Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 22:44

rien10 schreef:
Groot gelijk hoor, Dimphyl. Waar jij niet mee te maken hebt, gewoon lekker niet doen. Niet rekening mee houden. Het komt toch niet in jouw buurt. Waarom rekening houden met een ander. Gewoon lekker je gang gaan.
Want zwarte Piet heeft hier mee te maken omdat.....


Net zoveel als een verkrachting .. dat was het punt.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:44

Ach welnee, maak niet zo'n drama om dat mondkapje. In Aziatische landen is het heel normaal en daar komt kanker minder voor en worden mensen ouder. Stel je niet aan.

rien10
Berichten: 14734
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:44

Dimphyl Samenwerking. Voor elkaar dingen doen (of laten). Ooit wel eens van gehoord? Iets van meegekregen in je opvoeding?

Safiy93
Berichten: 383
Geregistreerd: 06-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:45

Ts, het is in ieder geval wel fijn om te horen dat je uit respect voor anderen wel afstand houdt.
Tip: verdiep je anders eens goed in het virus via wetenschappelijke artikelen via pubmed of Google scholar. Ik heb dit ook gedaan en door beter te begrijpen hoe het virus ‘werkt’ en wat het aanricht in je lichaam kun je echt een beter onderbouwde mening vormen dan het volgen van de informatie van de ‘hard schreeuwende’ BN’ers. Ik hoop dat je er wat aan hebt, het heeft mij (het was weliswaar voor mijn studie) veel opgeleverd binnen het feit dat ik wat betreft dit virus nu in ieder geval tot op celniveau weet waar ik over praat.

_Nadia_

Berichten: 2653
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:46

Dimphyl schreef:
MarlindeRooz schreef:
Hoe word jij geschaad door een mondkapje. Je weet dat je ze geen 2x om je hoofd moet doen en je hoeft je er ook niet aan op te hangen. Meer nare dingen kan ik er niet mee bedenken.

Wat denk je dat je constant inademt?? Je eigen afvalstoffen. Minder zuurstof opname, meer slechte stoffen dus. En die effecten kunnen óók langdurig aanhouden. Beetje zoals stoppen met roken en toch 20 jaar later longkanker hebben


MB ik heb nog een edit toegevoegd. Ik snap je hoor, en uiteraard is het veel erger, maar IK heb hier mee te maken.
Net zoals mensen die zich ergeren aan zwarte piet oid..


Vraag je volgende keer dat je geopereerd moet worden dan ook even aan je artsen om geen mondkapje te dragen? Je wil toch niet dat ze voor jou hun afval stoffen inademen he?

rien10
Berichten: 14734
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:47

Of de tandarts, die een kwartier lang boven jouw opengesperde mond hangt. Een speeksel druppeltje dat naar beneden valt....

Cer

Berichten: 30170
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:47

rien10 schreef:
Dimphyl Samenwerking. Voor elkaar dingen doen (of laten). Ooit wel eens van gehoord? Iets van meegekregen in je opvoeding?

Maar even hoor rien10, waar haal jij precies uit dat ze zich niet aan de regels houdt? Want ik lees dat ze wel afstand houdt en ik las niet dat ze geen mondkapje heeft gedragen in het OV...?
Dus dat ze niet samenwerkt?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:47

Denk je niet dat ik niet baal? Ik mag niet eens naar de universiteit. Maar mag wel hutjemutje op het terras zitten. En op mijn werk (horeca) mag ik ook dichtbij mensen komen tijdens het bedienen.

Klaag ik? Nee ben allang blij dat ik in een land leef die handelt zoals goed lijkt. Want voor een pandemie is geen vast stappenplan. Ik ben blij dat mijn werk niet failliet gegaan is. Ik ben dankbaar dat ik nog mag studeren. Ik ben blij dat ik niet in een land leef zoals Amerika waar het ieder voor zich is. Of in een land als Griekenland waar mensen letterlijk geen geld hebben. En de overheid ook dik in de schulden zit door wanbeleid.

Of in Afrika waar je maar gewoon dood kan gaan aan een griepje. Beademing? IC? Die voorzieningen zijn er vaak niet eens. Wees dankbaar voor alle rijkdom die je hebt. Moet je nagaan hoe zorgeloos je leventje is als jij je druk kan maken over dit soort zaken. Er zijn mensen die geen eens eten of drinken hebben.

rien10
Berichten: 14734
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:47

Je hebt een punt Cer.

Zebrastreep

Berichten: 9789
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:49

Dimphyl schreef:
MarlindeRooz schreef:
Hoe word jij geschaad door een mondkapje. Je weet dat je ze geen 2x om je hoofd moet doen en je hoeft je er ook niet aan op te hangen. Meer nare dingen kan ik er niet mee bedenken.

Wat denk je dat je constant inademt?? Je eigen afvalstoffen. Minder zuurstof opname, meer slechte stoffen dus. En die effecten kunnen óók langdurig aanhouden. Beetje zoals stoppen met roken en toch 20 jaar later longkanker hebben


MB ik heb nog een edit toegevoegd. Ik snap je hoor, en uiteraard is het veel erger, maar IK heb hier mee te maken.
Net zoals mensen die zich ergeren aan zwarte piet oid..


Hoe zit dat dan met tandartsen en medisch personeel dat altijd een mondkapje draagt?

Hevonen

Berichten: 5628
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:49

Wat ik me bij al die complottheorieën steeds afvraag is: Waarom zou een overheid, of overheden, dat allemaal willen. Wat zouden ze ermee bereiken?

Een regering heeft alleen maar baat bij een land met gezonde, economisch productieve mensen en niet bij een massale controle, slachtpartij of andere doemscenario's

Ook als je er niks van weet kun je wel je gezonde verstand gebruiken en je afvragen WAAROM?! Wat is het nut?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:50

Ik vind dit echt zo ongelooflijk egoistisch! en dan kom ik uit een regio met nauwelijks corona. Maar stel dat al die maatregelen niet waren genomen, dan hadden we echt een ongelooflijke puinhoop gehad. En het virus is er nog steeds en kan dus zo weer oplaaien door al die mensen die denken dat de regels niet voor hen gelden. Natuurlijk is het niet perfect geregeld, dat is nu eenmaal onmogelijk, maar gebruik alsjeblieft je verstand.

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:51

Citaat:
Als de maatregelen werken, nogmaals, bescherm jezelf dan, dan hoef je dus ook niet bang voor mij te zijn.. dát is mijn hele punt, maar blijkbaar is dat niet helder ofzo??



Lijkt wel alsof we het vaccinatiebandje hier gewoon 1 op 1 op kunnen afdraaien.
Omdat maatregelen alleen helpen als iedereen zich daar aan houdt. Het zijn geen wondermiddellen die iedereen 100% vrij houdt. Alleen als het gros zich er aan houdt beperken we de ziekte-uitbraak.

Waarom is het toch zo moeilijk om een mondkapje te dragen of afstand te houden als je daar anderen mee redt? Antivaxxers kunnen zich nog verschuilen achter de zogenaamde schade die het ze oplevert. Maar een mondkapje of wat afstand houden schaadt je niks, 0, nada en kan andermans leven redden.


Verder krijg ik niet helemaalhoogte wat je standpunt nou is TS. Geloof je niet in corona en moeten alle maatregelen weg?
Of ben je kritisch op wat de maatregelen kosten (zoals dat wachttijden in zkh voor andere dingen oplopen, of werkeloosheid bijvoorbeeld) tov wat ze opwegen? Want dat zijn 2 totaal verschillende discussies m.i....

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 22:51

Safiy93 schreef:
Ts, het is in ieder geval wel fijn om te horen dat je uit respect voor anderen wel afstand houdt.
Tip: verdiep je anders eens goed in het virus via wetenschappelijke artikelen via pubmed of Google scholar. Ik heb dit ook gedaan en door beter te begrijpen hoe het virus ‘werkt’ en wat het aanricht in je lichaam kun je echt een beter onderbouwde mening vormen dan het volgen van de informatie van de ‘hard schreeuwende’ BN’ers. Ik hoop dat je er wat aan hebt, het heeft mij (het was weliswaar voor mijn studie) veel opgeleverd binnen het feit dat ik wat betreft dit virus nu in ieder geval tot op celniveau weet waar ik over praat.


Bedankt, hier kan ik wat mee.


Marlinderooz, Waarom, waarom gelden de regels hier wel, daar niet, dan zus, dan zo? Waarom mogen we wel naar een prutsmuts, maar niet naar onze familie in een verzorgingshuis? (Ook niet als je buiten gaat wandelen bij sommige tehuizen!!)
Waarom moet je als winkel verplicht een max aantal mensen toelaten, moet je spatschermen etc in de horeca, op last van flinke boetes, maar waarom wordt dat de ene dag wel getolereerd en de volgende dag niet ?
Waarom mag ik de ene dag zo de winkel in, de volgende dag alleen met kar, en dan weer alleen onder de 20 jaar zonder kar..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41669
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:51

Dimphyl schreef:
_San87_ schreef:

Corona oplopen schaadt iemand anders en zijn/haar familie direct. Waarom ben jij belangrijker dan een medelander?


Dat ben ik niet.
Als de maatregelen werken, nogmaals, bescherm jezelf dan, dan hoef je dus ook niet bang voor mij te zijn.. dát is mijn hele punt, maar blijkbaar is dat niet helder ofzo??

Maar, de maatregelen werken. Juist omdat men zich er collectief aan houdt. Het wordt vervelend wanneer mensen voor zichzelf beslissen dingen anders te doen.

Ik vind al die maatregelen en gedoe zwaar irritant. Je merkt maar weer eens hoe fijn vrijheid is. Maar ik houd me aan de regels, juist omdat ik weer terug wil naar de vrijheid die ik had. In goede gezondheid.

Als jij je dan ook gewoon netjes aan de opgelegde maatregelen houdt, dan komen we misschien nog ergens +:)+.

Cer

Berichten: 30170
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:52

rien10 schreef:
Je hebt een punt Cer.

Nou ja ik snap waar je vandaan komt hoor :j
maar ik begrijp ook wel dat sommige dingen heel dubbel zijn.. zie bijv de post van MarlindeRooz..

Ik mag sporten in een sportschool binnen (geen idee hoe de ventilatie daar werkt) maar ik mag niet buiten met mensen op korte afstand staan (althans volgens mij wordt daar niet op beboet hoor).. Je mag wel weer in een auto van limburg naar groningen, maar niet naar een voorstelling (die korter duurt dan de rit, althans, met mijn auto :') )...

Ik denk dat je gewoon je best moet doen, binnen heel erg moet opletten en het buiten wel meevalt..

Maar kreten als 'grondrechten worden afgepakt' snap ik dan weer niet... hoe dan?

Sintara

Berichten: 7423
Geregistreerd: 07-03-18
Woonplaats: Het midden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:53

Ts, heb je gemist hoe het is gegaan op plekken waar niet snel genoeg is ingegrepen? De koelwagens met lichamen, de schaatsbaan die gebruikt werd voor de opslag van lichamen.. Om over Ecuador nog maar te zwijgen. Weet je hoeveel mensen 1 a 2% van de bevolking is?

Zie hier een illustratie van wat er hier ook had kunnen gebeuren:
https://youtu.be/JXAO_HAFM5w

secricible

Berichten: 25699
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:53

Dimphyl schreef:
Safiy93 schreef:
Ts, het is in ieder geval wel fijn om te horen dat je uit respect voor anderen wel afstand houdt.
Tip: verdiep je anders eens goed in het virus via wetenschappelijke artikelen via pubmed of Google scholar. Ik heb dit ook gedaan en door beter te begrijpen hoe het virus ‘werkt’ en wat het aanricht in je lichaam kun je echt een beter onderbouwde mening vormen dan het volgen van de informatie van de ‘hard schreeuwende’ BN’ers. Ik hoop dat je er wat aan hebt, het heeft mij (het was weliswaar voor mijn studie) veel opgeleverd binnen het feit dat ik wat betreft dit virus nu in ieder geval tot op celniveau weet waar ik over praat.


Bedankt, hier kan ik wat mee.


Marlinderooz, Waarom, waarom gelden de regels hier wel, daar niet, dan zus, dan zo? Waarom mogen we wel naar een prutsmuts, maar niet naar onze familie in een verzorgingshuis? (Ook niet als je buiten gaat wandelen bij sommige tehuizen!!)
Waarom moet je als winkel verplicht een max aantal mensen toelaten, moet je spatschermen etc in de horeca, op last van flinke boetes, maar waarom wordt dat de ene dag wel getolereerd en de volgende dag niet ?
Waarom mag ik de ene dag zo de winkel in, de volgende dag alleen met kar, en dan weer alleen onder de 20 jaar zonder kar..


De vph zijn al lang open, al voor de sekswerkers weer aan de slag mochten.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33827
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:55

Dimphyl schreef:
Safiy93 schreef:
Ts, het is in ieder geval wel fijn om te horen dat je uit respect voor anderen wel afstand houdt.
Tip: verdiep je anders eens goed in het virus via wetenschappelijke artikelen via pubmed of Google scholar. Ik heb dit ook gedaan en door beter te begrijpen hoe het virus ‘werkt’ en wat het aanricht in je lichaam kun je echt een beter onderbouwde mening vormen dan het volgen van de informatie van de ‘hard schreeuwende’ BN’ers. Ik hoop dat je er wat aan hebt, het heeft mij (het was weliswaar voor mijn studie) veel opgeleverd binnen het feit dat ik wat betreft dit virus nu in ieder geval tot op celniveau weet waar ik over praat.


Bedankt, hier kan ik wat mee.


Marlinderooz, Waarom, waarom gelden de regels hier wel, daar niet, dan zus, dan zo? Waarom mogen we wel naar een prutsmuts, maar niet naar onze familie in een verzorgingshuis? (Ook niet als je buiten gaat wandelen bij sommige tehuizen!!)
Waarom moet je als winkel verplicht een max aantal mensen toelaten, moet je spatschermen etc in de horeca, op last van flinke boetes, maar waarom wordt dat de ene dag wel getolereerd en de volgende dag niet ?
Waarom mag ik de ene dag zo de winkel in, de volgende dag alleen met kar, en dan weer alleen onder de 20 jaar zonder kar..

Verzorgingshuizen wonen allemaal zwakkeren bij elkaar. (Voorbeeld dit) Als jij je oma aansteekt dan gaat het hele tehuis dood. Dat je oma bezoek wil ontvangen is leuk. Maar dat is een enorm risico voor Misschien wel 100 zwakke mensen.

En tja regels zijn regels. Grenzen moet je ergens trekken. Deze situatie is niet zwart-wit. Daarvoor is dit virus te onbekend. Dat zie je ook terug in de regelgeving die nog erg hobbelig is vormgegeven.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:55

Dimphyl schreef:
hey!

Er zijn vast meer bokkers die, zoals ik, hun vraagtekens zetten bij de huidige (regionale en nationale) corona-regels. Ik kon hier over niet zo snel iets vinden in één van de andere corona topics, dus dan maar zelf één aanmaken.

Ik volg zelf oa robert jensen, sven hulleman, viruswaanzin, (tisjeboy)Jay, en een aantal anderen, en mijn mening begint zich steeds meer naar hun info te vormen, vooral omdat ik geen bewijzen zie dat deze kant geen gelijk heeft.

We zijn inmiddels een maand verder na de grote demonstraties op het malieveld en BLM-demonstratie, en de corona cijfers blijven dalen, 99% heeft een 'gewone griep' na besmetting, er zijn minder mensen overleden aan corona dan gemiddeld aan de gewone griep, onze economie én geestelijke gezondheid gaat er aan..
Waarom zitten we nog steeds in een zgn 'pandemie' en 'lockdown' als er eigenlijk niks aan de hand is?

Mijn burgerlijke ongehoorzaamheid wordt iniedergeval flink getriggerd, vooral aangezien er hier dagelijks regels veranderen bij bijv. Supermarkten. -waarom moest ik gister geen karretje, en vandaag wel?

Ik ben vooral benieuwd naar links naar onderzoeken, statistieken etc die gewoon helder aantonen wat er niet klopt. -of die juist aan tonen dat het wél klopt, dat mag uiteraard ook, maar die ben ik ook nog niet tegen gekomen hier op bokt.



Tja, als je o.a. Robert Jensen gelooft...... :D :D

En Jay is soms grappig, maar sinds wanneer heeft hij verstand van virussen enz. ?

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-20 22:55

secricible schreef:
Citaat:
Als de maatregelen werken, nogmaals, bescherm jezelf dan, dan hoef je dus ook niet bang voor mij te zijn.. dát is mijn hele punt, maar blijkbaar is dat niet helder ofzo??



Lijkt wel alsof we het vaccinatiebandje hier gewoon 1 op 1 op kunnen afdraaien.
Omdat maatregelen alleen helpen als iedereen zich daar aan houdt. Het zijn geen wondermiddellen die iedereen 100% vrij houdt. Alleen als het gros zich er aan houdt beperken we de ziekte-uitbraak.

Waarom is het toch zo moeilijk om een mondkapje te dragen of afstand te houden als je daar anderen mee redt? Antivaxxers kunnen zich nog verschuilen achter de zogenaamde schade die het ze oplevert. Maar een mondkapje of wat afstand houden schaadt je niks, 0, nada en kan andermans leven redden.


Verder krijg ik niet helemaalhoogte wat je standpunt nou is TS. Geloof je niet in corona en moeten alle maatregelen weg?
Of ben je kritisch op wat de maatregelen kosten (zoals dat wachttijden in zkh voor andere dingen oplopen, of werkeloosheid bijvoorbeeld) tov wat ze opwegen? Want dat zijn 2 totaal verschillende discussies m.i....


Een beetje van beiden. Ik zie niet wat de maatregelen op dit moment nog opleveren, aangezien de cijfers inmiddels al 2 maanden enorm laag zijn.
Ik ben wél werkeloos sinds de corona uitbraak (had letterlijk een sollicitatiegesprek 2 dagen na de ingang vd maatregelen) en zie hier in 'toeristen central' hoe alles in elkaar aan het klappen is. Daarnaast wacht ik ook al sinds april op een afspraak in het ziekenhuis die constant verzet word.
Ohja én ik moet verplicht solliciteren etc voor het uwv, krijg mailtjes vol onbegrip over dat ik nog geen werk heb, maar niemand hier neemt momenteel iemand aan (of voor 0uur, en ja, daar kan ik geen huur van betalen)

Het gaat dus echt niet, zoals mensen nu opvatten, om MIJ alleen. Het gaat om iedereen hier om mij heen die op wat voor manier dan ook ondernemer is en word geschaad door de maatregelen en/of buiten de noodhulp valt.

Cer

Berichten: 30170
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:56

Hevonen schreef:
Ook als je er niks van weet kun je wel je gezonde verstand gebruiken en je afvragen WAAROM?! Wat is het nut?


vanwege de vaccinatie, de chip en totale controle... zeg, onder welke steen heb jij gezeten? Big Brother is coming! 8-)

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:57

Dimphyl schreef:
Een beetje van beiden. Ik zie niet wat de maatregelen op dit moment nog opleveren, aangezien de cijfers inmiddels al 2 maanden enorm laag zijn.

En waarom denk je dat die cijfers zo laag zijn? Juistem... dóór de maatregelen.

Ik ben overigens ook ondernemer en lijd absoluut ook schade. Maar het kan echt erger, want ik leef nog en mijn geliefden ook.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 28-07-20 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14734
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:57

Dat wil er maar niet in Blue_Eyes

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:58

dit topic gaat ongeveer zo: :? :wow: :oo _O- := :x :') :))

Errug interresant om mensen hun gedachtegang te lezen.

Al ben ik de eerste die toegeeft dat de media met hun opnaaibeleid mijn strot uitkomt en dat we één manier van registreren/tellen aan moeten houden. Dat vind ik wel ergerlijk.