Viruswaanzin

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zebrastreep

Berichten: 9833
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:44

Dimphyl schreef:
secricible schreef:
Bedrijfskantines mogen gewoon open zijn. Het "restaurant" in het regeringsgebouw is gewoon een bedrijfskantine.
In het zkh hier noemen ze het ook het restaurant. Wel alleen voor personeel.


Oke dat is mijn fout, was er van overtuigd dat kantines ook dicht waren (maar alleen bij sportgelegenheden dus, ivm werk waarbij je niet thuis kunt eten of eten kunt meebrengen.. tja, ambtenaren kunnen natuurlijk geen broodtrommel meenemen?)

In de ziekenhuizen zijn restaurants wel open voor publiek, niet alleen voor werknemers.


Het is niet zo dat je er een fatsoenlijke maaltijd ofzo kunt krijgen :+ Bij het Martini ziekenhuis in Groningen is de keuze zeer beperkt en houdt het met 10 tafeltjes wel op. Maar sorry hoor dat is ook logisch toch? Stel je familielid ligt op een andere afdeling op sterven aan een andere aandoening hoe fijn is het dan dat je toch wat drinken kunt halen. Het is een mee een 'To Go' restaurant geworden. Simpele dingen en verpakt.

Het voelt althans totaal niet als een restaurant niks gezelligs aan maar daarvoor is een ziekenhuis ook niet.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:45

Hier in het ziekenhuis is het bezoekersrestaurant toch echt gesloten... Je kunt wat afhalen bij de koffiebar als je echt niet zonder kunt (en dat zijn hier twee aparte afdelingen).

BigOne
Berichten: 38442
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:49

Dimphyl schreef:
nynke55 schreef:
Ik vind het ook niet terecht dat je zegt dat ZE het een half jaar later weer doen. Dat Grapperhaus in de fout ging kun je Hoekstra niet aanrekenen en andersom net zo. De regering bestaat uit veel verschillende personen die allemaal fouten kunnen maken.


Ze, omdat ZE allemaal hebben gezien wat voor oproer er was door grapperhaus, ze weten allemaal dondersgoed dat ze dit niet kunnen doen maar kiezen er toch voor zich in dat soort situaties te plaatsen.

Mondkapje af voor een foto, in een groep staan en daar foto's van (laten) maken.. als wij t doen krijgen we (wellicht) een boete, en zij kunnen het gewoon doen, breed uitgemeten in de media.. Eten in hun eigen 'restaurant' (verschillende foto's van bedrijfs catering gezien met ambtenaren) terwijl de horeca stuk gaat?

Maar nu Thierry baudet handjes schudt/knuffels geeft willen ze hem vervolgen.. dat is met 2 maten maten, en hoe erg je die man ook niet mag, dat klopt niet..

Verootjoo, de foto was in een binnenbaan gemaakt, die dus dicht is voor publiek.

Thierry Baudet is een staatsgevaarlijke gast, Trump in het klein en er komen zaken uit zijn mond die achteraf niet zo bedoeld zijn , elke keer weer. Alleen om maar genoeg stemmen te krijgen om op het pluche te blijven a 10.000 euro per maand. Ausweiss , actief stemmen ronselen , mensen knuffelen, handen schudden, in een restaurant kop aan kont zitten met zijn club vis te eten. Dus vervolgen? Graag, heel graag. En de besmettingen steken op Urk de kop weer op, hoe zou dat nu komen?

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:50

Hier dus ook blue_eyes, bij alle 3 de zkh in de regio. Wat vrij dubbel is want je kan wel buiten het restaurant op een bankje in het zkh je broodje eten.
Maar goed, dat is wellicht hetzelfde dubbele gevoel als mensen die op een stoeprandje naast het restaurant hun koffie to go opdrinken oid.
Zkh voelt dan toch anders idd omdat je daar niet voor de lol gaat zitten.

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:50

Dimphyl schreef:
tja, ambtenaren kunnen natuurlijk geen broodtrommel meenemen?)

Ik snap het niet.. je zegt dat het niet eerlijk is naar de horeca dat hun kantine open is; maar een bedrijfskantine wordt 9/10 x gerund door een (horeca) bedrijf van buiten het bedrijf, dus juist goed voor de horeca.

Op mijn werk is er geen catering en iedereen neemt zijn eigen eten mee, die staat allemaal bij elkaar in 1 koelkast waar iedereen in de pauze zijn eten moet uithalen.
En dat eet je alsnog op in de kantine (evt buiten bij zeer mooi weer, zijn er enkele plekken) omdat er geen andere plek is om te eten.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 23:52

UMC is open.. Afbeelding foto van 5 dagen geleden.

Avl is blijkbaar nooit dichtgeweest, maar dat is puur van horen zeggen.

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:53

Zebrastreep schreef:
Pipodipo schreef:

Hij had Sven Kramer aan kunnen steken en dat gunnen we Sven toch niet? Topsporters die nog aan wedstrijden kunnen meedoen leven in een bubbel en die hoort niet verstoord te worden door een of andere mafklapper van een ambtenaar.



Denk dat Sven daar zelf in meestemt of hij dat wil de ja of de nee. Dus dan is het toch eigen risico als je dan besmet raakt?

Met deze zin zet je het gehele coronabeleid van het afgelopen jaar op de kant

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:54

Umc? Vumc bedoel je? Of amc?

Avl is volgens de website open voor afhaal als ik het goed begrijp:
Citaat:
Het winkeltje in restaurant Vermaat in het achterste deel van de hal is dicht. Het is nog wel mogelijk om eten en drinken af te halen.
Laatst bijgewerkt door secricible op 27-02-21 23:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:56

secricible schreef:
Umc? Vumc bedoel je? Of amc?

Of Utrecht?

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:57

Pipodipo schreef:
secricible schreef:
Umc? Vumc bedoel je? Of amc?

Of Utrecht?


Kan ook maar omdat avl in Amsterdam lag ging ik uit van Amsterdam :D


Ik zie dat er idd wel zkh zijn die beperkt open zijn voor gasten. Vooral voorverpakte broodjes of beperkt bij Lunch en diner.
Ook wel begrijpelijk: familie die waakt bij terminale patienten, ouders van kindjes die zijn opgenomen of bijvoorbeeld partners waarvan de vrouw bij verloskunde ligt.
In sommige zkh kunnen die op de afdeling wat krijgen, maar mijn man moest tijdens mijn bevalling van 2 dagen toch echt in het restaurant zelf wat eten regelen (pre-corona en restaurant is daar nu dicht dus partners moeten nu honger lijden of ze krijgen op de afdeling wellicht ;) )
Laatst bijgewerkt door secricible op 28-02-21 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 00:01

Erasmus, sorry, Rotterdam. meerdere van hun horeca gelegenheden zijn 'gewoon' open, niet alleen afhaal.
Ben er zelf al sinds 2019 niet meer geweest, dus geen eigen hand ervaring, maar staat ook op hun website, dus zal wel kloppen.

Avl Amsterdam idd.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:06


Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:09

Ziekenhuizen hebben momenteel wat moeite om klanten aan zich te binden, dus misschien proberen ze het op deze manier?

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 00:10

Pipodipo schreef:
Ziekenhuizen hebben momenteel wat moeite om klanten aan zich te binden, dus misschien proberen ze het op deze manier?

Vreemde redenatie. Horeca heeft ook moeite klanten te krijgen..

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:10

Klanten aan zich te binden?
Wat bedoel je en hoe helpt beperkte horeca open houden daarin?

Ik ken geen mens die zijn zkh uitzoekt obv welke horeca ze hebben...

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:11

Nou, die koffiebar hier in het ziekenhuis is toch wel een voordeel hoor! :+

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:14

Ik ben ook eerst alle drie de zkh in de regio gaan afbellen om te kijken welke de meeste horeca open had om te kiezen waar ik wilde bevallen :j
Goede koffie na de bevalling is wel eerste prioriteit.

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:15

secricible schreef:
Klanten aan zich te binden?
Wat bedoel je en hoe helpt beperkte horeca open houden daarin?

Ik ken geen mens die zijn zkh uitzoekt obv welke horeca ze hebben...

Mijn opmerking heeft te maken met de angst die mensen hebben om met hun klachten naar de zorg te gaan vanwege covid. Mensen zijn bang om het op te lopen in een ziekenhuis en dat heeft ervoor gezorgd dat bepaalde zorg nu zonder klanten zit. Goede randvoorzieningen kunnen daar heus bij helpen, een goed restaurant, makkelijk parkeren, korte wachtkamertijd en handige looproutes zijn voorbeelden. Moderne marketingtechnieken worden overal toegepast hoor, ook in de zorg.

secricible

Berichten: 25709
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:17

Oke... persoonlijk denk ik niet dat iemand die bang is corona op te lopen en daar voor zelfs zorg mijdt of weigert zich laat overtuigen door een restaurant dat open is. Het lijkt me niet dat zo iemand dan een broodje of koffie gaat zitten nuttigen maar zsm erin en eruit. Maar daar heb ik geen wetenschappelijke onderbouwing voor :+
Zorg zonder klanten heb ik ook nog niet gehoord, hoewel er ongetwijfeld mensen zorg mijden uit angst voor corona.

Veronica2
Berichten: 2698
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 00:24

Jij niet, andere mensen wel. Het is ook echt geen toeval dat het AvL bijvoorbeeld zoveel mogelijk dichtbij de normale gang van zaken blijft, het geeft hun patienten vertrouwen. Het is natuurlijk een bijzonder ziekenhuis op zichzelf.

Zoolgangster

Berichten: 9717
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:08

Pipodipo schreef:
Ziekenhuizen hebben momenteel wat moeite om klanten aan zich te binden, dus misschien proberen ze het op deze manier?


Wel eens meegemaakt dat je een telefoontje kreeg dat er een ouder in coma ligt? Je gaat subiet naar het ziekenhuis, zonder eerst boterhammen te smeren of een thermoskan koffie te regelen, en eenmaal daar begint het waken... Kan zelfs weken duren, iemands sterfbed. Dan is eten in het ziekenhuis geen luxe maar noodzaak. Dus ja, voor familie is er meestal wel gelegenheid om te eten in een ziekenhuis...
Heeft niets met klantenbinding te maken.
Laatst bijgewerkt door Zoolgangster op 28-02-21 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jildau

Berichten: 9426
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:08

Zebrastreep schreef:
Denk dat Sven daar zelf in meestemt of hij dat wil de ja of de nee. Dus dan is het toch eigen risico als je dan besmet raakt?


Oh wacht eens even. Is het gewoon op basis van eigen risico? Dan kunnen we per direct terug naar het oude normaal! *\o/*

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 10:11


BigOne
Berichten: 38442
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:13

Jildau schreef:
Zebrastreep schreef:
Denk dat Sven daar zelf in meestemt of hij dat wil de ja of de nee. Dus dan is het toch eigen risico als je dan besmet raakt?


Oh wacht eens even. Is het gewoon op basis van eigen risico? Dan kunnen we per direct terug naar het oude normaal! *\o/*


Misschien eigen risico, 1 op 1 , ver uit elkaar, twee mensen die zich verantwoordelijk gedragen, helaas, de eerste action open en er blijft totaal niets van over.

verootjoo
Berichten: 35670
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:13

Maar wat had je verwacht dan? Dat we met een dreigende derde golf nog meer maatregelen schrappen :?