Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Palmera

Berichten: 9467
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:09

Cer schreef:
Oh, krijgen bedrijven in Spanje wel een tegemoetkoming dan? Ik dacht van niet? Maar t zou kunnen hoor :j

Lees mijn hele bericht, voor jou is de laatste en waarschijnlijk moeilijkste alinea de moeite van het begrijpen waard :)

Femke_Tweety

Berichten: 12010
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:11

Palmera schreef:
Femke_Tweety schreef:
Maar Palmera, jij blijft schoppen tegen het Nederlandse beleid, maar jouw eigen bedrijfje was toch überhaupt niet in Nl gevestigd?

En dus mag ik niks zeggen? Mag alleen een ondernemer in NL een mening hebben?


Ik schop overigens ook tegen het spaanse aan, want ze laten allebei de ondernemer net zo hard vallen.



Nee, je mag zeker wel wat zeggen.
En ik begrijp zelfs dat je erdoorheen zit.
Maar je doet het steeds voorkomen alsof de Nederlandse overheid jou persoonlijk heeft laten barsten.
En dat slaat nergens op.

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:11

Cer schreef:
De vraag is of die premieverhogingen er komen en hoe hoog dat dan wordt..

Maar ik denk dat de oplossing van alles opengooien en mensen laten werken voor hun boterham prima werkt als iedereen die een risico is, dus inderdaad thuis blijft. En iedereen die geen risico is in eerste instantie en toch een risico neemt en dan ziek wordt, even goed moet bedenken hoe en waar die behandeld wil worden.. zoiets?

En hoeveel hulp is te weinig hulp?
Want als het te weinig is dan stem ik voor helemaal geen hulp en dat dat geld dan naar andere groepen gaat ...


Dat werkt niet.
Die mensen met risico hebben zorg nodig. Een diabeet moet naar de diabetesverpleegkundige, een zwangere moet bevallen, iemand met kanker heeft behandeling nodig, een bezoek aan de huisarts, thuiszorg. En dan heb ik het nog niet over contact met familie.
Sommige kwetsbaren werken gewoon, hebben een gezin.
Die kun je niet buiten de samenleving plaatsen en weken ophokken.

Dan alle niet-risico cliënten, die zijn op zichzelf al voldoende voor een overflow in de zorg en dus geen zorg. Dat gaat niet alleen om corona, dat gaat ook om van je paard vallen, je enkel breken als je struikelt of een kind dat van de trap kukelt.

Helemaal geen hulp stel je dan maar voor? Hoe zie je het voor je? Ziekenhuizen gewoob dicht gooien vanaf morgen en zoek het maar uit?

Electra63

Berichten: 17859
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:15

Palmera schreef:
Femke_Tweety schreef:
Maar Palmera, jij blijft schoppen tegen het Nederlandse beleid, maar jouw eigen bedrijfje was toch überhaupt niet in Nl gevestigd?

En dus mag ik niks zeggen? Mag alleen een ondernemer in NL een mening hebben?


Ik schop overigens ook tegen het spaanse aan, want ze laten allebei de ondernemer net zo hard vallen.



Maar je hebt nog steeds niet geantwoord wat we dan doen als de zorg op code zwart springt en je kan overlijden bij een bevalling, bij wijze van spreken.
Schoppen is fijn, maar je moet wel met een oplossing komen.

Palmera

Berichten: 9467
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:17

FemkeTweety: ik zie hoe de overheid ondernemers laat barsten, zij die nu zo protesteren. Ik zie ook dat dat het gros van de mensen blijkbaar weinig doet. De focus gaat teveel slechts 1 kant op.
En dus uit ik kritiek. Als Rutte zich persoonlijk aangesproken voelt door mij is dat spijtig

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-21 12:18

verootjoo schreef:
Alles opengooien is nu gewoon geen optie. Alle ziekenhuizen maken zich klaar voor de derde golf die eraan komt, er wordt weer druk opgeschaald.
Nu alles open gaat zeker niet gebeuren. Er is gebleken dat op de langere termijn de economische schade bij niet ingrijpen veel erger wordt dan nu bij de maatregelen.


Maar waarom niet dan?
Kijk naar België, daar zijn kappers en winkels open (met maatregelen) (weet niet hoe de horeca daar nu is) en zitten ze in dezelfde lijn qua besmettingen als hier. Up en down, geen uitzicht. Maar wél de ondernemers en contactberoepen die hun ding mogen doen. Waarom kan dat hier dan niet?


Als de berichten kloppen, mogen de contactberoepen straks weer starten. Horeca wordt weer niet genoemd.
Terwijl die horeca al het langst dicht is, en alles al had omgebouwd/aangepast (extra kosten) bij de vorige lockdown..

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:19

Dimphyl schreef:
verootjoo schreef:
Alles opengooien is nu gewoon geen optie. Alle ziekenhuizen maken zich klaar voor de derde golf die eraan komt, er wordt weer druk opgeschaald.
Nu alles open gaat zeker niet gebeuren. Er is gebleken dat op de langere termijn de economische schade bij niet ingrijpen veel erger wordt dan nu bij de maatregelen.


Maar waarom niet dan?
Kijk naar België, daar zijn kappers en winkels open (met maatregelen) (weet niet hoe de horeca daar nu is) en zitten ze in dezelfde lijn qua besmettingen als hier. Up en down, geen uitzicht. Maar wél de ondernemers en contactberoepen die hun ding mogen doen. Waarom kan dat hier dan niet?


Als de berichten kloppen, mogen de contactberoepen straks weer starten. Horeca wordt weer niet genoemd.
Terwijl die horeca al het langst dicht is, en alles al had omgebouwd/aangepast (extra kosten) bij de vorige lockdown..


België is een stuk minder dichtbevolkt dan ons land.

Palmera

Berichten: 9467
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:20

Electra63 schreef:
Maar je hebt nog steeds niet geantwoord wat we dan doen als de zorg op code zwart springt en je kan overlijden bij een bevalling, bij wijze van spreken.
Schoppen is fijn, maar je moet wel met een oplossing komen.

Ik heb al vaak zat aangegeven dat ze niets hadden moeten doen.

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:23

Gewoon iedereen dood laten gaan die zorg nodig had, iedereen die een been brak dan maar kreupel laten, maar wel de horeca en de winkels open. Dat had de economie vast een stuk beter gemaakt inderdaad :j

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:23

Palmera schreef:
Electra63 schreef:
Maar je hebt nog steeds niet geantwoord wat we dan doen als de zorg op code zwart springt en je kan overlijden bij een bevalling, bij wijze van spreken.
Schoppen is fijn, maar je moet wel met een oplossing komen.

Ik heb al vaak zat aangegeven dat ze niets hadden moeten doen.


En dan bij overvolle ziekenhuizen de mensen die in het ziekenhuis behandelt en verpleegt horen te worden gewoon thuis laten en hopen dat ze erdoor komen of gewoon thuis laten overlijden?
En al de overleden mensen? Wat als de uitvaartondernemers dat niet meer aankunnen? Massagraven?

rien10
Berichten: 14744
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:25

Palmera schreef:
Electra63 schreef:
Maar je hebt nog steeds niet geantwoord wat we dan doen als de zorg op code zwart springt en je kan overlijden bij een bevalling, bij wijze van spreken.
Schoppen is fijn, maar je moet wel met een oplossing komen.

Ik heb al vaak zat aangegeven dat ze niets hadden moeten doen.

Dit meen je oprecht?

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:26

Vayo schreef:
Palmera schreef:
Ik heb al vaak zat aangegeven dat ze niets hadden moeten doen.


En dan bij overvolle ziekenhuizen de mensen die in het ziekenhuis behandelt en verpleegt horen te worden gewoon thuis laten en hopen dat ze erdoor komen of gewoon thuis laten overlijden?
En al de overleden mensen? Wat als de uitvaartondernemers dat niet meer aankunnen? Massagraven?


Wat zeur je nou, des te meer ruimte op de open terrassen voor jou en mij :j

Palmera

Berichten: 9467
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:27

Alleen het probleem aanpakken en niet de oorzaak van het probleem (extreme overbevolking) is zeer dom. Dat heb ik van kleins af aan geleerd.

Gek genoeg besteed niemand daar aandacht aan, men denkt alleen maar aan zoveel mogelijk redden en niet voorkomen

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:30

secricible schreef:
Wat zeur je nou, des te meer ruimte op de open terrassen voor jou en mij :j


En we kunnen van koffietafel tot koffietafel dan :+

Cer

Berichten: 30201
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:30

secricible schreef:
Dat werkt niet.
Die mensen met risico hebben zorg nodig. Een diabeet moet naar de diabetesverpleegkundige, een zwangere moet bevallen, iemand met kanker heeft behandeling nodig, een bezoek aan de huisarts, thuiszorg. En dan heb ik het nog niet over contact met familie.
Sommige kwetsbaren werken gewoon, hebben een gezin.
Die kun je niet buiten de samenleving plaatsen en weken ophokken.

Dat weet ik... maar ik reageerde op dat mensen hun eigen boterham moeten kunnen verdienen... :j

Citaat:
Dan alle niet-risico cliënten, die zijn op zichzelf al voldoende voor een overflow in de zorg en dus geen zorg. Dat gaat niet alleen om corona, dat gaat ook om van je paard vallen, je enkel breken als je struikelt of een kind dat van de trap kukelt.

Het virus is gevaarlijk voor een kleine groep mensen... dus als je die mensen afzonderd...etc... Herstel.nl zegt zoiets.
Nogmaals, ik reageer op de optie om 'alles open te gooien zodat mensen hun eigen boterham kunnen verdienen'...


Citaat:
Helemaal geen hulp stel je dan maar voor? Hoe zie je het voor je? Ziekenhuizen gewoob dicht gooien vanaf morgen en zoek het maar uit?

Hier reageer ik op de financiele hulp. Palmera geeft aan dat het beetje financiele hulp voor bedrijven te weinig is.. Nou, dan zeg ik 'helemaal geen financiele hulp want het helpt toch niks, dan kan dat kleine beetje geld ergens anders heen' :j

/sarcasmemodus uit :+

Cer

Berichten: 30201
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:31

Palmera schreef:
Alleen het probleem aanpakken en niet de oorzaak van het probleem (extreme overbevolking) is zeer dom. Dat heb ik van kleins af aan geleerd.

Gek genoeg besteed niemand daar aandacht aan, men denkt alleen maar aan zoveel mogelijk redden en niet voorkomen

Maar jij bent er toch ook? Waar stopt het dan?
Ik heb geen kinderen, dus wat dat betreft draag ik mn steentje bij tegen de overbevolking.. Maar ik ben er wel.. dat valt op te lossen maar daar zie ik nu nog even niets in ... :+

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:33

Cer schreef:
secricible schreef:
Dat werkt niet.
Die mensen met risico hebben zorg nodig. Een diabeet moet naar de diabetesverpleegkundige, een zwangere moet bevallen, iemand met kanker heeft behandeling nodig, een bezoek aan de huisarts, thuiszorg. En dan heb ik het nog niet over contact met familie.
Sommige kwetsbaren werken gewoon, hebben een gezin.
Die kun je niet buiten de samenleving plaatsen en weken ophokken.

Dat weet ik... maar ik reageerde op dat mensen hun eigen boterham moeten kunnen verdienen... :j

Citaat:
Dan alle niet-risico cliënten, die zijn op zichzelf al voldoende voor een overflow in de zorg en dus geen zorg. Dat gaat niet alleen om corona, dat gaat ook om van je paard vallen, je enkel breken als je struikelt of een kind dat van de trap kukelt.

Het virus is gevaarlijk voor een kleine groep mensen... dus als je die mensen afzonderd...etc... Herstel.nl zegt zoiets.
Nogmaals, ik reageer op de optie om 'alles open te gooien zodat mensen hun eigen boterham kunnen verdienen'...


Citaat:
Helemaal geen hulp stel je dan maar voor? Hoe zie je het voor je? Ziekenhuizen gewoob dicht gooien vanaf morgen en zoek het maar uit?

Hier reageer ik op de financiele hulp. Palmera geeft aan dat het beetje financiele hulp voor bedrijven te weinig is.. Nou, dan zeg ik 'helemaal geen financiele hulp want het helpt toch niks, dan kan dat kleine beetje geld ergens anders heen' :j

/sarcasmemodus uit :+

Ik had je laatste opmerking echt helemaal verkeers begrepen :')
Ik dacht gewoon geen zkhhulp meer voor niemand en het geld dat we daarmee uitsparen dan naar de ondernemers :') :') :')

Sorry, ik ga terug in mijn hok :+

Cer

Berichten: 30201
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:36

secricible schreef:
Ik had je laatste opmerking echt helemaal verkeers begrepen :')
Ik dacht gewoon geen zkhhulp meer voor niemand en het geld dat we daarmee uitsparen dan naar de ondernemers :') :') :')
Sorry, ik ga terug in mijn hok :+

Nou ja, dat is een beetje ver terug ... geen medische hulp meer.. maar dat scheelt wel een hoop kosten.. En dan blijven alleen de fittest over... zo werkt het met dieren toch ook? :j
Mooi sterk ras wordt t dan :j :P

Palmera

Berichten: 9467
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:40

Cer, het menselijk ras word sowieso steeds zwakker, we kunnen niet eens meer zonder hulp geboren worden.

Ja, ik loop op deze weteld, daar kan ik niets aan doen. Ik plant me niet voort.
Maar omdat ik er ben betekend dat niet dat de overbevolking niet aangepakt hoeft te worden, toch? Dat zou een kul redenatie zijn

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:41

Dat was toch ook de oplossing volgens palmera? En dan kunnen alle sterkste gewoon op de rustige terrassen zitten. Valt er wel een berg personeel weg in alle bedrijven aangezien ongeveer een kwart van NL tot de kwetsbaren behoort (en die echt niet allemaal biven de pensioengerechtigde leeftijd zitten) en de maatschappij crasht. Maar we hebben iig weer horecaen de action :j

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:42

Er gebeurt natuurlijk genoeg op het gebied van bevolkingsgroei. Eén van de beste maatregelen tegen bevolkingsgroei is het vaccineren tegen kinderziekten. Hoe raar het in eerste instantie ook klinkt, kindersterfte verminderen zorgt er uiteindelijk voor dat de bevolking minder hard gaat groeien. Combineer je dat met voldoende welvaart, dan zie je zelfs dat de bevolking gaat krimpen. Vandaar dat we hier in de westerse wereld ook een bevolkingskrimp zien.

Niks doen, onder het motto dat het sterfte goed is voor de bevolkingsaantallen hier op aarde is dus misschien niet de slimste strategie. Zoals zo vaak helpen simpele oplossingen niet zo goed voor complexe problemen...

Cer

Berichten: 30201
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:44

De reden van overbevolking moet aangepakt worden..
maar als je het zo bekijkt heeft alles een oorzaak -gevolg- cirkel..
Is het menselijk ras zwak of sterk dat zij de zwakkeren kunnen genezen? Is het een pluspunt dat een dier met een open wond doodgaat en is het een minpunt dat wij antbiotica hebben uitgevonden.
Hebben 'wij' gedaan, dus is onderdeel van evolutie, zou je kunnen denken...

(hm, past ergens ook nog wel bij de topictitel... )

Ann

Berichten: 13318
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:45

secricible, en niet vergeten dat er meteen ook iets gedaan wordt aan de extreme overbevolking?

Heldere post, Karl66.

Mizora

Berichten: 18113
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:48

Zelfs als we besluiten dat je getest wordt bij de deur (van het ziekenhuis) en covid19 patiënten geweigerd worden, zorgt dit niet voor een niet-verergerde druk op het ziekenhuis doordat ook het personeel ziek wordt en daarbij langdurig arbeidsongeschikt wordt of sterft.

De cfr is tot nu toe rond de 2% als je kijkt naar de geregistreerde besmettingen en covid19-overlijdens. Als je de 0.65% van de who aanhoud is het gunstiger. De 0.13% is al lang tot de wereld der mythen gebracht omdat er al een heel aantal landen zijn die op basis van de totale bevolking meer sterftes hebben.

Er zijn tot nu toe 41.000 mensen in het ziekenhuis terecht gekomen en 8000 mensen op de ic terecht gekomen en totaal zijn er zo'n 6000 in het ziekenhuis overleden. Zonder ziekenhuisopname zouden alle patiënten op de ic en minimaal de helft op de verpleegafdelingen overleden zijn. Dat zou zorgen voor 24.500 sterftes, zo'n 18.500 meer dan nu. Samen met de 17.500 oversterfte van vorig jaar en dit jaar tot nu toe, komen we dan op 36.000 sterftes tot nu toe met de huidige besmettingsgraad. De verwachting is dat er tussen de 10-20% van de mensen in Nederland besmet is geweest. Dan komen we dus op een totale sterfte in Nederland van 180.000 tot 360.000 mensen als we de totale covid19-zorg weigeren, iedereen laten besmetten en er verder van uit gaan dat de zorg voor de volle 100% door gaat en niet vertraagd of verminderd omdat men bang is om zorg op te zoeken (1 van de oorzaken van de verminderde kamkerdiagnoses).

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-21 12:48

Palmera waarom begin je dan niet bij jezelf? :+
Creperen op code zwart.