Viruswaanzin

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:40

Janinevv schreef:
secricible schreef:


prima, maar dat betekend wel dat je langer aan de maatregelen vast zit.


Toch een soort van opleggen.. ;(


ik ga geen cirkeltjes met je draaien.

Als er minder mensen gevaccineerd zijn, zijn er meer maatregelen nodig om corona onder de duim te houden. Dat heeft niks met opleggen te maken.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:40

Janinevv schreef:
Toch een soort van opleggen.. ;(



Luister, als jij ergens in het ziekenhuis een vleesetende bacterie oploopt zal jij ook in absolute quarantaine gezet worden en van je vrijheid beroofd worden. En dat snap je vast wel.

Het komt erop neer dat jij het niet gevaarlijk genoeg vindt om mensen voor te beschermen en de overheid wel. Moeilijker dan dat wordt het niet.

Agree to disagree met de overheid, alleen hebben zij meestal het laatste woord ;)


IMANDRA schreef:
Wat mooi dat we al zo veel met technologie kunnen doen eigenlijk :j


Zekerweten :j mogen we echt wel eens bij stilstaan af en toe. En hoe blij we mogen zijn dat zwaar ziek worden hier in België en Nederland niet wil zeggen dat je de rest van je leven in de schulden zit.

Loretta
Berichten: 8783
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:06

Janinevv schreef:
secricible schreef:

prima, maar dat betekend wel dat je langer aan de maatregelen vast zit.


Toch een soort van opleggen.. ;(


Als je zo graag van alles wilt doen dan neem je die prik. En als je die prik niet wilt gewoon wat langer wachten. Het is of het ene of het andere.

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:09

Afbeelding
Ohhh dat is eng :D :D

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:18

Loretta schreef:
bigone schreef:
Maar, ik maak nu bijna een jaar pas op de plaats omdat ik me aan de regels houd en een verhoogd risico op ernstige gevolgen van corona zal hebben. Dus ja, zodra het vaccin er is dan haal ik hem toch meteen, heb geen zin om nog een jaar of langer zo op te moeten letten dat ik het virus niet oploop. Dan maar een spuit er in en de jaren die anders achter de geraniums verdwijnen gewoon weer ten volle van genieten.


Aangezien er in het begin toch een tekort aan vaccins is is het daarom misschien juist ook wel goed om mensen die al wel gevaccineerd zijn meer vrijheid te geven. Dan kan ieder binnen een bepaalde groep die opgeroepen wordt zelf de keuze maken tussen meer vrijheden of nog even afwachten.


Dit voelt voor mij eigenlijk vrij oneerlijk, wij als studenten zijn als laatsten aan de beurt over het algemeen (jong, gezond, overall geen risico groep) en dat kan misschien nog een jaar duren, en wij kunnen dan nog steeds niks terwijl de oudjes weer overal gaan en staan kunnen - voelt voor mij persoonlijk niet super fijn aangezien ik denk dat de groep jongeren het meest ongeduldig is om weer dat biertje te kunnen gaan pakken of met vrienden weer samen te zijn (je ziet nu namelijk ook dat er veel feesten worden gestopt dus nee, ze zijn niet echt geduldig meer) en dan moeten die het langst wachten omdat ze het gezondst zijn en het minste kans hebben dat ze in het ziekenhuis belanden. Beetje omgekeerde wereld voelt dat of zo :o

besita
Berichten: 6808
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:22

als het vaccin zo goed gaat werken als ze ons willen doen geloven en de ouderen , risicopatienten en zorgmedewerkers /essentiele beroepen zijn gevaccineerd dan kan de overblijvende groep weer los ( mits een paar maatregelen die we zullen moeten blijven volgen hebben ze al laten weten )

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:23

besita schreef:
als het vaccin zo goed gaat werken als ze ons willen doen geloven en de ouderen , risicopatienten en zorgmedewerkers /essentiele beroepen zijn gevaccineerd dan kan de overblijvende groep weer los ( mits een paar maatregelen die we zullen moeten blijven volgen hebben ze al laten weten )

Maar zolang die 1.5 m afstand blijft, kan je niet ‘los’ (letterlijk :')) want daar hebben discotheken en cafés dan nog steeds niks aan..

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:34

ravellie schreef:
No way dat ik mij zomaar laat vaccineren.
Eerst maar eens testen op het kabinet en de rivm en dan heel lang de effecten afwachten.

Ik ben wel benieuwd waarom jij vindt dat als je het land gaat besturen je daarom medische handelingen opgelegd moet krijgen.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:36

sureido schreef:
besita schreef:
als het vaccin zo goed gaat werken als ze ons willen doen geloven en de ouderen , risicopatienten en zorgmedewerkers /essentiele beroepen zijn gevaccineerd dan kan de overblijvende groep weer los ( mits een paar maatregelen die we zullen moeten blijven volgen hebben ze al laten weten )

Maar zolang die 1.5 m afstand blijft, kan je niet ‘los’ (letterlijk :')) want daar hebben discotheken en cafés dan nog steeds niks aan..

Maar dat zegt besita juist toch?

De jaarlijkse griepgolf houden we ook binnen de perken door kwetsbare groepen en zorgmedewerkers te vaccineren, dat blijkt voldoende.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:38

De wappies die geen vaccinatie willen, willen die dan wél telkens lockdowns? Of nee dat willen ze ook niet, ja dan krijg je gewoon op een gegeven moment 'nee' te horen bij het ziekenhuis als je van je paard gestort bent en stikken mensen op straat. Dan ís er eindelijk een oplossing in zicht, is het weer niet goed en worden er wéér complotten bedacht.

Tjonge wat zal dat een teleurstelling zijn dan straks, als het virus uiteindelijk zelf verdwijnt en alle restricties ook opgedoekt worden. Waar is dan 'HET GROTE PLAN' dan ineens gebleven :+

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:39

bigone schreef:
Geen idee, titeren elke drie maanden?


Titeren heeft als nadeel, áls het al zou kunnen bij corona vaccinaties wat ik betwijfel, is dat je nooit weet hóe láng de bescherming nog zal zijn, een maand, een jaar, een week.

Loretta
Berichten: 8783
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:49

sureido schreef:
Loretta schreef:

Aangezien er in het begin toch een tekort aan vaccins is is het daarom misschien juist ook wel goed om mensen die al wel gevaccineerd zijn meer vrijheid te geven. Dan kan ieder binnen een bepaalde groep die opgeroepen wordt zelf de keuze maken tussen meer vrijheden of nog even afwachten.


Dit voelt voor mij eigenlijk vrij oneerlijk, wij als studenten zijn als laatsten aan de beurt over het algemeen (jong, gezond, overall geen risico groep) en dat kan misschien nog een jaar duren, en wij kunnen dan nog steeds niks terwijl de oudjes weer overal gaan en staan kunnen - voelt voor mij persoonlijk niet super fijn aangezien ik denk dat de groep jongeren het meest ongeduldig is om weer dat biertje te kunnen gaan pakken of met vrienden weer samen te zijn (je ziet nu namelijk ook dat er veel feesten worden gestopt dus nee, ze zijn niet echt geduldig meer) en dan moeten die het langst wachten omdat ze het gezondst zijn en het minste kans hebben dat ze in het ziekenhuis belanden. Beetje omgekeerde wereld voelt dat of zo :o


Wanneer de ouderen gevaccimeerd zijn en er minder mensen in het ziekenhuis of IC belanden dan wordt het voor de overige groepen ook al lichter. Nog niet volledig normaal. Maar er kan zeker al meer dan dat er nu kan. Het is ook nog afwachten wat het precieze advies van het OMT wordt. Maar het uiteindelijke doel is toch om Corona onder controle te krijgen en stap voor stap weer naar de normale situatie terug keren.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 17:52

Denk dat het ook wel aan gaat liggen wat andere landen doen. Denk dat vele de kat uit de boom kijken en sommige toch al losser gaan, en dan volgen sommige landen denk ik ook weer.

Loretta
Berichten: 8783
Geregistreerd: 11-01-04

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:06


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:12

Arabesk schreef:
De wappies die geen vaccinatie willen, willen die dan wél telkens lockdowns?


Begrijp ik goed dat jij vindt dat mensen die niet gevaccineerd willen worden wappies zijn? Hoe kom je hierbij?

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:15

Ik kan er toch echt niks op tegen hebben dat als mijn schoonmoeder gevaccineerd is, dat ze weer naar de eetzaal mag om met z'n allen te eten, ipv alleen op haar kamer. Of meedoen aan de bingo. Nu zit ze dag en nacht alleen, met alleen af en toe verzorgsters en mijn man of ik op visite.

Lolaliza

Berichten: 295
Geregistreerd: 04-09-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:19

Humpiedumpie schreef:
Arabesk schreef:
De wappies die geen vaccinatie willen, willen die dan wél telkens lockdowns?


Begrijp ik goed dat jij vindt dat mensen die niet gevaccineerd willen worden wappies zijn? Hoe kom je hierbij?

Werden een paar pagina's eerder als complotdenkers weggezet ook :(

secricible

Berichten: 25701
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:20

Loretta schreef:
Dan blijkt het ook nog allemaal mee te vallen

https://www.parool.nl/nederland/ministe ... ~b90d2440/


Precies wat ik al dacht en zei dus. Geen kaartjes om aan te tonen dat je gevaccineerd bent, maar gewoon op doelgroep. En niet meer dan logisch.

En dat zal op die manier steeds soepeler worden. Of het betekend dat er voor de jongeren die niet in de risicogroep vallen helemaal geen vaccinatie nodig is zal ook de tijd moeten uitwijzen, dat is een kwestie van checken hoeveel % van de jongeren in het zkh belanden en in modellen doorrekenen hoeveel jongeren tegelijk besmet zullen raken als er geen maatregelen meer zijn.

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:30

Het zou best kunnen dat straks eerst de risicogroepen gevaccineerd worden en dat het daarna onderdeel van de griepprik wordt, zonder dat de rest ooit gevaccineerd wordt.

Dat lijkt me helemaal niet zo raar voor een virus dat in de loop van de tijd gaat veranderen en waartegen de antilichamen weer verdwijnen.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:32

Met een beetje mazzel muteert het weg tot een verkoudheid en zijn we er vanaf. Tot een volgend virus zich aandient.... en dat kon best nog weleens een heftigere versie zijn en was corona pas het opwarmertje...

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:35

Dat volgend virus zit inderdaad al ergens ' in de pijplijn ' hoorde ik laatst :7
Soort varkensgriep die op mensen overdraagbaar is als ik het mij goed herinner.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 18:46

Nou jongens, zullen we het even bij Corona houden, ik kan er echt niet nog een aan hoor :')

Ik ben in ieder geval blij dat wanneer het vaccineren gestart is en ook al duurt het dan nog een aantal maanden; we in ieder geval weer naar beter gaan en als het goed is niet meer naar slechter of nieuwe gevaarlijke golven.

Karl66

Berichten: 29758
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:31

Arabesk schreef:
Met een beetje mazzel muteert het weg tot een verkoudheid en zijn we er vanaf. Tot een volgend virus zich aandient.... en dat kon best nog weleens een heftigere versie zijn en was corona pas het opwarmertje...


Het "nadeel" van een erger virus is dat ze meestal niet zo heel efficiënt zijn. Juist door de relatieve onschuld van covid19, kan het zoveel mensen besmetten en door de wet van de grote aantallen, als je maar genoeg mensen besmet, dan krijg je vanzelf ook genoeg mensen met zware klachten, die de gezondheidszorg vast laten lopen. Een virus als ebola kan zichzelf bijna niet uit het begingebied verplaatsen, omdat de mensen al te ziek zijn voordat ze ermee kunnen gaan reizen.

Pandora2
Berichten: 19857
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:36

sureido schreef:
Nou jongens, zullen we het even bij Corona houden, ik kan er echt niet nog een aan hoor :')


:')
Een mens kan meer aan dan ie denkt :=

Mizora

Berichten: 18113
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:47

Karl66 schreef:
Arabesk schreef:
Met een beetje mazzel muteert het weg tot een verkoudheid en zijn we er vanaf. Tot een volgend virus zich aandient.... en dat kon best nog weleens een heftigere versie zijn en was corona pas het opwarmertje...


Het "nadeel" van een erger virus is dat ze meestal niet zo heel efficiënt zijn. Juist door de relatieve onschuld van covid19, kan het zoveel mensen besmetten en door de wet van de grote aantallen, als je maar genoeg mensen besmet, dan krijg je vanzelf ook genoeg mensen met zware klachten, die de gezondheidszorg vast laten lopen. Een virus als ebola kan zichzelf bijna niet uit het begingebied verplaatsen, omdat de mensen al te ziek zijn voordat ze ermee kunnen gaan reizen.


Een ander voorbeeld is de grote broer van Covid19, namelijk Sars. Sars heet officieel SARS-CoV, Covid19 heet officieel SARS-CoV-2. De eerste Sars was van november 2002 en was in 2004 uitgedoofd. 1 van de redenen dat het is uitgedoofd is omdat het een Case Fatality Rate van 9.5-11% had (engelse wikipedia: "The case fatality rate (CFR) ranges from 0% to 50% depending on the age group of the patient.[9] Patients under 24 were least likely to die (less than 1%); those 65 and older were most likely to die (over 55%).[33]").

En de grote neef van Covid19, namelijk Mers. Mers heeft officieel MERS-Cov. Hiervan zijn sinds 2012 meerdere kleine uitbraken geweest. Maar doordat de CFR zo'n 35% is, dooft het steeds weer uit. De besmettingsbron is waarschijnlijk kamelen/dromedarissen, het heeft dus een dierlijk reservoir waardoor het opnieuw kan opduiken.