Slaap oordoppen (tegen pratende mensen)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:03

Ik vind die gewone goedkope schuimdopjes het fijnst. Die zijn automatisch op maat. Ik gebruik ze op de camping. Ze dempen geluid niet 100%, maar wel genoeg om erbij te kunnen slapen of er in ieder geval niet wakker van te worden. Ik gebruik ze nu ook om te slapen terwijl er naast mijn bed een airco staat te loeien. Die hoor ik dan nog nauwelijks.
Misschien is voor jou wel het belangrijkst dat je de gesprekken niet meer kunt volgen. Je hoort vast nog wel wat geroezemoes, maar geen inhoud meer.

Harde dopjes blokkeren geluid misschien nog wat beter, maar je voelt ze echt voelt zitten, zeker als je op je zij slaapt. Ik kan daar niet mee slapen. Je oren gaan er ook van zweten, en de luchtdruk in je oor verandert niet mee met de luchtdruk van de omgeving, wat niet prettig is. Dan heb ik liever die schuimdopjes die je oor niet luchtdicht afsluiten.

Ik heb vroeger ook zo'n op maat gemaakt dop gehad voor mijn oor, om mee te zwemmen. Wat een rotding was dat zeg! Je voelt 'm constant zitten.

leeslampje

Berichten: 1128
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 17:12

Ik las iets over een smalle gehoorgang - geen idee of ik dat heb? Misschien is zo'n wax-bolletje halveren zo gek nog niet. Ik ga het vanavond eens proberen.

@ LindyH: het hoeft inderdaad niet stil te zijn. Geroezemoes, buitengeluid, white noise, ik vind het allemaal prima. Maar gesprekken kunnen horen vind ik niet tof. Dus als het dat dempt, ben ik blij :)

LindyH schreef:
Ik heb vroeger ook zo'n op maat gemaakt dop gehad voor mijn oor, om mee te zwemmen. Wat een rotding was dat zeg! Je voelt 'm constant zitten.

Grappig dat je dit zegt. Want ik had die dingen vroeger ook en ik vond ze juist heel prettig :D Vandaar ook mijn idee om nu doppen op maat te laten maken.

Dank voor alle ervaringen trouwens :) Helpt enorm. Ook als ik niet direct op een post reageer, heb ik er veel aan.

Juangi

Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Bureaustoel

Re: Slaap oordoppen (tegen pratende mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:15

Ik knip de wax oordopjes van Orhopax altijd in twee! Mijn oren zijn niet zo groot en als ik ze niet knip, vallen ze bij mij standaard uit. In tweeen passen ze een stuk beter én doe je er langer mee.

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:16

Ik heb op maat gemaakte oordoppen van Alpine voor mijn werk. Kostte iets van €145. Die van mij zijn voor concerten en soundchecks enzo, maar werken ook goed voor snurkende en pratende bandleden in de tourbus :+ Heb ze al een hele tijd, ooit eentje kapot gegaan en toen kreeg ik gratis een nieuwe. Hele goeie service!

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 17:47

leeslampje schreef:
LindyH schreef:
Ik heb vroeger ook zo'n op maat gemaakt dop gehad voor mijn oor, om mee te zwemmen. Wat een rotding was dat zeg! Je voelt 'm constant zitten.

Grappig dat je dit zegt. Want ik had die dingen vroeger ook en ik vond ze juist heel prettig :D Vandaar ook mijn idee om nu doppen op maat te laten maken.

Het was voor mij misschien ook wel meer psychisch. Ik was als kind geopereerd aan mijn oor en daardoor is het nog jaren gevoelig geweest. Ik wist ook dat als er water in mijn oor zou komen ik waarschijnlijk weer naar het ziekenhuis zou moeten. Het voelen van die oordop herinnerde mij daar constant aan, denk ik nu achteraf.

Dus ja, het kan goed dat normale mensen dat niet hebben. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:54

Ik ben ook bij Beter Horen geweest voor mijn dopjes. Ik bleek trouwens ook een heel haakse hoek in mijn gehoorgang te hebben, veel standaard dopjes bleven bij mij ook niet zitten. Alleen herriestoppers wel, van die schuimdingetjes.

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Re: Slaap oordoppen (tegen pratende mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 18:58

Ik heb ook de Pluggerz :) Heel tevreden van. Die wax of schuim vond ik toch altijd gedoe met indoen... Met deze geen last van, ze zijn heerlijk zacht, waardoor ze ook geen pijn doen, hoe je ook ligt. En dempt echt heel goed! Mijn vriend moet al heel luid snurken dat ik er nog door kan horen :P

Dammie

Berichten: 3323
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Slaap oordoppen (tegen pratende mensen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 19:02