
Berichten: 5299
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 23:46

Onali schreef:
pairadice schreef:
ga naar een goede outdoorwinkel en laat je adviseren.


Blijf het een leuk terugkerend iets vinden maar noem dan ook die goede outdoorwinkels behalve de al genoemde ANWB, Bever en Decathlon.

:+


Ik ga die vetertechniek trouwens ook even opslaan, soms heb ik inderdaad wel eens last van mn scheenbeen.

De zwerfkei is fijn naast de Bever. Maar ook Kathmandu is een fijne outdoorwinkel en de Berghut in Hamme, België.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 00:07

Boras schreef:
Waarom maken ze wandelschoenen niet wat mooier/kleurlijker/aantrekkelijker :o

Alsof bruin, lichtbruin en grijs niet al kleurrijk genoeg is? Waarom zou je nog meer kleuren nodig hebben? En anders doe je er toch een veter in waar ook wat donkerblauw of -groen in zit?

Boras
Berichten: 9968
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 00:18

oomens schreef:
Boras schreef:
Waarom maken ze wandelschoenen niet wat mooier/kleurlijker/aantrekkelijker :o

Alsof bruin, lichtbruin en grijs niet al kleurrijk genoeg is? Waarom zou je nog meer kleuren nodig hebben? En anders doe je er toch een veter in waar ook wat donkerblauw of -groen in zit?


Over smaak valt niet te twisten :)

Leandra

Berichten: 1601
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 04:26

Ik heb de Lowa Renegate en wil niets anders meer. Tijdens mijn zwangerschappen last van mijn bekken gehad en dat waren zo ongeveer de enige schoenen waar ik op kon lopen.

Ook als we in Oostenrijk zijn wandel ik er zo mee weg in de bergen.

Ik ben er superblij mee.

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 07:41

Ik heb ook een paar Lowa Renegades, en daarvoor ook Lowas gehad maar een ander model (en goretexvrij, wat op sommige plekken op deze aardbol een zegen is!). Van mijn schoonmoeder een ander merk gehad lekker dom geen idee welk merk- en die lopen ook goed. Edit: even gekeken, het zijn hanwags.

Ik kreeg van wandelsokken alsnog plekken omdat ze toch niet zo naadloos zijn als beloofd wordt (dat randje bij je tenen!), dus draag inmiddels goed aansluitende gewone huis, tuin en keukensokken en doe die eventueel binnenste buiten. Dan heb je minder last van naadjes.
Laatst bijgewerkt door Hilli op 06-09-20 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 07:53

Boras schreef:
Jnien schreef:
Salomon en dan de lage.



Haha. onze berichten kruisen elkaar toevallig.

Heb je ervaring met deze schoenen?


Yep.. net een weekend Oostenrijk wandelen achter de rug!
En dagelijks wandel ik ca 10/15 km met de honden.
Ik ben blij met deze schoentjes!

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Re: Welke wandelschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 08:08

Blaren op je enkels?! Wat zijn dat voor schoenen?

In wat voor terrein wandel je?
Voor NL padden gebruik ik barefoot schoenen of Salomons voor vlakterrein. Laag of hoog hangt van weer af.
In de bergen (buitenland) kom ik niet meer maar daar gaf ik de voorkeur aan een hoge schoen met een niet te stugge zool.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:30

oomens schreef:
Boras schreef:
Waarom maken ze wandelschoenen niet wat mooier/kleurlijker/aantrekkelijker :o

Alsof bruin, lichtbruin en grijs niet al kleurrijk genoeg is? Waarom zou je nog meer kleuren nodig hebben? En anders doe je er toch een veter in waar ook wat donkerblauw of -groen in zit?


Ik heb toen ik bij de wit schoenen kocht schoenen met paars, roze, blauw, groen, oranje etc etc gezien
Ze zijn er gewoon hoor, de kleurigere schoenen

Elegant zullen ze nooit zijn idd, maar kleurig is echt geen probleem


Maar winkels: de wit in schijndel goede ervaringen mee,
Bever in het verleden ook, perry sport een vriendin van me ook (bestaat de perry nog?)
Zwerfkei
Maar(kampeer/outdoor/wandel/bergsport) winkels met een flink assortiment, een parcours in de winkel met vershillende ondergronden, en personeel wat er verstand van heeft
En niet alleen eigen merk spul verkoopt
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 06-09-20 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie

Berichten: 22330
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Welke wandelschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:52

ik heb moeilijke voeten vanwege hielspoor en ik zweer bij Lowa's, ik heb 2 paar (lage) Lowa's die draag ik de hele winter door.
Bij Hendriks (kampeerwinkel) in Ermelo geven ze supergoed advies en hebben ze ook een loopparcours, bij Obelink hebben ze ook heel veel schoenen en een parcours, over het advies daar kan ik niets zeggen, ik heb er alleen schoenen gepast en niet gekocht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34752
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:23

Wilde idd ook Hendriks in Ermelo noemen. De keren dat ik daar was altijd goed geholpen.

Advies bij Obelink vind ik tegen vallen. Je moet eerst zelf lang zoeken voor je iemand vindt, en dan moet je nog maar hopen dat diegene er ook echt iets van af weet. Obelink moet je heen als je zelf precies weet wat je nodig hebt.

Waar je ook heen zou kunnen gaan: schoenmakerij Paul den Ouden in Veenendaal. Lijkt alsof ze alleen schoenen maken, maar ze verkopen ook wandelschoenen van diverse merken. En ze voeren reparaties uit aan wandelschoenen :j . Is niet voor niks dat merken als Hanwag, Meindl etc de reparaties van hun garantie afdeling daar uit laten voeren. Linkje: https://www.deschoenmaker.nl/#/