Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:29

Toen het eenmaal genezen was duwde ik het er gewoon uit met mijn tong. Of het moest er echt niet uit gaan dan poetste ik het er wel uit :j

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 20:36

Ik doe zeker voorzichtig met de rijst! Kauwen doe ik ook nog enkel van voor omdat ik dus bang ben dat er iets in gaat zitten .. Net even gekoeld en nu gaat het weer beter.

Ohnee morgen de ergste dag hoop echt dat het zo mag blijven zoals het nu gaat. Ik heb altijd pech met operaties enzo dus hoop dat ik deze keer eens geluk heb :')

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 21:41

Pepperrr schreef:
Toen het eenmaal genezen was duwde ik het er gewoon uit met mijn tong. Of het moest er echt niet uit gaan dan poetste ik het er wel uit :j


Misschien dat ik het binnen een week of twee ook wel zo durf idd :) .


Joliieeenn schreef:
Ik doe zeker voorzichtig met de rijst! Kauwen doe ik ook nog enkel van voor omdat ik dus bang ben dat er iets in gaat zitten .. Net even gekoeld en nu gaat het weer beter.

Ohnee morgen de ergste dag hoop echt dat het zo mag blijven zoals het nu gaat. Ik heb altijd pech met operaties enzo dus hoop dat ik deze keer eens geluk heb :')


Ik duim voor je! +:)+

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 00:34

Het is redelijk gelukt met de rijst. Na een half bordje merkte ik dat mijn mond het er niet helemaal mee eens was dus overgeschakeld naar soep. Heb net even proberen te kijken naar de hechtingen maar zie ze echt amper zitten. Ben benieuwd hoe lang het hier duurt voor mijn hamsterwangen etc weg zijn. De arts heeft me tot zondag een ziekte attest gegeven dus hij zal er niet vanuit zijn gegaan dat ik lang last ging hebben :j

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 04:26

Met rijst kon ik echt niet zonder mn kaakspuit. Ik heb die nog maanden overal mee naar toe genomen om rijstkorrels uit de gaten te spoelen. :')

Was niet te doen anders. Kon je met gewoon spoelen of je tanden poetsen niet bij.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 04:55

Ik zie bij mezelf echt geen gaten zitten. De gaten worden toch dicht gehecht of ben ik nu zo gek? :?

Ik ben net wakker geworden van de pijn. Het was te mooi om waar te zijn ook :+ .. Net ibu gepakt vroeger dan ik eigenlijk gepland had hoop dat het nog de pijn wegneemt aangezien ik het deze keer niet voor ben geweest..

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 08:19

Door de zwelling zie je ze misschien niet. Wacht maar tot de hechtingen er straks uit zijn, dan zie je ze :))

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:01

Ik heb ze ook alle vier tegelijk laten trekken. Om 9 uur in de ochtend, die avond at ik gewoon al weer frietjes mee hahaha.. heb wat paracetamol genomen, maar meer ook niet.

Mijn moeder had er een ontsteking bij gekregen die naar haar kaak trok, die heeft 2 a 3 weken lang vloeibaar gegeten...

Dus er is niks over te zeggen hoe het gaat lopen.

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 09:55

Joliieeenn schreef:
Ik zie bij mezelf echt geen gaten zitten. De gaten worden toch dicht gehecht of ben ik nu zo gek? :?

Ik ben net wakker geworden van de pijn. Het was te mooi om waar te zijn ook :+ .. Net ibu gepakt vroeger dan ik eigenlijk gepland had hoop dat het nog de pijn wegneemt aangezien ik het deze keer niet voor ben geweest..



In het begin kon ik het ook niet zien door de zwelling en de hechtingen. Is pas twee dagen geleden dat ik ze voor het eerst echt heb gezien. Is ook geen groot gat hoor. Mijn wondjes boven krijg ik nog steeds niet gezien :') .

En dat wakker worden van de pijn, ik ken er alles van :+ . Mijn eerste nacht heb ik gewoon doorgeslapen, tweede nacht één keer wakker geworden en een pijnstiller genomen, en vanaf dan toch wel een stuk of 3-4 nachten dat ik twee keer wakker werd om een pijnstiller en nieuw ijs te gaan halen.

En na een halfuurtje begonnen de pijnstillers alsnog te werken bij mij hoor :) . Vooral de ibu werkte heel goed bij mij.

keshia schreef:
Ik heb ze ook alle vier tegelijk laten trekken. Om 9 uur in de ochtend, die avond at ik gewoon al weer frietjes mee hahaha.. heb wat paracetamol genomen, maar meer ook niet.

Mijn moeder had er een ontsteking bij gekregen die naar haar kaak trok, die heeft 2 a 3 weken lang vloeibaar gegeten...

Dus er is niks over te zeggen hoe het gaat lopen.


Het is bij iedereen idd zo anders. Sommige hoeven amper pijnstillers te nemen en anderen kunnen zoals je zegt 3 weken niet eten...

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:39

De wond boven kan ik inderdaad ook niet zien. De ergste pijn van vannacht is gelukkig weer weg getrokken. Blijf ook gewoon goed koelen als ik last krijg. Hetgeen dat me het meest irriteert op dit moment is de zwelling en ik heb heeel veel slijm in mijn mond ;( gedver..

Ben wel al wat afgevallen op die paar dagen. Eet een stuk minder en voornamelijk vloeibaar. Verrek van de honger maar eten kost me nog teveel moeite :+

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-20 21:44

Joliieeenn schreef:
De wond boven kan ik inderdaad ook niet zien. De ergste pijn van vannacht is gelukkig weer weg getrokken. Blijf ook gewoon goed koelen als ik last krijg. Hetgeen dat me het meest irriteert op dit moment is de zwelling en ik heb heeel veel slijm in mijn mond ;( gedver..

Ben wel al wat afgevallen op die paar dagen. Eet een stuk minder en voornamelijk vloeibaar. Verrek van de honger maar eten kost me nog teveel moeite :+


Ik werd ook echt gek van de zwelling. Was heel blij toen die begon te minderen! En slijm, dat probleem ken ik ook... Ik kon vrij moeilijk slikken en met het feit dat je niet hard mag spuwen zat mijn mond vól na het tandenpoetsen en spoelen en duurde zeker 10 minuten voor ik dat allemaal weggeslikt kreeg.

Ik ben in totaal 2 kg afgevallen maar toen ik terug een beetje kon eten heb ik zóveel gegeten haha :+ . Dus het komt er snel genoeg weer bij haha :') .

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 21:54

Ik heb toen echt 2,5 week niks kunnen eten op appelmoes en yoghurt na. Was 7 kilo kwijt :')

Slijm had ik de eerste 2 dagen inderdaad, maar trok daarna weg.

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 22:18

Pepperrr schreef:
Ik heb toen echt 2,5 week niks kunnen eten op appelmoes en yoghurt na. Was 7 kilo kwijt :')

Slijm had ik de eerste 2 dagen inderdaad, maar trok daarna weg.


Ik had pijn en een kaak ontsteking maar kon gelukkig redelijk eten. Had wel fijn geweest wat kilo's eraf. Helaas niks afgevallen hier haha.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 23:05

Joliieeenn schreef:
Pepperrr schreef:
Inderdaad dat spoelmiddel niet te vaak gebruiken. Als je vaker dan 3x per dag eet (wat ik erg knap van je vind met de pijn overigens :') ), kun je de andere keren gewoon met (warm) water spoelen :)

MoppieFilou, hoe gaat het met jou nu?


Bedankt alle 2.

En ja, ik heb echt geluk tot nu toe. Heb wel wat dikke wangen maar voel verder vrij weinig. Linksonder begint nu een heel klein beetje te zeuren maar rechts voel ik helemaal niks. Heb meer pijn aan waar het infuus gezeten heeft gisteren en met slikken aan mijn keel _/-\o_

Ik denk maar zo, als het morgen nog zo is als nu dan zal ik wel door het ergste heen zijn .. hoop ik! Ik heb vandaag als gewoon voorzichtig zachte broodjes geknabbeld, soepje gegeten, toen een banaan en een noodle soepje en nu ga ik rijst proberen :+ het enige vervelende is dat in mijn mond niet ver openkrijg



Waar in Hasselt, en door welke kaachirurg ben je geopereerd? Ik moet 16 oktober ook!

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 00:15

nanoukkie schreef:
Waar in Hasselt, en door welke kaachirurg ben je geopereerd? Ik moet 16 oktober ook!


Door Dr. Henquet in het salvator ziekenhuis. Bij wie moet jij zijn?

En ik probeer idd ook niet te spugen maar loop wel als ik het niet meer weg geslikt krijg naar de wasbak hoor. Dan spuug ik het zachtjes uit :+ .. Ik was daarstraks aan het denken waar ik nu eigenlijk echt pijn heb maar kan het niet plaatsen. Ik denk meer rond om de wond dus wangen, tandvlees, kaken en keel ipv echt de wondes en hechtingen zelf?

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 06:51

Joliieeenn schreef:
nanoukkie schreef:
Waar in Hasselt, en door welke kaachirurg ben je geopereerd? Ik moet 16 oktober ook!


Door Dr. Henquet in het salvator ziekenhuis. Bij wie moet jij zijn?

En ik probeer idd ook niet te spugen maar loop wel als ik het niet meer weg geslikt krijg naar de wasbak hoor. Dan spuug ik het zachtjes uit :+ .. Ik was daarstraks aan het denken waar ik nu eigenlijk echt pijn heb maar kan het niet plaatsen. Ik denk meer rond om de wond dus wangen, tandvlees, kaken en keel ipv echt de wondes en hechtingen zelf?


Dat kan goed zijn hoor! Alleen toen mijn wond ontstoken was deed echt het wondje zelf pijn.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 09:47

Ik had bij de tweede keer snachts een dikke nabloeding. Vreselijk balen. Had die maand een nieuw dekbed gekocht en alles zat onder.

Had voor de zekerheid al een handdoek op mn kussen liggen en een oud dekbedovertrek, maar dat had geen nut. Enorme vlek in mn kussen en in mn dekbed.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:37

Ohjee, ik heb vannacht weer echt pijn gehad en tot net geslapen. Voorzichtig mijn tanden gepoetst net en ineens bloed. Ik dacht hmm zou het dan toch links onder bloeden omdat ik daar wat meer last heb. Blijkt het rechts te zijn... En links vind ik de wond toch wat rood en gezwollen. Denk dat ik best toch even se huisarts bel om zeker te zijn.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:54

De huisarts doet niet zoveel aan verstandskiezen maar daar zul je vanzelf achterkomen als je belt.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:07

Iris82 schreef:
De huisarts doet niet zoveel aan verstandskiezen maar daar zul je vanzelf achterkomen als je belt.


Heb net gebeld en kreeg een of andere zuurpruim aan de lijn. Moet om 17 u eventjes langs gaan.. hij zal vast wel kunnen zien of een wond ontstoken is of niet neem ik aan? De chirurg zelf heeft weekend dus die zal niet opnemen..

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Wijsheidstanden laten trekken - do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:39

Sterkte. Hij zal dat zeker kunnen. De vraag is alleen of ze er wat mee doen. Hier alleen als je daarnaast ook meer dan 38.5 koorts hebt.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 18:56

Iris82 schreef:
Sterkte. Hij zal dat zeker kunnen. De vraag is alleen of ze er wat mee doen. Hier alleen als je daarnaast ook meer dan 38.5 koorts hebt.


Ik heb anti biotica mee gekregen. Wond is zoals ik al dacht linksonder ontstoken kwam al pus uit. Dus hopelijk trekt het nu snel weg +:)+
Het bloeden rechtsonder moest ik me geen zorgen over maken rechts zag het er allemaal prima uit. Moest ik last blijven houden dan moet ik maandag even de kaakchirurg bellen

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 23:00

Joliieeenn schreef:
Iris82 schreef:
Sterkte. Hij zal dat zeker kunnen. De vraag is alleen of ze er wat mee doen. Hier alleen als je daarnaast ook meer dan 38.5 koorts hebt.


Ik heb anti biotica mee gekregen. Wond is zoals ik al dacht linksonder ontstoken kwam al pus uit. Dus hopelijk trekt het nu snel weg +:)+
Het bloeden rechtsonder moest ik me geen zorgen over maken rechts zag het er allemaal prima uit. Moest ik last blijven houden dan moet ik maandag even de kaakchirurg bellen


Ging bij mij hetzelfde toen mijn wondje ontstoken was! Ik voelde een uur na het uitspoelen ook echt al een enorme verlichting, heerlijk.

Joliieeenn
Berichten: 955
Geregistreerd: 05-12-12
Woonplaats: Tongeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:33

MoppieFilou schreef:
Joliieeenn schreef:

Ik heb anti biotica mee gekregen. Wond is zoals ik al dacht linksonder ontstoken kwam al pus uit. Dus hopelijk trekt het nu snel weg +:)+
Het bloeden rechtsonder moest ik me geen zorgen over maken rechts zag het er allemaal prima uit. Moest ik last blijven houden dan moet ik maandag even de kaakchirurg bellen


Ging bij mij hetzelfde toen mijn wondje ontstoken was! Ik voelde een uur na het uitspoelen ook echt al een enorme verlichting, heerlijk.


Ik keek net in de spiegel en mijn hamster wangen zijn ook al een flink stuk weg getrokken! Heerlijk! Stom eigenlijk dat ze niet gewoon meteen antibiotica meegeven.. Blijkbaar heeft toch bijna iedereen er last van dat iets ontsteekt..

MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 00:07

Joliieeenn schreef:
MoppieFilou schreef:
Ging bij mij hetzelfde toen mijn wondje ontstoken was! Ik voelde een uur na het uitspoelen ook echt al een enorme verlichting, heerlijk.


Ik keek net in de spiegel en mijn hamster wangen zijn ook al een flink stuk weg getrokken! Heerlijk! Stom eigenlijk dat ze niet gewoon meteen antibiotica meegeven.. Blijkbaar heeft toch bijna iedereen er last van dat iets ontsteekt..


Daar was ik ook zo blij mee idd! Neemt echt een groot deel van dat ellendig gevoel weg vond ik!

Dat is exact wat mijn vriendin ook zei toen zij een ontsteking had, maar dat is volgens mij omdat dokters niet zomaar meer antibiotica mogen meegeven zonder aanleiding. Vroeger gebeurde dat veel te vaak waardoor mensen er resistent tegen werden en dat wil je ook niet natuurlijk.